Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?
Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.
Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.
Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?
Kommentit (423)
Tehkää noi iltarutiinit hyvissä ajoin hyvät ihmiset! Suihkuun jne klo 20 ja nukkumaan klo 22. Se on ihanaa kun illan voi viettää pyjamassa ja vaan kaatua väsyneenä sänkyyn kun on kaikki iltarutiinit hoitanut aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää noi iltarutiinit hyvissä ajoin hyvät ihmiset! Suihkuun jne klo 20 ja nukkumaan klo 22. Se on ihanaa kun illan voi viettää pyjamassa ja vaan kaatua väsyneenä sänkyyn kun on kaikki iltarutiinit hoitanut aikaisemmin.
Ja koska sinulla on aikaa, kaikilla muillakin on, niinhän? 🙃
Ei yhtään.
Suihku ollut kuusi viikkoa remontissa niin olisi ihan mukava päästä joskus suihkuun. Esimiehen luvalla pääsee käymään kerran viikossa työpaikalla niin käyn siellä samalla suihkussa.
Pitää olla melko helvetin laiska ihminen jota tuollainen rasittaa. Saatko myös yhteiskunnalta avustuksia ja oletko pienituloinen kun ei ole oikein jaksanut oikein mitään ja kaikki on vähän rasittavaa?
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla melko helvetin laiska ihminen jota tuollainen rasittaa. Saatko myös yhteiskunnalta avustuksia ja oletko pienituloinen kun ei ole oikein jaksanut oikein mitään ja kaikki on vähän rasittavaa?
Onpa nurinkurista logiikkaa. Joku voi olla kuolemanväsynyt juuri töiden takia, mutta sitähän ei laiska pysty kuvittelemaankaan.
Syöminen ja nukkuminen kaikista eniten ketuttaa. ><
Suihkussa/kylvyssä/poreammeessa käy ihan kyllä mielellään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska sinulla on aikaa, kaikilla muillakin on, niinhän? 🙃
Kysymyshän on ihan vain siitä, miten sen ajan käyttää.
Näin omasta puolestani voin sanoa, että jos harrastan iltayhdeksään saakka jotain, josta tulen kotiin vasta puoli kymmenen aikaan (normaalioloissa kuoro kahtena iltana viikossa 18-21), se on ihan oma valintani. Jos avaisin kotiin tullessa vielä telkkarinkin, niin oma olisi valintani.
Mutta jos en ole aiemmin ryhtynyt, puoli kymmenen aikaan viimeistään ryhdyn hoitamaan iltarutiineja. Pieni terveellinen iltapala, venyttely, meikkien pesu, hampaiden pesu, hammastikku tai -lanka, suihku, kosteusvoide. Viimeistään 22.30 olen sängyssä puhtaana ja suihkun raikkaana. Sänkykin pysyy hygieenisenä, kun sinne menee vasta pesedyttyään. Iltarutiinit auttavat minua rauhoittumaan. Peseytyminen illalla ei virkistä itseäni. Pyrin pitämään tarkasti huolen siitä, että aloitan iltarutiinit ennen kuin olen niin väsynyt, että en jaksa. Jos jostain pitää tinkiä, se on venyttely, mutta sekin tulee tehdyksi 4-5 kertaa viikossa.
Ei rasita. Kaikki noista on oma valinta ja sen kun jättää tekemättä ellei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, jos hampaat jaksan pestä, eikä aina sitäkään. Naaman peseminen on jo panostusta.
Suihkussa käyn aina vain aamuisin - tosin nyt etätöitä tehdessä sekin on vähän jäänyt...
Hiuksia ei tarvi joka kerta pestä kun käy suihkussa. 2 min riittää. Hampaat peser vaikka 20 illalla jos tietää ettei enää syö ja samaten pestä kasvot ja rasvat naamaan. Koko suihkua jos ei viitsi niin alapää suihku ja kainalot.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain että lankaatteko hammaspesun jälkeen? Itse lankaan pesua ennen.. Näin hammaslääkäri minulle suositteli ja netistä luin myös.
Mulle on hammaslääkäri neuvonut että ensin harjaa hampaita minuutin, sitten lankaus ja loppu pesu . Näin hammastahna pääsee hammasväleihin myös.
Täällä kun ihmetellään miksi jotkut käy vähemmän ja jotkut enemmän suihkussa niin muistakaa että ihmisen geenit määrittää tätä hikoilua aika paljon. Mun blondi sisko ei koskaan hikoile juurikaan vaikka tekisi mitä, ei käytä koskaan deodoranttia. Minä tumma pigmenttinen hikoilen ku otan edes 5askelta ja jos en laita deodoranttia sillä sekunnilla kun astun suihkusta ulos haisen hieltä jo hetken päästä. Epäreilua mutta sain jotkut hikigeenit eikä sille mitään mahda.
Kasvojen hoito rutiinit rasittaa.. ja tässä iässä pitäisi jo alkamaan hoitamaan ihoa aamuin & illoin ettei ala bulldog posket valahtamaan.
Aamulla käydään suihkussa varsinkin kun virkistää ja kun ei ihan joka päivä käy, niin tartte niillä rasvoilla läträtä. Ei ole tukka rasvanen eikä iho kuivu.
Oudoin keskustelu ikinä. Olen kuvitellut, että pitää olla masentunut, jotta tavalliset rutiinit rasittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen hoito rutiinit rasittaa.. ja tässä iässä pitäisi jo alkamaan hoitamaan ihoa aamuin & illoin ettei ala bulldog posket valahtamaan.
Ei bulldogeja millään rasvoilla ehkäistä, voit olla huoleti rasvaamati.
Syödä pitää hiukan rasvoja. 😊
Oonko jotenkin ällöttävä kun en tee kaikkea joka ilta? Jos en oo hionnut, en käy suihkussa. Normaalisti käyn aina urheilun jälkeen suihkussa.
Jos tuun töistä myöhään yöllä, tai oon muuten vaan jotenkin super väsy, voin kaatua sänkyyn pesemättä meikkejä ja hampaita. Päälyvaatteet vaan pois ja kuorsaamaan. Onhan se aamulla mustat silmänympärykset ja kakka maku suussa, mutta ei ne hampaat tai ripset siitä tipu.
Oon varmaan muutenkin outo kun en rasvaa mitään, enkä käytä kuorintoja, kasvovesiä, naamioita, puhdistusaineita jne. Kookos/oliiviöljy palasaippualla pesen vartalon kaikki osat. Hyvin on pelannu tähän asti.
Ja koitan myös ajatella rutiinit positiivisena.
Jos on huono aamu ja kaikki sapettaa, niin hyvää musiikkia aamupesun ajaksi.
Juo kahvia samalla kun meikkaa.
Ole läsnä hetkessä, älä mieti mitään muuta kuin sitä mitä teet. "Nyt pesen hampaita, enkä mieti mitä syön lounaaksi tai mitä pitää tehä ekana töissä. Pesen hampaita. Täältä ja täältä. Tulee puhdasta."
Elämä on asennekysymys. Jos joka päivä aamuin illoin mietit että onpa tää paskaa, niin ihan salettiin on paskaa.
Joka ilta: vessojen pesu, kaikkien pintojen kuuraus ja imurointi. Sit uudet käsipyyhkeet ja suihkupyyhkeet. Hammaspesu ja suihkuun. Tämän jälkeen ns. yöpuku päälle ja katsomaan telkkaria. Edellä mainittujen toimien jälkeen ulkona ei saada käydä tahi syödä/juoda mitään. Ennen nukkumaanmenoa ns. yöpuku pois ja boksereilla nukutaan. Tuo ns. yöpuku menee kaappiin, et sitä voipi pitää max. viikon. Bokserit toki vaihdetaan joka ilta suihkun jälkeen. Petivaatteet vaihtuu kerta viikkoon ja samalla tuo "yöpuku.".
Hampaat pesen joka ilta, mutta suihkun ja ihon hoidon voi jättää aamuun.
Illalla en meinaa jaksaa edes pakollisia, mutta ei tämä aamukaan mitään herkkua ollut. Pitkien hiusten pesu, takkujen selvittäminen ja vielä 5cm lyhennys. Ihon kuorinta ja rasvaus. Kynsien leikkaaminen ja hampaiden pesu. Suihkussa käynti on ihan hanurista, kaikkina vuorokaudenaikoina.
Hengenheimolainen 💕