Onko väärin olettaa että mies tekee kotitoimistossa myös kotitöitä??
siis nyt kun ollaan molemmat kotona, mä lomautettuna ja mies etätöissä kotona niin mun harteille jää melkein kaikki kotityöt. jos pyydän miestä vähän avuksi vaikka viikkaamaan lakanoita niin sanoo että ei pysty kun on just nyt jossain Zoomissa. Tekeekö muiden miehet muka koko ajan hommia etätöissä? En mäkään tee sitten mitään vasta kun mies on lopettanut koneella istumisen että voidaan tehdä yhdessä kotitöitä. Olenko väärässä?
Kommentit (65)
Vaikea uskoa, että tällä palstalla on rakastavassa parisuhteessa eläviä ihmisiä. No, osaanpa tosiaan arvostaa omaa puolisoani. Kun hänellä on nyt enemmän aikaa niin hän hoitaa ne vähäiset työt, mitä kahden aikuisen taloudessa ylipäänsä on, ruoanlaittoa lukuun ottamatta. Jää enemmän yhteistä vapaa-aikaa molemmille. Lähdetään ihan kohta kävelylle, minä laitoin hänelle hänen lempiruokansa siksi aikaa uuniin ja kävelyltä palattuamme teen oman ruokani. Ehdimme istua ihan rauhassa syömään ja viettämään iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätöiden ajan mies tekee tietenkin töitä, siitähän hänelle palkka maksetaan. Mutta töiden jälkeen hänenkin pitää tehdä oma osuutensa kotitöistä. Se miten ne kotityöt jaetaan tuossa tilanteessa, jää teidän kahden selvitettäväksi.
Niin että nainen saa maata ja sotkea koko työpäivä ajan, jonka jälkeen mies siivoaa kun ap on maannut koko päivän?
Just juu.
Saa maata omien hommiensa jälkeen jos asuntovelka tai omistukset tai vuokra on puoliksi ja ap saa ansiosidonnaista ja pärjää sillä. Ei ole mitään syytä miksi hänen tulisi ottaa siivoojan rooli. Oletan ettei mies maksa 40 € / tunti ap:lle niinkun noista hommista on tapana maksaa laskuttajalle.
Samalla tavalla mies voi jättää tekemättä kaiken mikä ei itseään huvita,
ja mennä vaikka joka ilta yksin ulos syömään. Maksaahan se oman asumisensa kuitenkin
Häh? Jos se haluaa syödä yksin ulkona joka ilta niin mikä on ongelma jos niin tekee paitsi ehkä verisuonten tukkeutuminen? Kunhan pesee itse omat kalsarinsa ja on varma että on valinnut kumppanin joka viihtyy illat yksin kotona. Ja lapset tietty ottaa jokatoinen päivä mukaan jos sellaisia on eikä ole järjestänyt niille ruokaa kotiin.
Pesetkö sinä pyykkiä vaginalla?
Mitkä lapset?
Et ole ilmeisesti kuullut terveellisestä ruoasta?
Ruokatunnilla voi tiskailla yms. koska toimistosta riippuen sitä pitää tehdä työpaikallakin. Mutta työaikana toista ei häiritä etenkin jos etätyö tarkoittaa että pitää olla skype- ym. puheluissa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätöiden ajan mies tekee tietenkin töitä, siitähän hänelle palkka maksetaan. Mutta töiden jälkeen hänenkin pitää tehdä oma osuutensa kotitöistä. Se miten ne kotityöt jaetaan tuossa tilanteessa, jää teidän kahden selvitettäväksi.
Niin että nainen saa maata ja sotkea koko työpäivä ajan, jonka jälkeen mies siivoaa kun ap on maannut koko päivän?
Just juu.
Näytäpä kohta, jossa kirjoitin noin. Aloittajan tulee tietenkin tehdä oma osansa kotitöistä. Sitä paitsi, mies ei ole tuossa tilanteessa ainoa, joka tuo rahaa taloon, lomautetullekin maksetaan joko perustyöttömyyspäivärahaa tai ansiosidonnaista. Ei siis mielestäni ole oikein, että aloittaja tekisi yksin kaikki kotityöt, toki itse vastaavassa tilanteessa tekisin myös osan miehelle kuuluvista hommista, koska itselläni olisi miestä enemmän vapaa-aikaa.
Niin, onhan se kamalan raskasta painaa tiskikoneen nappia ja tyhjentää se kahdessa minuutissa, kun toinen tekee 8 tuntia töitä. Kyllä te naiset olette kuvottavaa sakkia
Jos se ei kerran ole tuon raskaampi homma, niin hyvinhän mieskin voi sen hoitaa työpäivän päätteeksi. :)
Jos minä joutuisin tekemään tuollaisessa tilanteessa kaikki kotityöt, pitäisin myös ansiosidonnaiseni kokonaan itselläni ja mies saisi maksaa kaikki talouden menot. Sehän olisi mukavan tasapuolista.
Ymmärrän oikein hyvin, että suomalainen nainen on saastassa elävää lokki. Ei ole mitään uutta minulle
Lokki jos ei siivoa sotkujasi? Ok. Ymmärtänet miksi ainoa pysyvä nainen elämässäsi on työpaikkasi siivooja. Ja nyt seuraa ylläri! Joku maksaa sillekin rahaa siitä. 😭
Mies tekee rahaa ja sinä itket kun mies ei auta viikkaamaan lakanaa. Saattaa olla että menet vaihtoon hyvinkin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just juu.
Saa maata omien hommiensa jälkeen jos asuntovelka tai omistukset tai vuokra on puoliksi ja ap saa ansiosidonnaista ja pärjää sillä. Ei ole mitään syytä miksi hänen tulisi ottaa siivoojan rooli. Oletan ettei mies maksa 40 € / tunti ap:lle niinkun noista hommista on tapana maksaa laskuttajalle.
Samalla tavalla mies voi jättää tekemättä kaiken mikä ei itseään huvita,
ja mennä vaikka joka ilta yksin ulos syömään. Maksaahan se oman asumisensa kuitenkin
Häh? Jos se haluaa syödä yksin ulkona joka ilta niin mikä on ongelma jos niin tekee paitsi ehkä verisuonten tukkeutuminen? Kunhan pesee itse omat kalsarinsa ja on varma että on valinnut kumppanin joka viihtyy illat yksin kotona. Ja lapset tietty ottaa jokatoinen päivä mukaan jos sellaisia on eikä ole järjestänyt niille ruokaa kotiin.
Pesetkö sinä pyykkiä vaginalla?
Mitkä lapset?
Et ole ilmeisesti kuullut terveellisestä ruoasta?
Hahah, nyt meni jo ihan ohi.
Minä olen hoitanut perheen elatuksen viimeiset 20 vuotta ja puolisoni on hoitanut talouden.
Nyt olen tehnyt 6 viikkoa etätöitä ja edelleen puolisoni hoitaa talouden.
Työaikana tehdään töitä, vapaa-aikana viikataan lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee rahaa ja sinä itket kun mies ei auta viikkaamaan lakanaa. Saattaa olla että menet vaihtoon hyvinkin nopeasti.
Mulla menisi mies vaihtoon aika nopeasti jos olisin sen siivoojaksi palkannut ja selviäisi ettei se siinä hommassa menesty.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoitanut perheen elatuksen viimeiset 20 vuotta ja puolisoni on hoitanut talouden.
Saako hän siitä palkkaa ja eläkettä, onko työterveyshuolto hommattuna?
Vierailija kirjoitti:
Eli tilanteenne ei liity aloitukseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että tällä palstalla on rakastavassa parisuhteessa eläviä ihmisiä. No, osaanpa tosiaan arvostaa omaa puolisoani. Kun hänellä on nyt enemmän aikaa niin hän hoitaa ne vähäiset työt, mitä kahden aikuisen taloudessa ylipäänsä on, ruoanlaittoa lukuun ottamatta. Jää enemmän yhteistä vapaa-aikaa molemmille. Lähdetään ihan kohta kävelylle, minä laitoin hänelle hänen lempiruokansa siksi aikaa uuniin ja kävelyltä palattuamme teen oman ruokani. Ehdimme istua ihan rauhassa syömään ja viettämään iltaa.
Hyvä, että olette molemmat tyytyväisiä. Minä ja mieheni olemme myös. Jaamme kotityöt puoliksi tässäkin tilanteessa (mies osittain lomautettu, minä kokonaan). Kumpikaan ei koe tulevansa hyväksikäytetyksi ja meillekin jää oikein mukavasti yhteistä vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just juu.
Näytäpä kohta, jossa kirjoitin noin. Aloittajan tulee tietenkin tehdä oma osansa kotitöistä. Sitä paitsi, mies ei ole tuossa tilanteessa ainoa, joka tuo rahaa taloon, lomautetullekin maksetaan joko perustyöttömyyspäivärahaa tai ansiosidonnaista. Ei siis mielestäni ole oikein, että aloittaja tekisi yksin kaikki kotityöt, toki itse vastaavassa tilanteessa tekisin myös osan miehelle kuuluvista hommista, koska itselläni olisi miestä enemmän vapaa-aikaa.
Niin, onhan se kamalan raskasta painaa tiskikoneen nappia ja tyhjentää se kahdessa minuutissa, kun toinen tekee 8 tuntia töitä. Kyllä te naiset olette kuvottavaa sakkia
Jos siitä ei ole vaivaa niin tekeehän sen sukkelaan työpäivän jälkeenkin tai sen aikanakin. Kuvottaa siivellä eläjät mutta toisin kuin sinulla, aivotoimintani riittää ymmärtämään että ihmiset ovat yksilöitä eikä sukupuolia.
Ihan varmasti jokainen mies kykenee tiskaamaan OMAT astiansa. Mistäs ajattelit itse puhtaita saavasi?
Kaapista kun siellä niitä tiskaamiseni jäljiltä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako hän siitä palkkaa ja eläkettä, onko työterveyshuolto hommattuna?
Palkkaa ei tule, mutta kaikki tarpeet ja toiveet täytetään.
Eläkettä ei kerry, mutta jos satun kuolemaan ensin, niin henkivakuutukseni korvaa sen verran, että ei jää puille paljaille ja käsittääkseni Suomessa on olemassa joku leskeneläkekin?
Työterveyshuolto on kaiken kattava eli kaikki kulut katetaan 100%.
Eikö ap osaa viikata yksin lakanoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että olette molemmat tyytyväisiä. Minä ja mieheni olemme myös. Jaamme kotityöt puoliksi tässäkin tilanteessa (mies osittain lomautettu, minä kokonaan). Kumpikaan ei koe tulevansa hyväksikäytetyksi ja meillekin jää oikein mukavasti yhteistä vapaa-aikaa.
No varmaan jää vapaa-aikaa, kun molemmat ovat lomautettuna (ainakin osaksi). Minä en ole. Olisi aika tylsää ryhtyä kohta kävelylle lähtemisen sijaan imuroimaan ja pesemään pyykkiä. Molempien kannalta.
jos mies käyttää sen 7,5 tuntia "töiden tekemiseen" niin ihan hyvin voit myös käyttää ne sun 7,5 tuntia vaikka Temppareiden katsomiseen. siivota voitte sitten yhdessä. olet lomautettu, mutta saat korvausta. ole ihan kuin olisit töissä, mutta teet sitä mitä haluat. tekeehän mieskin. ei kukaan tee 7,5 tuntia töitä putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan jää vapaa-aikaa, kun molemmat ovat lomautettuna (ainakin osaksi). Minä en ole. Olisi aika tylsää ryhtyä kohta kävelylle lähtemisen sijaan imuroimaan ja pesemään pyykkiä. Molempien kannalta.
Näin me toimimme normaalissakin arjessa emmekä koe, että yhteistä aikaa olisi silloinkaan liian vähän. Eihän se siivoaminen erityisen kivaa ole töiden jälkeen, mutta kun molemmat tekee, niin tulee äkkiä valmista.
Onneksi ei tarvitse jakaa taloutta yhdenkään palstanaisen kanssa, äärimmäisen vastenmielisen oloisia mammoja.
Ihan varmasti jokainen mies kykenee tiskaamaan OMAT astiansa. Mistäs ajattelit itse puhtaita saavasi?