Työkaverisi juttelevat Dubain ihanuudesta porukassa. Joku kysyy sinulta mitäs mieltä Dubaista? Oletko käynyt?
Mitä vastaat? Kerrotko todellisen mielipiteesi jos se on negatiivinen, myötäiletkö, vai ohitatko kysymyksen neutraalisti? Esim. "ei ole mun tyyppinen paikka" menemättä yksityiskohtiin?
Aloitin uudessa työpaikassa ja sattui tuollainen tapaus, olin lähellä alkaa puhua orjatyövoimalla rakennetusta kaupungista jne. mutta pysäytin itseni koska tajusin että ketään noista ei voisi vähempää kiinnostaa kuulla tuollaisista todellisista asioista kun puhutaan lomista.
Miten itse toimitte noissa tilanteissa?
Kommentit (70)
Sanon yleensä: "Varmaan ihan kiva lomapaikka, mutta koska heidän tapansa kohdella vierastyövoimaa on mielestäni ala-arvoinen niin en halua tukea maan turismia rahoillani."
Sanon negatiivisen mielipiteeni. Faktojahan ne orjatyöt ja ihmisoikeuksien puute ovat.
Sanoisin varmaan, että en ole käynyt ja lomailen yleensä vähän erityyppisissä lomakohteissa. Ei jossain Dubaissa käyminen mikään kansalaisvelvollisuus ole. Tosin en myöskään ala haukkua, jokainen lomailkoon missä viihtyy.
Sanoisin just sen että ei ole mun tyylinen paikka.
Naiset ovat turvassa kun Sheikki lähettää kommandot pakenevien tyttäriensä perään, etteivät pääse maailmalla turmelemaan itseänsä.
No en mä nyt heitä lähtisi valistamaan Dubain ongelmista. Kyllä he nimittäin ne jo tietävät - juttu on vaan se, että eivät välitä. Varmaan sanoisin vaan, että en ole käynyt ja ei ole ihan mun tyyppinen lomakohde.
Sanoisin, että en ole käynyt, liian kuumaa minulle.
Kertoisin varmaan lukeneeni vauvapalstalta, miten bloggarit hankkivat kalliit käsilaukkunsa. Ainoa kosketukseni Dubaihin.
Ei kukaan halua kuulla negailua ja jokaisesta lomakohteesta löytyy kyllä epäkohtia jos lähdet niitä etsimään -- toisista vain räikeämpiä. Joten loppujen lopuksi saarnaaminen tekee saarnaajasta nopeasti tekopyhän. Joten jätän saarnat väliin.
Kiiltävän pinnan alla hirvittävästi roskaa.
En halua tukea omilla roposillani moista. On vastoin moraaliani.
Olisin sanonut siellä olevan liikaa bling-blingiä mun makuun,ite pidän enemmän rennommista paikoista,joissa turistien mokailuja katotaan läpi sormien...joo ekana työpäivänä ei varmaankaan kannata
ampua koko lippaalista,saa vaan leiman pitkäksi aikaa,sen aika on myöhemmin.
Sanoisin totuudenmukaisesti, että olen tähän saakka keksinyt itseäni enemmän kiinnostavia lomakohteita.
En ymmärrä miksi minun pitäisi haukkua kaupunki, jossa en ole käynyt.
Olen vastaavaan keskusteluun kommentoinut, ettei ko. kohde jostain syystä kiinnosta minua yhtään. Kummemmin ei ole tarvinnut avata mitä tarkoitan.
Sanoisin suoraan etten pidä heidän ihmisoikeustilanteestaan.
Voihan olla että työkaverit eivät oikesti ole ajatelleet asiaa. Hyvähän se olisi jos heräisivät miettimään matkakohteen eettisiä ongelmia.
Ei ne asiat hyssyttelemällä muutu.
En sanoisi suoraan, mitä ajattelen, vaan sanoisin, ettei ole mun juttu. Työpaikan kahvikeskustelu on sen tyylinen sosiaalinen tilanne, että sen tarkoituksena on ennemmin pitää hyviä välejä yllä kuin kertoa omista vakaumuksistaan. Toki jos joku multa suoraan kysyis, mitä ajattelen ihmisoikeustilanteesta siellä, niin vastaisin.
Sanot vaan suoraan, että työkaveris on sellaisia ihmisiä, joiden olemassaolo on ongelma koko maailmalle.
En matkustaisi orjatyövoimalla rakennettuun paikkaan, jossa ihmisoikeuksista ei ole tietoakaan.
Mitäs sitä asiaa kiertelemään. En häpeä olla avoimesti sitä mieltä että tuommoinen paikka ei houkuta mitenkään.