Miksi Suomessa ollaan niin ilkeitä työttömiä kohtaan?
Eikö se riitä jo rangaistukseksi, että ei saa olla töissä, vaan joutuu elämään elämäänsä ilman tarkoitusta, koettaen vain tappaa aikaa ja hakea töitä. Vielä toiset ihmiset ovat ilkeitä ja halveksuvat, joka lisää kärsimystä.
Kommentit (10)
Työttömyydestä on niin monenlaisia käsityksiä. Ne, jotka eivät ole kärsineet työttömyydestä, kuvittelevat kaikenlaista, ja iltapäivälehdet ruokkivat vihaa työttömiä kohtaan, koska sillä myydään mainostilaa.
Minä olen työnantajien silmissä ikääntynyt pitkäaikaistyötön. Useampikin TE-virkailija on myöntänyt minulle sen, että tällä taustalla en tule saamaan töitä. Työnsä puolesta he tietenkin ovat sitä mieltä, että reippaasti vain hakemuksia menemään, ja vielä tärppää. Olen elänyt pienimmillä mahdollisilla tuilla niin pitkään, että olen harkinnut jo itseni t*ppamista, koska tulevaisuudessani on vain pimeyttä ja köyhyyttä.
Jos tätä ketjunalkua ei poisteta, pääsemme pian näkemään kirjoituksia niiltä ihmisiltä, joiden mielestä töihin pääsee, kun vain niihin lähtee. Sama virsi kuuluu aina, vaikkei yksilön tilanteesta tiedetä yhtään mitään. Voi kuitenkin olla, että koronapandemia hiljentää osan viisastelijoista, kun nämä pääsevät itse maistamaan toivottomuutta ja kolmattasadannetta "valintamme ei valitettavasti osunut sinuun" -kirjettä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että Suomessa aika harva onnistuu olemaan työttömänä yli 3 kk aikaa. Sitä pitempi työttömyys kertoo siitä, että ko. henkilö on tarkoituksella yhteiskunnan ilmapatjalla. ONhan näistä monet kirjoittaneet ihan oppaita, että elä hyvää elämää uuninpankkopojan ohjeilla tekemättä töitä.
Kuinka joku voi veistellä moista näinä aikoina? :o
Muista Pohjoismaista poiketen Suomessa työttömyys on kuulemma työttömän eikä huonon politiikan syy
Suomalaiset eivät ole kovinkaan empatiakykyisiä heikompiaan kohtaan. Kovat arvot ja yksilökeskeisyys ovat arvopohjia.
Koska iso osa uskoo tosissaan, että työttömät vain saavat tonnikaupalla rahaa kuussa tekemättä yhtään mitään. Ihan uskomatonta, että aikuiset ihmiset elävät tällaisessa harhamaailmassa mutta niin se vain on. Myös Suomen toksinen työkulttuuri ja haluttomuus korjata sitä vaikuttavat niin, että työssään uupuneet projisoivat vihansa ja pettymyksensä työttömiin. Heidän kun ei tarvitse sietää mm. epäpätevää johtamista, työpaikkakiusaamista ja jatkuvaa ylikuormitusta. Työttömien elämä nähdään epärealistisen stressi- ja huolivapaana, mistä heille ollaan kateellisia.
Suurin osa ei ole erityisen ilkeitä vaan jopa ymmärtäväisiä. Kommentipalstoilla aiheesta ovat eniten äänessä ne jotka haluvat painaa toisia alas koska ovat itse niin säälittäviä, ovat ikuisia kaikesta valittajia tai muuten vaan mulkkuja.
Työttömät ovat ainoa vähemmistö, jota valtion virallisen kannan mukaan saa hakata kuin vierasta sikaa. Kaikki muut pyhitetty.
Työttömiä saa haukkua koska eivät tuota orjuuttaja-eliitille mitään hyödyllistä. On suoraan sanottu työttömiä turhiksi suursyömäreiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat ainoa vähemmistö, jota valtion virallisen kannan mukaan saa hakata kuin vierasta sikaa. Kaikki muut pyhitetty.
Ai jaa? Vasemmistohallituksen mukaan työttömät on pyhitetty ja työtätekeviä pitää rangaista.
Älä hupaja. Äärivasemmisto rankaisee ja käyttää hyväksi kaikkia. Vain jäsenkirja pelastaa. ;)
Kiusaajakansa. Samaan aikaan hyväveliverkostot ja rikkaat siirtelevät miljardeja keskenään ja kiertäväv veroja. Mutta köyhät vaan tappelevat keskenään muutamasta eurosta.