Mies väittää ettei ole alkoholisti, olen
toista mieltä.
Mikä teidän mielestä on alkoholismia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraalinvartijat keskustelee keskenään. Kuulkaa, kukaan meistä normaaleista ei ole kiinnostunut teidän höpinästä.
Kiitos tiedosta, mutta miksi siis olet tässä ketjussa mukana, kun ei edes kiinnosta?
Koska on kiva kiusata sua, tähän melkein kaiken kirjoittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta merkittävää on myös se, hoituvatko sovitut asiat vai ei.
On se merkittävää, muttei alkoholisti lakkaa olemasta alkoholisti vaikka hoitaa kaikki sovitut asialliset hommat. Moni alkoholisti hoitaa työnsä ja muut asiansa erittäin hyvin, mutta vapaa-aika pyhitetään kännäilylle.
Nämä kyllä häneltä onnistuu, eli työt hoitaa eikä ed. iltana juo kun max 2 tölkkiä. Ap
Mun mies on kans käyttänyt vuosikaudet tuota samaa mantraa: voin lopettaa koska vain. Lisäksi pitää kerran vuodessa tipattoman ja tämä myös kuulema todistaa että voi olla juomatta.
Silti mua on aina häirinnyt miehen alkoholin käyttö. Ehkä olen vähän takakireä, mutta en pidä siitä että alkoholi on niin vahvasti mukana lomilla ja viikonloppuisin. Se määrittää myös lomakohteet: sellaisiin kohteisiin jossa alkoholin myynti rajattua (esim. Dubai) ei voida mennä. Joka lauantai menee vähintään kymmenen kaljaa. Näin on ollut yli 20 vuotta, nuorempana sama määrä meni myös perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse halua lopettaa ympäristö ei voi vaikuttaa.
M. 55
Alkoholisti
Raittiina 15 vuotta
Kysyin häneltä, että millon loppuu " ei koskaan, loppuun asti mennään". Kyl mä sen tiedostan, että muutos lähtee hänestä itsestään. On sun ikänen, joten oon jo luopunu toivosta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni mies joi liikaa siihen nähden millaisessa kodissa haluan asua ja millaisessa seurassa aikani viettää.
Mies olisi kuulemma voinut olla koska vaan halutessaan juomatta, muttei halunnut. Halusin lähteä. Lähdin. Mies halusi vielä puhua. Minä en halunnut.
Muuten hyvä, mutta etkö siis antanut edes yhtä mahdollisuutta? Vai olitko jo antanut 100, ja nyt oli viimeinen kerta?
Tunnen useampia perheenisiä, jotka ovat lopuulta -perheen vuoksi- suostuneet lähtemään hoitoon, ja ovat raitistuneet. Eli kyllä minusta täytyy antaa edes yksi mahdollisuus tehdä parempia päätkösiä.
Tuurijuoppo juo silloin tällöin ja ottaa kunnolla kun ottaa. Alkoholistilla pakonomainen tarve tissutella päivittäin ja kinnaa koko ajan mielessä. Tuurijuopot pystyvät töissä käymään ja raha-asiat kunnossa. Alkoholistilla paljon enemmän ongelmia elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta merkittävää on myös se, hoituvatko sovitut asiat vai ei.
On se merkittävää, muttei alkoholisti lakkaa olemasta alkoholisti vaikka hoitaa kaikki sovitut asialliset hommat. Moni alkoholisti hoitaa työnsä ja muut asiansa erittäin hyvin, mutta vapaa-aika pyhitetään kännäilylle.
Tämä osuu minuun täysin. Olen alkoholisti, olen myöntänyt sen itselleni mutten vielä muille, eikä juomiseni tästä myöntämisestä huolimatta ole mihinkään muuttunut. Ei vaikka apuakin on haettu. Silti hoidan työni ja kaiken muunkin ihan 100% ja töissäni saan jopa kiitosta ja kehuja. Vapaa-aika sitten meneekin yksin alkoholin kanssa, aivan kuten sanoit, pyhitettynä sille.
Jos juo joka viikonloppu tai useammin humalaan. Jos puhuu alkoholista ja askaroi sen kanssa. Jos ostaa kaupasta alkoholia usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juominen ohjaa alkoholistin tekemisiä. Alkoholisti voi hyvinkin olla juomatta, mikäli siihen on hänellä hyvä syy, mutta kaiken aikaa taustalla mieli tekee duunia ja suunnitelmia, miten missä ja milloin.
Juuri näin meillä. Mies ei enää salaillut autotallijuomistaan (vähän olutta) ja tunnusti, että koko aikuisikää ohjannut alkoholin himo. Hoitoon ei suostu, joten lopetti omasta halustaan kokonaan. Ollut 4kk juomatta, mutta en luota ja olen valmis lähtemään, jos ei pidä lupaustaan.
Jos on 4 kk ollut juomatta niin on pitkällä jo toipumassa. Rentoudu, älä pingota jalka oven välissä.
Kiitos tiedosta, mutta miksi siis olet tässä ketjussa mukana, kun ei edes kiinnosta?