Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?
Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.
Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.
Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?
Kommentit (423)
Vierailija kirjoitti:
Näin hippitätinä on helppoa. Voi kaatua sänkyyn vaikka alasti, jos huvittaa.
Ja haju on kuin silakkamarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus teitä pakkorutiini-ihmisiä. Pakko ei ole kun kuolla. Tietty jos on jälkikasvua hankkinut,kai niille pitää jotain esimerkkiä näyttää, itellä ei ole sitä ongelmaa. Hampaiden pesu on rutiineista ällöttävin, valitettavasti välillä se pitää tehdä. Yksi keino mulla on juoda iso muki kahvia päivässä, siitä tulee niin kuvottava maku että pakko pestä pois, samoin jos juo makeita mehuja tai limsoja, pakko pestä. Sipulin syönti motivoi myös. Tukka pestään ja suihkussa käydään kun huvittaa, ei ole töitä tai kouluja joissa pitäisi edustaa. Parikymppisenä sitä jaksoi lotrata rasvoilla ja kuori noilla, kyllä ne ovat niin nähty jo ettei enää jaksa. Hiusten harjaus onkin sitten juhlapäivä, ai että tuntuu spesiaalilta kun sen tekee parin viikon välein.
*Kuorinnoilla
Tällä hetkellä joo. Sain väliaikaisesti töitä muualta ja nyt tuntuu niin erityisen puuduttavalta pestä itsensä töiden jälkeen. En kuitenkaan ilkeä mennä rasvaisena ja likaisena lakanoiden väliin, uni ei tule silloin kirveelläkään.
Itse olen kyllä todella laiska tekemään mitään näitä juttuja. Suihkussa käyn mielelläni, mutta hiuksia en voisi kuvitellakaan viitsiväni pestä joka päivä. Kuiva iho pitäisi jaksaa rasvata ja en aina viitsi. Oikeastaan teen vaan ne perusjutut ihan väkisin jos vaan mitenkään toimerrun.
Joo rasittaa. Joskus kadehdin miehiä kun ne vaan vääntäytyy ylös sängystä ja lähtee sellaisenaan töihin. Ja illalla sama toisin päin. Kelatkaa kuinka paljon enemmän aikaa naisilla menee elämästä meikkaamiseen, hiusten laittoon, naaman puhdistamiseen ja sellaiseen! Ja rahaa myös!
Tosin tää etäily-aika on saanut näitäkin juttuja ajattelemaan uudelleen, ja yritänkin nyt vähentää liikaa puunaamista tästä lähin. Yllättävän äkkiä alkaa olla tyytyväinen meikkaamattomaan naamaansa kunhan sen kattomiseen vaan tottuu. Siisti nyt tietty pitää olla, mutta vähempikin riittää.
En rasvaile päivittäin. Sisäisesti rasvat, harjaus silloin tällöin eikä saippuaa vartalon iholle niin pysyy iho kunnossa ilmankin vaikka on atopiaan taipumusta. En halua että huokoset on mömmöistä tukossa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtä miten joku voi mennä nukkumaan ilman kunnon iltapesua ja/tai suihkua. Ainoastaan myöhäisen iltatreenin jälkeen en käy uudestaan, muuten joka ilta.
Mitä tarkoittaa aamusuihkun tekevä "en voi mennä likasena töihin?" Jos peseydyt illalla ja huolehdit sänkyhygieniasta, miten voit likaantua yöllä...toki ihminen hikoilee yön aikana jonkin verran mutta se ei ole likaa. Eikä todellakaan verrattavissa siihen likaan mitä kerää työpäivän aikana ja muissa päivittäisissä riennoissa.
Aamusuihkun jälkeen raikkaana töihin ja illalla päivän jälkeen likaisena suoraan sänkyyn, tämä ajatus ahdistaa paljon enemmän kuin pakolliset iltatoimet.
Kyllä sitä vaan yöllä hikoilee todella paljon. Itse en ikimaailmassa lähtisi tunkkaisena töihin. Joistain haistaa että eivät peseydy aamulla... Siispä käyn suihkussa aamulla ja illalla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtä miten joku voi mennä nukkumaan ilman kunnon iltapesua ja/tai suihkua. Ainoastaan myöhäisen iltatreenin jälkeen en käy uudestaan, muuten joka ilta.
Mitä tarkoittaa aamusuihkun tekevä "en voi mennä likasena töihin?" Jos peseydyt illalla ja huolehdit sänkyhygieniasta, miten voit likaantua yöllä...toki ihminen hikoilee yön aikana jonkin verran mutta se ei ole likaa. Eikä todellakaan verrattavissa siihen likaan mitä kerää työpäivän aikana ja muissa päivittäisissä riennoissa.
Aamusuihkun jälkeen raikkaana töihin ja illalla päivän jälkeen likaisena suoraan sänkyyn, tämä ajatus ahdistaa paljon enemmän kuin pakolliset iltatoimet.
Lasken bakteerien kanssa 10 tuntia tekemisissä olleen hien liaksi. Jos sattuu oikeasti vielä hikoiluttamaan niin sellainen kylmän nahkea olo on seuraavana päivänä. Plus hiukseni on katastrofi jos pesen ne illalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. ADHD.
Sama!
Siksi teen nämä aamusta. Meikkaan lisäksi joka päivä kevyesti ja monesti suoristan vielä hiukset. Koitan myös iltaisin pestä kasvot ja laittaa rasvat sun muut mutta monesti nukun meikit kasvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Joo rasittaa. Joskus kadehdin miehiä kun ne vaan vääntäytyy ylös sängystä ja lähtee sellaisenaan töihin. Ja illalla sama toisin päin. Kelatkaa kuinka paljon enemmän aikaa naisilla menee elämästä meikkaamiseen, hiusten laittoon, naaman puhdistamiseen ja sellaiseen! Ja rahaa myös!
Tosin tää etäily-aika on saanut näitäkin juttuja ajattelemaan uudelleen, ja yritänkin nyt vähentää liikaa puunaamista tästä lähin. Yllättävän äkkiä alkaa olla tyytyväinen meikkaamattomaan naamaansa kunhan sen kattomiseen vaan tottuu. Siisti nyt tietty pitää olla, mutta vähempikin riittää.
No hyvä että olet huomannut. Ei mulla mee aikaa aamulla sen enempää kuin miehellä. Kampaan hiukset, laitan hieman ripsiväriä, kulmat on kestovärjätty ja iho luonnostaan hyvä.
Mun lastani rasittaa. Hän on 4,5 v. Luulen, et ymmärrän häntä vähän paremmin nyt. Olen epäillyt hänessä adhd:ta muista syistä.
Kyllä. Usein menenkin meikit naamassa nukkuu ja käyn suihkussa vasta aamulla.
Niitä iltatoimia tai osan niistä voi vähän aikaistaa, toimii hyvin. Kaiken voi tehdä vaikka kolme tuntia aikaisemmin ja kun alkaa väsyttää voi kaatua suoraan sänkyyn. Onnistuu tietysti vain jos on ajoissa kotona.
Tulee välillä ostettua puhdistusliinoja kun ei vain jaksa pestä meikkejä pois joten kyllä.
Joo, ihanaa kuulla että muillakin samaa. Mietin jo monta vuotta sitten että miksi teen tästäkin niin ison numeron itselleni. Hiustenpesussa joudun miettimään tarkoin milloin pesen koska mulla on niin vähän hiuksia ja jokainen pesu irrottaa niitä vielä enemmän. Ihoa en ole jaksanut rasvata ainakaan 20 vuoteen (kasvoja ja käsiä lukuunottamatta) ja sen kyllä näkee :( Voi kun vain voisi pestä hampaat ja mennä nukkumaan ilman muita velvoitteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin hippitätinä on helppoa. Voi kaatua sänkyyn vaikka alasti, jos huvittaa.
Ja haju on kuin silakkamarkkinoilla.
Riittävän puhdas voi olla ilman elämää rajoittavia rutiinejakin. Kotona on tarpeen mukaan käytössä bidee, suihku ja sauna, tien päällä vähintään babywipet. Ap:n jokailtaisen listan mukaan en suostuisi kuuna päivänä elämään.
Jos kärsit silakkamarkkinoista, bakteerifloorasi on epätasapainossa. Jätä saippuapesu ja työnnä toosaan pari maitohappokapselia. Problem solved.
Mikä on alapesu? En ole tehnyt sellaista ikinä. Olen nyt 31. Suihkussa käyn vain joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Helekatin rasittava rituaali, ahistaa aina valmiiksi kun siihen kuluu paljon aikaa. Yleensä en kyllä pese hiuksia joka päivä, kropan aamuin illoin. Se on aika ällöttävää illalla, kun kasvovettä käytät ja huomaat että tulee pumpuli paskaseks decolteen alueelta, mukavampi käydä ihan kunnon pesulla.....
Noot oululainen!
Miksi pitää tehdä? Käyn suihkussa joka toinen päivä, laitan deodoranttia, harjaan hampaat aamuin illoin. En rasvaile, sheivaile, kuori tai laita naamioita. Naamaan laitan rasvaa jos aion meikata. Usein en meikkaa.
Voi Jeesus teitä pakkorutiini-ihmisiä. Pakko ei ole kun kuolla. Tietty jos on jälkikasvua hankkinut,kai niille pitää jotain esimerkkiä näyttää, itellä ei ole sitä ongelmaa. Hampaiden pesu on rutiineista ällöttävin, valitettavasti välillä se pitää tehdä. Yksi keino mulla on juoda iso muki kahvia päivässä, siitä tulee niin kuvottava maku että pakko pestä pois, samoin jos juo makeita mehuja tai limsoja, pakko pestä. Sipulin syönti motivoi myös. Tukka pestään ja suihkussa käydään kun huvittaa, ei ole töitä tai kouluja joissa pitäisi edustaa. Parikymppisenä sitä jaksoi lotrata rasvoilla ja kuori noilla, kyllä ne ovat niin nähty jo ettei enää jaksa. Hiusten harjaus onkin sitten juhlapäivä, ai että tuntuu spesiaalilta kun sen tekee parin viikon välein.