Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?
Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.
Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.
Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?
Kommentit (423)
Ei rasita. En pese sitä koskaan
Todellakin.
Lapset nukkumaan noin klo 21.00
Sitten istumaan puhelimelle, jumittaa jumittaa jumittaa ja hups klo on 23.30 ja tekemättä Vielä iltapala iltapesu, hammaspesu, kahvinkeitin, huomisen vaatteet, piilolinssit pois, rasvaus.. ja hohhoijjaa kello on 00.30 kun pääsee sänkyyn...
Kiitos seisoo, kun saa nuo asiat tehtyyn.
Vaivalloiselta tuntuu se aloittaminen ja eipä noihin tolkuttomasti sitä aikaa mene.
Tätähän ei oikein muutoin kuin anonyyminä voi sanoa ääneen mutta kyllä. Rasittaa etenkin hampaiden pesu. Todella ikävystyttävää ja tylsää puuhaa. Silti aina, joka ilta ja aamu pesen hampaat sähköhammasharjalla vähintään 2min ja iltaisin myös lankaan hampaat huolellisesti ja puhdistan kielen.
Terv
Hammaslääkäri
Käyn suihkussa vain urheilun jälkeen. Hiukset pesen shamppoolla kerran tai pari viikossa. En anna hoitoaineen vaikuttaa kuin pari sekuntia. Käytän hiusöljyä ja suihkutettavaa hoitoainetta. En paljoa itseäni rasvaile paitsi keskitalvella tai aurinkomatkoilla, kun iho on tosi rasituksella tai kutiaa. Enemmän rasvaan kai ihan vaan käsiä tai sääriä. Yleensä pesen hiukset aamulla tai hyvissä ajoin illalla. Käytän suihkun yhteydessä kosteuttavia suihkusaippuoita tai -öljyä. Jokapäiväisiä rutiineja on aamulla kasvojen ja dekolteen puhdistus kasvovedellä ja päivävoiteen levitys sekä hampaiden pesu. Iltaisin useimmiten vaan puhdistan kasvot ja dekolteen tai jos olen käynyt samana iltana suihkussa laitan yövoidetta. Ei paljoa rasita. Kulmia nypin satunnaisesti pikkuisen. Harvemmin meikkaan ja sillon tietty perusteellisempi puhdistus. Joskus olen naamaa rullaillut, mutta teen sen mieluummin vähintään 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa.
En käy suihkussa joka ilta, ehkä joka kolmas vain, jos en ole hikoillut.. jo vaikka treenaan päivällä niin käyn heti silloin suihkussa, enkä vasta illalla.
Iltarutiinit on vain hampaiden pesu ja hammaslanka. Kasvojakaan en pese joka ilta, enkä tosiaan mitään rasvoja laita. Mut jos tekisin ton kaiken mitä ap, niin joo, kyllä se rasittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tosi paljon mielttinyt tuota ilmeisesti suosittuakin tapaa käydä iltaisin suihkussa. Mulla se ei ainakaan arkisin toimisi ollenkaan. Hikoilen yöllä jonkin verran ja lisäksi mulla on itsepäinen tukka, joka nousee yöllä aivan pystyyn. Hirveä homma sukia sitä siistiksi aamulla - helpompaa on pestä se aamuilla ennen töihin menoa. Mun mielestä aamu on ainoa järkevä hetki käydä suihkussa. Toki käyn illallakin pikasuihkussa, jos olen treenannut itseni hikiseksi. Joka ilta en treenaa niin kovaa.
Mä taas en ole koskaan ymmärtänyt aamusuihkua. Lämpi. Än veden alta pitää lähteä kylmään ulkoilmaan tai kiskoa vaatteet päälle hiukan nihkeään suihkunjälkeiseen ihoon. Hyi! Suihkun jälkeen pitää saada vetää villasukat jalkaan ja käperryttyä peiton alle petivaatyeisiin ja alettava nukkumaan :). Mulla tulee aina kauhea väsymyskin lämpimässä suihkussa. Painajainen olisi jos pitäisi lähteä töihin ku tekisi mieli vaan nukkumaan.
Kyllä rasittaa, nukkumaanmeno aina siirtyy, kun vetkuttelen. Olen huomannut, että nukahdan nopeammin, kun jätän hampaat lankaamatta, tikuttamatta ja harjaamatta ja teen sen vasta aamulla. Näin kyllä harvoin, mutta ah mitä luxusta, kun voi ajatella, että voi nukahtaa ilman sitä touhua.
Rasittaa se, kun nykyisin pitää tehdä tuo heti kun tulee töistä: vaatteet pesukoneeseen 60 asteeseen, suihkuun ja murhe, että pitkä tukka menee piloille liiasta pesemisestä.
Hampaat ja rasvat laitan kuntoon kun katson tai kuuntelen jotain viihdettä - ei mitään rastusta niistä
En ole iltaisin ottanut stressiä ihonhoidosta. Kun en meikkaa, niin ei tarvitse niitäkään putsailla. Aamuisin puhdistan ja rasvaan kasvot, välillä laitan kasvonaamion ja kuorin naaman toisinaan suihkussa.
Hammaspesussa rasittaa hampaiden lankaus. On tosi ahtaat hammasvälit, joten litteinkin lanka jää välillä jumiin ja rispaantuu. Jos on pidemmän aikaa lankaamatta, niin ikenet vuotaa todella herkästi. Pelkään kyllä parodontiittia, joten yritän jaksaa langata typeristä hammasväleistä huolimatta.
Hampaita pesen iltaisin, mutta liian usein huonosti ja nopeasti. Pääosin ajan parran haituvat koneella ja siinä se on. Mukavaa kun vielä päälle nenäkannulien suolavedellä. Viimeisen teen koska nukun paremmin ja voin paremmin. Iltarutiinit ok ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän päivittäisen peseytymisen jos on työssä jossa likaantuu tai tulee kova hiki. Ymmärrän sen myös jos on vetänyt hikisen treenin tai huhkinut puutarhassa/halonhakkuussa. Mutta siistiä toimistotyötä tekevä ja pesun jälkeen deodoranttia käyttävä ihminen ei yleensä tarvitse kokovartalopesua joka päivä. Pari kertaa viikossa riittää ja alapesu päivittäin. Ei ihme että on pakko rasvata itseään useammalla rasvalla joka päivä jos jynssää ensin kaikki ihon luontaiset suojarasvat viemäristä alas. Tuo ei oikeasti ole iholle mitenkään terveellistä.
Itselläni on niin kuiva iho että en todellakaan voisi peseytyä päivittäin. Nyt kotona ollessa käyn suihkussa noin 4-5 päivän välein, välipäivinä käytän vain vauvoille tarkoitettuja tuoksuttomia kertakäyttöpesulappuja alapään siivoamiseen. Tukan pesen vieläkin harvemmin, noin 8 päivän välein, pidän sen ponnarilla tai nutturalla kun se rasvoittuu. Kun en poistu minnekään kotoa niin jostain mahdollisesta pikku tuoksahduksesta ei kukaan joudu edes kärsimään. Ajoitan suihkut juuri ennen viikottaista kauppareissua.
Voisko joku valottaa miksi tätä on alapeukutettu noin paljon? Häiritseekö ihmisiä todella noin paljon jos joku ei päivittäin käy suihkussa? Tuohan on ihan tutkittua tietoa että jokapäiväinen pesu ei ole tarpeellista eikä edes kovin hyväksi iholle.
Vierailija kirjoitti:
Uupumisen/masennuksen merkkejä, jos ei jaksa rutiineja. Tai sitten niitä rutiineja on liikaa. Kokeile jättää jotain pois ja siirtää osa aiempaan iltaan.
Ei kukaan jaksa aina olla täydellinen ja tehdä niitä samoja rutiineja. Itse pidän kodin siistinä. Pyöräilen 20km päivässä. Teen fyysistä työtä. Teen itse kaikki ruuat. En osta valmista. Jumppaan 2-3 krt viikossa. On iltoja, kun voisin vaan kaatua sänkyyn.
Luovutin jo vuosia sitten ja näytän sekä tuoksun perseenreiältä
Jäin työttömäksi työpaikkani ajauduttua konkurssiin. 3viikkoon en ole viitsinyt peseytyä, kuin kerran viikossa. Hiuksista lähtee karvoja älyttömästi, en kampaa niitä kuin saunan jälkeen. Taidan tulla kaljuksi, niin paljon lähtee karvoja päästä. En rasvaa ihoani, kädet,kasvot ja jalat kuivat korput. Stressi hirveä, mietin koko ajan, miten maksan laskuni.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin hampaidenpesu rasittaa illalla!
En pese iltaisin hampaita. Aiemmin suihkussa käyminen oli itselleni nautinto, ei enää, en tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupumisen/masennuksen merkkejä, jos ei jaksa rutiineja. Tai sitten niitä rutiineja on liikaa. Kokeile jättää jotain pois ja siirtää osa aiempaan iltaan.
Ei kukaan jaksa aina olla täydellinen ja tehdä niitä samoja rutiineja. Itse pidän kodin siistinä. Pyöräilen 20km päivässä. Teen fyysistä työtä. Teen itse kaikki ruuat. En osta valmista. Jumppaan 2-3 krt viikossa. On iltoja, kun voisin vaan kaatua sänkyyn.
Hurja oot, joku päivä saatat vaan huomata, ettet jaksakaan enää, ja elämäsi on kulunut tyhjänpäiväisissä ja ankeissa rutiineissa. Tulee katsos se burn out. Toivottavasti ei kuitenkaan.
En ymmärtä miten joku voi mennä nukkumaan ilman kunnon iltapesua ja/tai suihkua. Ainoastaan myöhäisen iltatreenin jälkeen en käy uudestaan, muuten joka ilta.
Mitä tarkoittaa aamusuihkun tekevä "en voi mennä likasena töihin?" Jos peseydyt illalla ja huolehdit sänkyhygieniasta, miten voit likaantua yöllä...toki ihminen hikoilee yön aikana jonkin verran mutta se ei ole likaa. Eikä todellakaan verrattavissa siihen likaan mitä kerää työpäivän aikana ja muissa päivittäisissä riennoissa.
Aamusuihkun jälkeen raikkaana töihin ja illalla päivän jälkeen likaisena suoraan sänkyyn, tämä ajatus ahdistaa paljon enemmän kuin pakolliset iltatoimet.
Noista teen vaan vaatteiden vaihdon ja hampaiden pesun. Käyn vain joka toinen päivä suihkussa ja silloinkin jos on sauna lämmin. Inhottavaa käydä pelkästään suihkussa. Tosin vielä kamalampaa se olisi aamulla. Meillä on kyllä ihan normaali lämmin pesuhuone jos joku sitä miettii. Meikkejä en käytä juuri koskaan ja silloinkin vain ripsiväriä. Iho on hyvä vaikkakin ryppyjä alkaa näkymään.
Nainen 39v