Mistä löytäisi miehen joka haluaisi lapsia ja olisi myös valmis kantamaan vastuuta niistä?
Harvassa tuntuvat nykyään olevan. Useimmat eivät näytä haluavan lapsia, ja ne harvat jotka haluavat eivät halua kantaa vastuuta niistä.
Ura vaikuttaisi olevan miehille tärkeämpi kuin oma perhe ja joku puolen vuoden hoitovapaakin on useimmille miehille ihan mahdoton ajatus, siinä kun kärsisi se ura.
Mistä niitä hyviä miehiä löytää?
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne miehet on vähemmistössä ihan täälläkin jotka kantaa kotitöistä puolet.
Taidat asua pääkaupunkiseudulla missä se Suomen huonompi aines muutenkin asuu ja elelee, EP:n seudulla kaikki ottaa osaa kotitöihin lapsista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen itse olet? Sinkku ilmeisesti, oletettavasti lapseton. Entä henkiset arvot, seksikumppaneiden lukumäärä, pitkien parisuhteiden määrä, suhteet omaisiin ja muihin läheisiin, poliittinen kanta, suhde uskontoon ja johtajiin, huumorintaju, urheiluhullu, massaihminen vai oman tien kulkija, musikaalisuus/taiteellisuus, pituus/paino/silmien ja hiusten väri, suvussa periytyvät sairaudet, omat sairaudet, mielenterveys ennen ja nyt, rikoshistoria, paineensietokyky, alkoholismi/muu riippuvuus jne jne?
13 alapeukkua? Lastensa äidiksi pitäisi siis kelpuuttaa ihan kuka tahansa?
Mitä ihmeen väliä on hiusten ja silmien värillä?
Vaikuttavat lasten ulkonäköön kuten ihonvärikin. Ihan oikeastiko pitää tuollaista kysyä?
No voi herranen aika. Lapsella hiusten ja silmien väri voi olla ihan jotain muuta mitä lapsen äidillä on. Kai sinä nyt edes jonkin verran tiedät perimästä?
Et ainakaan minusta, olen jo vastuuni kantanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei auvoista perhe-elämää ole naisille ollut koko ihmiskunnan historiassa koskaan. Jos haluat perheen tulet olemaan tavalla tai toisella onneton. Jos et halua perhettä niin, ... en minä tiedä.
Aika karmeaa että Vauva-foorumilla tällainen perhekielteisyys saa yläpeukkuja. Mitä edes täällä teette jos teitä ei lapset kiinnosta ja haluatte vanhuuteen asti bilettää menemään skumppalasi kädessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen itse olet? Sinkku ilmeisesti, oletettavasti lapseton. Entä henkiset arvot, seksikumppaneiden lukumäärä, pitkien parisuhteiden määrä, suhteet omaisiin ja muihin läheisiin, poliittinen kanta, suhde uskontoon ja johtajiin, huumorintaju, urheiluhullu, massaihminen vai oman tien kulkija, musikaalisuus/taiteellisuus, pituus/paino/silmien ja hiusten väri, suvussa periytyvät sairaudet, omat sairaudet, mielenterveys ennen ja nyt, rikoshistoria, paineensietokyky, alkoholismi/muu riippuvuus jne jne?
13 alapeukkua? Lastensa äidiksi pitäisi siis kelpuuttaa ihan kuka tahansa?
Mitä ihmeen väliä on hiusten ja silmien värillä?
Vaikuttavat lasten ulkonäköön kuten ihonvärikin. Ihan oikeastiko pitää tuollaista kysyä?
No voi herranen aika. Lapsella hiusten ja silmien väri voi olla ihan jotain muuta mitä lapsen äidillä on. Kai sinä nyt edes jonkin verran tiedät perimästä?
Lapsen ihonvärikin voi olla aivan eri, yleensä se tulee isäoletetuille yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auvoista perhe-elämää ole naisille ollut koko ihmiskunnan historiassa koskaan. Jos haluat perheen tulet olemaan tavalla tai toisella onneton. Jos et halua perhettä niin, ... en minä tiedä.
Aika karmeaa että Vauva-foorumilla tällainen perhekielteisyys saa yläpeukkuja. Mitä edes täällä teette jos teitä ei lapset kiinnosta ja haluatte vanhuuteen asti bilettää menemään skumppalasi kädessä?
PAIKKA ON AIHEVAPAA LISÄÄNTYMISJUTU MUUALLA
Naisen tehtävä on hoitaa lapsia, kun minä käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle, mies voi olla perhekeskeinen ja hyvä perheen isä, vaikka ei olisi puolta vuotta vanhempainvapaalla. Itse olen esimerkki siitä. Eikä se ura ole monellakaan syynä, vaan taloudelliset syyt. Jos tulot putoavat monta sataa euroa, niin kyllä siinä moni miettii muita vaihtoehtoja...
Eli jälleen: mies valitsee puolison, jolla on paljon pienemmät tulot. Äiti jää siis kotiin hoitamaan lapset. Mies saa käydä töissä, rakentaa uraa, ansaita omaa rahaa, matkustaa työn puolesta, olla sosiaalisessa kanssakäymisessä aikuisten ihmisten kanssa arkisin. Lopulta äiti saa tarpeekseen ja hakee eroa. Mies on katkera ja haukkuu äidin ja yhteiskunnan siitä, kuinka lapset annetaan erossa aina äidille.
Se sama mies, joka ei ollut halukas pitämään edes puolen vuoden vanhempainvapaata, saati puolta vanhempainvapaista.
Käsi sydämelle: Jäisitkö lasten kanssa kotiin, jos puolisosi olisi se paremmin ansaitseva? Hän pitäisi vain äitiysloman ja sinä muut vanhempainvapaat + lasten sairastumiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se nyt vaan on aina mennyt, että suurempi vastuu lapsista (raskaus ja synnytys, imetys...) kaatuu aina sen äidin niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle, mies voi olla perhekeskeinen ja hyvä perheen isä, vaikka ei olisi puolta vuotta vanhempainvapaalla. Itse olen esimerkki siitä. Eikä se ura ole monellakaan syynä, vaan taloudelliset syyt. Jos tulot putoavat monta sataa euroa, niin kyllä siinä moni miettii muita vaihtoehtoja...
Eli jälleen: mies valitsee puolison, jolla on paljon pienemmät tulot. Äiti jää siis kotiin hoitamaan lapset. Mies saa käydä töissä, rakentaa uraa, ansaita omaa rahaa, matkustaa työn puolesta, olla sosiaalisessa kanssakäymisessä aikuisten ihmisten kanssa arkisin. Lopulta äiti saa tarpeekseen ja hakee eroa. Mies on katkera ja haukkuu äidin ja yhteiskunnan siitä, kuinka lapset annetaan erossa aina äidille.
Se sama mies, joka ei ollut halukas pitämään edes puolen vuoden vanhempainvapaata, saati puolta vanhempainvapaista.
Käsi sydämelle: Jäisitkö lasten kanssa kotiin, jos puolisosi olisi se paremmin ansaitseva? Hän pitäisi vain äitiysloman ja sinä muut vanhempainvapaat + lasten sairastumiset?
Nainen voisi valita työttömän luuserin, joka jäisi kotiin hoitamaan lapsia ja nainen saisi luoda uraa ja tienata perheelle elannon. Ai ei vai?
Kotitöiden kyttääjiäkö täällä? Ei kiitos! Tässä syy olla pois ”perhe-elämästä.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen voisi valita työttömän luuserin, joka jäisi kotiin hoitamaan lapsia ja nainen saisi luoda uraa ja tienata perheelle elannon. Ai ei vai?
Puoliso, jolla on paljon pienemmät tulot / työtön luuseri. Kerro minulle, millä logiikalla nuo ovat mielestäsi sama asia. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin ne työttömät luuserit ovat kovin ahkeria hoitamaan kotia ja niitä lapsiakaan. Tulisi toinen työpäivä naiselle varsinaisen työn päälle.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ota huonommin ansaitsevia puolisokseen. Ympäri maapallon kulttuuriin katsomatta naiset vieläkin yleensä avioituvat joko samantasoisen tai ylempitasoisen miehen kanssa. Kuinka moni Vauva-mammoista ottaisi pitkäaikaistyöttömän miehekseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso, jolla on paljon pienemmät tulot / työtön luuseri. Kerro minulle, millä logiikalla nuo ovat mielestäsi sama asia. Kiitos.
Toinen on 24/7 kotona ja hoitaa "työkseen" lapsia, toinen käy leikkimässä arvostettua yhteiskunnan jäsentä ja kotona leikkii vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä Suomessa hirveästi pareja ole missä mies on maajussi ja nainen korkeastikoulutettu. Päinvastoin tuo on se pääsyy lapsettomuuteen Suomessa tällä hetkellä. Köyhät miehet landella, varakkaammat naiset kaupungeissa.
Maalla on aika paljonkin miehiä jotka haluavat lapsia. Kantavat kyllä vastuunsa niistä ja elättävät varmasti tekijätkin.
Mutta puolen vuoden vapaat voi olla mahdottomat järjestää.
Ap kirjoitti:
Harvassa tuntuvat nykyään olevan. Useimmat eivät näytä haluavan lapsia, ja ne harvat jotka haluavat eivät halua kantaa vastuuta niistä.
Ura vaikuttaisi olevan miehille tärkeämpi kuin oma perhe ja joku puolen vuoden hoitovapaakin on useimmille miehille ihan mahdoton ajatus, siinä kun kärsisi se ura.
Mistä niitä hyviä miehiä löytää?
Niin, siis kuuluiko noihin vaatimuksiin vielä kotitöiden puolittaminen? Tässähän Ap ei siitä puolesta sano mitään.
Omasta puolestani: Lasten haluaminen: Kyllä. Vastuun kantaminen niistä ja perheestä: Kyllä. Hoitovapaan pitäminen: Kyllä. Kotitöiden puolittaminen: Ei.
Itse esim. huollan ja korjaan auton, ruohonleikkurin, moottorisahan yms. Korjaan rakennukset, viemärit, tekniset tilat, lämmitysjärjestelmät ja sitten vielä tekniset härpäkkeet - ei siksi ettei vaimo osaisi vaan meillä se nyt sattuu menemään näin. Käännän maan, teen istutukset, rakennan aidat ja kasvihuoneet. Nämä on siis niitä minun hommia. Sitten enimmäkseen minulle ajautuneita hommia on ruuanlaitto ja leipominen. Lapsia hoidetaan molemmat, vaimo ehkä enemmän kuin minä. Vaimo sitten tekee muuta kotityötä enemmän kuin minä, ja myöskin maalaa ja tapetoi ja pitää paikat siisteinä, koska hän tykkää siitä. Meillä periaatteena on se, että se, jota asia enemmän kiinnostaa tai sen tekemättömyys häiritsee, tekee sen. Toista vaivataan erittäin harvakseltaan, koska molemmat painetaan töitä sen minkä ehditään ja molemmat ymmärtää sen.
Niin, se aloittajan listaus omista hyvistä puolistaan? Paljonko on omaisuutta esimerkiksi?