Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2974)

Vierailija
81/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhtelee keitetyn pastan kylmällä vedellä.

Tämä on kyllä käsittämätöntä, olen nähnyt, en muista missä.

😑

Ei se ole käsittämätöntä, sehän estää pastaa tarttumasta toisiinsa. Mutta mä laitan pastan aina kastikkeen sekaan, niin ei ole tarttumisongelmaa.

Vierailija
82/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laita kokonaisia pippureita ruskeakastikkeeseen.

No ei todellakaan laiteta vaan jauhelihamaustetta, mustapippuria, paprikajauhetta ja tumma naudanliemikuutio.

Hans Välimäki

Lol. Huomaa kyllä alapeukuttajista, etteivät tiedä gastronomiasta mitään. :D

Ruskeakastike maustetaan vain suolalla ja pippurilla. Suurin osa kastikkeen mausta syntyy voissa ruskistetuista jauhoista. Jos kastike tarvitsee noin paljon mausteita, et ole ruskistanut jauhoja tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä jos ruoka tehdään vasta iltapäivällä tai illalla.

Vierailija
84/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa aina voi nokareen JOKA ruokaan..en ymmärrä.

Vierailija
85/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😑

Ei se ole käsittämätöntä, sehän estää pastaa tarttumasta toisiinsa. Mutta mä laitan pastan aina kastikkeen sekaan, niin ei ole tarttumisongelmaa.

Tavan pasta on aika kesyä tarttumaan. Tattaripastasta tulee tarttuessaan betonia, kokeile joskus :D

Vierailija
86/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan laiteta vaan jauhelihamaustetta, mustapippuria, paprikajauhetta ja tumma naudanliemikuutio.

Hans Välimäki

Lol. Huomaa kyllä alapeukuttajista, etteivät tiedä gastronomiasta mitään. :D

Ruskeakastike maustetaan vain suolalla ja pippurilla. Suurin osa kastikkeen mausta syntyy voissa ruskistetuista jauhoista. Jos kastike tarvitsee noin paljon mausteita, et ole ruskistanut jauhoja tarpeeksi.

Juu, oikein tehty ruskeakastike saa mm jauhelihakastikkeen maistumaan herkulliselta. Ruskeaan kastikkeeseen ei kuulu lihaliemikuutiot, sinapit ym., vaan jauhot todella ruskistetaan oikeassa voissa.

Vierailija
87/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhee tarve tehdä ihan kaikki air fryerissä ja kehua miten se on niin paljon parempaa kuin muuten tehtynä

Mikä ihmeen turhisvekotin on Air fryer? En ole koskaan kuullutkaan tollasesta.

Kaikki sitä kehuu joilla se on. Aion itsekin ostaa kun on varaa.

Vierailija
88/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jopa enemmistö ihmisistä Suomessa tuntuu tarjoavan pastan ja kastikkeen erikseen, sekoittamatta. Oon kyllä oppinu ymmärtämään, että tätä pidetään täällä ihan normaalina, mutta kyllä se joka kerta silti kummastuttaa mua.

Vierailija
89/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😑

Tavan pasta on aika kesyä tarttumaan. Tattaripastasta tulee tarttuessaan betonia, kokeile joskus :D

No, tuosta syystä ne kuitenkin sen huuhtelevat, jotka eivät sekoita sitä välittömästi kastikkeeseen.

Vierailija
90/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hailakat paistinperunat. Siis mikä järki on kypsentää/uudelleen lämmittää perunalohkot paistinpannulla, jos niihin ei paista sitä ihanaa rapsakkaa paistopintaa.

Sama juttu, kun joskus harvoin paistaa ranskalaisia uunissa. Jätetään sellaisiksi pehmeiksi löllyiksi.

Vierailija
91/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ystäväni paistaa lettuja, ripottelee se jokaisen letun päälle sokeria, kun on heittänyt sen siihen lettupinoon.

En ole kenenkään muun nähnyt noin tekevän.

Vierailija
92/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen neuvottiin, että kypsyminen lakkaa, eikä pastasta tule ylikypsää. Kuuma kastike riitti lämmittämään pastan syötäväksi.

Vierailija
93/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese jauhenlihaa..

Vierailija
95/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihan kahvin keittäminen. Kahvipaketissa on ohje, että 1 mitallinen kahvijauhetta per 1,2 dl vettä. Ja tyypit mittaa sen sijaan 1 mitallisen jauheta per muki (2,5-3,5 dl vettä)! Ja sekaan vielä desi maitoa laimentamaan entisestään. Yäk! Jos kahvista näkee kaataessa läpi, kannattaa se kaataa viemäriin. Ylipäänsä kaikki aromien pelkääjät ovat käsittämättömiä.

Vierailija
96/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin peseminen tiskialtaassa. Yök.

Vinkki: pese se tiskiallas ensin.(tai edes joskus)

Salaatti huuhdotaan siivilässä.

No pakko se siiviläkin on sinne altaaseen laittaa jos ei halua että lattia lainehtii. Eli sinäkin siis huuhdot salaattisi tiskialtaassa.

Vierailija
97/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hailakat paistinperunat. Siis mikä järki on kypsentää/uudelleen lämmittää perunalohkot paistinpannulla, jos niihin ei paista sitä ihanaa rapsakkaa paistopintaa.

Sama juttu, kun joskus harvoin paistaa ranskalaisia uunissa. Jätetään sellaisiksi pehmeiksi löllyiksi.

Ah, tuli tästä mieleen mun viikonloppuna tekemät superrapeat ranskalaiset. Ensin keitin perunatikkuja muutaman minuutin, sitten ruskistin ne öljyssä pannulla ja sitten laitoin vielä muutamaksi minuutiksi uuniin. Oli kyllä parhaita ranskalaisia ikinä.

Vierailija
98/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hans Välimäki

Ruskea kastike ei ole jauhelihakastiketta vaan ruskeakastiketta. Siihen ei tule lihaa milliäkään, eikä mitään jauhelihamaustetta. Pippuria suolaa, jauhoa, sipulia, suolaa, vettä. Voi liemikuution laittaa jos haluaa, mtan kasvisliemen. Ja ripaus ketsuppia.

gordona rämsi

Vierailija
99/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva unohtui. 

106

Vierailija
100/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää pannulle margariinia/voita/öljyä, kun alkaa paistaa jauhelihaa. Etenkin, kun ostaa yleensä jotain sika-nautaa, jossa rasvaa on valmiiksi joku 20g sadassa.