Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan 17 v tyttöystävä on täysin tunteilla käyvä tuuliviiri

Vierailija
25.04.2020 |

Sivusta seuraan kauhunsekaisella mielenkiinnolla vaihtuvia tilanteita. Tyttö vaatii joka asiassa tahtoaan läpi. Minä minä minä haluan. Toisen mielipiteitä hän ei juuri kuuntele. Kiukkua ja draamaa sekä erilaisia vaatimuksia.

Nyt vuoden seurustelun jälkeen tytön estottomuus on lisäänynyt ja yrittää meillä sanella poikamme kautta vaatimuksia minulle ja miehellenikin. Tulee turhia jännitteitä ja eripuraa. Asustaa meillä 3-4 päivää viikosta. Päätyykö tämä täyteen sotaan ja riitaan vielä?

En jaksaisi tyttöä enää yhtään, mutta pojan takia on kai pakko.

Kommentit (334)

Vierailija
161/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette päästäneet tilanteen tähän pisteeseen? Eikö sillä tytöllä ole omaa kotia, jossa asua? Puolet viikosta on kuitenkin tosi paljon ja kuvittelisi, että noin tiivis yhdessäolo vaikuttaa jo molempien koulunkäyntiin.

Toisekseen, hän on vasta 17-vuotias. Se on oikeasti tosi nuori, vaikka täällä kuorossa huudetaan että on "aikuinen". No ei ole. Millainen mielikuva on 17v pojasta? Itselleni se on ainakin ihan lapsi vielä. Mediassahan miehet on lapsia ja nuorukaisia kolmekymppiseksi asti!

Mutta 17 v tytöltä, joka on todennäköisesti tosi rikkonaisesta ja epävakaasta kodista, odotetaan aikuista käytöstä? Samaan syssyyn yllytetään heittämään hänen tavaroitaan roskiin ja "opettamaan" tavoille. Onpa kypsää taas.

Vierailija
162/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kauhuanopiksi, muutaman vuoden päästä se tyttöystävä kirjoittelee tällä palstalla kuinka karsea anoppi sillä on ja muutenkin miehen puoleinen suku on todella kuvottava ja mitään ymmärtämätön. Täälläkin anoppejaan jatkuvasti haukkuvat eivät tajua, että varsinkin poikien äiteinä voi karma iskeä ja lujaa takaisin. Saavat itse kunnon riivinraudan omaksi miniäkseen ja se on sitten siinä.

Ei haittaa.

Jos tuo tyttö päätyy poikani vaimoksi, saavat olla omissa oloissaan. Ei meillä asuen. Yritin pitkään olla rehti ja ystävällinen. Se johti vain entistä röyhkeämpään käytökseen ja vaatimusten lisääntymiseen. Nyt olen lopettanut.

Ap.

Minkälaisia vaatimuksia tytteli sinulle ja miehellesi esittää?

Haluaa tuotavan kaupasta jotain, haettavan kaverilta jostain ja kuskattavan milloin mihinkin päin. Noin niinkuin esimerkiksi.

Ap.

Siis hän on teillä 3-4pv viikosta eli käytännössä perheenjäsen, eli tuollaiset toiveet ja pyytämiset on aika normaalia ja kohtuullistakin, eikä mitään erityistä pomputtelua.

Teini pyytää tuomaan kaupasta jotain tiettyä juttua tai tarvitsee kyytejä, wow!

Raju teini kyllä, aivan uskomaton....

Mitä kenenkään vieraan tarvitse toisten kotiin tulla mitään pyytelemään?

Tapakasvatus puuttuu tyystin. Ja mitä tytön vanhemmat tekee. Miksi eivät huolehdi tyttärestään. En itse päästäisi alaikäistä loisimaan toisten nurkkiin. Kyllä se on omien vanhempien asia hoitaa, ei poika- tai tyttöystävän vanhempien. Aika röyhkeitä ja piittaamattomia on tuon tytön vanhemmatkin. Itse en edes kehtaisi.

No onko se nyt ihan vieras kuitenkaan kun kerran seurustelee perheenjäsenen kanssa? Kyllä minä pidän vähän outona tuollaista asennetta, että kohdellaan kuin jonain outona vieraana, että menis nyt kotiinsa toisten jaloista. Toki nuo säännöt kannattaisi tehdä selväksi ja nuorten kannattaisi kyläillä suht tasapuolisesti molempien luona, eikä ihan joka yötä yhdessä tarvitse viettää. Totuus kuitenkin on, että perheen koti on myös pojan koti, joten on kohtuullista olettaa että hänellekin tärkeät ihmiset saavat siellä vierailla. Tuollaisella passiivisaggressiivisella asenteella ei kyllä ainakaan mitään perheidylliä rakenneta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo nyt on kumma,että joku teini noin vain pystyy muuttamaan teille ja asumaan päivä tolkulla ja te aikuisetette osaa puuttuaasiaanmitenkään.Oottekoihanlapasia?Jossenoinkauheesti häiritsee,niin sitten vainsanotte pojallenne,ettämitäoikeinhaluatte. Taidatte pelätä, että poikavihaateitä aikuisia loppuelämänne, no sehän on teidänvalintanneseuraus, siitävaan.Oikeammin,etteosaakommunikoida teinipoikannekanssajanytsitten syyllistätte vierasta teinityttöä siitä, ettäasiatonhankalallatolalla.Onsiinämullaaikuisetihmisetholhoamassalapsia,oisvarmaankannattanuollahankkimattaniitälapsia,kunonnoinvaikeaa,ettette yksinkertaista asiaa osaa hoitaa.

Et ole sitten väleistä ja spacesta kuullut.

Vierailija
164/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä vastauksista päätellen en ihmettele yhtään, miksi suomalaisilla naisilla on niin etäiset ja p a s kat välit anoppiin.

Kun monien asenne on aivan järkyttävän epäempaattinen ja egoistinen.

Noh, ei onneksi koske minun elämääni, minulla ja meillä on aina ollut avoimet ovet ja lasten kaverit otettu lämmöllä vastaan, ja se on luonut myös sen että lapset ja nuoret kunnioittaa talon aikuisia.

Ihan normaalia elämää ostaa teineille kaupasta herkkuja ja kuskailla heitä, sitten vaan pistetään teinit palveluksia vastaan hommiin.

Toisaalta monilla kai on jo omatkin perhesuhteet perceellään ja lapsuus kylmä, yleinen rakkaudettomuus asuu tosi monissa ihmisissä.

Yhteisöllisyyden ja empatian puute kulttuurissamme aiheuttaa niin paljon pahaa, että sitä maksellaan sitten erilaisten seuraamusten muodossa.

Tätä minäkin vähän ihmettelen. Ihan kuin ei missään tapauksessa haluttaisi minkäänlaisia välejä kehenkään. En kyllä ollenkaan ihmettele, että suvut ovat pieniä, kun edes seurustelukumppaneita ei haluta kohdella lämmöllä.

Vierailija
165/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AD/HD. Selvä tapaus. Kuskaa lääkäriin.

Vierailija
166/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko ottaa tyttöystävää asumaan kotiinne. Siinä iässä hänen vanhempiensa pitäisi kai huolehtia, että tytöllä on oma asunto ja tarvikkeet sinne.

Tuttu tilanne. Tässä pitää hoksata se, että tyttöystävän vanhemmat hyötyvät rahallisesti tästä järjestelystä. Niiden rahat menevät tupakkaan/alkoholiin/uhkapeleihin/jne.

Vierailija
167/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli tuossa iässä aina viikonloput poikaystävän perheen luona, koska oma perheeni oli niin kamala. Vanhemmilla oli pelkkää riitaa ja huutoa aamusta iltaan ja minua kohtaan käyettiin henkistä väkivaltaa ja olo kotona oli tosi turvaton ja ahdistunut. Poikaystäväni perhe pelasti minut. He olivat kivoja, tavallisia ja ystävällisiä, juttelivat minulle ja tuntui että arvostivat minua ja pitivät minusta, olin tervetullut. Toki yritin olla kiva ja en todellakaan sotkenut tai ollut vaivaksi. Autoin lenkittämällä koiraa ja joskus kävin kaupassa kun pyysivät, he tietysti maksoivat ostokset. Kun erosimme niin masennuin, koska tämä ihana perhe oli minulle niin läheinen, kuin vanhempiani. 

Ap, olette tytölle varmasti tosi tärjeitä koska hän haluaa olla teillä. Veikkaanpa että omassa kodissa on joku pahasti pielessä. Tyttö ei ehkä vaan tajua että on rasittava ja käyttäytyy huonosti? Pitäkää juttutuokio asiasta?

Vierailija
168/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi vastailla ja kommentoida täällä.

Vierailija
169/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias ei enää ole mikään lapsi. Toisaalta minkään ikäisen käytöstapojen puutetta ei pidä selittää murrosiän kuohuilla. 

Vierailija
170/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi voi raivorakastellalutkan paremmaksi ihmiseksi.

Alapeukku välilyönnittömyydestä.

Vierailija
171/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17-vuotias ei enää ole

lapsi. Toisaalta minkään ikäisen käytöstapojen puutetta ei pidä selittää murrosiän kuohuilla. 

Niin, ei ole lapsi mutta ei aikuinenkaan vielä. Sitä kutsutaan teini-iäksi, joka on joillekin vaikeaa aikaa. Nuoret on myös monet todella hauraita ja hukassa itsensä kanssa, vaikka yrittävät esittää kovaa. Ensisijassa tytön omat vanhemmat ovat niitä, joiden tulisi käytökseen puuttua.

Vierailija
172/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kamalaa, toivottavasti osaisin kasvattaa omista lapsistani toiset huomioon ottavia ja hyväkäytöksisiä ihmisiä. On tässä vielä meillä matkaa teinivuosiin, mutta nyt jo murehdin!

Vierailija
173/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi noin niinkuin aikuisena tarttua siihen kuinka tyttö viettää niin paljon aikaa teillä. Hän on siis perheenjäsen jopa ja teidän perheessä on jäsenille tietyt säännöt. Ei sinne tule ulkopuolinen kertomaan miten homma toimii. Jos ei perheen järjestysääntöjen mukaan pelata niin sitten ei tarvitse tulla ollenkaan. Hän ei siis ole joku passattava prinsessa palvelusväen talossa vaan pitäisi olla jopa toisin päin.

Vierailija
174/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin alusvaatteet ovat ympäri kämppää? Onko niitä pojan huoneessa ja ehkä kylppärissä, kun on suihkun jälkeen unohtunut? Vaiko teidän makkarissa, olohuoneessa, parvekkeella, keittiössä?

Minulla yksi suuri pelonaihe on se, että yökyläillessä unohtuu tosiaan käytetyt pikkuhousut esim sinne kylppäriin. Ei ei kuulosta normaalilta, että vieras jättää noita asusteita ympäriinsä.

Pojan huoneessa pitkin poikin. Alusvaatteita, päällysvaatteita. Rintsikat levällään pedatun sängyn päällä jne.

Ap.

No, silloin ne eivät ole ympäri kämppää. ne ovat myttyinä vain sen pojan huoneessa.

Tulee esim. Saunasta pelkissä alusvaatteissa. Liian estotonta mielestäni.

Ap.

Se on jännä kun alusvaatteiden näkeminen kotona on nounou, mutta bikinit on ok rannalla kaikkien nähden?

Vierailija
175/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä teillä ole muuta vaihtoehtoa kuin sietää tilannetta. Ei kyseessä kuitenkaan ole mikään loppuiän kestävä suhde, kyllä se aikanaan päättyy. Kiukuttelu jo kertoo, että hän on tyytymätön suhteeseen ja haluaa siltä enemmän kuin saa.

Tällaiset pikkuprinsessat ovat somen ansiosta kasvaneet siihen uskoon, että he ovat erinomaisia, ihania ja kauniita ja että kaikki heidän toiveensa ja tarpeensa menevät muiden edelle.

Tytöltä voi kuitenkin edellyttää asiallista käyttäytymistä silloin, kun hän on teillä.

Voi olla myös loppuelämän suhde. 20 vuotta sitten anoppini puhui minusta aivan aloituksen tavoin ja kaikki oli vain hänen omaa sepitystään. Onneksi mieheni näki äitinsä manipuloinnin läpi ja pysyi lujana rajojen suhteen jo silloin. Aloimme seurustella juuri 17-vuotiaina. Anoppi jatkoi yli 10 vuotta piinaamistani ja haukkumistani pojalleen, mikä on vaikuttanut heidän suhteeseensa niin ettei mieheni vastaa äitinsä puheluihin kuin muutaman kerran vuodessa ja silloinkin kertoo kohteliaasti vain pienen lapsemme kuulumiset ja lopettaa puhelun. Toisaalta meidän tapauksessa anoppi oli ja on narsisti.

Jos puheesi on totta, toivon todella että poikasi ottaa asian tytön kanssa puheeksi ja vähentävät vaikka teillä olemista, sillä kyllä jokaisen kuuluu omata kohteliaat käytöstavat toisen kotona! Jaksamista sinulle.

Vierailija
176/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kamalaa, toivottavasti osaisin kasvattaa omista lapsistani toiset huomioon ottavia ja hyväkäytöksisiä ihmisiä. On tässä vielä meillä matkaa teinivuosiin, mutta nyt jo murehdin!

Tapoja voi ja pitää opettaa, kertoa että ei ole hyväksyttävää olla pipo päässä ruokapöydässä ym. Sen minkä olen omasta lapsuudesta ja nuoruudesta ja sittemmin sukulaislapsista oppinut on että pidä silmällä millaisia on kaverit. Huonoon seuraan joutuminen kuulostaa kliseeltä, mutta on siinä perää.

Vierailija
177/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi vastailla ja kommentoida täällä.

Mihin?

Vierailija
178/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin lapseni seurustelukaverin avosylin vastaan kotiimme, ei hän mikään täydellinen pakkaus ollut, muttei kyllä lapsenikaan. Huomasin kyllä välillä, että ”mitta alkoi täyttyä” (pidin kyllä porut onneksi itselläni)teinien leväperäisyydestä meillä asuessaan, mutta aika äkkiä tajusin, että nehän vasta opettelevat yhdessä oloa ja ”leikkivät kotia” turvallisesti siinä meidän kotona. Nyt ovat jo aikoja sitten muuttaneet omaan kotiinsa ja yllättävän hyvin tuntuu sujuvan (olen ylpeä näistä nuoristani) enkä todellakaan tunge nenääni heidän asioihinsa, tietävät kyllä, että me autamme, jos hätä tulee ; )

Olisipa minulla ollut sinun kaltainen anoppi!

Vierailija
179/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi diddu ny taas. Yhteys prinsessan vanhempiin ja heti. Ei ole ap:n asia elättää aikuista naista. Tyttö kotiinsa ja jos poika kiukuttelee, muuttakoon vuorostaan tytön vanhempien nurkkiin.

Vierailija
180/334 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas diagnosoidaan narsismia alaikäiselle. Kuulostaa melko normaalilta 17-vuotiaan assertiivisen ihmisen käytökseltä. En tiedä mitä ap tarkoittaa tytön asettamilla vaatimuksilla, kun ei ole annettu esimerkkiä, mutta tuskinpa on kyse narsismista. Itse olen hyvin tasainen ja epäailahtelevainen ihminen, mutta 16-vuotiaana ekassa parisuhteessa tuli ajoittain varmasti oltua melko pihalla ja kohtuutonkin. Ensimmäisissä parisuhteissa voi olla kaikenlaisia epävarmuuksia, jotka purkautuvat epämääräisenä käytöksenä, etenkin jos on vielä alle parikymppinen. Epävarmuus, itsekeskeisen oloinen käytös, tai "estottomuus" eivät tarkoita automaattisesti narsismia. (Tiedän ettei itse ap sitä epäillytkään)