Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies väittää ettei ole alkoholisti, olen

Vierailija
02.05.2020 |

toista mieltä.

Mikä teidän mielestä on alkoholismia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei voi olla juomatta, ja lisäksi yksi ryyppy johtaa toiseen ja yhdeksänteen. Ihminen voi olla suurkuluttaja olematta varsinaisesti alkoholisti.

Vierailija
2/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni mies joi liikaa siihen nähden millaisessa kodissa haluan asua ja millaisessa seurassa aikani viettää.

Mies olisi kuulemma voinut olla koska vaan halutessaan juomatta, muttei halunnut. Halusin lähteä. Lähdin. Mies halusi vielä puhua. Minä en halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi lopettaa, vaikka tahtoisi.

Vierailija
4/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten ukkosi juo, kuinka usein, häiritseekö se muuta elämää, meneekö juominen muun elämän ohi....

Moni joka ilta kuuden kaljan pöhnässä tohnottava ja viikonloppuisin kaljalaatikon juova ei miellä itseään alkoholistiksi, vaikka sitä selvästi on

Vierailija
5/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta merkittävää on myös se, hoituvatko sovitut asiat vai ei.

Vierailija
6/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se merkittävää, muttei alkoholisti lakkaa olemasta alkoholisti vaikka hoitaa kaikki sovitut asialliset hommat. Moni alkoholisti hoitaa työnsä ja muut asiansa erittäin hyvin, mutta vapaa-aika pyhitetään kännäilylle.

Vierailija
7/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on?

Jos teillä toinen haluaa rauhoittua iltaisin varokkimusiikin ääressä.ja toinen huudattaa heviä, intressit eivät kohtaa ja jompi kumpi tai molemmat kärsivät.

Ei siinä tarvitse jäädä vänkäämään diagnooseista.

Vierailija
8/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on alkoholismin raja, mutta meillä juodaan vain erityistilanteissa, yleensä ystävien kanssa. En haluaisi olla suhteessa, jossa toinen joisi vaikka yksin kotona. Pari kaljaa tai lasi viiniä silloin tällöin ok, mutta ei joka ilta. Myöskään yksin kännien vetäminen ei ole mulle ok, paitsi ehkä ihan kertaluontoisesti. Ei edes viikonloppuna. Yksin juominen on mun mielestä huolestuttavaa, ellei se ole satunnaista ja 1 viinilasi kerrallaan.

Vierailija
9/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen ohjaa alkoholistin tekemisiä. Alkoholisti voi hyvinkin olla juomatta, mikäli siihen on hänellä hyvä syy, mutta kaiken aikaa taustalla mieli tekee duunia ja suunnitelmia, miten missä ja milloin.

Vierailija
10/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

No, miten ukkosi juo, kuinka usein, häiritseekö se muuta elämää, meneekö juominen muun elämän ohi....

Moni joka ilta kuuden kaljan pöhnässä tohnottava ja viikonloppuisin kaljalaatikon juova ei miellä itseään alkoholistiksi, vaikka sitä selvästi on

Tässä on vuos nyt menty niin, että viikonloppuisin ei päästä mihinkään tän juomisen takia. Eilen se alko klo 16 ja jatkui pitkälle iltaan. Otin hänen auton ja lähdin kotiini nukkumaan, oon niin kypsyny tähän kun kaikki viikonloput menee näin... kyl mä koen että alkoholi on menny jo mun edelle ap.

Vierailija
11/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se merkittävää, muttei alkoholisti lakkaa olemasta alkoholisti vaikka hoitaa kaikki sovitut asialliset hommat. Moni alkoholisti hoitaa työnsä ja muut asiansa erittäin hyvin, mutta vapaa-aika pyhitetään kännäilylle.

Tarkoitin myös sitä, että vapaa-aikana hoitaa sovitut asiat. Ovat ne mitä tahansa.

Vierailija
12/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa olla hysteerinen niuhottaja. Jos mies sanoo ettei ole alkoholisti, asia on näin.

Vierailija
13/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juominen ohjaa alkoholistin tekemisiä. Alkoholisti voi hyvinkin olla juomatta, mikäli siihen on hänellä hyvä syy, mutta kaiken aikaa taustalla mieli tekee duunia ja suunnitelmia, miten missä ja milloin.

Juuri näin meillä. Mies ei enää salaillut autotallijuomistaan (vähän olutta) ja tunnusti, että koko aikuisikää ohjannut alkoholin himo. Hoitoon ei suostu, joten lopetti omasta halustaan kokonaan. Ollut 4kk juomatta, mutta en luota ja olen valmis lähtemään, jos ei pidä lupaustaan.

Vierailija
14/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Tässä on vuos nyt menty niin, että viikonloppuisin ei päästä mihinkään tän juomisen takia. Eilen se alko klo 16 ja jatkui pitkälle iltaan. Otin hänen auton ja lähdin kotiini nukkumaan, oon niin kypsyny tähän kun kaikki viikonloput menee näin... kyl mä koen että alkoholi on menny jo mun edelle ap.

Hyvä, ettette asu yhdessä. Miehen pitää saada jostain se oma motivaatio lopettaa.

Vierailija
15/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse halua lopettaa ympäristö ei voi vaikuttaa.

M. 55

Alkoholisti

Raittiina 15 vuotta

Vierailija
16/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalinvartijat keskustelee keskenään. Kuulkaa, kukaan meistä normaaleista ei ole kiinnostunut teidän höpinästä.

Vierailija
17/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraalinvartijat keskustelee keskenään. Kuulkaa, kukaan meistä normaaleista ei ole kiinnostunut teidän höpinästä.

Mikä on sun normaali? Luulin itse olevani melko normaali, vaikken enää alkoholia tarvitsekaan.

Vierailija
18/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itse halua lopettaa ympäristö ei voi vaikuttaa.

M. 55

Alkoholisti

Raittiina 15 vuotta

Hyvä! Mistä tuli motivaatio?

Vierailija
19/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Lopeta tuo suhde nyt, kun se on vielä noin tuore ja asuttekin erillään. Miehen juominen ei tuosta vähene, pahenee vain. Tuosta ei seuraa sinulle mitään muuta kuin pahaa mieltä.

Vierailija
20/30 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Kyllä tuo on alkoholismia.

Alkoholisti ei useinkaan myönnä juoppouttaan.

Tai ainakin vähättelee sitä ja vertailee muihin, jotka "juovat enemmän".

Olen pahoilkani, mutta en näe suhteellanne mitään tulevaisuutta, jos miehesi ei näe ongelmaansa.