Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?
Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.
Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.
Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?
Kommentit (423)
Rasittaa. Varsinki kaikenmaailman lääkevoiteiden ja voiteiden kans läträäminen. Miksi kolmikymppisenä ilmestyy kaikki peräpukamat sun muut?
En ymmärrä lainkaan, miksi ihmeessä te rasvaatte sitä ihoanne. En ole pahemmin rasvannut tähän 67ikävuoteen mennessä. Tietysti meikin alle laitan alusvoiteen. Minulla on hele vaalea kaunis iho. Monet kehuu ainakin kymmenen vuotta nuoremman näköiseksi.
Pirtsakka hiusten leikkaus, hoidetut kulmakarvat ja kynnet. Toki hampaat on hyvin hoidettava . Vain kerran päivässä käväisen suihkussa.
Mutta kaitpa se on e hyvät geenit ja reippaat ulkolenkit, varsinkin juoksu, se pitää ihon heleänä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä lainkaan, miksi ihmeessä te rasvaatte sitä ihoanne. En ole pahemmin rasvannut tähän 67ikävuoteen mennessä. Tietysti meikin alle laitan alusvoiteen. Minulla on hele vaalea kaunis iho. Monet kehuu ainakin kymmenen vuotta nuoremman näköiseksi.
Pirtsakka hiusten leikkaus, hoidetut kulmakarvat ja kynnet. Toki hampaat on hyvin hoidettava . Vain kerran päivässä käväisen suihkussa.
Mutta kaitpa se on e hyvät geenit ja reippaat ulkolenkit, varsinkin juoksu, se pitää ihon heleänä.
No voi vitt*. Atopiaan taipuvainen kuiva ja herkkä iho, vähän pakko hoitaa kunnolla. T. Peräpukamakommentin kirjoittanut.
En todellakaan mene nukkumaan ennenkun hampaat on pesty ja meikit poistettu. Mutta rasittaa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä taas. Pedikyyri tehty, pitikin tehdä oikein huolella, kun tulee taas sandaalisäät. Kestovärjäsin kulmat samalla ja tein sitten manikyyrinkin. Kävin suihkussa, poistin ihokarvoja, rasvasin ihon, nyt odottelen hiusten kuivumista, lankailen juuri hampaita... tähän kaikkeen meni yhteensä taas melkein 1,5 tuntia.
Mä kuuntelen äänikirjoja uinninkestävistä Bluetooth-kuulokkeista kaikkia tuollaisia aikaavieviä rutiineja hoitaessani. Voin siis kuunnella vaikka suihkussa jos on niin jännä kirja etten malta keskeyttää. Aina kuluu ihan huomaamatta eikä tunnu yhtään tylsältä mikään homma enää. Suosittelen!
Jep, vakavasti masentunut ja ADHD. Kauhea homma joka aamu ja ilta. Ei jaksaisi, joskus en jaksakaan.
Olen lopettanut jokapäiväisen lotraamisen kosmetiikalla ja iho kiittää. Käyn suihkussa ehkä parin kolmen päivän välein (tai jos haisen hieltä). Suihkun jälkeen rasvaan sääret ja käsivarret perusvoiteella sekä laitan kasvoihin kosteusvoidetta. Aamuin illoin pesen ainoastaan hampaat ja kainalot (jos jaksan). Aamulla laitan deodoranttia. Näin säästyy vuorokaudessa aika paljon aikaa ja iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin. Satunnaisesti pyyhin kasvojani pesulapulla ja vedellä iltaisin, mikäli naama tuntuu rasvaiselta. En käytä ollenkaan meikkiä, koska pidän itsestäni luonnollisen näköisenä.
Mulla on kausia että innostun säännöllisestä kasvojenhoidosta ja muusta ja läträän voiteilla jne. Sitten on kausia, että käyn kerran viikossa suihkussa tai en ollenkaan enkä jaksa pestä hampaita. Ärsyttää olla tämmönen. T. Masentunut
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itsekin kuitenkin mainitset hyvät geenit kirjoituksessasi. Niiden avulla pääset helpommalla. Mutta ei kanna ihmetellä toisten tekemisiä, jos ei tiedä taustoja. T 66 v kutiseva, kuivaihoinen, mutta hoitamalla hyvännäköisenä pysyvä.
On "pakko" meikata, kun on couperosaiho, joka alkaa helottaa tulipunaisena, jos tulee kiperä paikka töissä (olen asiakaspalvelussa) tai on kuuma jne. Ja ihoni tarkka hoitaminen on ihan must, sen avulla pysyy kurissa, eikä lipsuile rosacean puolelle. Ja minulla on pitkät hiukset, eikä niitä tässä iässä (56v.) voi vain antaa 'roikkua', vaan on laitettava ne. Yleensä laitan pesun jälkeen tunniksi, pariksi isoille rullille, tulee sellaista taipuisuutta ja on huolitellun näköistä ja sitten hiuspannan avulla pois kasvoilta. Ja kyllä, aikaa menee. On se useinkin todella tylsää.
Välillä niin laiska että pyörittelen vain kasvoveden naamalla jos muuta meikkiä ei ole ollut. Hammaspesu pikaisesti. Ymmärrän aloittajaa. Itse myös lykkään iltatoimia kunnes kello on miljoona ja vain piristyn siitä 🤣 pitäis ostaa niitä puhdistusliinoja 🤣
Rasittaa, vaikka käyn suihkussa 2 kertaa viikossa ja pesen tukan vain kerran viikossa. Teen päivittäin välttämättömät pesut, kuten alapää ja kainalot ja kädet pitkin päivää, tarpeen mukaan. Kasvot pyyhin misellivedell'-
Hampaiden pesu on harmillisinta, koska hammasvälit on niin tiukat, että hammaslanka juuttuu väleihin.
Mitä vielä hiusten pesu on ihan tylsää ja vastenmielistä, kun olen kotona ei tarvitse lyhyttä tukkaa usein pestä.
Hampaita ei tarvitse pestä kuin aamulla kahvin jälkeen.
Siinä ne ikävät pesut
Rasittaa kyllä. Olen jotenkin naiivisti kuvitellut olevani yksin näiden tuntemusteni kanssa ja kaikkien muiden pitävän näistä jokailtaisista (ja -aamuisista!) selfcarehetkistä. Itse suoritan kaiken hyvänä päivänä mekaanisesti, suhtautuen siihen välttämättömänä pahana joka vaan on pakko hoitaa. Huonona päivänä lätkin irvistellen seerumia naamaan ja purskuttelen suuvettä tarpeettoman lujaa niin, että peili tahriintuu roiskeista.
Vihaan pitkien hiusteni pesua, selvittelyä ja yöksi letittämistä. Ihokarvojen ajaminen tuntuu työläältä ja yritän jatkuvasti löytää keinoja, joilla yksinkertaistaa (eli nopeuttaa) ihonhoitorutiiniani. En jaksaisi odotella ensin kasvoveden ja sitten hyarulonihapposeerumin kuivumista, ettei päälle levitettävä yövoide rullaannu. Ja käsien ja jalkojen hoito se vasta epäkiitolliselta tuntuukin! Onneksi kohta tämä kuuma, pitkä ja hikinen kesä on ohi ja välillä voi luistaa pedikyyreissä ja säärten ajelussa.
Nyt lojun sängyssäni syväkosteutettuna, ajeltuna, muotoiltuna, viilattuna, lakattuna ja sileänä odottamassa huomista töihin palaamista lomalta. Hoidin tänään myös kynnet ja tein kasvonaamion joten aikaa tuhraantui koko rumbaan melkein tuplamäärä normaalista. Hohhoijaa.
Monta kertaa olen miettinyt, miksen sitten lopeta? No, kuten varmaan moni muukin täällä, haluan olla paras versio itsestäni ja panostaa myös terveyteeni. Ihoni ja hampaani voivat hyvin ja hiukseni ovat kiiltävät ja terveet. Näiden seikkojen eteen olen valmis tekemään tämän kaiken. Vähän sama juttu kuin kuntosalilla käynti, juoksulenkki tai terveellinen ruokavalio - välillä (melkein aina) ei todellakaan jaksaisi nousta sohvalta tai kiinnostaisi syödä kvinoaa ja parsaa pakastepitsan sijaan, mutta tulokset ovat vaivan arvoisia.
Kyllä se silti ärsyttää, ja paljon! :D Lohdullista että muutkin kokevat samaa.
Ei rasita. Käyn aina suihkussa jo aamulla, jos johonkin meno. Hiukset puhtaana on kiva lähteä, eikä tarvi illalla pestä. Usein pesen illalla vain meikit, hampaat ja jalat, ja menen nukkumaan. Suihkussa käyn liikunnan jälkeen, se tulee automaattisesti.
Liian raskas elämäntyyli, jos ei jaksa hygieniasta huolehtia.
Minun iltarutiineihin kuuluu vain hanpaidenpesu. Ja yleensä pesen jo aikaisemmin hampaat oikein ajan kanssa ja käytän pintä väliharjaa myös. Iltaisin minulla on löysä puolihame ja pehmeäki kulunut T--paita päällä, niissä myös nukun. Kaikki tavarat siivoan pihalta ja tarkastan autot, ovet ovat päivällä auki. Autotalli ja kellarin käyn katsomassa. Joskus tuon maitoa aamuksi alakerran kylmiöstä. En käytä mitään rasvoja enkä käy illalla suihkussa, no helteellä käyn. Hiukset laitan illalla pitkälle ponnarille. Tykkään valvoa pitkään yksin kun muut nukkuu. Jos pojan perheen kanssa ollaan, saunotaan pitkään keskellä yötä miniän kanssa ja höpötellän. Voihan joku teinestä olla vielä ulkona. Istutaan kuistilla ja ihmetellään yötä. Jos ei olla yhdessä viestitellään kaikkea hauskaa tuttujen kesken ympäri mailman.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no minä en näytä hyvältä millään rutiineilla enkä varsinkaan jos vaan kevyesti laitan. Sentään pahimmat rypyt olen saanut tasoittumaan ja ihon läikikkyyden. On noin 200e edestä rasvoja, seerumeja ja happokuorintoja siihen joita teen monta kertaa viikossa, että pysyisin edes hieman ihmisen näköisenä enkä suohirviön. Kaulalle ilmestyi jo mummorypyt 35 vuotiaana ja naama roikkuu loppupäivästä ja on uurteilla. Pysyy jotenkin koossa kun syötän siihen jatkuvasti retinolia, hyaluronihappoa, c-vitamiinia ja kollageenia. Ja on ihan helvetin raskasta iltaisin alkaa miettiä mikä hoito laitetaan iholle yöksi ja mitä toimenpiteitä ja kuorintoja sitä ennen.
Ei rasita, koska en jätä näitä asioita iltaan, vaan hoidan pois pian töistätulon jälkeen, kun käyn rentouttavassa suihkussa. Hampaat pesen muutenkin vain aamuisin.
Ei oikeestaan, välillä toki tulee sellaisia fiiliksiä etten jaksaisi. Mutta ihonhoidostakin nautin, hoitamalla ihoani näen hyviä tuloksia.
Ap täällä taas. Pedikyyri tehty, pitikin tehdä oikein huolella, kun tulee taas sandaalisäät. Kestovärjäsin kulmat samalla ja tein sitten manikyyrinkin. Kävin suihkussa, poistin ihokarvoja, rasvasin ihon, nyt odottelen hiusten kuivumista, lankailen juuri hampaita... tähän kaikkeen meni yhteensä taas melkein 1,5 tuntia.