Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?
Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.
Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.
Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?
Kommentit (423)
Aamurutiinit rasittaa enemmän, menee tunti että saa itsensä ihmisen näköiseksi, muuten kehtaa lähteä edes ovesta ulos...
Joo, rasittaa, mutta jos tuntuu liian vaikealta, jätän vain tekemättä.
Toisaalta kasvojen pesu voisi olla hyödyksi.
Pesen yleensä vain hampaat iltaisin ja haen vesilasin yöpöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. ADHD.
Viitsisikö joku selittää, miten ADHD liittyy tähän? Olen alkanut epäilemään itselläni sitä, niin onko tämäkin jokin "oire"?
Kannattaa hoitaa iltarutiinit ajoissa niin on helpompaa. Kun syö illallisen, odottaa noin pari tuntia ja pesee ja lankaa hampaat sitten. Hampaista jaksaa huolehtia paremmin kun ei tee sitä väsyneenä. Samalla käy suihkussa ja hoitaa kasvot. Sitten joku rento asu päälle ellei halua vielä pistää yöpaitaa. Myöhemmin voikin mennä suoraan nukkumaan ilman ärsyttäviä iltarutiineita.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa vain kaksi kertaa viikossa. En pese edes alapäätä tai kasvoja useammin. Koska en liikaa häiritse luonnollista bakteeritasapainoa, ei ole tarvetta rasvauksille, enkä haise. Olen suoraan kysynyt asiaa lähimmältä ystäviltäni ja ovat olleet aivan järkyttyneitä, kun ovat kuulleet kuinka vähän pesen. Ainoastaan hampaat hoidan huolella kaksi kertaa päivässä pesten ja hammaslankaa käyttäen. Käsiäni myös usein pesen, mikä valitettavasti näkyykin rasvauksen tarpeena. Mutta käsien pesuun onkin hyvä syy, enkä juuri koskaan mitään sairastakaan, joten ihon kuivuminen on pienempi paha.
Kyllä sun alapää haisee niinä päivinä, sinnehän kertyy virtsajäämiä, bakteeria jne. Sama kun miehille sissijuustoa joka haisee jo päivässä. Joka päivä se toosa pitäisi huuhdella. Ihanko menkkojenkin aikaan olet pesemäti? Kyllä se muille haisee nenään, sä oot niin tottunut että et haista sitä.
Vihaan meikkien pois pesua ja sitä ihonhoitorutiinia sen jälkeen. Kesäisin ihoni voi paremmin, joten ei tarvi kun kasvovedellä pyyhkäistä ja vähän kevyttä rasvaa ja silmänympärysvoide. Myöskän kesällä en meikkaa hirveästi, joten sitä odotellessa. Ei mene aikaa noihin. Muuten suihkussa käynti on ok mutta hiusten pesua jostain syystä vihaan. Taitaa johtua siitä että hiukseni ovat paksut ja pitkät, ja aina yksi vaahdotuskerta ei riitä ja aina joutuu säätää hoitoaineiden ja suihkeiden kanssa kun hius takkuuntuu pestessä. Oon pohtinut jos pätkäisisi puolet hiuksista pois.. Aina iltaisinkin pitää väkerrellä ties mitä lettiä nukkumaanmennessä
Ei rasita. Pesen naaman ja sutasen hampaat. Sitten vällyihin. Suihkussa pari kertaa viikossa aamuisin. Mitään voiteita ei ihminen tarvitse.
Mä taidan olla ainoa, jolle nuo rutiinit ovat tärkeitä. Teen ne joka päivä. Itsensä hoitaminen on rentouttavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa vain kaksi kertaa viikossa. En pese edes alapäätä tai kasvoja useammin. Koska en liikaa häiritse luonnollista bakteeritasapainoa, ei ole tarvetta rasvauksille, enkä haise. Olen suoraan kysynyt asiaa lähimmältä ystäviltäni ja ovat olleet aivan järkyttyneitä, kun ovat kuulleet kuinka vähän pesen. Ainoastaan hampaat hoidan huolella kaksi kertaa päivässä pesten ja hammaslankaa käyttäen. Käsiäni myös usein pesen, mikä valitettavasti näkyykin rasvauksen tarpeena. Mutta käsien pesuun onkin hyvä syy, enkä juuri koskaan mitään sairastakaan, joten ihon kuivuminen on pienempi paha.
Kyllä sun alapää haisee niinä päivinä, sinnehän kertyy virtsajäämiä, bakteeria jne. Sama kun miehille sissijuustoa joka haisee jo päivässä. Joka päivä se toosa pitäisi huuhdella. Ihanko menkkojenkin aikaan olet pesemäti? Kyllä se muille haisee nenään, sä oot niin tottunut että et haista sitä.
Jos menee neljä päivää pesemättä, alkaa haista, myönnän. Olen tosin miettinyt, että jos pidentäisi vieläkin pesuvälejä, tottuisiko kroppa siihenkin. Oli nimittäin aika, kun kävin päivittäin suihkussa ja silloin, jos pesukerta venyikin kahteen päivään, tuli likainen ja haiseva olo. Mutta sitten tuli vaihe, kun tein töitä kotoa käsin, ja silloin pesuvälit alkoivat venyä ja huomasin pian, että iho ja alapääkin voi paremmin. Teoriani siis on, että liika peseminen saa ihon kuivumaan ja haisemaan nopeammin. Toisaalta tämä kaksi pesupäivää viikossa on ihan miellyttävä, joten ei ole tarvetta kokeilla pidempia välejä.
Miksi tarvisi käydä suihkussa joka ilta? Käyttekö myös aamulla? Ei ihme jos pitää rasvalla lisäksi kun joka päivä käy suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee neljä päivää pesemättä, alkaa haista, myönnän. Olen tosin miettinyt, että jos pidentäisi vieläkin pesuvälejä, tottuisiko kroppa siihenkin. Oli nimittäin aika, kun kävin päivittäin suihkussa ja silloin, jos pesukerta venyikin kahteen päivään, tuli likainen ja haiseva olo. Mutta sitten tuli vaihe, kun tein töitä kotoa käsin, ja silloin pesuvälit alkoivat venyä ja huomasin pian, että iho ja alapääkin voi paremmin. Teoriani siis on, että liika peseminen saa ihon kuivumaan ja haisemaan nopeammin. Toisaalta tämä kaksi pesupäivää viikossa on ihan miellyttävä, joten ei ole tarvetta kokeilla pidempia välejä.
Minä olen todennut saman, että harvemmin kun peseytyy, niin kroppa tottuu siihen. Peseydyn pari kertaa viikossa, enkä käytä edes deodoranttia. Alapäätä tosin huuhtaisen (ilman saippuaa) varsinkin jos olen hikoillut kovasti. Hajuttomuuteen pyrkiminen on outoa ja nykyajan keksintö. Normaali terveen ihmisen floora tuoksuu hyvälle, ihmiselle, feromoneille.
Kyllä rasittaa! Vaikka en käykään suihkussa kuin joka toinen päivä. En tykkää myöskään syömisestä, ällöttävää hommaa.
Mieluummin eläisin henkiolentona, ihmisruumiin huoltaminen on työlästä.
Rasittaa. Siihen tosiaan auttais se, että pesis ne meikit heti kotiin tullessaan pois. Se on iltatoimissa mielestäni rasittavinta. Nytkin venytän nukkumaanmenoa, kun en millään jaksais naamahuoltoa
Minä käyn perusteellisesti suihkussa vain urheilun jälkeen, eli noin 5 kertaa viikossa. Muina päivinä pesen ainoastaan alapään pikkusuihkulla ja poistan meikit naamasta. Rasvaan ihoni myös heti suihkun jälkeen. Esim. tänään kävin pyöräilemässä tunnin klo 17-18 ja heti sen jälkeen suihkuun ja syömään. Tässä surffailen netissä, syön pientä iltapalaa ja pesen kohta hampaat. Yömekko on jo päällä, kun ei ollut enää mihinkään lähtöä illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä liiku ollenkaan? Et siis hikoile lenkillä, salilla, jumpassa, pyöräillessä? Ihmiskeho tarvitsee liikettä. Minusta on käsittämätöntä, kuinka joku voi peseytyä noin harvoin haisematta hielle, jos liikkuu kuitenkin niin, että hengästyy ja tulee hiki. Ja vaikkei hengästyisikään, niin hiki nyt tulee reippaasti kävellessäkin. Vaihdatko vain vaatteet ja taas mennään peseytymättä?
Rasittaa. Omien iltatoimien päälle vielä lapsenkin iltapesut, hampaiden harjaus ja iltasatu. Monesti tekisi mieli käpertyä lapsen viereen ja unohtaa iltarutiinit...
Mä käyn 2-3 kertaa kuussa suihkussa. Kriittiset paikat = kainalot ja intiimialue pesen veskissä päivittäin kerran pari ja tarpeen mukaan.
Hampaat jaksan pestä ainakin aamuin illoin sähköhammasharjalla ja hammaslankaa käytän joka pesun yhteydessä, tarpeen mukaan päivälläkin.
En koe tämän suihkussa käynnin riittävän, mutta en jaksa enkä välitä.
No hyvä, jos hampaat jaksan pestä, eikä aina sitäkään. Naaman peseminen on jo panostusta.
Suihkussa käyn aina vain aamuisin - tosin nyt etätöitä tehdessä sekin on vähän jäänyt...