Pojan 17 v tyttöystävä on täysin tunteilla käyvä tuuliviiri
Sivusta seuraan kauhunsekaisella mielenkiinnolla vaihtuvia tilanteita. Tyttö vaatii joka asiassa tahtoaan läpi. Minä minä minä haluan. Toisen mielipiteitä hän ei juuri kuuntele. Kiukkua ja draamaa sekä erilaisia vaatimuksia.
Nyt vuoden seurustelun jälkeen tytön estottomuus on lisäänynyt ja yrittää meillä sanella poikamme kautta vaatimuksia minulle ja miehellenikin. Tulee turhia jännitteitä ja eripuraa. Asustaa meillä 3-4 päivää viikosta. Päätyykö tämä täyteen sotaan ja riitaan vielä?
En jaksaisi tyttöä enää yhtään, mutta pojan takia on kai pakko.
Kommentit (334)
Näistä vastauksista päätellen en ihmettele yhtään, miksi suomalaisilla naisilla on niin etäiset ja p a s kat välit anoppiin.
Kun monien asenne on aivan järkyttävän epäempaattinen ja egoistinen.
Noh, ei onneksi koske minun elämääni, minulla ja meillä on aina ollut avoimet ovet ja lasten kaverit otettu lämmöllä vastaan, ja se on luonut myös sen että lapset ja nuoret kunnioittaa talon aikuisia.
Ihan normaalia elämää ostaa teineille kaupasta herkkuja ja kuskailla heitä, sitten vaan pistetään teinit palveluksia vastaan hommiin.
Toisaalta monilla kai on jo omatkin perhesuhteet perceellään ja lapsuus kylmä, yleinen rakkaudettomuus asuu tosi monissa ihmisissä.
Yhteisöllisyyden ja empatian puute kulttuurissamme aiheuttaa niin paljon pahaa, että sitä maksellaan sitten erilaisten seuraamusten muodossa.
Talossa talon tavalla. Omissa kodeissaan heidän tavalla. Olisko aika heivata poika ulos tyttöystävänsä kanssa asumaan?
Tyttöä ei ole kasvatettu. Korkea aika, ja viimeistä mahdollisuuksia oppia tavoille. Ei ole ilmeisesti jälleen sanottu ei. Ajattelee, että voi tulla toisten kotiin ja määrätä tahdin. Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Näistä vastauksista päätellen en ihmettele yhtään, miksi suomalaisilla naisilla on niin etäiset ja p a s kat välit anoppiin.
Kun monien asenne on aivan järkyttävän epäempaattinen ja egoistinen.Noh, ei onneksi koske minun elämääni, minulla ja meillä on aina ollut avoimet ovet ja lasten kaverit otettu lämmöllä vastaan, ja se on luonut myös sen että lapset ja nuoret kunnioittaa talon aikuisia.
Ihan normaalia elämää ostaa teineille kaupasta herkkuja ja kuskailla heitä, sitten vaan pistetään teinit palveluksia vastaan hommiin.Toisaalta monilla kai on jo omatkin perhesuhteet perceellään ja lapsuus kylmä, yleinen rakkaudettomuus asuu tosi monissa ihmisissä.
Yhteisöllisyyden ja empatian puute kulttuurissamme aiheuttaa niin paljon pahaa, että sitä maksellaan sitten erilaisten seuraamusten muodossa.
On eri asia lasten kaverit, heitellä heitä ympäriinsä, kuin omaan taloon kenties vaivihkaa muuttanut uusi jäsen 24h osan viikosta, joka vaatii.
Aloituksesta päätellen tekevät jo paljon tytön ja poikansa eteen, mutta tyttö vaatii lisää, missä kiitollisuus ja kunnioitus, kun ovat juuri tehneet miten ehdotit, autelleet ja eivät ole kehdanneet sanoa, että osin käytös on mitä ilmeisimmin loukkaavaa talon väelle?
Yleensä hyvinkasvatetutvon sen verran huomioon ottavia, että tajuavat kiittää ja osallistua itse. Jotain on tytöllä mennyt pieleen, kun noin oireilee, teini-iän se vielä on.
Miten ihmeessä on mahdollista, että tyttö on noin vain muuttanut ap:n kotiin?
Ja olipa yllättävää, että ap:n kertomuksen kohdalla heittämällä enemmistö vastaajista pitää tyttöä hirviönä. Mutta kun yksi vastaaja kertoo miehensä tyttären olevan samanlainen, niin "hirviö" onkin äitipuoli...:'D
Totta kai ap yrittää täällä esittää itsensä mahdollisimman positiivisessa valossa. Entäs jos hän todellisuudessa on yhtä "kamala akka" kuin tuo äitipuolikin?
Nyt on pakko kommentoida tähän väliin.
Moni sanoo et so what ei se kuitenkaan kestä. Itse kyllä tiedä ainakin viisi pariskuntaa omanikäsistäni jotka ovat lukiossa alkaneet seurustella ja nykyään naimisissa ja/tai lapsia. Pieni paikkakunta toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on 17, ihan keskellä murrosikää vielä. Sellaista se on.
No joo, mutta jotain tapoja voisi olla. Toisten kotona kun on.
Ap
Hienoa kuitenkin, ettei poikas seurustele äitinsä kanssa kuten palsta-geijot.
Sano sille pojallesi että juoksee ja kovaa. Mä seurustelin nuoruudessani muutamaa vuotta vanhemman pojan kanssa. Poika sai olla meillä miten tykkäsi ja olikin usean yön viikossa. Oli kuin kotonaan. Vanhempieni edessä käyttäytyi joten kuten. Ei mitenkään mallikkaasti, mutta sillä lailla että sai edelleen tulla meille. Kahdestaan ollessamme tuhosi itsetuntoni täysin narsistisella käytöksellään.
Puhukaa tytön kanssa, kuin hän olisi oma rakas lapsi <3 Hänellä voi olla vaikka mitä taustalla, mutta selkeästi tarvitsee ohjausta ja tukea matkalla aikuisuuteen.
Myös rajat on rakkautta, eli teillä eletään teidän ehdoilla, eikä kukaan voi sanella muuta. Totta kai asioista voi ja pitää keskustella, säännöistäkin.
Auttakaa sitä tyttöä, apua hän kaipaa! Tulee helpottamaan poikasikin elämää, jos edelleen ovat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä on mahdollista, että tyttö on noin vain muuttanut ap:n kotiin?
Ja olipa yllättävää, että ap:n kertomuksen kohdalla heittämällä enemmistö vastaajista pitää tyttöä hirviönä. Mutta kun yksi vastaaja kertoo miehensä tyttären olevan samanlainen, niin "hirviö" onkin äitipuoli...:'D
Totta kai ap yrittää täällä esittää itsensä mahdollisimman positiivisessa valossa. Entäs jos hän todellisuudessa on yhtä "kamala akka" kuin tuo äitipuolikin?
Kärjistit ja ymmärrän sen. Mutta tuotakin esiintyy oikeasti, täydellistä mustavalkoisuutta, jossa jonkun pitää olla pahis ja sen toisen hyvis. Kuinka realistista tällainen on?
Me jokainen olemme enempi vähempi sekä se hirviö että enkeli, molemmat puolet löytyy. Harvoin se on niin, että ihminen on oikeasti vain "hirviö". Ja vaikka olisikin, siihen on isot syynsä, on kohdeltu kaltoin lapsena ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kauhuanopiksi, muutaman vuoden päästä se tyttöystävä kirjoittelee tällä palstalla kuinka karsea anoppi sillä on ja muutenkin miehen puoleinen suku on todella kuvottava ja mitään ymmärtämätön. Täälläkin anoppejaan jatkuvasti haukkuvat eivät tajua, että varsinkin poikien äiteinä voi karma iskeä ja lujaa takaisin. Saavat itse kunnon riivinraudan omaksi miniäkseen ja se on sitten siinä.
Ei haittaa.
Jos tuo tyttö päätyy poikani vaimoksi, saavat olla omissa oloissaan. Ei meillä asuen. Yritin pitkään olla rehti ja ystävällinen. Se johti vain entistä röyhkeämpään käytökseen ja vaatimusten lisääntymiseen. Nyt olen lopettanut.Ap.
Minkälaisia vaatimuksia tytteli sinulle ja miehellesi esittää?
Haluaa tuotavan kaupasta jotain, haettavan kaverilta jostain ja kuskattavan milloin mihinkin päin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Ap.
Vastaus tuohon kommenttiin: Hakekaa itse kaupasta, en ole teidän palvelija.
Sitä ihmettelen, miksi poikanne ei kyläile tyttöystävänsä luona?
Ensi maanantaina aloitatte pojan huoneen "remontin". Huone tyhjennetään ja aloitatte tapetoinnin. Poika muuttaa siksi aikaa olohuoneen lattialle. Tapettiremontti kestääkin sitten yllättävän kauan....
Huom! Teidän talo, teidän säännöt.
Niin, tai kerrotte, että talo/asunto menee myyntiin, ja sitä pitää alkaa tyhjentämään ja seiniä tapetoimaan/maalaamaan. Kerrotte nuorelle parille, että heidän pitää etsiä oma asunto, koska on tulossa suuria muutoksia elämässä ja muutatte pienempään asuntoon. Voivottelette rahavaikeuksia ym., vaikka niitä ei olisikaan.
No vielä ei ole kyllä tullut mitään sen ihmeellisempää syytä miksi tämä tyttö olisi "aivan hirveä".
Vierailija kirjoitti:
Mun kotona ei teinien seurustelukumppanit yövy. Ollenkaan. Koskaan. Hoitakoon ”asinsa” vaikka pusikossa mutta mut talossa ei yökyläillä. Natsia ehkä joo, mutta sopeutukoon tai saa sitten muuttaa omaankin asuntoon.
Olet teinin kauhuvanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on 17, ihan keskellä murrosikää vielä. Sellaista se on.
No joo, mutta jotain tapoja voisi olla. Toisten kotona kun on.
Ap
Nimenomaan. Sinulla on oikeus vaatia hyvää käytöstä omassa kotona. Omat jäljet siivotaan jne. Jos tämä ei toimi, pariskunta joutaa mennä vaikka tytön vanhempien luokse. Suhteeseen et voi puuttua, mutta voit olla kuunteleva korva omalle lapsellesi. Kysele mitä kuuluu, älä analysoi tyttöä liikaa pojallesi, vaikka mieli tekisi.
Iskä siihen törmäilemään ja viuhahtelemaan. Kyllä Miniä ottaa jalat alleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin viittaat estottomuudella? Kiinnostaa.
M42Esittää pojan kautta meille milloin mitäkin vaatimuksia. Ei ymmärrä että vaikka pojan kanssa seurustelee, ei omaa päätösvaltaa meillä, perheen sisäisissä asioissa.
Ei siivoa jälkiään. Roskat ja likaiset astiat pitkin huonetta, vaatteet mytyissä lattialla, alusvaatteet levällään pitkin kämppää jne.
Ap.
Rupea heittämään roskiin hänen likaiset vaatteensa, joita jättelee lojumaan pitkin kämppää. Mutta varoita ensin.
No ei helvetissä. Törkeintä käytöstä ikinä. Mitä tuo muka auttaa?
Tuuliviirimäisyys, ylitunteellisuus ja draama on tuon ikäisille tavallista. Teini-iän suhteissa paiskotaan ovia, loukkaannutaan sydänjuuria myöten väärän hymiön käytöstä, tai juostaan keskellä yötä 20km sateessa viemään rakkaalle suklaarusinarasia anteeksipyynnön ja ikuisen rakkauden merkkinä.
Ette voi päättää poikanne puolesta, ketä hän rakastaa ja kenen kanssa hän haluaa seurustella. Jos tyttö sotkee pojan huoneessa ja poika siivoaa, sitten asia vain on niin, ellei poika ITSE tule siihen lopputulokseen, että nyt riitti.
Se, että kohtelette poikaanne arvostavasti ja rakastavasti, jo itsessään suojelee häntä. Kyselkää säännöllisesti kuulumisia. Tyttöystävän esittämiin vaatimuksiin teidän ei tarvitse suostua, jos ne ovat epäreiluja tai epäkunnioittavia. Jos tyttö tylyttää tai kiusaa lastanne teidän nenänne edessä, siitä voi tietysti älähtää.
Jo nyt on kumma,että joku teini noin vain pystyy muuttamaan teille ja asumaan päivä tolkulla ja te aikuisetette osaa puuttuaasiaanmitenkään.Oottekoihanlapasia?Jossenoinkauheesti häiritsee,niin sitten vainsanotte pojallenne,ettämitäoikeinhaluatte. Taidatte pelätä, että poikavihaateitä aikuisia loppuelämänne, no sehän on teidänvalintanneseuraus, siitävaan.Oikeammin,etteosaakommunikoida teinipoikannekanssajanytsitten syyllistätte vierasta teinityttöä siitä, ettäasiatonhankalallatolalla.Onsiinämullaaikuisetihmisetholhoamassalapsia,oisvarmaankannattanuollahankkimattaniitälapsia,kunonnoinvaikeaa,ettette yksinkertaista asiaa osaa hoitaa.
Huolen kautta. Istutat tytön ja oikein huolestuneeseen sävyyn juttelet tyyliin: Hei Jannica-Yadelia. Onko sulla kotona kaikki hyvin, vai onko jotain ongelmia? Kun et taida oikein viihtyä siellä kotona ja olet stressaantunut ja vihainen jatkuvasti. Että miten siellä kotona menee? Voidaanko me auttaa jotenkin?
Ei. Joskus olen jostain hakenut, en juuri muuta