Lastensairaalasta soitettiin. Nyt pitäisi lapsia viedä ei kiirellisiin toimenpiteisiin, jotka he itse ovat ensin peruneet tai voi seurata lastensuojeluilmoitus
Mitä v.ttua? En ole kerennyt järjestää esim. Sisaruksille ja etäkoululaisille hoitoa, töistä vapaata tai osannut varautua tähän. Päätös olisi pitänyt tehdä heti! 😯
Kommentit (96)
Menee vähän ohi aloituksen aiheen, mutta... Me oltiin lastensuojelun asiakkaita. Meiltä kysyttiin haluatteko aloittaa asiakkuuden, silloin voisimme auttaa lasten harrastuskuluissa ja saisitte apua arkeen. Suostuimme. Tämän jälkeen alkoi jokaisen asian kyttääminen ja ilmoituksia tuli milloin mistäkin. Neuvola-ajan vaihtamisesta töiden vuoksi, väsyneestä ulkonäöstä... Muutimme toiselle paikkakunnalle töiden vuoksi ja asiakkuutemme siirtyi sinne. Asiakkuus purettiin heti ja sen jälkeen ei ole uusia ilmoituksia meistä tehty, ei neuvolakäynneillä eikä muuallakaan.
En tiedä sitten onko pikkupaikkakunnilla tapana tehdä ilmoituksia herkemmin.
Entä oliko myös perusterve? Huolissani kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkataanko lastensuojeluun jotain psykopaatteja tai muuten sadistisia kontrollifriikkejä?
t. lapseton miesValta houkuttaa ja siellä sitä on. Rajattomasti.
Toinen ongelma on ne itse lapsena kaltoinkohdellut jotka hakeutuu siihen työhön terapoimaan itseään. Jokainen tavallisen perheenkin lapsi on "pieni raukka minä jota pahat vanhempani rääkkää". Ja jälki on sit sen mukaista.
Joku lasten pariin itseään terapoimaan hakeutunut tunnisti jo itsensä ja laittoi alapeukun. Kovat defenssit tulilla kohta, se kuuluu ongelmaan. Kaikki perheet on pahoja, sinun ammattitaidossasi ei ole mitään vikaa. Just näin.
Millaiset defenssit mahtaa olla perheellä, joka on sitä mieltä, että sossun tädit vaaninat joka paikassa? Ihan outoja ketjuja täällä.
Luepa vaikka pari päivää lehtiä. Siellähän ne sossut riehuu 24/7 jauhamassa huoltaan.
Sama tilanne päällä. Oikein huolissani. Mitähän tässä maassa tapahtuu koska perusterve.
24/7 sossukyttäys 365 koska mielisairauksia ja vajaamielisperhe.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen jonkin random-ajan voi ottaa, kun samaan aikaan voi olla kolmekin koululaista, joiden etäopiskelua pitää valvoa ja oma työ jonka aikataulut määrää työnantaja.
Minä olen just istunut kuin tatti valvomassa että yksi lapsi saa kokeen tehtyä. Tietokoneyhteys katkeillut taas koko ajan eikä hän selviä sen kanssa yksin.
Aika monella ne lapset käyvät ihan yksin sitä etäkoulua, kun vanhemmatn ovat töissä?
Näin se vain on! Ulostin kädelleni ja aidon syödä sitä. Kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen jonkin random-ajan voi ottaa, kun samaan aikaan voi olla kolmekin koululaista, joiden etäopiskelua pitää valvoa ja oma työ jonka aikataulut määrää työnantaja.
Minä olen just istunut kuin tatti valvomassa että yksi lapsi saa kokeen tehtyä. Tietokoneyhteys katkeillut taas koko ajan eikä hän selviä sen kanssa yksin.
Aika monella ne lapset käyvät ihan yksin sitä etäkoulua, kun vanhemmatn ovat töissä?
En tunne ketään tällaista. Ja sieltä työpaikaltako sitten pääsee samantien? Ja kaikki on töissä niin, että tunnissa ehtii kotiin hakemaan sen ko lapsen ja sieltä vielä sitten taas sinne sairaalaan? Tai kaikilla on työnantaja jolle voi vain ilmoittaa että juu huomenaamulla olenkin sitten neljä tuntia poissa?
Lasten sairaalan masinoima ajojahti koska ajojahti ja loan heitto. Myös tuhkaa ripottelen päälleni ja narratiivi koska hys hys.
Mikse8 näistä asioista saa keskustella?
Tuntiko sulle annettiin aika ja sitten vielä uhattiin lastensuojelulla? Kuulostaa kyllä omituiselta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntiko sulle annettiin aika ja sitten vielä uhattiin lastensuojelulla? Kuulostaa kyllä omituiselta.
Jo enenn koronaa minulle soitettiin 16.30 että huomenaamulla kello 7.30 pitää olla sairaalalla.
Kolme pientä lasta ja mies työmatkalla. Minä yrittäjä jolla aikataulut sovittu asiakkaiden kanssa.
Ja sitten räyhättiin miten ajat ei kelpaa. Ja taas seuraavalla kerralla yritettiin samaa. Ja taas. Sitten soitin ylilääkärille että ei onnistu ja sain leikkausajan kahden viikon päähän.
Mielestäni terveys menee kaiken edelle. Jos saa peruutusajan niin senhän luulisi olevan vain hyvä juttu. Kai jos oikeasti yrittää, saa asiat järjestymään nopeasti. Mutta ei ole näköjään hyvä se, että lapselle tarjotaan hoito nopealla aikataululla?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni terveys menee kaiken edelle. Jos saa peruutusajan niin senhän luulisi olevan vain hyvä juttu. Kai jos oikeasti yrittää, saa asiat järjestymään nopeasti. Mutta ei ole näköjään hyvä se, että lapselle tarjotaan hoito nopealla aikataululla?
Kyllä se työpaikkakin on kiva säilyttää. Ja korona-aikana ensisijainen terveysongelma on välttää korona.
Ei lastensuojelu aina lapsia suojele. Meidän tyttömme on ollut aiemmin päiväkodissa 2x viikossa lastensuojelun määräyksestä, että saisi seuraa muista lapsista. Koronan alkuvaiheessa ilmoitin, että en halua viedä lasta päiväkotiin koska meille se ei ole välttämättömyys esim. töiden takia, vain mies käy töissä. Minulle vastattiin, että ei ole syytä jättää viemättä koska vielä ei ole kyseisessä päiväkodissa tartuntoja ja että jos lapseni saa tartunnan niin hän saa sen kuitenkin vain lievänä. Menin sanattomaksi. Seuraavan päivän pidin tyttöä kotona, valehtelin että hän on kipeä. Mies otti sosiaalityöntekijäämme uudestaan yhteyttä ja sai saman vastauksen. Päätettiin että ilmoitetaan vain päiväkodille suoraan, että tyttö ei nyt tässä tilanteessa tule sinne ja päiväkodilta kiiteltiin päätöstämme. En tiedä olisiko tästä seurannut lasu jos ei jo parin päivän päästä olisi tullut hallitukselta ilmoitusta, että kaikki kykenevät ottavat lapsensa kotiin.
Millaiset defenssit mahtaa olla perheellä, joka on sitä mieltä, että sossun tädit vaaninat joka paikassa? Ihan outoja ketjuja täällä.