Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?

Vierailija
01.05.2020 |

Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.

Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.

Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?

Kommentit (423)

Vierailija
41/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaamisesta pääsee myös ilmankostuttimilla. Keskuslämmityskausi on hanurista.

Vierailija
42/423 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain että lankaatteko hammaspesun jälkeen? Itse lankaan pesua ennen.. Näin hammaslääkäri minulle suositteli ja netistä luin myös.

Lankaan ennen ja jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi paljon miettinyt tuota ilmeisesti suosittuakin tapaa käydä iltaisin suihkussa. Mulla se ei ainakaan arkisin toimisi ollenkaan. Hikoilen yöllä jonkin verran ja lisäksi mulla on itsepäinen tukka, joka nousee yöllä aivan pystyyn. Hirveä homma sukia sitä siistiksi aamulla - helpompaa on pestä se aamuilla ennen töihin menoa. Mun mielestä aamu on ainoa järkevä hetki käydä suihkussa. Toki käyn illallakin pikasuihkussa, jos olen treenannut itseni hikiseksi. Joka ilta en treenaa niin kovaa.

Vierailija
44/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään joo, mutta olenkin masentunut paska.

Mulla sama. Hampaat sentään hoidan vielä hyvin: lankaan, pesen, purskutan, tabletilla viimeistelen.

Vierailija
45/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ IHMEEN ILTASUIHKU? 

siis ootteks te jossain öljynporauslautalla kaikki töissä kun iin likaannutte joka ikinen päivä? itse käyn suihkussa sillon kun jaksan, ehkä 2-3 pv välein, alapesu tietty joka päivä. OUTOJA PAKKORITUAALEJA joillain!

mitään muuta en tee iltaisin kun pesen hampaat. Joskus en sitäkään. 

Paitsi jos oon urheillut, niin pesen naamasta ja yläkropasta hikeä pois. siinä se.

No, jos meikkiä käyttäisin niin tietysti sen pesisin pois, mutta kun en käytä yksin ollessani.

Naamaa en oo pessy kun aamuisin moniin vuosiin, ei  oo mitään eroa ollu. Paitsi jos on meikkiä ollu.

Hampaita en langannut ikinä, ennenkuin viime vuosina, sekin harvoin.

Vierailija
46/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa, vaikka ei väsyttäisi. Asioiden toistamisessa on jotain mikä saa mun hermot kiristymään.

Sanotaan, että jos aloitat uuden rutiinin ja noudatat sitä säännöllisesti, siitä tulee muutamassa kuukaudessa tapa. Sellainen vähän automaattinen juttu jota ei niin ajattele saati vastustele, tekee vaan kun on tottunut. Olen vuosikaudet lapsuudesta asti pessyt hampaat aamuin illoin ja silti joudun joka ilta pakottamaan itseni tekemään sen ja joka kerta rasittaa jynssätä niitä hampaita sen vaivaiset kaksi minuuttia. Sama homma kaikkien muiden ärsyttävien pakollisten rutiinien kanssa. Että se siitä tottumisesta.

Vierailija
47/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus rasittaa. Oonkin höllännyt tosi paljon ja mitään muita pakkollisia rutiineja ei ole, kuin hampaiden pesu. Suihkussa käyn, kun tuntuu, että tarttisi käydä, ihan sama onko aamu tai ilta. En meikkaa, joten ei naamaakaan tarvi hulluna putsailla. Iho pysynyt hyvänä ilman mitään erityisempiä rutiineja. Aamusin yleensä pesen kylmällä vedellä, että herään ja lykkään voidetta ettei kiristä, tosin jos olen vaan kotona niin ei aina tule tätäkään tehtyä.

Vierailija
48/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

47

Sama mulla.

Hampaiden.pesuun sain tehtyä parannuksen, kun aloin ajattelemaan:

Lähden.tästä.hoitamaan ikeniä, eli hierontaa niille.

Sori pisteet

;#)

Vierailija
49/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut iltarutiinit ei rassaa, paitsi hiustenpesu. Tosin sitä en tee joka ilta. Eikä se hiusten peseminen niinkään, vaan kuivaaminen. Mulla kestää tuntikausia, että saan hiukset kuivaksi, vaikka käytän hiustenkuivaajaa. Sama ongelma on aamulla. Ei toivoakaan että voisin hiukset pestä ennen töihin lähtöä, sillä silloin pitäisi nousta aamukolmelta, jotta saisi kunnolla kuivaksi. Jos taas hiukset jää yhtään puolikosteiksi, tuloksena on kutiava päänahka, hilsettä ja pörröiset tai läjässä olevat hiukset. Iltapäivällä ei ehdi myöskään, jos aikomuksena on vielä käydä ulkona, kaupassa tai missä hyvänsä.

Harkitsen hiusten leikkaamista parin sentin mittaiseksi koska tuo kuivaaminen alkaa häiritsemään aivan liikaa.

Vierailija
50/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden pesu tai nykyinen nopeahko naamanpesu ei rassaa, mutta silloin kun vielä nuorempana meikkasin raskaamman kaavan mukaan, niin meikkien poisto rassasi. Välillä tuntui että saa repiä koko naaman irti, ennen kuin kaikki meikkijäämät lähtee. Silti aamulla löytyi silmäkulmasta mustaa unihiekkaa. Rasvaa kului tuhottomasti, koska luonnollisesti tujummat meikinpoistorutiinit vaati tujummat kosteutuskeinot. Aamulla taas sama setti, koska meikki ei levity hyvin ilman kunnon pohjaa.

Nykyään en enää meikkaa kuin juhliin ja tarvittaessa käytän arkena meikkipuikkoa ongelmakohtiin. Enää en tajua miten jaksoin sitä puhdistus-rasvaus-meikkaus-meikinkorjaus-puhdistus-rasvaus ruljanssia. Toki edelleen puhdistan ja rasvaan kasvoni, mutta se käy niin paljon nopeammin ja riittää kevyemmät tuotteet.

Vierailija
51/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ IHMEEN ILTASUIHKU? 

siis ootteks te jossain öljynporauslautalla kaikki töissä kun iin likaannutte joka ikinen päivä? itse käyn suihkussa sillon kun jaksan, ehkä 2-3 pv välein, alapesu tietty joka päivä. OUTOJA PAKKORITUAALEJA joillain!

Paitsi jos oon urheillut, niin pesen naamasta ja yläkropasta hikeä pois. siinä se.

No, jos meikkiä käyttäisin niin tietysti sen pesisin pois, mutta kun en käytä yksin ollessani.

Naamaa en oo pessy kun aamuisin moniin vuosiin, ei  oo mitään eroa ollu. Paitsi jos on meikkiä ollu.

Tämä.saattaa yllättää sinut: kyllä, osa meistä tekee likaista työtä, vaikka ei öljynporauslautalla olisikaan. Oma sänkyni olisi aamulla musta, jos en kävisi suihkussa. Toki useimmiten käyn suihkussa heti töiden jälkeen, mutta joskus täytyy lentää muihin hommiin heti töistä tullessa, jolloin suihku jää iltaan. Yllättävää, että jotkut luulee kaikkien olevan siisteissä toimistotöissä.

Vierailija
52/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin hampaidenpesu rasittaa illalla!

Jaa, minä pesen hampaat ainakin 3 kertaa päivässä sähköhammasharjalla. Minusta on tärkeämpää käydä aamulla suihkussa, jolloin on suurimman osan päivästä puhtaana kun on tekemisissä muiden ihmisten kanssa kodin ulkopuolella. Se aamusuihku erottaa hyvin yön ja päivän toisestaan ja auttaa heräämään kunnolla. Yön aikana nukkuessa voi hiota juuri sen verran että se iltasuihku menisi muutenkin hukkaan.

Miehenä en käytä muita rasvoja kuin jotain käsivoiteita että kourat ei liikaa kuivua ja joskus saatan rasvata vähän jalkapohjia. Minulla on enemmäkin rautaiset aamurutiinit, jotta saa kropan liikkeelle.

Vierailija
53/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ IHMEEN ILTASUIHKU? 

Tämä.saattaa yllättää sinut: kyllä, osa meistä tekee likaista työtä, vaikka ei öljynporauslautalla olisikaan. Oma sänkyni olisi aamulla musta, jos en kävisi suihkussa. Toki useimmiten käyn suihkussa heti töiden jälkeen, mutta joskus täytyy lentää muihin hommiin heti töistä tullessa, jolloin suihku jää iltaan. Yllättävää, että jotkut luulee kaikkien olevan siisteissä toimistotöissä.

Yksi syy miksi kannattaa käydä kouluja on se että pääsee siistiin sisätyöhön, jota saa tehdä mahdollisimman itsenäisesti omia hommiaan.

Vierailija
54/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän päivittäisen peseytymisen jos on työssä jossa likaantuu tai tulee kova hiki. Ymmärrän sen myös jos on vetänyt hikisen treenin tai huhkinut puutarhassa/halonhakkuussa. Mutta siistiä toimistotyötä tekevä ja pesun jälkeen deodoranttia käyttävä ihminen ei yleensä tarvitse kokovartalopesua joka päivä. Pari kertaa viikossa riittää ja alapesu päivittäin. Ei ihme että on pakko rasvata itseään useammalla rasvalla joka päivä jos jynssää ensin kaikki ihon luontaiset suojarasvat viemäristä alas. Tuo ei oikeasti ole iholle mitenkään terveellistä.

Itselläni on niin kuiva iho että en todellakaan voisi peseytyä päivittäin. Nyt kotona ollessa käyn suihkussa noin 4-5 päivän välein, välipäivinä käytän vain vauvoille tarkoitettuja tuoksuttomia kertakäyttöpesulappuja alapään siivoamiseen. Tukan pesen vieläkin harvemmin, noin 8 päivän välein, pidän sen ponnarilla tai nutturalla kun se rasvoittuu. Kun en poistu minnekään kotoa niin jostain mahdollisesta pikku tuoksahduksesta ei kukaan joudu edes kärsimään. Ajoitan suihkut juuri ennen viikottaista kauppareissua.

Vierailija
55/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä niin perusteellisesti pese ja rasvaa itseäni kuin ap. Hampaat pesen aamuin illoin, suihkussa käyn parin päivän välein, muuta ihonhoitoa ja pesua tarvittaessa ja käsien pesua joka välissä. Omia iltatoimia en stressaa, mutta olen kurkkuani myöten täynnä joka iltaista vääntämistä lasten kanssa: "hampaiden pesulle", "ei vielä", "nyt hampaiden pesulle", "kohta", "ja nyt menet omaan sänkyyn, et tule meidän sänkyyn pomppimaan"... Tämä vain tuli ensimmäisenä mieleen tuosta otsikosta. Ei siis ollut tarkoitus kertoa, että kyllä mulla on rankempaa.

Vierailija
56/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ IHMEEN ILTASUIHKU? 

Yksi syy miksi kannattaa käydä kouluja on se että pääsee siistiin sisätyöhön, jota saa tehdä mahdollisimman itsenäisesti omia hommiaan.

Heh. Ihan kuin kaikki haluaisivat tehdä niitä toimistohommia.

Itse pidän erittäin paljon töistäni, vaikka pitääkin käydä suihkussa päivittäin. Monilla on myös paljon likaisia harrastuksia, kuten vaikka motocrossi tai hevoset. Ihan kukin valitsee sen elämäntyylin mistä pitää.

Sitä vain en millään tajua, että joillakin ei ymmärrys riitä siihen että a) on olemassa myös likaisia töitä ja harrastuksia b) kaikki eivät edes halua elää samalla tavalla kuin esimerkiksi sinä c) lainaamani kommentin joku luulee olevan hyvää kuittailua, vaikka todellisuudessa se lähinnä paljastaa kohtuullisen köyhän ajatusmaailman.

Vierailija
57/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se alapää, kainalot ja naama kuitenkin "täytyy" pestä päivittäin, niin sama se jos muu vartalo ja tukka kastuu siinä samalla kun noita kriittisiä suihkun alla pesasee. Mun mielestä on paljon helpompi mennä suihkuun kun käyttää bideetä tai pestä kainaloita lavuaarissa. Mutta tosiaa, mä pesen siellä suihkussa sitten ne hampaatkin 😗

Vierailija
58/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä raksalla likaannun sen verran, että on pakko käydä päivittäin suihkussa ja nimenomaan iltaisin. Pesen aamulla vain kriittiset paikat, sillä työt alkaa jo klo 7. En kyllä käytä meikkiä ja harjaamattomat hiukset menee kypärän alle piiloon. Ei ketään kiinnosta mun ulkonäkö, vähiten itseäni!

Vierailija
59/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 on ihan maisterisnaisia. Pitäisikö olla tohtori "välttyäkseen" likaisilta hommilta? Varmaan joku merkonomi/tradenomi siellä leijuu koulutuksensa kanssa taas.

Vierailija
60/423 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aamulla suihkussa. Illalla pesen vain hampaat.

En ole koskaan ymmärtänyt mitä järkeä iltasuihkussa on kun aamulla on jo taas kuitenkin hikinen.