Mistä löytäisi miehen joka haluaisi lapsia ja olisi myös valmis kantamaan vastuuta niistä?
Harvassa tuntuvat nykyään olevan. Useimmat eivät näytä haluavan lapsia, ja ne harvat jotka haluavat eivät halua kantaa vastuuta niistä.
Ura vaikuttaisi olevan miehille tärkeämpi kuin oma perhe ja joku puolen vuoden hoitovapaakin on useimmille miehille ihan mahdoton ajatus, siinä kun kärsisi se ura.
Mistä niitä hyviä miehiä löytää?
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin ne työttömät luuserit ovat kovin ahkeria hoitamaan kotia ja niitä lapsiakaan. Tulisi toinen työpäivä naiselle varsinaisen työn päälle.
"Ei ei, kyllä naiset avioituu alaspäin! Stereotypia että naiset ei muka niin tekisi!"
"Niin muuten kaikki köyhät miehet ovat automaattisesti vain laiskoja ja saamattomia. Miehen köyhyydelle tai työttömyydelle ei muuta syytä löydy kuin se että hän on luuseri."
Vierailija kirjoitti:
Maalla on aika paljonkin miehiä jotka haluavat lapsia. Kantavat kyllä vastuunsa niistä ja elättävät varmasti tekijätkin.
Mutta puolen vuoden vapaat voi olla mahdottomat järjestää.
Ne isännät ei oikeastaan halua vastata kuluista. Tietävät kyllä tuossa seinän takana olevan tarjolla tomeria rouvia jotka jätetään ottamatta piheyden takia. Koulutetut naiset eivät enää suostu maatalon emännäksi ja syystä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti:
Harvassa tuntuvat nykyään olevan. Useimmat eivät näytä haluavan lapsia, ja ne harvat jotka haluavat eivät halua kantaa vastuuta niistä.
Ura vaikuttaisi olevan miehille tärkeämpi kuin oma perhe ja joku puolen vuoden hoitovapaakin on useimmille miehille ihan mahdoton ajatus, siinä kun kärsisi se ura.
Mistä niitä hyviä miehiä löytää?Niin, siis kuuluiko noihin vaatimuksiin vielä kotitöiden puolittaminen? Tässähän Ap ei siitä puolesta sano mitään.
Omasta puolestani: Lasten haluaminen: Kyllä. Vastuun kantaminen niistä ja perheestä: Kyllä. Hoitovapaan pitäminen: Kyllä. Kotitöiden puolittaminen: Ei.
Itse esim. huollan ja korjaan auton, ruohonleikkurin, moottorisahan yms. Korjaan rakennukset, viemärit, tekniset tilat, lämmitysjärjestelmät ja sitten vielä tekniset härpäkkeet - ei siksi ettei vaimo osaisi vaan meillä se nyt sattuu menemään näin. Käännän maan, teen istutukset, rakennan aidat ja kasvihuoneet. Nämä on siis niitä minun hommia. Sitten enimmäkseen minulle ajautuneita hommia on ruuanlaitto ja leipominen. Lapsia hoidetaan molemmat, vaimo ehkä enemmän kuin minä. Vaimo sitten tekee muuta kotityötä enemmän kuin minä, ja myöskin maalaa ja tapetoi ja pitää paikat siisteinä, koska hän tykkää siitä. Meillä periaatteena on se, että se, jota asia enemmän kiinnostaa tai sen tekemättömyys häiritsee, tekee sen. Toista vaivataan erittäin harvakseltaan, koska molemmat painetaan töitä sen minkä ehditään ja molemmat ymmärtää sen.
- auton huolto ja korjaus
- ruohonleikkurin huolto ja korjaus
- moottorisahan huolto ja korjaus
- rakennusten korjaus
- viemärin korjaus
- teknisten tilojen huolto
- lämmitysjärjestelmien huolto
- teknisten härpäkkeiden korjaus
- maan kääntäminen
- istutusten tekeminen
- aitojen rakentaminen
- kasvihuoneiden rakentaminen
Rinnastatko oikeasti nuo kotitöihin? No, jatka saman tien listaa: nuohoojan tilaaminen, rännien putsaaminen...
Jotta keskustelussa olisi jotain järkeä, kannattaisi määritellä kotityöt esimerkiksi tarkoittamaan tehtäviä, joita tehdään viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin ne työttömät luuserit ovat kovin ahkeria hoitamaan kotia ja niitä lapsiakaan. Tulisi toinen työpäivä naiselle varsinaisen työn päälle.
"Ei ei, kyllä naiset avioituu alaspäin! Stereotypia että naiset ei muka niin tekisi!"
"Niin muuten kaikki köyhät miehet ovat automaattisesti vain laiskoja ja saamattomia. Miehen köyhyydelle tai työttömyydelle ei muuta syytä löydy kuin se että hän on luuseri."
Työtön luuseri onkin siis pieni palkkainen duunarimies? Puhu hyvä ihminen asioiden oikeilla nimillä!
Tuohan on juurikin toisinpäin nykyisin. Lähipiiriin ei kuulu yhtään naista joka haluaisi lapsia, mutta useita miehiä kylläkin.
Itse olen mies ja työskentelen lasten parissa ja haluan lapsia. Tiedän lasten saannin, - hoidon ja - vastuun realiteetit, mutta silti olen tällä palstalla saanut kurat päälleni koska olen mies enkä voi muka tietää lapsista mitään tai osata heitä hoitaa.
Mutta takaisin asiaan, on myytti että miehet ei haluaisi lapsia tai haluaisi ottaa vastuuta heistä - näin oli ehkä yli 20v sitten, nykyisin roolit naisten ja miesten osalta ovat vaihtuneet.
Vierailija kirjoitti:
Ne isännät ei oikeastaan halua vastata kuluista. Tietävät kyllä tuossa seinän takana olevan tarjolla tomeria rouvia jotka jätetään ottamatta piheyden takia. Koulutetut naiset eivät enää suostu maatalon emännäksi ja syystä.
Ei ne maalla asuvat miehet naisista nirsoile vaan toisinpäin. Muuta vaikka Uuteenkaupunkiin nyt kun siellä on reilu yliedustus sinkkumiehiä Valmetin autotehtaan työpaikkojen johdosta ja et kauaa siellä sinkkuna pysy. Siellä on mistä valita, mutta taitaa ne pääkaupunkiseudun rikkaammat yliopiston pojat houkuttaa enempi.
Vierailija kirjoitti:
Työtön luuseri onkin siis pieni palkkainen duunarimies? Puhu hyvä ihminen asioiden oikeilla nimillä!
Naisen silmissä nuo ovat kaksi samaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämelle: Jäisitkö lasten kanssa kotiin, jos puolisosi olisi se paremmin ansaitseva? Hän pitäisi vain äitiysloman ja sinä muut vanhempainvapaat + lasten sairastumiset?
Naiset eivät ota huonommin ansaitsevia puolisokseen. Ympäri maapallon kulttuuriin katsomatta naiset vieläkin yleensä avioituvat joko samantasoisen tai ylempitasoisen miehen kanssa. Kuinka moni Vauva-mammoista ottaisi pitkäaikaistyöttömän miehekseen?
Miksi rinnastat pienempituloisen ja pitkäaikaistyöttömän? Minä en olisi ottanut pitkäaikaistyötöntä mutta pariuduin osittaisella työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehen kanssa. Kyse ei ole tuloista, kyse on arvomaailmasta.
https://www.hs.fi/elama/art-2000006484345.html
Arvomaailmasta??
Mä pidän tuollaista miestä itselläni tällä hetkellä. :( kiltti, ihana, huolehtivainen, tekee ruokaa, siivoaa, pitää lapsista, ei ymmärrä käsitettä "naisten työt" jne. Rakastaa minua ja minä häntä, uskoisin että meidän lapset olisi niitä isin tyttöjä ja poikia. Mutta minä en halua lapsia. En lainkaan. En voi sietää ajatusta synnyttämisestä ja lapsen kasvattamisesta, vaikka itse kasvatusalalla työskentelenkin. Välillä tuntuu, että hyvä mies menee hukkaan mun kanssa ollessaan, mutta en häntä kyllä itse vaihtaisi kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne maalla asuvat miehet naisista nirsoile vaan toisinpäin. Muuta vaikka Uuteenkaupunkiin nyt kun siellä on reilu yliedustus sinkkumiehiä Valmetin autotehtaan työpaikkojen johdosta ja et kauaa siellä sinkkuna pysy. Siellä on mistä valita, mutta taitaa ne pääkaupunkiseudun rikkaammat yliopiston pojat houkuttaa enempi.
Ai ei? Halutaan emäntää joka hoitaisi ruokapalkalla kotia isännän ollessa muualla. Appivanhempiakin pitäisi sietää seuraavat 20-30 vuotta siinä lastenhoidon sekä kotitöiden ohessa.
Tiedän tarkalleen mitä isännät etsii kun ovat itse puhuneet asiasta. Naapuri ei kelpaa, koska maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämelle: Jäisitkö lasten kanssa kotiin, jos puolisosi olisi se paremmin ansaitseva? Hän pitäisi vain äitiysloman ja sinä muut vanhempainvapaat + lasten sairastumiset?
Naiset eivät ota huonommin ansaitsevia puolisokseen. Ympäri maapallon kulttuuriin katsomatta naiset vieläkin yleensä avioituvat joko samantasoisen tai ylempitasoisen miehen kanssa. Kuinka moni Vauva-mammoista ottaisi pitkäaikaistyöttömän miehekseen?
Miksi rinnastat pienempituloisen ja pitkäaikaistyöttömän? Minä en olisi ottanut pitkäaikaistyötöntä mutta pariuduin osittaisella työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehen kanssa. Kyse ei ole tuloista, kyse on arvomaailmasta.
Arvomaailmasta??
Artikkeli on vain tilaajille, joten ole hyvä ja referoi, jos siihen viittaat. Omalta osaltani kyse on nimenomaan arvomaailmasta, mistä muusta? Puolisoni on sairauksiensa vuoksi osatyökyvyttömyyseläkkeellä mutta tekee mikroyrittäjänä sen minkä voi pysyäkseen kiinni työelämässä. Nyt korona-aikana hän ei voi tehdä töitään, mutta hän käyttää aikansa uusien liikeideoiden etsimiseen.
"Millainen itse olet? Sinkku ilmeisesti, oletettavasti lapseton. Entä henkiset arvot, seksikumppaneiden lukumäärä, pitkien parisuhteiden määrä, suhteet omaisiin ja muihin läheisiin, poliittinen kanta, suhde uskontoon ja johtajiin, huumorintaju, urheiluhullu, massaihminen vai oman tien kulkija, musikaalisuus/taiteellisuus, pituus/paino/silmien ja hiusten väri, suvussa periytyvät sairaudet, omat sairaudet, mielenterveys ennen ja nyt, rikoshistoria, paineensietokyky, alkoholismi/muu riippuvuus jne jne?"
Kertoo kyllä niin paljon kysyjästä, että ensimmäisenä kysytään seksikumppanien määrää. (Ja ei, ei ole montaa. Olen sen verran nuori, ettei ole vielä yhtään seksikumppania ollut.) Joillakin miehillä on ihme pakkomielle naisten seksikumppanien määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
No miksi lande on sitten täynnä köyhiä sinkkumiehiä? Miksei naisille kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvomaailmasta??
Artikkeli on vain tilaajille, joten ole hyvä ja referoi, jos siihen viittaat. Omalta osaltani kyse on nimenomaan arvomaailmasta, mistä muusta? Puolisoni on sairauksiensa vuoksi osatyökyvyttömyyseläkkeellä mutta tekee mikroyrittäjänä sen minkä voi pysyäkseen kiinni työelämässä. Nyt korona-aikana hän ei voi tehdä töitään, mutta hän käyttää aikansa uusien liikeideoiden etsimiseen.
Siinä oli joku korkeastikoulutettu taitelija mies jolle ei kelvannut kuin juuri koulutusta vastaava työ ja oli sitten ollut työttömänä vuosia ja syytti yhteiskuntaa onnettomuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei? Halutaan emäntää joka hoitaisi ruokapalkalla kotia isännän ollessa muualla.
Eli maatilan töitä tekevä tai metsätöitä tekevä mies ei kelpaa.
Niin paljonko aloittajalla on sitä omaa omaisuutta?
Millä tapaa ap on kunnollinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
No miksi lande on sitten täynnä köyhiä sinkkumiehiä? Miksei naisille kelpaa?
Koska naiset lähtevät sieltä pois. Pitäisikö naisen jättää oma työnsä kaupungissa jotta pääsee passaamaan jotain maatilan poikaa maalle?
Vierailija kirjoitti:
"Millainen itse olet? Sinkku ilmeisesti, oletettavasti lapseton. Entä henkiset arvot, seksikumppaneiden lukumäärä, pitkien parisuhteiden määrä, suhteet omaisiin ja muihin läheisiin, poliittinen kanta, suhde uskontoon ja johtajiin, huumorintaju, urheiluhullu, massaihminen vai oman tien kulkija, musikaalisuus/taiteellisuus, pituus/paino/silmien ja hiusten väri, suvussa periytyvät sairaudet, omat sairaudet, mielenterveys ennen ja nyt, rikoshistoria, paineensietokyky, alkoholismi/muu riippuvuus jne jne?"
Kertoo kyllä niin paljon kysyjästä, että ensimmäisenä kysytään seksikumppanien määrää. (Ja ei, ei ole montaa. Olen sen verran nuori, ettei ole vielä yhtään seksikumppania ollut.) Joillakin miehillä on ihme pakkomielle naisten seksikumppanien määrästä.
Henkiset arvot oli listassa ensimmäisenä. Tarkkaavaisuushäiriöstä tai äo:sta ei kysynyt.