Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensairaalasta soitettiin. Nyt pitäisi lapsia viedä ei kiirellisiin toimenpiteisiin, jotka he itse ovat ensin peruneet tai voi seurata lastensuojeluilmoitus

Vierailija
27.04.2020 |

Mitä v.ttua? En ole kerennyt järjestää esim. Sisaruksille ja etäkoululaisille hoitoa, töistä vapaata tai osannut varautua tähän. Päätös olisi pitänyt tehdä heti! 😯

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan lastensuojelun pitäisi olla meille apu ja oikeus. Nyt siitä on tullut vallankäytön väline ja pelote. Hyvin alhaista, että tuota lasukorttia voi noin vain heilutella virkailijoiden ym puolelta. Aiotaanko esim. mahdollinen koronavirusrokotekin pakottaa lapsille annettavaksi lasun uhalla? Lopulta eri tahojen työntekijät voi määrätä mielivaltaisesti lapsille melkein mitä vain uhkailemalla noilla heppoisilla huoli-ilmoituksilla. Pitäisi oikeasti pian määritellä jotkut kriteerit, että millaisissa tilanteissa noita lasuja saisi tehdä ja mitä niistä saisi missäkin tapauksissa seurata. Nyt varsin normaalitkin perheet voivat joutua varsin kohtuuttomaan pyöritykseen ja epäilyjen alaisuuteen. Lasussa kun syytön on syyllinen niin kauan kuin toisin todistetaan.

Uskot ihan kaiken mitä täällä kirjoitetaan? Toisaalta uskot senkin syyn miksi lasu tehtiin ja tietenkin siitä välittömästi seurannut huostaanotto? Suomen lastensuojelu on niin ylikuormitettu, ettei siellä ehditä miettiä lapsen puuttuvia kurahousuja.

Tällä palstalla sitten lasutrollit melskaa kiitolliselle yleisölle.

Täällä oli just ketju kuinka lasutyöntekijä kommentoi lehdessä että tehkää vaan heti lasu jos mikä tahansa huoli päähän tulee, kyllä me jotain löydetään mihin tarttua. Täyttä totta nämä.

Vierailija
42/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin aioin mennä ilmoitetulle ajalleni tutkimukseen. Nyt ei vielä koronatilanne ole Suomen sairaaloissa levinnyt, meillä ainakin on koronapotilaat ihan eri rakennuksessakin ja ovat tehneet erityisjärjestelyjä esim. vastaanotossa ja jonottamisessa. Hirmuista saattoseuruetta ei saa esimerkiksi ottaa mukaan käynnille. Uskoisin, ettei hoitajiakaan ole kierrätetty mahdollisten koronahoitajien kanssa.

Aion kyllä laittaa maskin naamalleni, niin eivät muut mahdollisesti aulassa jonottavat tuppelehdi liian lähelle.

Minunkin lapsellani on nyt tutkimukset käynnissä. Olisi sulaa tyhmyyttä siirtää näitä syksyyn/talveen, jolloin terveydenhuolto on todennäköisesti ruuhkautunut ja koronariski olisi huomattavasti korkeampi.

Maskia en lapselle laita. Todennäköisesti vain repisi sitä kasvoilta ja näin ollen lähmisi kasvojaan. Aikuisen onkin fiksua laittaa maski kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan lastensuojelun pitäisi olla meille apu ja oikeus. Nyt siitä on tullut vallankäytön väline ja pelote. Hyvin alhaista, että tuota lasukorttia voi noin vain heilutella virkailijoiden ym puolelta. Aiotaanko esim. mahdollinen koronavirusrokotekin pakottaa lapsille annettavaksi lasun uhalla? Lopulta eri tahojen työntekijät voi määrätä mielivaltaisesti lapsille melkein mitä vain uhkailemalla noilla heppoisilla huoli-ilmoituksilla. Pitäisi oikeasti pian määritellä jotkut kriteerit, että millaisissa tilanteissa noita lasuja saisi tehdä ja mitä niistä saisi missäkin tapauksissa seurata. Nyt varsin normaalitkin perheet voivat joutua varsin kohtuuttomaan pyöritykseen ja epäilyjen alaisuuteen. Lasussa kun syytön on syyllinen niin kauan kuin toisin todistetaan.

Uskot ihan kaiken mitä täällä kirjoitetaan? Toisaalta uskot senkin syyn miksi lasu tehtiin ja tietenkin siitä välittömästi seurannut huostaanotto? Suomen lastensuojelu on niin ylikuormitettu, ettei siellä ehditä miettiä lapsen puuttuvia kurahousuja.

Täällä oli just ketju kuinka lasutyöntekijä kommentoi lehdessä että tehkää vaan heti lasu jos mikä tahansa huoli päähän tulee, kyllä me jotain löydetään mihin tarttua. Täyttä totta nämä.

Aika hurjaa. Kuin kosto siitä, ettei pääministerin lapsi kerkeä viettää aikaa lapsensa kanssa ja silti lapsi ikävöi vain päiväkotikavereita.

Vierailija
44/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei pysty lastaan hoidettavaksi viemään, ehkä sitä silloin tarvitseekin lastensuojelun nopeaa apua? Ei pidä ottaa niin negatiivisesti.

Vierailija
45/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin aioin mennä ilmoitetulle ajalleni tutkimukseen. Nyt ei vielä koronatilanne ole Suomen sairaaloissa levinnyt, meillä ainakin on koronapotilaat ihan eri rakennuksessakin ja ovat tehneet erityisjärjestelyjä esim. vastaanotossa ja jonottamisessa. Hirmuista saattoseuruetta ei saa esimerkiksi ottaa mukaan käynnille. Uskoisin, ettei hoitajiakaan ole kierrätetty mahdollisten koronahoitajien kanssa.

Aion kyllä laittaa maskin naamalleni, niin eivät muut mahdollisesti aulassa jonottavat tuppelehdi liian lähelle.

Luitko aloituksen? Sairaala oli itse perunut sen ajan. Sitten vaatikin ap:ta sinne asap ja uhkasi lasulla, kun tämän olisikin pitänyt järjestää esim hoitaja muille lapsille.

Vierailija
46/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa. Kuin kosto siitä, ettei pääministerin lapsi kerkeä viettää aikaa lapsensa kanssa ja silti lapsi ikävöi vain päiväkotikavereita.

Lapsi ei vietä aikaa äitinsä kanssa.

Vierailija
47/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja turhaan te niille lääkäreille ja hoitajille kiukustutte. He eivät itse ole resursseja sulkeneet eivätkä myöskään päätä niiden avaamisesta. Siellä on pukumiehet ja jakkupukutädit näitä miettimässä ja ruoskaa heiluttamassa. Suorittajapuoli vain suorittaa, mitä johtoporras käskee. Ensin perutaan, sitten avataan.

Kenenkään ei ole pakko valita että käyttäytyy törkeästi.

Vierailija
48/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin neuvolasta ilmoitettiin, ettei käyntejä. Sitten soitetaan, että kyllä nyt kiireesti 4 vuotias neuvolaan.

Niin? Meillä ensi hammashoitola perui kaikki ajat. Sitten viikon kuluttua soitittivat uuden ajan, koska lapsen oikomishoito sen vaati. Olin lähinnä kiitollinen.

Vaadittiinko asap ja kiireesti? Ja alettiin uhkailla jos et heti pomppaa?

Ei kaikki pysty sinkoamaan niiltä sijoiltaan jonnekin. Minä en edes voi lähteä koska olen riskiryhmää. Eli pakko saada mies ensin kiinni ja tarkistaa hänen aikataulunsa.

Vierailija
49/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se traagisin seuraus tästä lasumeuhkaamisesta on se, että kaikki ne hädänalaiset vilja eerikat jää taas apua vaille, koska sossut tutkii näitä turhia ilmoituksia.

Vierailija
50/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltäkin peruutettiin aika joka oli huhtikuulle. Siis itse peruuttivat ja siirsivät elokuulle.

En tod lähde jonnekin lastensairaalaan nyt istuksimaan ja sairastumaan.

Enkä ainakaan jos minua uhkaillaan laittomasti.

Ei ole laiton uhkaus. Meepä poliisille itkemään laittomasta uhkauksesta tuon vuoksi, niin nauravat sut pihalle tai pidättävät poliisin ajan tuhlaamisesta. Ikävä kyllä eivät voi antaa typ**yydestäsi sakkoja.

Vierailija
51/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitys on se että viranomaiset yrittää ryöstää lapset vanhemmilta, koska lastensuojelu on nykyään bisnes.on toki kamalia vanhempia esim.alkkiksia ym. mutta väsymys tai sairaus ei ole huonoa vanhemmuutta vaan voi kohdata kaikkia. nykyään vauvan vanhemman pitää leikkiä tekopirteää neuvolas tämä on sairasta.

Vierailija
52/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kehitys on se että viranomaiset yrittää ryöstää lapset vanhemmilta, koska lastensuojelu on nykyään bisnes.on toki kamalia vanhempia esim.alkkiksia ym. mutta väsymys tai sairaus ei ole huonoa vanhemmuutta vaan voi kohdata kaikkia. nykyään vauvan vanhemman pitää leikkiä tekopirteää neuvolas tämä on sairasta.

Niinpä! Lisäksi on normaalia että teini-ikäiset kapinoi, karkailee ulos, kokeilee alkoholia. Nyt lasu yrittää saada kaikki ne kiinni ja sijoittaa laitokseen.

Yhteiskunnan tehtävä ei ole laitostaa teinejä siksi että ne on teinejä. Vaan siivota huumet pois kaduilta ja katiska-cobrat linnaan!

Vierailija
53/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös täällä Vauva - palstallakin roiku näitä

"mammoja", jotka omien sanojensa mukaan tekevät lasu - ilmoituksia milloin kenestäkin minkä tahansa syyn nojalla lapsiperheistä, kerran yksi hullu spekuloi tällä palstalla tekevänsä lasun kun perheessä käytössä puuhella.

Vierailija
54/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkataanko lastensuojeluun jotain psykopaatteja tai muuten sadistisia kontrollifriikkejä?

t. lapseton mies

Vierailija
55/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltäkin peruutettiin aika joka oli huhtikuulle. Siis itse peruuttivat ja siirsivät elokuulle.

En tod lähde jonnekin lastensairaalaan nyt istuksimaan ja sairastumaan.

Enkä ainakaan jos minua uhkaillaan laittomasti.

Ei ole laiton uhkaus. Meepä poliisille itkemään laittomasta uhkauksesta tuon vuoksi, niin nauravat sut pihalle tai pidättävät poliisin ajan tuhlaamisesta. Ikävä kyllä eivät voi antaa typ**yydestäsi sakkoja.

Kyllä se on laiton uhkaus. Ja siitä voi tehdä myös kantelun.

Ei se että olen äiti tarkoita, että menetän perusoikeuteni. Vaikka Mengele Marin ja sosiaalihullut niin kuvitteleekin.

Vierailija
56/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkataanko lastensuojeluun jotain psykopaatteja tai muuten sadistisia kontrollifriikkejä?

t. lapseton mies

Valta houkuttaa ja siellä sitä on. Rajattomasti.

Toinen ongelma on ne itse lapsena kaltoinkohdellut jotka hakeutuu siihen työhön terapoimaan itseään. Jokainen tavallisen perheenkin lapsi on "pieni raukka minä jota pahat vanhempani rääkkää". Ja jälki on sit sen mukaista.

Vierailija
57/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap ottanut sen ajan joka olisi ollut muutaman päivän päästä. Kyllä lasten terveydenhoitoa seurataan suurennuslasilla. Lasu tulee helposti, etenkin jos jätät hammaslääkärin ajan käyttämättä.

Soitat ja otat ajan, kaikkein helpointa teille. 

Vierailija
58/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen jonkin random-ajan voi ottaa, kun samaan aikaan voi olla kolmekin koululaista, joiden etäopiskelua pitää valvoa ja oma työ jonka aikataulut määrää työnantaja.

Minä olen just istunut kuin tatti valvomassa että yksi lapsi saa kokeen tehtyä. Tietokoneyhteys katkeillut taas koko ajan eikä hän selviä sen kanssa yksin.

Vierailija
59/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että nyt pelkäätte lasua. Ettehän uskonut sen valtaan ennen. Ette koronaankaan.

Vierailija
60/96 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. lapseton mies

Valta houkuttaa ja siellä sitä on. Rajattomasti.

Toinen ongelma on ne itse lapsena kaltoinkohdellut jotka hakeutuu siihen työhön terapoimaan itseään. Jokainen tavallisen perheenkin lapsi on "pieni raukka minä jota pahat vanhempani rääkkää". Ja jälki on sit sen mukaista.

Joku lasten pariin itseään terapoimaan hakeutunut tunnisti jo itsensä ja laittoi alapeukun. Kovat defenssit tulilla kohta, se kuuluu ongelmaan. Kaikki perheet on pahoja, sinun ammattitaidossasi ei ole mitään vikaa. Just näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi