Amis/Amk-tasoisia ammatteja joissa palkka alkaen 3000e/kk?
Mitä ammatteja on, joissa palkka olis vähintään 3000 euroa kuukaudessa päivätyöstä? Amk:ssä paljon aloja, joissa palkka esim valmistuttua 2500e/kk, ja se ei mua kiinnosta, ku etsin isompi palkkaista alaa.
Kommentit (93)
Lestadiolaisperheen kotiäiti. Lapsilisiä jo tulee 3 tonnia ja muut tuet päälle
Tämä on varmasti mahdoton yhtälö, mutta onko kokemuksia matkailualan töistä, joissa voisi päästä kohtuullisille palkoille? Mitä ne ovat?
Ap taitaa unohtaa progressiivisen verotuksen. Saatat tienata käteen suht saman 2600e palkalla nettona kuin 3000e palkalla sillä erolla että toisessa miellyttävämmät työtehtävät
Kaikki rakentamiseen liittyvät työt ja korjaustyöt poislukien normi talonrakennus. Automaatioasentaja ja koneistaja.
Kummipoika on toiminut yrittäjänä LVI-asentajana kohta 5 vuotta. Työt ei lopu seuraavaan sataan vuoteen ja kysyntä on korjausrakentamisessa niin suurta, että voi surutta ylihinnoitella työnsä.
It-ala, mutta töitä taas ei ole tarjolla, joten ei kannata kouluttautua alalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa unohtaa progressiivisen verotuksen. Saatat tienata käteen suht saman 2600e palkalla nettona kuin 3000e palkalla sillä erolla että toisessa miellyttävämmät työtehtävät
Niin, siinä kolmosella alkavalla palkalla vasta pääsee miellyttäviin töihin.
Optometristi (netistä luetun perusteella)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siinä kolmosella alkavalla palkalla vasta pääsee miellyttäviin töihin.
Riippuu alasta. Minulla kolmosella alkavat työt johti siihen että ohjeistettiin heti ennen työsuhteen alkua ottamaan turvakielto ja piilottamaan kaikki sosiaalisen median tilit turvallisuuden vuoksi. Asiakkaita jotka uhkaa tap paa työntekijöitä jos asioista eri mieltä tai ei saa haluamaansa
Aloittajan viestien perusteella haluaisi jollain pikkukivalla TikTokkaamisella tienata vähintään kolme tonttua kuussa. Kaikki oikeasti realistiset ehdotukset ovat saaneet vastaukseksi "en mä haluu", "ei kiinnosta ". Tulee ajatus, että ap on todella nuori. Itse opetan amiksessa ja voi pojat, että osa on pihalla alojensa palkkatasosta. Yksikin oliko ajoneuvoasennuksen vai maarakennuskoneenkuljetuksen opiskelija sanoi ykkösvuonna, että hän ei mene mihinkään hommiin alle viiden tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomen hyvä palkkaiset tradet löydetty! Olihan niitä noin kolme.
Tradenomien palkat nousivat normaalia enemmän muiden palkansaajien tavoin vuonna 2023. Keskipalkassa oli nousua noin 5,7 prosenttia verrattuna edelliseen vuoteen. Merkittävämpänä syynä tähän oli aiempaa korkeammat yleiskorotukset,jotka sisälsivät niin prosentuaaliset tai euromääräiset korotukset kuukausipalkkoihin että kertaerät. Jäsentutkimuksemme mukaan tradenomien keskipalkka on 4347 euroa kuukaudessa. Viime vuoden normaalia suuremmat korotukset eivät kuitenkaan parantaneet ostovoimaa rajun inflaation vuoksi.
Up, tradenomeista täällä onkin jo keskustelu mutta tuoreet kokemukset erityisesti tästä aiheesta kiinnostavat :D