Onko väärin olettaa että mies tekee kotitoimistossa myös kotitöitä??
siis nyt kun ollaan molemmat kotona, mä lomautettuna ja mies etätöissä kotona niin mun harteille jää melkein kaikki kotityöt. jos pyydän miestä vähän avuksi vaikka viikkaamaan lakanoita niin sanoo että ei pysty kun on just nyt jossain Zoomissa. Tekeekö muiden miehet muka koko ajan hommia etätöissä? En mäkään tee sitten mitään vasta kun mies on lopettanut koneella istumisen että voidaan tehdä yhdessä kotitöitä. Olenko väärässä?
Kommentit (65)
Anna nyt hyvä ihminen työrauha! ootsä siellä toimistollakin aina vänkäämässä?
Kyllä tekee. En tosiaan pyydä työaikana tekemään kotitöitä
Meillä on koko perhe etätöissä (tai, no teini on etäkoulussa). Kotityöt tehdään sitten, kun etätyöpäivä on ohi. No jonkun tiskikoneen voi tyhjentää vaikka kahvitauolla, mutta sen isompaa ei kyllä tehdä.
Meillä mies lopetti kotityöt kun minulla alkoi koronan takia etätyöt. Ihan samalla lailla olen kiinni työnteossa kuin että olisin toimistossa keskikaupungilla.
Mies on ollut kevään lomautettuna, joten olisi kyllä aikaa edes kerran viikossa imuroida tai tyhjentää tiskikone. Ennen teki edes jotain...
Kyllähän tässä on töitä kokopäiväksi ja huomenna jatkuu.
Pesukoneen saatan laittaa päälle ja postin hakea sekä etäkoululaisen kysymyksiin vastata tms pientä, mutta muuten olen töissä.
En mä siellä toimistollakaan keskity 7,5h, mutta itse päätän taukojeni paikat ja millaisia välihommia/verryttelyä ehdin tehdä.
Ei sun, ap, tarvitse päivärahasi vuoksi työpäivää perseelläsi istua. Sä saat työpäivän aikana tehdä kotihommia, ulkoilla, nukkua, käydä kaupassa jne… kaikki se on teidän illan yhteisestä ajasta pois. Mutta jos niitä alkaa tehdä työssä ollessa, se näkyy äkkiä palkassa.
Toivon , että tämä on vain paska provo.
Tosin en yllättyisi vaikka av-mamma olisi ihan tosissaankin
Itsekin olen etätöissä ja vaimo kotona lomautettuna. Toivottavasti ei ole sama vaimo kyseessä :D
Päivän aikana tyhjennän kyllä esim. astianpesukoneen tai käyn happihyppelyllä ulkona kahvikupin kanssa, mutta en kyllä ala jotain lehtiä haravoimaan tai imuroimaan, vaikka vaimo noista asioista valittaakin: "jos on aikaa käydä pihalla niin on aikaa ottaa harava käteen 5 minuutiksi!" Voin kyllä imuroida työpäivän jälkeen, mutta siihen asti teen töitä koneella.
AP kuulostaa siltä, että ottaa päähän kun itsellä olisi aikaa tehdä kotitöitä, mutta ei kiinnosta. Miehellä taas ei ole aikaa ja sehän ei sovi AP:lle.
M38
Ymmärsin aloituksesta, että sekä ap että mies tekevät etätöitä, mutta vain ap tekee sen lisäksi kotitöitä.
Tietenkään se ei ole oikein, pitää tehdä kotityöt 50/50 kuten normaalistikin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin aloituksesta, että sekä ap että mies tekevät etätöitä, mutta vain ap tekee sen lisäksi kotitöitä.
Ei kai lomautettu etätöitä tee
Vierailija kirjoitti:
Lue uudestaan, ap on lomautettu.
On väärin odottaa. Tuo häiritsee keskittymistä pahasti.Kotityöt sitten työpäivän jälkeen.
N43, etätöissä
Sitten kun on kahvitauolla, voi auttaa viikkailuissa. Näin ainakin meillä tehdään jonkin verran kotitöitä sivussa, kun kumpikaan ei juo kahvia, niin on se 12 min. tauko aamupäivällä ja toinen 12 min. iltapäivällä. Ehtii vaikka laittaa ensin pyykkikoneen pyörimään ja iltapäivällä levitellä kuivaustelineeseen.
Ootko ap tosissas?
Kun mä teen etätöitä, niin todellakin teen töitä työpäivän ajan. Tosiaan kahvitauolla tai ruokiksella voin napsauttaa tiskikoneen päälle ja tietysti etäkoululaista neuvon tarvittaessa, mut siihen se jää. Mähän saisin istua kaiket illatkin koneella jos mä rupeaisin työaikana silitteleen ja viikkaileen.
Viime viikolla kun olin lomautettuna, tein niitä kotitöitä päivällä. Se on katsos siinä se ero. Lomautettuna päivät voi kuluttaa haluamallaan tavalla, etätöissä työnantajan haluamalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Lue uudestaan: "mä lomautettuna ja mies etätöissä kotona"
Mun mies on koonnut jo monta pienoismallia etätöissä.
Hittoako jotain lakanoita viikkaamaan? Relaa kotina*si.
Voisitko AP nyt viikata ne lakanat yksin ja lopettaa siellä vauva palstalla notkumisen. t: miehesi työhuoneesta
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärsit väärin.
Mies tekee etätöitä kotona ja ap. lomautettuna.
Jo eka lauseessa "ollaan molemmat kotona, mä lomautettuna ja mies etätöissä kotona".
En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.