Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?
Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.
Kommentit (2974)
Yhdessä riistaryhmässä näkyy säännöllisesti kuvia läpikypsäksi paistetuista hirven/peuran/kauriin fileistä. Mun sydän itkee verta joka kerta ku tämmönen kuva tulee eteen. En vaan ymmärrä miksi pitää pilata kallis, erinomainen ja harvoilla saatavissa oleva raaka-aine tuolla tavalla. 😭
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sopiiko oltermanni muka oikeasti puuroon, laitan toisaalta itsekin raijuustoa.
Kasvatat varmaan myös raeruohoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini huuhtelee riisin ennen keittämistä mikä on mielestäni ihan turhaa.
Riisi on pestävä ennen käyttöä. Löytyy googlettamalla tietoa syistä. Vous lavez le riz, sanoi isäntäni tyrmistyneenä Ranskassa, kun en vielä ollut oppinut riisin huuhtomista.
Ranska - tunnettu maa riisiviljelmistään. Kyllä isäntäsi täytyi tuntea tämä kansalliskasvinsa.
No nyt ei kyllä osunut sinun näsäviisastelu oikein oikeaan kohteeseen. Ranskassa nimittäin viljellään paljonkin riisiä. Camarguen alueen riisiviljelmät Etelä-Ranskassa kattaisi lähes puolet koko Ranskan riisinkukutuksesta.
Eksä (mies) ruilutti esimerkiksi pihvejä paistaessa niille kastikkeeksi pannulle soijakastiketta. Pihvit uivat pintaansa myöten soijakastikkeessa. Oli "vähän" suolasta tavaraa syödä.
Kuuman hanaveden käyttäminen ruuanlaitossa. Siis mieheni laskee kattilaan hanasta ns. kuumaa vettä kaikkeen ruokaan. Valmistuu kuulemma nopeammin kun vesi valmiiksi kuumaa. No en kyllä tuosta tykkää. Siinäjän on kaiken maaiöman pöpöjä .Itse käytän aina kylmää vettä
Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän syyllistyväni vähän siihen syntiin, että paistan possua, lohta ja kanaa usein vähän liikaa peläten niiden jäävän muuten raa'aksi. Haluaisin opetella tuosta varmistelutavasta pois. Tykkään kyllä ehdottomasti medium pihveistä, mutta niitä valmistaessa ei tarvitsekaan olla paranoidi.
Itse pääsin tästä synnistä vihdoin (noin 30:n vuoden) jälkeen eroon, kun ostin paistolämpömittarin👍
Olis ehkä voinut aiemminkin sen noin 10 euroa sijoittaa, mutta parempi myöhään, sano.
Vierailija kirjoitti:
Kuuman hanaveden käyttäminen ruuanlaitossa. Siis mieheni laskee kattilaan hanasta ns. kuumaa vettä kaikkeen ruokaan. Valmistuu kuulemma nopeammin kun vesi valmiiksi kuumaa. No en kyllä tuosta tykkää. Siinäjän on kaiken maaiöman pöpöjä .Itse käytän aina kylmää vettä
Mutta jos se laitetaan kiehumaan, siinähän ne pöpöt kuolee?
Kannattaa olla varovainen kun alkaa arvostelemaan toisten ruokia. Koskaan ei tiedä mikä toisen tilanne oikeasti on. Mulla on jäänyt tää mieleen: muutama vuosi sitten oli todella tiukkaa rahallisesti kun olin äitiyslomalla ja jouduin käymään leipäjonossa. Kaverini änkesi lastensa kanssa meille yllättäen ja halusivat jäädä syömään. Ihmetteli omituista jauho- ja myslipurkkeja ja gotleria ja kinkkusuikaleita ja tokaisi ettei ostaisi ikinä tällaista moskaa. Teki mieli sanoa etten ole ostanut näitä vaan hakenut leipäjonosta. En kehdannut. Nyt harmittaa etten sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla varovainen kun alkaa arvostelemaan toisten ruokia. Koskaan ei tiedä mikä toisen tilanne oikeasti on. Mulla on jäänyt tää mieleen: muutama vuosi sitten oli todella tiukkaa rahallisesti kun olin äitiyslomalla ja jouduin käymään leipäjonossa. Kaverini änkesi lastensa kanssa meille yllättäen ja halusivat jäädä syömään. Ihmetteli omituista jauho- ja myslipurkkeja ja gotleria ja kinkkusuikaleita ja tokaisi ettei ostaisi ikinä tällaista moskaa. Teki mieli sanoa etten ole ostanut näitä vaan hakenut leipäjonosta. En kehdannut. Nyt harmittaa etten sanonut.
Halusivat jäädä syömään? Ei kenenkää luo jäädä syömään ilman kutsua. Muuten oot kyllä oikeessa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä riistaryhmässä näkyy säännöllisesti kuvia läpikypsäksi paistetuista hirven/peuran/kauriin fileistä. Mun sydän itkee verta joka kerta ku tämmönen kuva tulee eteen. En vaan ymmärrä miksi pitää pilata kallis, erinomainen ja harvoilla saatavissa oleva raaka-aine tuolla tavalla. 😭
Mitä jos niissä on jotain matoja tai loisia?
En oo syöny riistaa enkä tuu koskaan syömään. Yök.
Pikkuporvarillista kyttäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on todella huonoa ja moukkamaista käytöstä kaveriltasi. Sekä syömään änkeäminen kutsumatta, että ruokiesi arvostelu. Ei olisi mitään asiaa minun ruokapöytääni.
En usko että täällä kukaan on kehoittanut ketään möläyttelemään tuollaisia asioita isäntäväelle. Hieman eri asia keskustella oudoista ruokatavoista tällä tavalla anonyymisti ja ilman että toista tunnistaa. Ei tämä niin vakavaa ole, ja aivan eri asia kuin että menisi toisen kotiin laukomaan mielipiteitään ja arvostelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se laitetaan kiehumaan, siinähän ne pöpöt kuolee?
Niin, mutta ei pövöt olekaan se ongelma, vaan putkista irtoava metalli ja muut epäpuhtaudet.
Kaveri aina huuhteli nakit ennen kuin keitti ne
Äitini polttaa kaikki ruoat pohjaan.
Kaverini tykkää leipoa ja usein ohjeessa tarvitaan kädenlämpöistä tai kuumempaa vettä. Kaverini ottaa kädenlämpöisen veden hanasta. Ei siis kylmää vettä, joka lämmitetään vaan hanalämmintä vettä.
Katsoo kesken sokerikakun paistamisen uuniin että onko kakku lässähtänyt, kun niillä on tapana lässähtää. Tämä muuten kätevältä keski-ikäiseltä emännältä.
Anopin. Anoppi kaapii hillopurkeista homeet pois päältä ja laittaa hillot pöytään tarjolle. Anoppilan makuelämyksiä, hyi helvetti! Anoppi ei osaa paistaa edes jauhelihaa, vaan vatkaa jauhelihaa paistinlastalla edestakaisin pannulla. Oikeastaan anoppi ei viitsisi laittaa mitään kunnollista kotiruokaa. Saattaa toki heittää valmispizzan uuniin paistumaan. En anna lapsia anoppilaan hoitoon, koska en pidä appivanhempien tavasta hoitaa lapsia. Lapset eivät saisi siellä edes ruokaa. Appivanhempien mielestä lapset pärjäävät pelkällä roskaruoalla ja eineksillä. Eläkeläisanoppi on niin laiska, että menee eläkeläisappiukon kanssa syömään valmista ruokaa. Laiskoja ihmisiä. Kun kaksi eläkeläistä maleksii 24/7 kotona, niin eivät saa päivän aikana edes ruokaa laitettua!
Ei pese käsiä, eikä vihanneksia salaattia tehdessä ja kaivaa välillä korvaa sormella. Likainen liesi ja uuni, jolloin kamala käry täyttää asunnon ruokaa tehdessä.