Rivitalo kaikista vähiten halutuin asumismuoto?
Rivitaloa pidetään huonoimpana asumismuotona. Miksi?
Kommentit (222)
Joo,rivitaloja rakennetaan ja on rakennettu jo 60-vuotta, vaan ihmisten kiusaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloasunnoille riittäisi yksi yhteinen vessa ja keittiö per kerros. Keskustelun perusteella se olisi monelle taivas, kun nurmikonleikkuukin on niin älyttömän raskas homma. Siivooja voisi sitten siivota yhteiskäyttötilat ja ehkä jaella päivän keittoannoksen suoraan kerrostaloasujan sänkyyn. Itse jatkan tyytyväisenä rivitaloasunnossa, jossa on upea oma rauha, paljon tilaa puuhastella, hyvät lähipalvelut, yksityisyyttä rakastavat naapurit, huoltoyhtiö ja edulliset asumiskustannukset.
Jatka ihmeessä, mutta yritä nyt jo pikkuhiljaa ymmärtää että osalle tuo kuulostaa lähinnä maanpäälliseltä helvetiltä.
Kun sinä pysyt pois, niin kaikki on hyvin.
Hirveintä olisi saada sinut naapuriksi, olisi asumismuoto mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Joo,rivitaloja rakennetaan ja on rakennettu jo 60-vuotta, vaan ihmisten kiusaksi.
Ja kerrostaloja että saadaan ihmiset hulluuden partaalle ja päättämään toivottomana päivänsä. Katto tarjotaan valmiiksi ratkaisuksi.
Ja tietysti köyhille, joille pitää olka kasarmit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloasunnoille riittäisi yksi yhteinen vessa ja keittiö per kerros. Keskustelun perusteella se olisi monelle taivas, kun nurmikonleikkuukin on niin älyttömän raskas homma. Siivooja voisi sitten siivota yhteiskäyttötilat ja ehkä jaella päivän keittoannoksen suoraan kerrostaloasujan sänkyyn. Itse jatkan tyytyväisenä rivitaloasunnossa, jossa on upea oma rauha, paljon tilaa puuhastella, hyvät lähipalvelut, yksityisyyttä rakastavat naapurit, huoltoyhtiö ja edulliset asumiskustannukset.
Jatka ihmeessä, mutta yritä nyt jo pikkuhiljaa ymmärtää että osalle tuo kuulostaa lähinnä maanpäälliseltä helvetiltä.
Miten joku noin vetää herneet nenään tällasesta keskustelusta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi (omistus)rivitalojen hyvä puoli kerrostaloihin verrattuna on se, että rivarinpätkät ostetaan käytännössä aina omaan asumiskäyttöön eikä sijoitusasunnoksi. Niinpä näissä saa melko varmasti asiallisen, sosioekonomisesti tasalaatuisen naapuruston.
Paitsi, jos asuu paikassa, jossa suurin osa rivariasunnoista on sijoitusasuntoja ja vuokralle otetaan, jos vaan on tyhjiä asuntoja. On huumejengiä ja avohoitopotilaita ym.
Moniko vuokraa sijoitusasuntoja huumejengille? Kyllä minä tarkistan aina tulot ja työpaikat ja vakuus on iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen olen kyllä huomannut, että palveluiden lähellä rauhassa, edullisesti ja vaivattomasti eläminen on nykyihmiselle helvetti. Aina pitää olla kantapääastuja yläkerrassa, rääkyvä vauva seinän takana, korkeakulttuuriperhe mölisemässä aamuviiteen alakerrassa, kuselta haiseva rappukäytåvä ja hissi sekä bassonjytke naapurirapusta, että tuntee elävänsä. :D
No tuskin se rivarinpätkä siellä somalislummissakaan sen autuaammaksi tekevä on kuin tuo fiktiivinen kerrostalosi. Palvelujen lähellä, rauhassa, edullisesti ja vaivattomasti elävä asuu ison kaupungin keskustassa, josta ei löydy kyllä rivitalon rivitaloa mailla eikä halmeilla.
Eipä ole näkynyt kotikaupungissa koskaan mainitsemaasi väestöä. Mitä olen kuullut niin ovat hakeutuneet sinne teidän kanssa samoille maisemille, josta me olemme kiitollisia. Ros ka sa kki hakeutuu kalstaistensa joukkoon sinne kehäkolmosen sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoinen olisi tosiaan naapurina kauhea tapaus.
No ei ole huono. On etu ja takapiha. Hyvin mahtuu kukkia, keinu, puutarhapöytä, grilli ja tilaakin jää.
Rauhallista on mutta koiria on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeustilan aikana rivitalo. Kerrostaloissa ei yleensä ole omia saunoja ja nyt taloyhtiön saunat on suljettu.
Riippuu talosta Meillä on oma sauna ja tällä alueella on useita 80-luvun alkupuolella tehtyjä taloja, joissa on kaikilla omat saunat ihan alunperinkin, yhteistä saunaa ei ole. Uusiinkin tehdään enemmän kuin jätetään tekeämättä omat saunat nykyään. Ihan pieniin ei aina tehdä, mutta reippaasti yli puolet kaikkiin muihin ainakin osaketaloihin.
Rivitalot on yleensä huonoiten rakennettuja, siinä se syy. Lisäksi monessa ei sitä huoltoyhtiötä ole, vaan jokainen hoitaa oman pihansa ja sittenpä hoitavat miten hoitavat. Vuoroviikoin lumityöt ja ruohon leikkuu, ei kiitos. Aika monessa tuntuu olevan noin. Kun etsittiin asuntoa, hylättiin - paljon reissaavina - juuri tuollaiset. Rivitaloista suurin osa meni hylkyyn juuri siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkeustilan aikana rivitalo. Kerrostaloissa ei yleensä ole omia saunoja ja nyt taloyhtiön saunat on suljettu.
Riippuu talosta Meillä on oma sauna ja tällä alueella on useita 80-luvun alkupuolella tehtyjä taloja, joissa on kaikilla omat saunat ihan alunperinkin, yhteistä saunaa ei ole. Uusiinkin tehdään enemmän kuin jätetään tekeämättä omat saunat nykyään. Ihan pieniin ei aina tehdä, mutta reippaasti yli puolet kaikkiin muihin ainakin osaketaloihin.
Rivitalot on yleensä huonoiten rakennettuja, siinä se syy. Lisäksi monessa ei sitä huoltoyhtiötä ole, vaan jokainen hoitaa oman pihansa ja sittenpä hoitavat miten hoitavat. Vuoroviikoin lumityöt ja ruohon leikkuu, ei kiitos. Aika monessa tuntuu olevan noin. Kun etsittiin asuntoa, hylättiin - paljon reissaavina - juuri tuollaiset. Rivitaloista suurin osa meni hylkyyn juuri siksi.
Jaa meillä täällä kyllä vuokrarivarit rapistuu ja kaikki kerrostalot, omistusasunnot myös. Keskustaan rakennettiin muutama vuosi sitten kerrostalo, asunnoista on myymättä 75 %, hinta on hirveä, taso huono, sillä rahalla saa sen omakotitalon, uudehkon, kuka hullu maksaa kerrostalosta saman. Ei kukaan siksipä ne on myymättä. Siinä on rakennusyhtiöllä hirveä rahareikä ja ne harvat asunnon ostaneet katuvat katkerasti.
Omistusrivarit menevät heti, koska ikäihmiset haluavat keskustaan ja helpommille päiville. Eivät halua omakotitalosta kerrostaloslummiin, kuten he sanovat.
Minä asun uudehkossa isossa omistusrivarissa, tätä on yritetty ostaa jo monta kertaa, ylihintaan. Kookas päätyasunto, kaikki palvelut, kilometrin säteellä, en myy, itse tätä kyttäsin kolme vuotta, kun en heti uutena tajunnut ostaa, onneksi sain, tässä on ihana asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihaillut ystävieni rivitalokoteja, hyvä äänieristys, parkettilattiat, seinissä tapetit, puurakenteisia, on kodinhoitotilat ja kaksi vessaa, tilavat huoneet ja isot ikkunat. Kerrostalot ovat usein sellaisia betonikoppeja, joissa kaiku vain kumisee. Ei mitään viihtyisää. Parveke joko itään tai etelään, jolloin se on käyttökelvoton jumalattoman kuumuuden takia. Länsiparveke on OK, jos se ylin kerros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloissa asuvat yleensä ne, jotka kaipaavat omaa rauhaa sekä haluavat itse päättää taloonsa tehtävistä korjauksista. Kerrostaloissa taas ne, jotka haluavat asua kaupunkien keskustoissa (kävelymatka palveluihin, ravintoloihin ja kahviloihin, kulttuuritapahtumiin jne) ja haluavat huoltoyhtiön huolehtivan kaikista korjaus- ja remonttihommista. Tähän väliin jäävät lähiöt, joissa yleensä on vaihtoehtoina vain joko kerrostalo tai rivitalo, koska omakotitaloja on vähän eivätkä ne tule kovin usein edes myyntiin. Kummassakaan asumismuodossa ei ole kuten omakotitalossa, mutta ei myöskään kuten keskustojen kerrostaloissa. Uskoisin, että moni rivitaloasumiseensa tyytyväinen asuu nimenomaan lähiössä. Itsekin asun. Olen asunut lähiöissä kerrostaloissa ja jos vielä muuttaisin kerrostaloon, en haluaisi kerrostaloasuntoa lähiöstä vaan kaupungin keskustasta.
Joka lähtöön on asuntoja, minä asun pienen kaupungin ydinkeskustassa, parhaalla paikalla, rivitalossa. Järvenrantatontti, kaikki kävelymatkan päässä, pieni yhtiö. Talomme ”pilkkanimi” on Kultaranta, kateellisten antama. Tälle paikalle ei kaupunki myöntänyt omakotitontteja.
Totta. Paikkakuntakohtaista. Mun unelma-asuntoni on aina ollut omakotitalo järven rannalla Helsingin ydinkeskustassa. Nyt asun lähiössä rivitalossa.
Missä päin Helsingin keskustaa on järviä? En kyllä ymmärrä noita keskustan omakotitalojakaan, tai kai ne lähinnä jotain historiallisia kuriositeetteja ovat mitä ei saa purkaa poiskaan. Niissä yhdistyy kyllä sitten jo oikeastaan kaikkien asumismuotojen huonot puolet :D
No sepä se, ettei sellaisia olekaan! Siksi olen ihan tyytyväinen rivitaloasuntooni lähiössä.
No, mutta merenrantataloja on. En ymmärrä nyt alkuunkaan mitä yrität selittää.
👍😂
Vierailija kirjoitti:
Idiootti!
Sinäkö? Olemme samaa mieltä, emme vaan viitsineet sinulle kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mitään väitteesi tueksi? Tarkoitan tuota huonosti rakentamista. Kaikki jutut, jotka olen lukenut, koskevat virheitä uusissa kerrostaloissa. Vesivahinkoja jne. Jopa nk. miljoona-asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Yli 10 vuotta vanha omakotitalo on kyllä karsein mahdollinen asumismuoto, mutta rivitalo tulee hyvänä kakkosena heti perässä.
70-80-luvun rivitalo on jotakuinkin yhtä kammottava loukku kuin rintamamiestalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 10 vuotta vanha omakotitalo on kyllä karsein mahdollinen asumismuoto, mutta rivitalo tulee hyvänä kakkosena heti perässä.
70-80-luvun rivitalo on jotakuinkin yhtä kammottava loukku kuin rintamamiestalo.
Ja taas väärin, rintsikan osalta. Se on korkealle kivijalalle rakennettu, jos on kellari, siellä voi kosteutta olla, mutta se on helppo nykykonstein hoitaa, ja jos kunnossapidosta on huolehdittu, aina vaan parempi. Tilankäytön kannalta se on myös optimaalinen, kahden lapsen perheelle tosi hyvä, huoneet yläkerrassa. Kylmästä ullakosta saa lisätilaa, ja lisävessa on helppo tehdä yläkertaan, kun kaikki on samassa linjassa. Loistosuunnittelua on nuo. Ulkosauna pihaan ja nauttimaan. Tontit ovat myös tilavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihaillut ystävieni rivitalokoteja, hyvä äänieristys, parkettilattiat, seinissä tapetit, puurakenteisia, on kodinhoitotilat ja kaksi vessaa, tilavat huoneet ja isot ikkunat. Kerrostalot ovat usein sellaisia betonikoppeja, joissa kaiku vain kumisee. Ei mitään viihtyisää. Parveke joko itään tai etelään, jolloin se on käyttökelvoton jumalattoman kuumuuden takia. Länsiparveke on OK, jos se ylin kerros.
Opettele ilmansuunnat. Itä-parveke ei ole kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain jos ovat valesokkelille tehdyt, mutta sama koskee tuon ajan omakotitaloja, valesokkeli on niissäkin, useimmiten.
Rintsikka on korkealle kivijalalle rakennettu ja suunnittelu niissä on hyvä.
Juu, isännöintiyhtiöt kyllä tunnistaa sen kerrostaloissa ”viihtymisen”.
Yhtä saakelin valitusta koko ajan.