Pojan 17 v tyttöystävä on täysin tunteilla käyvä tuuliviiri
Sivusta seuraan kauhunsekaisella mielenkiinnolla vaihtuvia tilanteita. Tyttö vaatii joka asiassa tahtoaan läpi. Minä minä minä haluan. Toisen mielipiteitä hän ei juuri kuuntele. Kiukkua ja draamaa sekä erilaisia vaatimuksia.
Nyt vuoden seurustelun jälkeen tytön estottomuus on lisäänynyt ja yrittää meillä sanella poikamme kautta vaatimuksia minulle ja miehellenikin. Tulee turhia jännitteitä ja eripuraa. Asustaa meillä 3-4 päivää viikosta. Päätyykö tämä täyteen sotaan ja riitaan vielä?
En jaksaisi tyttöä enää yhtään, mutta pojan takia on kai pakko.
Kommentit (334)
Myös jotkut hakee helppoluonteista tyttöä joka sitten palvoo poikaa ja voivat olla hiukan sitten erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ei se teini-ihastus kuitenkaan pitkään kuvioissa ole.
Kyllä joillain on vanhuuteen asti.
Ehkä ennen vanhaan. Mutta ei näillä nykyisillä minä minä minä adhd jonneilla.
Vierailija kirjoitti:
Mites tytön kotiolot? Voisiko käytös olla peräisin sieltä ja jos ja kun hän viettää teillä niin paljon aikaa?
Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on mistä käytös on peräisin? Nyt on nyt, ja huomennakin olisi pärjättävä.
Sellaista se on. Oman pojan kohdalla tulee katsottua parisuhdetta miehen näkökulmasta. Avaa silmiä, eikä niin?
Ala vain äitinä pitämään kovaa komentoa noille nuorille, niin häviölle jäät. Nimittäin, jos teinit ovat oikeasti rakastuneet toisiinsa, niin se joka yrittää hajottaa suhteen, saa vihat päällensä. Sinusta äitinä ulkopuolisena eikä todellakaan puolueettomana voivat asiat näyttää aivan erilaiselta kuin teineistä ja puhumattakaan mittasuhteista, jotka mielenmyllerryksesi saa aikaan.Nielet nyt vain kiukkusi kiltisti ja osoitat ystävällisyyttä kaikin tavoin, se on aikuiseksi kasvaneen äidin tapa reagoida teinien temmellykseen. Poikaasi tietty voit kahden kesken kehoittaa pitämään huolta siitä huoneensa ja muiden huoneiden siisteydestä, joissa sattuvat oleskelemaan. Hienovaraisesti äitinä voit tietty kysellä pojaltasi tunteista, suunnitelmista jne., jos hän tuntuu haluavan sitä ja vielä hienovaraisemmin voit antaa neuvoja, mutta sellaista ”minä olen oikeassa, minä tiedän kokemuksesta, minä määrään ja kiellän” -asennetta kannattaa välttää, silloin syttyy sota sen kullannuppusi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kauhuanopiksi, muutaman vuoden päästä se tyttöystävä kirjoittelee tällä palstalla kuinka karsea anoppi sillä on ja muutenkin miehen puoleinen suku on todella kuvottava ja mitään ymmärtämätön. Täälläkin anoppejaan jatkuvasti haukkuvat eivät tajua, että varsinkin poikien äiteinä voi karma iskeä ja lujaa takaisin. Saavat itse kunnon riivinraudan omaksi miniäkseen ja se on sitten siinä.
Ei haittaa.
Jos tuo tyttö päätyy poikani vaimoksi, saavat olla omissa oloissaan. Ei meillä asuen. Yritin pitkään olla rehti ja ystävällinen. Se johti vain entistä röyhkeämpään käytökseen ja vaatimusten lisääntymiseen. Nyt olen lopettanut.Ap.
Minkälaisia vaatimuksia tytteli sinulle ja miehellesi esittää?
Haluaa tuotavan kaupasta jotain, haettavan kaverilta jostain ja kuskattavan milloin mihinkin päin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Ap.
Siis hän on teillä 3-4pv viikosta eli käytännössä perheenjäsen, eli tuollaiset toiveet ja pyytämiset on aika normaalia ja kohtuullistakin, eikä mitään erityistä pomputtelua.
Teini pyytää tuomaan kaupasta jotain tiettyä juttua tai tarvitsee kyytejä, wow!
Raju teini kyllä, aivan uskomaton....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kauhuanopiksi, muutaman vuoden päästä se tyttöystävä kirjoittelee tällä palstalla kuinka karsea anoppi sillä on ja muutenkin miehen puoleinen suku on todella kuvottava ja mitään ymmärtämätön. Täälläkin anoppejaan jatkuvasti haukkuvat eivät tajua, että varsinkin poikien äiteinä voi karma iskeä ja lujaa takaisin. Saavat itse kunnon riivinraudan omaksi miniäkseen ja se on sitten siinä.
Ei haittaa.
Jos tuo tyttö päätyy poikani vaimoksi, saavat olla omissa oloissaan. Ei meillä asuen. Yritin pitkään olla rehti ja ystävällinen. Se johti vain entistä röyhkeämpään käytökseen ja vaatimusten lisääntymiseen. Nyt olen lopettanut.Ap.
Haluaa tuotavan kaupasta jotain, haettavan kaverilta jostain ja kuskattavan milloin mihinkin päin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Ap.
No älä nyt ainakaan tee mitään moisia mitä se vaatii. Ja tee kerralla (mikset ole heti alkuun tehnyt) selväksi miten siellä teillä eletään. Se mikään täyshoitola ole. En katselis yhtään moista. Eikä todellakaan poikasi kuulu sen neidin jälkiä siivota. Sano että siellä jokainen tekee osansa. Ja yökyläilyt sovitaan erikseen ja max viikonloppuisin. Jos ei käytös muutu niin ei tarvitse tulla lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Oman pojan kohdalla tulee katsottua parisuhdetta miehen näkökulmasta. Avaa silmiä, eikä niin?
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa.
Ap.
Siis hän on teillä 3-4pv viikosta eli käytännössä perheenjäsen, eli tuollaiset toiveet ja pyytämiset on aika normaalia ja kohtuullistakin, eikä mitään erityistä pomputtelua.
No wow. Mä tuon meidän teinit asumaan sun kotiin ilmaseks ja vaatimaan kaikkea. Katotaan kauanko viitsit katsella ja maksella. Wow.
Mä en kyllä näe yhtään mitään erikoista tuossa, että pyytää tuomaan kaupasta jotain tai pyytää kyytejä.
Sen sijaan kotitöihin pitää tietysti osallistua siinä missä virallinen talonväkikin, kun hän kerran teillä noin paljon oleskelee.
Tee nuorelle parille kotityölista ja tee se tyyliin ”keskiviikko: Nico: tiskit ja Jenna: olohuone, torstai: Jenna tiskit ja Nico eteiset” jne. Eli molemmille eri osa-alueet.
Ja jos poikanne tekee tytön puolesta tytönkin osan, niin sellaista se on.
Jotkut ihmiset passaa kumppania ihan liikaa ja oppivat jossain vaiheessa pitämään rajansa tai sitten ei.
Kyllä tuosta pitää heille kuitenkin sanoa, vaikka tuskin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa.
Ap.
Vastaus tuohon kommenttiin: Hakekaa itse kaupasta, en ole teidän palvelija.
Sitä ihmettelen, miksi poikanne ei kyläile tyttöystävänsä luona?
Ensi maanantaina aloitatte pojan huoneen "remontin". Huone tyhjennetään ja aloitatte tapetoinnin. Poika muuttaa siksi aikaa olohuoneen lattialle. Tapettiremontti kestääkin sitten yllättävän kauan....
Huom! Teidän talo, teidän säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa.
Ap.
Mitä kenenkään vieraan tarvitse toisten kotiin tulla mitään pyytelemään?
Tapakasvatus puuttuu tyystin. Ja mitä tytön vanhemmat tekee. Miksi eivät huolehdi tyttärestään. En itse päästäisi alaikäistä loisimaan toisten nurkkiin. Kyllä se on omien vanhempien asia hoitaa, ei poika- tai tyttöystävän vanhempien. Aika röyhkeitä ja piittaamattomia on tuon tytön vanhemmatkin. Itse en edes kehtaisi.
Minä otin lapseni seurustelukaverin avosylin vastaan kotiimme, ei hän mikään täydellinen pakkaus ollut, muttei kyllä lapsenikaan. Huomasin kyllä välillä, että ”mitta alkoi täyttyä” (pidin kyllä porut onneksi itselläni)teinien leväperäisyydestä meillä asuessaan, mutta aika äkkiä tajusin, että nehän vasta opettelevat yhdessä oloa ja ”leikkivät kotia” turvallisesti siinä meidän kotona. Nyt ovat jo aikoja sitten muuttaneet omaan kotiinsa ja yllättävän hyvin tuntuu sujuvan (olen ylpeä näistä nuoristani) enkä todellakaan tunge nenääni heidän asioihinsa, tietävät kyllä, että me autamme, jos hätä tulee ; )
Yllättävän paljon täällä oletettavasti aikuiset ihmiset ehdottelevat kaiken maailman kikkailuja. Remontteja, vaatteiden roskiin heittoa jne.
Aikuisen ihmisen voisi olettaa osaavan ottaa itseä vaivaavan asian esiin asiallisesti, jämäkästi ja ystävällisesti.
Tällaisia löytyy ketjusta "vauvan täytyy hoitaa isoäitiä"-ketjusta kun ovat saaneet lapsen. Ei se aloitus eikä pari muutakaan mutta loppuosan naiset. Huhhuh. Enpä haluaisi koskaan sellaisen anopiksi. Tosin menee vielä pitkä aika siihen ikään 😀
Jos kyse on meidän tytöstä, niin laita se tulemaan kotiin ja äkkiä.
Öööö. Leikkii kotia? Syytä sitten opetella ja tehdä mitä pyydetään. Varsinkin jos tulee sitä kotia toisen katon alle leikkimään. Ja ap:n kirjoituksista ymmärsi, että tämä tytteli ei edes itse ole pyytämässä ja vaatimassa vaan laittaa siis ap:n pojan aina asialle. Kyllä ton ikäsen pitäisi jo tajuta siivota jälkensä ja tehdä mitä pyydetään. Miten kehtaakin elää noin toisen kotona!
Miksi tytön pitäisi olla vieraskorea, kun on teillä puolet ajasta?
Eihän hän silloin enää varsinaisesti mikään vieras ole.
Minusta tuossa tilanteessa on ihan ok ja normaalia ottaa tytön toiveita huomioon kauppaostoksissa ja kuskata häntä välillä, mutta tietysti tytön täytyy myös osallistua teidän perheen asioihin muutenkin eli viikkosiivous, iltatiskit, isovanhempien auttaminen ym. samat jutut mitä teidän omakin lapsenne tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa.
Ap.
Suostutteko te tähän pompotteluun?
Kyllä joillain on vanhuuteen asti.