Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini suuttuu, kun hänelle sanoo siitä, että ei osannut antaa minulle lapsuudessa tunnetta siitä, että hän rakastaa minua

Vierailija
02.05.2020 |

Tunne oli se, että hän vihasi minua. Eli jos ei oikeasti vihaisi, niin hänenhän kuuluisi olla pahoillaan, kun kuulee tämän. Mutta ei ole, suuttuu, inttää vastaan ja syyttää minua siitä, että minulla on hänestä se kokemus, joka on. Häntä ei haittaa yhtään se, jos lapsella on kasvatuksesta sellaiset jäljet ja hän on ne aikaansaanut. Ainoa, mikä häntä haittaa, on se, että häntä syytetään asiasta.

Kommentit (210)

Vierailija
1/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen pitäisi ymmärtää, että hänen kyvyttömyytensä saada lapsi tuntemaan, että äiti rakastaa on hänen syytään ja kärsijä olin minä. Hän on minulle anteeksipyynnön velkaa. Jos sitä ei tule, aion muistuttaa häntä asiasta hänen lopun ikäänsä, jos hän väittää lapsen itsensä olevan syypää siihen tunteeseen, ettei vanhempi rakasta, kuten hän tekee.

Ap

Vierailija
2/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt se kristallikissa? Viimeksi tunnistin silmienvälihullun, joten olisiko tässä toinen raksi ruutuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole siihen ikinä syypää, syypää on aina vanhempi, jos lapsi ei koe itseään rakastetuksi. Vanhempi ei silloin joko ymmärrä lasta tai on liiana ankara tai paha ihmisenä. Se on inhimillistä epätäydellisyyttä, mutta jos vanhempaa arvostellaan asiasta, hänen kuuluu hävetä paskuuttaan, jos ei myönnä mitään. Koska syyllisyys ei häneltä lähde asioita kieltämällä.

Ap

Vierailija
4/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuvittelee, että hän ei ole syyllinen, jos kieltää asian ja vastuunsa. Näin ei asia ole.

Ap

Vierailija
5/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy sanoa rehellisesti, että jos lapset sanoisivat minulle, että heistä tuntuu tai on tuntunut siltä, etten rakasta heitä, herättäisi se todella surullisia tunteita minussa. En tiedä suutuisinko siitä kuitenkaan, vai vaan loukkaantuisin? 

Vierailija
6/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta lapsi voi olla loputtoman vaativa, mikään ei riitä. Ei tunteet eikä teot. Se, ettei tunne olevansa rakastettu, voi olla persoonallisuuden piirre. Miten muut ihmissuhteet? Tunnetko niissä olevasi rakastettu?

Vierailija
7/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi kokea äidin kielteiset tunteet rakkauden puutteena. Kiukutteleva lapsi ja teini herättää äidissäkin tunteita. Äiti on ihminen, ei kallio.

Lapseen voi ja saa tuskastua eikä se tarkoita ettei lastaan rakastaisi.

Vierailija
8/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan, johan sä olitkin kauan poissa. Nyt tulit purkamaan taas patoutumasi tänne. Toivotaan että helpottaa hetkeksi. Kuuria se on tämäkin.

Vierailija
9/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu ihan totta. Ja äidiltä olisi reilua myöntää että teki virheitä. Vaikeaa se tietysti on, eikä kaikilta onnistu.

Vierailija
10/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se vanha äitisi jo rauhaan, ärsyttävä alati valittava räkänokka!

Vierailija
11/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digidingdingdong tää meno on.

Loputon laulu.

Vaihda levy tai mieluummin riko se.

Vierailija
12/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta lapsi voi olla loputtoman vaativa, mikään ei riitä. Ei tunteet eikä teot. Se, ettei tunne olevansa rakastettu, voi olla persoonallisuuden piirre. Miten muut ihmissuhteet? Tunnetko niissä olevasi rakastettu?

Olen tuntenut, mutta se ei auta, koska asuin kaksin äidin kanssa, ja hän mitätöi muiden merkitystä minulle ja minua itseäni mitätöi minulle myös. Eli että jos joku minua rakastaa, se on äidin mielestä ollut sen toisen huonoutta ihmisenä. Minusta ei voi kuulemma kukaan pitää.

Ap

Vierailija
13/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIELENKIINTOISTA. Kerro ihmeessä lisää. Aloita ihan alusta ja yllätä meidät, eiku...

Vierailija
14/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päästään vialla, ei huomaa sitä itse, vaan suuttuu, jos saa kritiikkiä käyttäytymisestään.

Vierailija
15/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole ollut mikään rakastava äiti, hän on tehnyt virheitä, haluan, että hän tajuaa sen itsekin.

Ap

Vierailija
16/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on päästään vialla, ei huomaa sitä itse, vaan suuttuu, jos saa kritiikkiä käyttäytymisestään.

Niinpä. Sillä suuttumisellaan sitten vielä entisestään pahensi sitä haittaa, minkä rakastamattomuus ja viha olivat aiheuttaneet. Pahensi sitä minun huonoa käsitystä itsestäni.

Ap

Vierailija
17/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
18/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin monologi käynnissä. Vaikka itsekin joskus provoilen ja olen sitkeä, niin suosittelen sinulle nuppitohtoria ja pitkää terapiaa, arvon ap.

T. Osapäivämultitrolli

Vierailija
19/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no sitten hän suuttuu. Mitäs sitten? miksi edes kaivelet vanhoja asioita? omia lapsuus traumoja ei koskaan kannata käydä läpi äitinsä kanssa, ei hän tule ikinä ymmärtämään sinun kantaasi. Sinulla menee aivan liikaa energiaa äitisi suhteeseen. katkaise välit häneen ja elä omaa elämääsi ilman myrkyllistä äiti suhdetta. 

Vierailija
20/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain otettu lääke auttaa!