Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normivartaloisen/painoisen naisen mitat?

Vierailija
30.04.2020 |

Olen laihduttanut ja minulla on suuria vaikeuksia käsittää minkä kokoinen olen oikeasti. Työkaverit päivittelevät että olen nykyään niin pieni, no ehkä entiseen verrattuna joo. Itse en näe hirveästi eroa entiseen talipallo-olemukseen. Jos olet tällainen ns normaalivartaloinen, mikä on esim rinnanympärysmittasi? Rintojen alta mitattuna siis? Lantiomitta?

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173 cm pitkä, painan 68-70 kg, vyötärö 70 cm, tarkkaa ympärysmittaa rintojen alta en tiedä, mutta kuppikoko on 75E, lantion ympärys n. 1 m, vaatekoko yleensä 38.

Vierailija
42/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä, miten missien mitat ilmoitetaan eli rintojen päältä.

Mutta aloittajahan haluaa tietää rintojen alta mitatun rintakehän ympärysmitan, ei rintojen päältä mitattua rintojen ympärysmittaa.

Etkö osaa sen vertaa lukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

166 cm, 63 kg. Vartalo x-mallinen: leveät hartiat, kapea vyötärö, pyöreä takapuoli. B-kupin terhakat rinnat. Liikun paljon, joten lihakset ovat hyvässä kunnossa. Olen normaalipainoinen. Kun paino putoaa alle 60 kilon, niin silloin olen hoikka, vatsasta tulee litteä.

Vierailija
44/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166cm ja 53kg.

89-62-87 ja rasvaprosentti 20, rinnat 70E.

Vierailija
45/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta aloittajahan haluaa tietää rintojen alta mitatun rintakehän ympärysmitan, ei rintojen päältä mitattua rintojen ympärysmittaa.

Ketä kiinnostavat naisen mitat, joissa ei ole rinnan kokoa ilmoitettu. Liiviostokset ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
46/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostavat naisen mitat, joissa ei ole rinnan kokoa ilmoitettu. Liiviostokset ovat sitten asia erikseen.

Minua. Ap

Vierailija
47/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus miinus 115

Vierailija
48/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen perusteella aloittajaa näyttää kiinnostavan pelkästään rintakehän ympärys, ei rintojen ympärys :)

Etkö oikeasti osaa lukea yhtään? :D

Toki rintaliivien koosta voi päätellä rintakehän ympäryksenkin. Rintaliiveissä ympärysmitta on aina pienempi kuin mittanauhalla mitattu rintakehän ympärys. Kangas venyy käytössä, ja muutenkin istuvuuden perusteella saa olla vähän napakka. Rintaliivien pitäisi tukea rintoja ilman olkaimiakin, rintaliivit eivät saa roikkua pelkästään olkainten varassa. Muuten liivit ovat ympärysmitaltaan liian isot. Eli ehkä jokaisen naisen kannattaisi mitata se rintakehän ympärys, ja lähteä sovittelemaan eri kokoisia rintaliivejä, niin saisivat itselleen sopivat rintaliivit. Hyvin moni käyttää kokoa 80B, vaikka oikea koko olisi 70D.

Tuo ympärysmitta rintojen päältä ei kerro yhtään mitään. Rintakehän ympärys voi ihan hyvin olla 75 cm tai 60 cm. Rintaliivien kokokin 90 cm rintojenympärysmitalla 75A tai 60E.

Siksi varmaankin aloittajaa kiinnosta se rintakehän ympärys, jota te lukutaidottomat ette ilmeisesti osaa mitata?

Vierailija
49/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole rintojen koko kerrottu, kun rintaliivien kokoa ei ole kerrottu.

Eli onko missimitoissa olevan rintaliivikoko 80A vai 65E?

Mikä se rintakehän ympärys on suhteessa rintojen ympärykseen?

Vierailija
50/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, on ihan tavallista, että pää ei pysy mukana laihduttaessa (sama ilmiö tapahtuu myös lihoessa). Anna itsellesi aikaa, kyllä sinä vielä alat hahmottaa uuden kehosi ja nähdä sen uudella tavalla. Joskus valokuvat auttavat myös. Kuvasta saattaa nähdä itsensä totuudenmukaisemmin kuin peilistä.

Vierailija
51/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Älä naurata. 166 cm ja 51 kiloisena olisin anorektisen näköinen luukasa. Jo 58 kiloisena kylkiluuni törröttävät rumasti. 60 kg on sopiva paino minulle ja näytän sopusuhtaiselta.

Vierailija
52/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 157/78kg.

Mä olen normaalipainoinen

Raskaat luut?

Vierailija
53/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Älä naurata. 166 cm ja 51 kiloisena olisin anorektisen näköinen luukasa. Jo 58 kiloisena kylkiluuni törröttävät rumasti. 60 kg on sopiva paino minulle ja näytän sopusuhtaiselta.

Minulle tuo pituus miinus 115 on juuri paseli. On lihasta ja rasvaa sopivasti ja kroppa näyttää hyvältä.

163 cm 48 kg. Jos lihon, niin kaikki kertyy vatsaan ja näytän pallolta. Nimenomaan talipallolta. Ei jakaudu tasaisesti...

Vierailija
54/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Miten ihmeessä täällä palstailee niin paljon naisia, jotka hoikkina kertovat olevansa anorektisia? Kylkiluiden näkymisessä ei ole mitään vikaa. Vartalonmalleja on toki yhtä paljon kuin ihmisiä, mutta tässä taitaa enemminkin olla kyseessä vääristynyt kehonkuva ja mukavuudenhalu.

Olen kanssasi saman pituinen ja enkä ikinä ole painanut enempää kuin 53kg. Kun vaaka näytti 48 niin silloin olin hoikka, anorektinen en vielä silloinkaan. Näytän nyt erittäin normaalilta enkä voisi kuvitellakaan että 7kg painavampana näyttäisin sopusuhtaiselta.

Vierailija
55/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Miten ihmeessä täällä palstailee niin paljon naisia, jotka hoikkina kertovat olevansa anorektisia? Kylkiluiden näkymisessä ei ole mitään vikaa. Vartalonmalleja on toki yhtä paljon kuin ihmisiä, mutta tässä taitaa enemminkin olla kyseessä vääristynyt kehonkuva ja mukavuudenhalu.

Olen kanssasi saman pituinen ja enkä ikinä ole painanut enempää kuin 53kg. Kun vaaka näytti 48 niin silloin olin hoikka, anorektinen en vielä silloinkaan. Näytän nyt erittäin normaalilta enkä voisi kuvitellakaan että 7kg painavampana näyttäisin sopusuhtaiselta.

Nykyisinhän BMI:n mukaan normaalipainoinen on anorektisen laiha ja BMI:n mukaan lievästi ylipainoinen on normaalivartaloinen...

Vierailija
56/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 171/58. Rasvaprosentti on ollut viime vuosina 15-16, nyt varmasti vähän korkeampi, pari koronakiloa on tullut. Mitat 92-64-90. Rinnan alta en tiedä, rintaliivit on ympärysmitaltaan 65. 

Vierailija
57/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64kg. Tissit kokoa a, kapea poikamainen lantio ja laihat jalat. Olen kuulema liian laiha.

Muuten saman mittainen mutta rinnat b/c ja tiimalasivartalo. Kahden eri lääkärin mielestä (viime vuoden aikana) olen hento. No en todellakaan ole hento missään nimessä, minulla on lihaksia ja jonkun verran myös läskiä. Laiha olen ollut kyllä vahvasti ylipainoisten mielestä, sekään ei kyllä yllätä, muttei minua laihaksi voi sanoa.

Vierailija
58/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm/62kg ja kuppikoko 70c

Vierailija
59/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Itse olen 157 cm ja painanut aikuisena alle 50 kiloa kun olen ollut sairaana ja en päässyt treenaamaan muutamaan kuukauteen. Alle 48 tulee kuukautiskiertoon häiriöitä. Parhaimmassa voimailukunnossa painoin 54 ja minulla näkyi vatsalihakset. Nyt painan vähemmän mutta olen pehmeämpi. Olen vierestä katsonut kanssani saman pituista sarjassa 58 kg nostanutta painonnostajaa, ja hän oli paljon siromman näköinen kuin minä, vaikka tietysti oli lihaksikas. Vyötäröstä kuitenkin sorja kuin keijukainen.

Lihas on niin tiheää rasvakudokseen verrattuna, ettei painosta kannata liikaa päätellä urheilevan ihmisen ulkonäköä. Miehillä vielä hurjemmat erot. Noin 180-senttinen urheilija joka painaa 70 kiloa voi olla pikkupoikamaisen tiukassa kunnossa, Mutta utheilematon saman painoinen voi omistaa pehmeän vatsakummun.

Minulla on ystävä, joka on kanssani saman pituinen mutta hän painaa max 48 kg. Näyttää hoikalta, mutta on muutenkin tosi siro ja pieni kaikin puolin, joten ei näytä sairaalloiselta. Aasialaiset ovat monesti samanlaisia.

Jos olet 166 ja harvinaisen hentorakenteinen, et ole koskaan urheillut ja 48-kiloisena olet vielä saanut kuukautiset, niin ehkä se on mahdollista. Poikkeuksellista kuitenkin olla terve aikuinen noin laihana.

Vierailija
60/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64kg. Tissit kokoa a, kapea poikamainen lantio ja laihat jalat. Olen kuulema liian laiha.

Höpön löpön. Olen 176 cm ja 63 kg ja en ole laiha vaan normaalipainoinen.

No en voi sille mitään että minulle jatkuvasti sanotaan että olen laiha. Aina tuputetaan herkkuja jne koska "sinussa se ei näy".