Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?
Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.
Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.
Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?
Kommentit (423)
Välillä palkitsen itseni jollain kivalla jos joudun maanittelemaan itseni suihkuun.
Mulla vielä korealainen ihonhoitorutiini tähän päälle.. parhaimmillaan eka naamio, kuorinta, 3 tuotetta puhdistukseen, kasvovesi, seerumi ja kosteusvoide (joskus yövoide).
Vierailija kirjoitti:
Mulla ärsyttää aamurutiinit. Suihkuun, kasvojen puhdistus, ihon rasvaus, kivideodorantin hinkutus kainaloihin, hammaspesu, lääkkeiden otto, hammasharjaus, hammasvälien puhdistus, koiran ulkoilutus ja silmähoito eli rähmät pois, silmätippa ja toinen tippa (koiran osalta jatkunut jo 3 kk,). Sitten hiusten laitto, pieni meikkaus, hedelmän pilkkominen, voileivän tekeminen ja syöminen.
Normaalia, mutta joskus niin väsyttävää.
Hammasvälit pitää kerran päivässä puhdistaa ja iltaisin..
Helekatin rasittava rituaali, ahistaa aina valmiiksi kun siihen kuluu paljon aikaa. Yleensä en kyllä pese hiuksia joka päivä, kropan aamuin illoin. Se on aika ällöttävää illalla, kun kasvovettä käytät ja huomaat että tulee pumpuli paskaseks decolteen alueelta, mukavampi käydä ihan kunnon pesulla.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aamulla suihkussa. Illalla pesen vain hampaat.
En ole koskaan ymmärtänyt mitä järkeä iltasuihkussa on kun aamulla on jo taas kuitenkin hikinen.Se järki että jos hiukset on kuivaamisenkin jälkeen ihan vähän kosteiksi jääneet, aamulla ne on kuivuneet kokonaan, ja pääsee aina puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Itse käyn AINA illalla suihkussa niin ei kulkeudu katupöly yms hiki lakanoihin. Toki joskus aamulla olo on hikinen taas hieman ja jos on liikaa ja on aikaa käyn aamullakin pikasuihkussa. Kasvot pitäisi kuitenkin pestä niin sama pestä koko keho. En tajua ihmisiä jotka erikseen altaalla pesee kainalon hiukset ja naaman ja bideellä alapään kun vois vaan hypätä suihkuun.
Hiukset varsinkin pesen aamulla, että ne näyttää puhtailta mahdollisimman pitkään.
Lisäksi en halua mennä maran pään kanssa nukkumaan. Hiukset pitää kuivata ensin ja se vie aikaa ja sitten aamulla ne pitää laittaa taas
Itse olen iltavirkku ja aamu-uninen niin ei voi kuivata aamulla hiuksia, siihen menee vartti lisää aikaa ja seon oikeasti kauan jos pitää herätä jo viideltä kuten mun. Käyn illalla. Sehän riippuu näkökulmasta, ei ne aamulla pestynä ole kauemman puhtaat, jos aina käy iltaisin suihkussa. Tilanne nollaantuu siis aina iltaisin. Vaikea selittää mitä tarkoitan..
Toki jos ois tukka mikä kuivuu heti, mutta mulla on tosi paksut hiukset, jos ne on vähänki kosteat kun laittaa ponnarille niihin jää ruma taitos kun ponnarin ottaa irti. Ja korostan vielä tuota et jos aina käy illalla, hiukset on ihan yhtä pitkään puhtaat kun niillä jotka käy aina aamulla! Ja tosiaan jos herätys on 4:45 niin en todellakaan tunnissa ehdi vielä käydä suihkussa ja tuota tukkarumbaa aloittaa, tunnissa syön unisena ja heräilen, aamutoimet, vessassa, meikki, töihin. 5:55 ovesta ulos. Ei aamusuihkua kiitos
Minä käyn joka ilta suihkussa ja pesen hiukset, vaikka siistissä toimistotyössä olenkin. On ihana mennä puhtaana nukkumaan enkä koskaan hikoa öisin. Ei rassaa yhtään, pidän iltasuihkustani.
Minua inhottaa mennä rasvaisena sänkyyn, joten harvemmin rasvaan tai suihkuttelen illalla.
Ei kai kulmakarvoja tarvi joka toinen päivä nyppiä? :o
Mun mielestä taas päivän kohokohtia. Ihana hoitaa ihoa, levittää erilaisia seerumeita/öljyjä, kuoria, rullailla kasvoja, jumpata ym. Hampaiden pesun ja lankailun lisäksi valkaisen hampaat vielä aktiivihiilellä. Suihkussa käynnin yhteydessä oikeasti nautin siitä, että saa kuoria ihoa, laittaa erilaisia maskeja hiuksiin jne. Päivittäin toki myös rasvaan myös koko kehon. Sen lisäksi toki pidän huolen päivetyksestä, kulmista, ripsistä jne. Ei rasita yhtään, vaan ajattelen kaiken vain itseni hemmotteluna ja että teen itselleni hyvää :) Suurin osa on varmaan humpuukia ja ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta tuleepahan hyvä mieli!
Voi lapset rakkaat. Mihin tämä on mennyt? Odottakaahan, kun teillä on lapsia. Tiedätte silloin, mitä on rasittavat iltarutiinit. Ne kestää iltapaloineen, pesuineen ja nukuttamisineen vähintään tunnin. Eikä monessa perheessä tunti riitä alkuunkaan, varsinkin jos on useita alle kouluikäisiä lapsia. Joidenkin lasten nukuttaminen vanhemmista riippumattomista syistä voi itsessään jo kestää tunnin. Sitten on vielä ne omat iltatoimet päälle, jos jaksat ne vielä tehdä. Iltarutiinit vievät lapsiperheissä suuren osan yhteisestä vapaa-ajasta. Sitä ennen on juuri selvitty illallisrutiineista. Lasten kanssa elämä on suurimmaksi osaksi erilaisia rutiineja. Ne ovat tärkeitä, perusturvallisuutta tuovia kasvatustilanteita, vuorovaikutusta ja yhdessäoloa. Nyt olis korkea aika sellaiselle, jolle jo pelkkä oma iltarutiini tuntuu hankalalta, vain opetella pitämään siitä. Muuten ette kyllä selviä kovin hyvin rutiineista lasten kanssa.
Mä en voi oikeesti jättää ihon puhdistusta (oli meikkiä tai ei) pois ja väh. 2 rasvalla rasvaamista. Tai iho alkaa oireilla. Ja kyllä se turhauttaa välillä, vaikka tekisi kuinka mieli "hippeillä". T. Atoopikko
Kokeile tätä epäsäännöllistä kolmivuoro työtä, niin mitään rutiineja ei pääse edes muodostumaan.
Toki iltatoimet joskus rasittavat: kasvojen pudistus kahdella aineella, suihku tai sauna, vartalon ihon rasvaaminen sekä seerumi, yövoide ja silmänympärysvoide. Juuri ennen nukkumaan menoa hampaat.
Hiukset pesen aamulla; myös kasvot kuorin ja naamiot laitan aamuisin.
Iltatoimia en jätä liian myöhäisiksi. Rasituskerroin lisääntyi, kun joudun laittamaan kahta lääketippaa silmiin - tai itse asissa kolmea, koska kostutustippa on laitettava myös Niitä ei saisi laittaa yhteen syssyyn. Mutta aina helpottaa, kun edennyt näissä toimissa ja voi loppuillan rentoutua.
Nyt työtön, mutta töissä/opiskeluaikana kävin vain aamuisin suihkussa. Nyt käyn suihkussa pari kertaa viikossa, tai jos johonkin ihmisten ilmoille pitää mennä. Vain hampaat pesen aamuin illoin. Hiukset rasvoittuvaa tyyppiä, joten joka toinen ilta pesen ja siinä samalla kasvot. Alapäätä välillä päivittäin, välillä harvemmin. Iho kiittää kaikin tavoin <3
Ei rasita iltatoimet. Meikin puhdistus, kasvovesi. Kosteusvoide ja silmänympärysvoide. Hammaspesut lankailuineen.
Aamuisin käyn suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
valkaisen hampaat vielä aktiivihiilellä.
Ja sitten ihmettelet miksi hampaat tulevaisuudessa reikiintyvät, paikat ei pysy ja ihan lohkeilevat. Aktiivihiili imee kaikki kivennäisaineet yms. hampaista sen tummuuden ohella. Mutta kunhan on kivaa nyt, eiks je ;)
Illalla pesen hampaat. Tökin muovisella hammastikulla, jossa on pieni harja, hammasvälit.
Aamulla käyn suihkussa, kerran viikossa pesen shampoolla hiukset. Tarpeen vaatiessa laitan alapäähän vähän siihen tarkoitettua saippuaa.
En rasvaile yleensä mitään, jos nyt sattuu olemaan niin että sääret on kuivat pakkaskeleillä, saatan laittaa suihkun jälkeen rasvaa sääriin.
Jos joskus olen laittanut meikkiä, pesen toki saippualla illalla sen meikin pois.
Mua rasittaa. Jo 2 minuuttia hampaitten pesuun tuntuu pitkältä. Mitä kauemmin tätä koronakaranteenia on jatkunut niin sitä vähemmän huvittaa yhtään mikään. Kun kävi vielä säännöllisesti töissä niin hampaitten pesu meni siinä sivussa, nyt se on iso urakka.
Itse en shampoita tai hoitoaineita kaipaa, nokkos- ja muut yrttivedet ovat ympäristöä säästäviä ja tekevät hyvää hiuksille. Vitamiineja ja hivenaineita syön päivittäin, tekevät hyvää hiuksille, iholle ja kynsille. Rasvaisena en mene lakanoihin, ihonhoito on minulta jäänyt sattumanvaraiseksi. Mitä vähemmän kemikaaleja elimistöön ja ympäristöön, sitä parempi.