Mistä löytäisi miehen joka haluaisi lapsia ja olisi myös valmis kantamaan vastuuta niistä?
Harvassa tuntuvat nykyään olevan. Useimmat eivät näytä haluavan lapsia, ja ne harvat jotka haluavat eivät halua kantaa vastuuta niistä.
Ura vaikuttaisi olevan miehille tärkeämpi kuin oma perhe ja joku puolen vuoden hoitovapaakin on useimmille miehille ihan mahdoton ajatus, siinä kun kärsisi se ura.
Mistä niitä hyviä miehiä löytää?
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti:
Harvassa tuntuvat nykyään olevan. Useimmat eivät näytä haluavan lapsia, ja ne harvat jotka haluavat eivät halua kantaa vastuuta niistä.
Ura vaikuttaisi olevan miehille tärkeämpi kuin oma perhe ja joku puolen vuoden hoitovapaakin on useimmille miehille ihan mahdoton ajatus, siinä kun kärsisi se ura.
Mistä niitä hyviä miehiä löytää?Niin, siis kuuluiko noihin vaatimuksiin vielä kotitöiden puolittaminen? Tässähän Ap ei siitä puolesta sano mitään.
Omasta puolestani: Lasten haluaminen: Kyllä. Vastuun kantaminen niistä ja perheestä: Kyllä. Hoitovapaan pitäminen: Kyllä. Kotitöiden puolittaminen: Ei.
Itse esim. huollan ja korjaan auton, ruohonleikkurin, moottorisahan yms. Korjaan rakennukset, viemärit, tekniset tilat, lämmitysjärjestelmät ja sitten vielä tekniset härpäkkeet - ei siksi ettei vaimo osaisi vaan meillä se nyt sattuu menemään näin. Käännän maan, teen istutukset, rakennan aidat ja kasvihuoneet. Nämä on siis niitä minun hommia. Sitten enimmäkseen minulle ajautuneita hommia on ruuanlaitto ja leipominen. Lapsia hoidetaan molemmat, vaimo ehkä enemmän kuin minä. Vaimo sitten tekee muuta kotityötä enemmän kuin minä, ja myöskin maalaa ja tapetoi ja pitää paikat siisteinä, koska hän tykkää siitä. Meillä periaatteena on se, että se, jota asia enemmän kiinnostaa tai sen tekemättömyys häiritsee, tekee sen. Toista vaivataan erittäin harvakseltaan, koska molemmat painetaan töitä sen minkä ehditään ja molemmat ymmärtää sen.
- auton huolto ja korjaus
- ruohonleikkurin huolto ja korjaus
- moottorisahan huolto ja korjaus
- rakennusten korjaus
- viemärin korjaus
- teknisten tilojen huolto
- lämmitysjärjestelmien huolto
- teknisten härpäkkeiden korjaus
- maan kääntäminen
- istutusten tekeminen
- aitojen rakentaminen
- kasvihuoneiden rakentaminen
Rinnastatko oikeasti nuo kotitöihin? No, jatka saman tien listaa: nuohoojan tilaaminen, rännien putsaaminen...
Jotta keskustelussa olisi jotain järkeä, kannattaisi määritellä kotityöt esimerkiksi tarkoittamaan tehtäviä, joita tehdään viikoittain.
Mitä ne kotityöt sitten ovat, jos ei nuo niihin kuulu? Mitkä sitten ovat kotitöitä? Pyykkäys ja siivous vaan? Eikö kotitöihin mielestäsi kuulu kaikki ne työt, jotka täytyy tehdä kotona? Ja miksi tekisit sellaisen rajauksen, että kotitöihin kuuluu työt jotka tehdään viikoittain? Miksei vuosittain tai kuukausittain tai päivittäin? Kaikki tuokin täytyy kuitenkin saada tehtyä, ja jos joku ulkopuolinen tekisi ne, niin siihen menisi ainakin tuhansia euroja joka vuosi.
Naisille kuuluvat myös metatyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tietosi ovat ihan vääriä. IsyysLOMA on tosiaan vain 9 viikkoa, mutta siitäkin maksetaan 70% palkasta korvausta.
Ja äiti saa sekä palkan että korvauksen.
Vanhempainvapaalle voi jäädä myös isä joka saa omasta palkastaan riippuen yhtäpaljon rahaa kuin äiti.
Vanhempainvapaalle voi jäädä vain sen jälkeen kun ensisijaiset vapaat on käytetty.
hoitoraha on molemmille ihan yhtä pieni.
Mutta äiti saa silti palkkaa ja pidemmällä aikavälillä korvauksia. Mikä tarkoittaa köyhän perheessä sitä että kotiin jää äiti ja töihin menee isä, koska sillä tavalla perheen kukkaroon jää enempi rahaa. Toisinpäin on hyvin harvinaista koska naiset eivät yleensä avioidu itseään alempitasoisten miesten kanssa.
Minkä helve.tin korvauksen?? Äitiysloman ajalta saattaa saada palkkaa jos tes niin sanoo, sen jälkeen tipahtaa samalle vanhempainvapaalle kuin isä. ISÄ SAA IHAN SAMAT KORVAUKSET JOS HÄN JÄÄ KOTIIN äitiysloman jälkeen.
Baarista ei ainakaan. Ei toki ole nyt aukikaan mutta jos joskus aukeavat niin ei sieltä. Juopon ja vastuuttoman löydät sieltä.
Urheilu tapahtumasta esim. Salpausselänvhiihdot.
Festarilla yleensä aika menee hyvää musaa kuunnellessa joten on iso sattuma että sieltä.
Extreme run.
Toki vaatii tilanteen normalisoitumista eli kesällä 2021
Mistä sitä ennen, ei hajuakaan.
Se on Zoomit tai Teams treffit järkyttävä Tinder deitille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta. Esimerkiksi amerikasta. Suomalaiset miehet eivät tahdo perhettä eivätkä varsinkaan ottaa vastuuta siitä.
Oma aviomieheni on amerikkalainen jossa perhekeskeisyys on aivan eri tasolla kuin täällä.Miten sen ulkomaalaisen tai amerikkalaisen miehen saa? Vinkkejä? Haluan naimisiin ulkomaalaisen miehen kanssa ja lapsia hänen kanssaan.
Oman amerikkalaiseni löysin netistä. Onnellisesti naimisissa jo 10v.
Mistä sieltä? Haluan aidon miehen joka rakastaa minua ja tosissaan haluaa sitoutua loppuelämäkseen ja perustaa perheen. Huijareita en halua.
Mulla on ruotsalainen mies ja hän on tällä hetkellä koti-isä, itse palasin jo töihin. Pidetään lomat siis 50/50 ja niin pitää moni hänen miespuolinen kaverinsakin täällä Tukholmassq. Että ehkä täältä tosiaan löytää?
Mä en enää tee edes mitään metatason juttuja nyt kun oon töissä - en huolehdi neuvola-ajoista enkä opiskele tämän ikäisen vauvan ravinnosta: mies saa hoitaa, koska on kotona. Hoidan vain iltapäivisin ja illalla, että mieskin saa harrastaa.
Voi olla että tulevaisuudessa kuitenkin organisointi jää enemmän mun vastuulle, sillä jotenkin ehkä langat pysyvät käsissäni paremmin.. mutta tähän mennessä en kyllä valita, mies on hoitanut hommat todella hyvin. Oon jotenkin tosi ylpeä että mies haluaa olla kotona, ei siis ole edes mikään työnvieroksuja vaan aika korkeassa asemassa yrityksessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta. Esimerkiksi amerikasta. Suomalaiset miehet eivät tahdo perhettä eivätkä varsinkaan ottaa vastuuta siitä.
Oma aviomieheni on amerikkalainen jossa perhekeskeisyys on aivan eri tasolla kuin täällä.Miten sen ulkomaalaisen tai amerikkalaisen miehen saa? Vinkkejä? Haluan naimisiin ulkomaalaisen miehen kanssa ja lapsia hänen kanssaan.
Oman amerikkalaiseni löysin netistä. Onnellisesti naimisissa jo 10v.
Mistä sieltä? Haluan aidon miehen joka rakastaa minua ja tosissaan haluaa sitoutua loppuelämäkseen ja perustaa perheen. Huijareita en halua.
Rosebride, Tinder, millionarematch
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotimaastakin löytyy ahkeria, perhe-elämää rakastavia miehiä jos tajuaa katsoa oman kuplansa ulkopuolelle. Omani löytyi maaseudulta, jossa perhekeskeisyys on muutenkin yleisempää kuin kaupunkimiehillä. Ja maajusseissakin on sitä särmää, kun viitsii katsoa stereotypioiden yli.
Perhekeskeisiä siinä mielessä että suostuvat astumaan emakkonsa, mutta eivät siinä mielessä että tekisivät puolet kotitöistä ja lastenhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotimaastakin löytyy ahkeria, perhe-elämää rakastavia miehiä jos tajuaa katsoa oman kuplansa ulkopuolelle. Omani löytyi maaseudulta, jossa perhekeskeisyys on muutenkin yleisempää kuin kaupunkimiehillä. Ja maajusseissakin on sitä särmää, kun viitsii katsoa stereotypioiden yli.
Perhekeskeisiä siinä mielessä että suostuvat astumaan emakkonsa, mutta eivät siinä mielessä että tekisivät puolet kotitöistä ja lastenhoidosta.
Äläkä unohda raskasta vaatimuslistaa.
Tarjoilija! Tarjoilija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisiko sinulle kilttis?
Ei, kyllä miehessä pitää olla särmää. Nysvät ei sytytä
Ap
Jos miehet edes myöntävät suoraan etteivät halua lapsia saat olla tyytyväinen. Iso osa väittää haluavansa saadakseen naisen suhteeseen.
Sekin voi olla ettei oikeasti tiedetä mitä halutaan. Töissä tullut vastaan ihan liiakseen uupuneita isukkeja joidenka vakiolause on usein ollut: ”olisinpa itsekin vielä lapseton”
Eli te jotka olette miehenä kateellisia niille joilta löytyy talo, vaimo ja lapset niin kannattaisi välillä kysäistä heidän ajatuksiaan. Eivät välttämättä näe asiaa samoin kuin sinäTuota voi tulkita monella tavalla, luultavasti ovat kuitenkin sisimmässään onnellisia elämästään.
Itse miehenä haaveilen parisuhde ja perhe-elämästä, mutta valitettavasti sen saaminen näyttää edelleen hyvin kaukaiselta ajatukselta vaikka ikää jo 34.
Miten niin? Perhekuplaan pääsee halutessaan kiinni noin vuodessa parissa. Tässä kohtaa kannattaa miettiä haluaako liittyä rahanmeno, kiire ja stressin täytteiseen oravanpyörään. Jos tää tuntuu siltikin sellaiselta asialta jonka haluaa osaksi omaa elämäänsä niin ei tässä auta muu kuin laajentaa morsiamen hakua naapurimaihin.
Helpommin sanottu kuin tehty. Onhan tässä käyty treffeillä jo 28 ikävuodesta lähtien mutta mitään kunnollista parisuhdetta tuntuu olevan mahdotonta saada ellei tyydy alaspäin.
Jos oma markkina-arvosi on esim. 3/5, niin miksi ihmeessä et tyytyisi esim. 2/5 mieheen? Onko se niin kauheaa naiselle pariutua "alaspäin"?
Sellaset ennakkoluulot. Kirjoittaja selkeästi sanoi olevansa mies.
Ruotsissa asuu paljon suomalaisia ja suomensukuisia.