Pojan 17 v tyttöystävä on täysin tunteilla käyvä tuuliviiri
Sivusta seuraan kauhunsekaisella mielenkiinnolla vaihtuvia tilanteita. Tyttö vaatii joka asiassa tahtoaan läpi. Minä minä minä haluan. Toisen mielipiteitä hän ei juuri kuuntele. Kiukkua ja draamaa sekä erilaisia vaatimuksia.
Nyt vuoden seurustelun jälkeen tytön estottomuus on lisäänynyt ja yrittää meillä sanella poikamme kautta vaatimuksia minulle ja miehellenikin. Tulee turhia jännitteitä ja eripuraa. Asustaa meillä 3-4 päivää viikosta. Päätyykö tämä täyteen sotaan ja riitaan vielä?
En jaksaisi tyttöä enää yhtään, mutta pojan takia on kai pakko.
Kommentit (334)
Tuo poikasi tyttöystävä voisi olla oma tyttäreni. Voin kertoa, että kotona on ihan samanlaista ja mikään järkipuhe ei auta. Äitinä hävettää ja ihmettelinkin, kuinka jaksatte häntä. Olisin luullut, että olisi tsempannut vähän "anoppilassa". Lähetä se tänne kotiin vaan!
Mun murrosikä oli kyllä pahimmillaan just joskus 16-17v, eli osa käytöksestä menee kyllä ihan sen piikkiin ja vaatteiden lojuminen ym. sotkuisuus on teinien peruspiirre.
Vieraassa huushollissa käskyttäminen ja kiukuttelu ei ole kyllä normaalia vaikka olisi miten paha murrosikä.
Teineimmätkin teinit käyttäytyy vierailla yleensä ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama tilanne miehen tyttären kanssa. Asui meillä ikävuodet 15-18. Lemppasin tytön pihalle heti, kun täytti 18.
Tyttö oli lapsellinen, tyhmä, ilkeä, itsekeskeinen, kateellinen ja ahne. Tunteet vaihteli nollasta sataan sekunnissa. Avioerolapsena oli oppinut manipuloimaan ja usuttamaan ihmisiä toistensa kimppuun, mutta teki sen huonosti ja läpinäkyvästi, yksinkertainen kun oli.
Aikani jaksoin härnätä ja provosoida tyttöä, ja sain siitä vähän hupiakin. Muuten kohtelin kuin ilmaa. Kauhea tyttö!
Aivan yhtä kauhea olet sinäkin, kukaties pahempikin.
Pahempi hän on, koska oli tilanteen aikuinen. Ja vieläpä tytön isän puoliso.
Yäk mikä nainen.
Olen ollut tuo tyttö kun seukkailin 17-vuotiaana sen ensimmäisen pidempiaikaisen poikaystäväni kanssa. Oli tosi vaikea elämävaihe, eräs ystäväni kuoli ja aikuistumisen kynnyksellä tuntui kun olisi elänyt toista teini-ikää. Tunteet ailahtelivat todella paljon. Myöhemmin tajusin myös että hormonaalinen ehkäisy (e-pillerit) ei sopinut minulle. Vietimme paljon aikaa sekä meillä että pojan luona.
Aistin täysin selvästi, että poikaystävän vahvatahtoinen yh-äiti ei voinut sietää minua. Hän yritti toki sivistyneenä ihmisenä peittää sen, mutta kerran esimerkiksi järjestämiensä illallisten päätteksi humalassa haukkui minut lyttyyn. Ei varsinaisesti motivoitunut korjaamaan välejä tai omaa käytöstä. Joku reilu, avoin ja johdonmukainen lähestymistapa olisi tuonut varmaan toisen ihan lopputuloksen.
Poika ei uskaltanut vastustaa äitiään, me erosimme täysi-ikäistymisen myötä. Hän asui kotona 23-vuotiaaksi. Taitaa olla sinkku yhä nyt 34-vuotiaana.
Tytöiltä odotetaan siisteyttä, kuuliaisuutta ja vaatimattomuutta. Auta armias jos ei istu tähän normiin.
Minulle ei vielä selvinnyt, mitä ovat ne tytön asettamat vaatimukset, joista ap puhuu. Pojan huoneen siisteyden jättäisin pojan murheeksi. Vaatisin sen sijaan, että ovi huoneeseen pidetään kiinni, jos se ei ole siisti.
C'moon, se on vasta 17.v, silloin on hieman tuuliviiri muutenkin.
Jotkut luonnetyypit on sellaisia tuuliiviiriä.
Minulla kohta 70v, sisko .Siitä ei saa selvää.
ei varmasti 17 v ole mikää tuuliviiri. teeskentelee. on ovela. töihin vaan. jos pääsee johonkin.
minä en katselisi tuollaista touhua.
ulos asunnosta. katu on vapaa. sanot, että siperia opettaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin viittaat estottomuudella? Kiinnostaa.
M42Esittää pojan kautta meille milloin mitäkin vaatimuksia. Ei ymmärrä että vaikka pojan kanssa seurustelee, ei omaa päätösvaltaa meillä, perheen sisäisissä asioissa.
Ei siivoa jälkiään. Roskat ja likaiset astiat pitkin huonetta, vaatteet mytyissä lattialla, alusvaatteet levällään pitkin kämppää jne.
Ap.
Noo. Lapsi se vielä on.
Ei olisi pahitteeksi, jos te aikuiset tekisitte talon tavat selviksi ja kertoisitte suoraan mikä käy ja mikä ei käy.
Mistä pentu muuten tietää... pmasankofissaan varmaan joku henkilö on sekaisin ja se tekee siitä pennun mielestä sekaisen.
Olkaa jämäkkiä aikuista. Siitä hyödytte te itse ja nuo pennut.
Ei tarvi ruveta pelaamaan jotain Lastenpelejä.
Ole rohkea. Aina voi tarkentaa. Aina voi sanoa, että homma seis. Tämä ei nyt toimi tai tämä ei nyt käy.
Sinun kotisi.
Nyrkkiä pöytään ! Turpa kiinni hå .rå
Sillä aloitat !
Zinc
Olen kyllä aika hämmästynyt, kun osa porukasta pitää 17-vuotiasta teiniä joinain aikuisena ja teini-iän ylittäneenä?
Täh? Ei ole aikuinen, vaan nimenomaan teini-ikäinen.
Toivottavasti olette lempeämpiä omillenne ettekä odota aikuisen ihmisen käytöstä. Minun äitini ei oikein tajunnut minun olevan murrosikäinen teini ja se loi tosi paljon yksinäisyyden, ulkopuolisuuden ja kelpaamattomuuden tunnetta kun äiti ei ymmärtänyt.
Ja ennen kaikkea se loi myös aivan turhaa draamaa.
Muistakaa, että te olette aikuisia ja teinit on teinejä jotka jo ehkä harjoittelee aikuisten maailman asioita, mutta tarvitsevat turvallisia aikuisia jotka ymmärtävät heidän keskeneräisyytensä ja sen ristiriidan mikä teinin sisällä asuu, kun aikuisuus jo kiehtoo mutta toisaalta pelottaa ja haluaisi vain käpertyä äidin ja isin syliin olemaan lapsi.
Vierailija kirjoitti:
ei varmasti 17 v ole mikää tuuliviiri. teeskentelee. on ovela. töihin vaan. jos pääsee johonkin.
Sinun ei tarvitse teeskennellä olevasi tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten ihmisten ei pitäisi ikinä päästä tekemisiin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama tilanne miehen tyttären kanssa. Asui meillä ikävuodet 15-18. Lemppasin tytön pihalle heti, kun täytti 18.
Tyttö oli lapsellinen, tyhmä, ilkeä, itsekeskeinen, kateellinen ja ahne. Tunteet vaihteli nollasta sataan sekunnissa. Avioerolapsena oli oppinut manipuloimaan ja usuttamaan ihmisiä toistensa kimppuun, mutta teki sen huonosti ja läpinäkyvästi, yksinkertainen kun oli.
Aikani jaksoin härnätä ja provosoida tyttöä, ja sain siitä vähän hupiakin. Muuten kohtelin kuin ilmaa. Kauhea tyttö!
Ja kauhea akka, sinä.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkiä pöytään ! Turpa kiinni hå .rå
Sillä aloitat !
Zinc
Turpa kiinni siellä nyt, håmå!
Ei ole pakko ottaa tyttöystävää asumaan kotiinne. Siinä iässä hänen vanhempiensa pitäisi kai huolehtia, että tytöllä on oma asunto ja tarvikkeet sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en antaisi huonosti käyttäytyvän tytön asua (puoliksi) meillä. Yökyläilyt pannaan.
Kyllä ja etenkin kuuluu.
Housut jalkaan sinä pentu.Mitä sitten vaikka pantaisiin, 17-vuotiaan pariskunnan oma asia, ei kuulu ”anopille”
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä meni naimisiin 17-vuotis kultansa kanssa. Joten ap ei tarvitse peltä että on tuleva miniä.
Juttelet pojan kanssa ja sitten käyt säännöt läpi molempien kanssa. Kannatta puhua myös ehkäisystä, niin tyttöä tuskin enää näkyy.
Minä ja mieheni. Äitini ja isäni. Anoppi ja appiukko. Kaikki edelleen naimissa. Meillä tulee 16 vuotta tänä vuonna siitä kun mentiin naimisiin. Itsellä ikää 36 jos kiinnostaa.
Totta sinänsä, mutta henkinen murrosikä voi tulla missä iässä tahansa, vaikka vasta 30-vuotiaana, jos on siihen asti ollut epäitsenäinen ja kiltti äidin tyttö.