Jos kaveri poistaa Facesta niin sehän on selvä merkki ettei halua olla enää lainkaan tekemisissä
Kommentit (85)
Eiköhän facebook ole jo kauan sitten kuivunut kokoon. Onko sillä nykyään enää edes merkitystä kuka poistaa ja kenet?
Monet ovat poistaneet itse itsensä sieltä jo.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vuosia vanha kaveri/säätö pyysi kaveriksi ja kyseli yv kuulumisia, muutama viesti vaihdettiin niitä näitä. Pian sen jälkeen huomasin, että oli poistunut kaverilistalta. Ajattelin, että ehkä poistui facesta kun ei löytynyt enää haullakaan.
Kunnes tänään messengerissä näkyi mulle aktiivisena.. eli taisi siis estää mut. Miksi ei vaan poistanut, jos alkoi kaduttaa kaveriksi pyyntö.
Olisiko nykyinen kumppani suivaantunut asiasta? Arvailen vain.
Poistan surutta heidät, joista ei ikinä kuulu mitään facessa.
En halua olla näyttämöllä, kun joku istuu hiljaa pimeässä katsomossa.
Kyllä, minulle se on merkki sekä ystävyyden että kaveruuden päättymisestä. Olemme ”viholliset”.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minulle se on merkki sekä ystävyyden että kaveruuden päättymisestä. Olemme ”viholliset”.
Ei nyt sentään vihollisia. Enneminkin neutraalin välinpitämättömiä.
Minä olen poistanut joitakin ihmisiä ja minut on poistettu fb:ssä kaverilistallani.
Itse olen poistanut joitakin henkilöitä ihan vaan sen vuoksi, että henkilö on ollut minulle ennen fb:kin tuntematon elämäni kulussa, ja sittemmin jonkin asian yhteydessä poistamani henkilö on ottanut itse yhteyttä ja pyytänyt kaverilistallani, ja olen toki hyväksynyt sen suuremmin miettimättä, että vaikka olisimme voineet viestitellä keskenämme ilman kaveruussitoutumistammekin tietystä yhdistävästä aiheestamme fb:ssa, ja emailin kauttakin, ja voinemme niin tehdä nytkin.
Minun poistoni joidenkin henkilöiden kohdalla fb:sta ei johdu siitä, että poistamissani henkilöissä olisi jotakin sellaista aihetta, joka johtuisi heistä millään tavoin, heissä ei ole mitään moitittavaa, ja he ovat ihania ihmisiä, eivätkä ole loukanneet minua millään muotoa, mutta jotenkin tuntuu vaan siltä, että ihmistä, jonka kanssa ei koskaan ole ollut mitään yhteistä kanssakäymistä elävässä elämässäni, niin tuntuu jotenkin oudolta ystävystyä pelkässä facebookissa, etenkin kun ei olla edes sukulaisiakaan, ja heissäkin on joitakin sellaisia joiden kanssa ei ole muuta yhteistä kuin yhteinen sukulaisuus, mutta ei olla oltu liven puolella kasvokkain ikinä tai hyvin vähäisissä määrin, mutta toisaalta sukulaisuus yhdistää.
Muutama samaan sarjaan kuuluva henkilö on poistanut minut ja estänyt sivuilleen menemisen, jotka kuvittelevat tai pelkäävät minun laukovani jotain sellaista aikajanalla, tai päivityksissäni, joka särkisi luomaansa kuvaa muille ihmisille elämäänsä liittyvistään yhteisesti tuntemistamme henkilöistä ja ilmeisesti heidän itsensä suhteestaan tiettyihin henkilöihin, jotka eivät ole fb:ssa ikinä olleet mukanakaan.
Miksi kukaan yleensä pitää fbkaverina ihmistä, jonka omia julkaisuja ei halua nähdä.
Toki on tyyppejä jotka jakaa erilaisia valistuksia yms (=tylsiä )
Paitsi jos toinen on loukkaantunut jostain mitä olet tehnyt tai sanonut. Voi olla osoitus siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vuosia vanha kaveri/säätö pyysi kaveriksi ja kyseli yv kuulumisia, muutama viesti vaihdettiin niitä näitä. Pian sen jälkeen huomasin, että oli poistunut kaverilistalta. Ajattelin, että ehkä poistui facesta kun ei löytynyt enää haullakaan.
Kunnes tänään messengerissä näkyi mulle aktiivisena.. eli taisi siis estää mut. Miksi ei vaan poistanut, jos alkoi kaduttaa kaveriksi pyyntö.
Kai tiesit, että ihmisellä voi olla myös pelkkä messenger?
En yleensä poistele ketään mutta sellaisen poistin jonka huomasin lisänneen minut jonnekin hyvänpäiväntuttu-listalle. Meidän yhteiset fb- ja muutenkin kaverit kertoivat lukeneensa hänelle tapahtunutta hänen fb-profiilistaan, sitten kun itse menin katsomaan mikä juttu oli, mulle ei näkynyt kuin jotain geneerisiä hyvää uutta vuotta/joulua/juhannusta -viestejä. Poistin koska miksi olla kaverikaan jos ei halua mun tietävän asioitaan?
Oltiin ja ollaan edelleen livenä tekemisissä suht paljonkin näin ruuhkavuosia eleleviksi äideiksi mutta en jää yleensäkään lapatossuilemaan, niinpä en nytkään.
Jotenkin katseesta näen että hän on tajunnut mun poistaneen mutta ei voi mitään enää. Vahinko tapahtui siinä vaiheessa kun katsottiin että mun ei tarvi tietää jotain mitä hän jakaa muille fb-kavereille.
En ole ikinä ollut facebookissa. En sitten ilmeisesti halua olla kenenkään kanssa missään tekemisissä?
Entä jos siinä on joku tekninen syy taustalla.
Jäänyt sivu jumiin jostain syystä ja sitten poistanut kaverin. Mutta ei tarkoituksella.
Minä olen joutunut poistetuksi ja itse olen poistanut. En voi tietenkään muistaa kaikkia FB-kavereitani aktiivisesti, joten luultavasti poistajiakin on enemmän kuin muistan. Itse olen poistanut kahta tyyppiä:
- joka päivä typerä "mietin yöllä ja alkoi ahdistamaan ihmisten julmuus.." Siis kun luet samaa typerää mukasyvällistä pohdintaa joka päivä ja siellä porukka lässyttää ja laittaa sydämiä. Alkoi vaan tökkiä liikaa jossain vaiheessa.
- nämä, jotka ovat ensin pyytäneet itse kaveriksi ja yhtäkkiä havahdut, että olet kaveri, mutta et näe päivityksiä, et kuvia jne. En tajua, mitä stalkkereita nuo on. Poistasi sitten kavereista, jos ei saa nähdä edes kuvaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän facebook ole jo kauan sitten kuivunut kokoon. Onko sillä nykyään enää edes merkitystä kuka poistaa ja kenet?
Monet ovat poistaneet itse itsensä sieltä jo.
No ei todellakaan ole kuivunut kokoon. Käyttäjämäärät ovat vain lisääntyneet vuosi vuodelta.
Ei ole. On voinut käydä ihan mitä tahansa miksi sinut on poistettu. Voi olla, että henkilö on inaktivoinut tilinsä. Voi olla virus.
Itsellä jostakin syystä tuli outoja tyyppejä kavereikseni ja osa vanhoista kavereista katosi. En ole kehdannut pyytää takaisin, koska ovat saattaneet itse poistaa minut. Minä en heitä poistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse poistin yhden sukulaisen, joka mitä ilmeisimmin oli laittanut päivityksensä niin, etten minä näe niitä. Koska mieheni näki uudet päivitykset ja puhui minulle niistä (olimme molemmat hänen facekavereita). Ja näin mieheni puolelta facesta, että päivityksessä ei ollut täppää "kaverit" vaan "muokattu". Vedin johtopäätöksen, ettei hän halua minun näkevän päivityksiään joten tein asian hänelle helpoksi ja poistin hänet.
Olemme nähneet sen jälkeen livenä eikä hän ainakaan kysynyt asiasta mitään. Mieheni on edelleen hänen facekaverinsa, miksipä ei olisi.
Eräs minun ja mieheni yhteinen facekaverinainen alkoi jakamaan seinäänsä niin että minulta se oli evätty mutta mieheni näki kaiken. Mieheni poisti naisen ensin kavereistaan, ja minä vasta myöhemmin. Nainen oli laittanut yv:n perään melkein heti poiston jälkeen, että miksi mieheni hänet poisti, mutta mieheni ei siihen mitään vastannut. Joku viikko myöhemmin näin taas tämän naisen seinän, ja hän pyysi miestäni uudestaan kaveriksi, mutta mieheni ei hyväksynyt häntä. Sitten nainen laittoi uuden pyynnön, johon mieheni ei enää reagoinut. Jonkin aika myöhemmin laittoi seinänsä taas minulta piiloon.
Poistin hänet tästä joku viikko itse kavereistani.
Emme tiedä yhtään mikä tämän takana oli. Ehkä joku mt-ongelma yllätti hänet :D
Voi hyvänen aika sentään! Tuliko mieleen, että mitä jos on vaan sählännyt asetustensa kanssa? Ja siitä otetaan sitten niin nokkiinsa, että epäillään jo mielenterveysongelmia. Kyllä on mennyt vaikeaksi nämä sosiaaliset kanssakäymiset ihmisillä. Kannattaiskos joskus vaan ottaa puhelin käteen ja kysyä asiasta, että missä mennään. Ihme nokittelua poistoilla ja blokkauksilla.
Vierailija kirjoitti:
En yleensä poistele ketään mutta sellaisen poistin jonka huomasin lisänneen minut jonnekin hyvänpäiväntuttu-listalle. Meidän yhteiset fb- ja muutenkin kaverit kertoivat lukeneensa hänelle tapahtunutta hänen fb-profiilistaan, sitten kun itse menin katsomaan mikä juttu oli, mulle ei näkynyt kuin jotain geneerisiä hyvää uutta vuotta/joulua/juhannusta -viestejä. Poistin koska miksi olla kaverikaan jos ei halua mun tietävän asioitaan?
Oltiin ja ollaan edelleen livenä tekemisissä suht paljonkin näin ruuhkavuosia eleleviksi äideiksi mutta en jää yleensäkään lapatossuilemaan, niinpä en nytkään.
Jotenkin katseesta näen että hän on tajunnut mun poistaneen mutta ei voi mitään enää. Vahinko tapahtui siinä vaiheessa kun katsottiin että mun ei tarvi tietää jotain mitä hän jakaa muille fb-kavereille.
Mistä tiedät, että olet hyvänpäiväntuttu-listalla? Facebookissa on bugi, jos kykenet näkemään omalta sivultasi, mille listalle sut on lisätty. Tai sitten on todella pölhöä suunnittelua kehittäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että olet hyvänpäiväntuttu-listalla? Facebookissa on bugi, jos kykenet näkemään omalta sivultasi, mille listalle sut on lisätty. Tai sitten on todella pölhöä suunnittelua kehittäjiltä.
Kerrotko miten? Haluaisin käydä katsomassa millä listalla olen.
Vierailija kirjoitti:
Poistan surutta heidät, joista ei ikinä kuulu mitään facessa.
En halua olla näyttämöllä, kun joku istuu hiljaa pimeässä katsomossa.
Onpa outoa kuvitella, että joku vaan on hiljaa siellä seuraamassa mitä sinä teet. Maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä. Jos joku on hiljaa Facessa, realistisempaa on ajatella sen johtuvan siitä, ettei ole kovin usein paikalla lukemassa tai ei viitsi kommentoida. Monilta tuntuu myös unohtuvan FB:n alkuperäinen tarkoitus mitä varten se on luotu. Älä ole siellä "näyttämöllä", jos arastelet esitellä kavereillesi elämääsi.