Miksi Suomessa on niin vähän tyylikkäitä ihmisiä?
Tarkoitan siis ns. eleettömän tyylikkäitä ja sellaisia, jotka eivät kuulu johonkin alakulttuuriin. Ainakin tyylikkään miehen olisi _todella_ helppoa saada nainen kumppanikseen, naisen kohdalla tilanne ei välttämättä ole yhtä yksioikoinen kuitenkaan. Suurin osa tuntuu olevan joko hipstereitä, hiphop-tyylisiä, hevareita, vahvasti fitnesstyylisiä jne. Todella monella on näkyviä tatuointeja tai räikeästi värjätyt hiukset. Missä ovat tyylikkäät ja "normaalit"?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset tajuavat, ettei ulkokuori ole tärkeä ollenkaan vaan aitous! Se on harvinaista tässä maailmassa ollut. Toivottavasti asia korjaantuu tän koronan myötä.
Joopa joo. Ja nämähän ne sitten sulkevatkin toisensa pois, kunhan vaan on aito ihminen niin ulkoiseen olemukseen ei sen jälkeen tarvitsekaan kiinnittää minkäänlaista huomiota. Olen niin aito ja hieno ihminen, että kelpaan vaikka perunasäkissä!
On paljon persuja sekä muita moukkia ja vajaamielisiä :(
Vierailija kirjoitti:
Todella moni mies myös ajelee hiuksensa pois tai kasvattaa jonkun kammottavan parran. Naisistakin löytyy niitä ylimeikattuja ja -laitettuja todella paljon. Luonnollinen kauneus olisi tyylikkäintä. Itselleni ainakin kalju ja tatuoitu mies on täydellinen turn-off.
Oletko koskaan kuullut kaljuuntumisesta? Sen takia hiukset ajellaan pois. Korkea hiusraja ja kaljut läiskät vanhentavat enemmän kuin siisti kalju.
Koska suurin osa on mauttomia tuulipuku-farkku-lenkkarikansaa. Tyylikkäitä ja kauniita VIHATAAN!!! Ja annetaan tuntea se nahoissaan aina ja kaikkialla! Helpompaa himmailla ja sulautua samaan harmaaseen, mauttomaan massaan.
Ikävää, mutta totta.
Hmmm..tietysti trendit vaikuttaa myös pukeutumiseen, nyt on ollut pitkään sporttisuus muotia. Kuulostaa jotenkin hassulta haukkua muita tyylittömiksi, jos ei ole ns klassista tyyliä. Se, mikä sinusta on tyylikästä ei tarkoita että muut olisivat samaa mieltä. Ja hyvä niin.
Olen asunut ulkomailla, ja mun mielestä suomalaisuudessa on jotenkin ihanaa että me ollaan niin käytännönläheisiä. Ihmisiä ei arvoteta pelkästään vaatteiden perusteella. Persoonallisuus on muutenkin kiehtovaa, ja täällä näkee paljon erilaisia tyylejä jos vertaa vaikka Tukholmaan.
t. Vaatemyyjä
Koska suurin osa suomalaisista geeneistä venäjän suunnalta. Makua eikä tyylitajua ole.
Olemme myös metsäkansaa vielä ja juntteja. Eikä suomalainen kehtaa olla tyylikäs.
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa on mauttomia tuulipuku-farkku-lenkkarikansaa. Tyylikkäitä ja kauniita VIHATAAN!!! Ja annetaan tuntea se nahoissaan aina ja kaikkialla! Helpompaa himmailla ja sulautua samaan harmaaseen, mauttomaan massaan.
Ikävää, mutta totta.
Miten niin vihataan? Minä olen aina saanut tyylistäni vain kehuja, joskus hyvin vuolaitakin sellaisia.
Olemme puoli-slaavilaisia moukkia !
Suomessa on se periaate, että rumat ne ryysyillä koreilee! Vaatteet ostetaan kirpputorilta ja hiukset leikataan kotona keittiösaksilla ja ne laitetaan letille, joka monesti on jokin ohut hiirenhäntä, tai nutturalle! Kosmetologilla ei käydä koskaan, ei jalka-eikä käsihoidoissa. Meikkauskin on vähän vierasta! Kaiken kruunaa v.ttumainen ja tympeä ilme!
Vierailija kirjoitti:
Koska me ollaan metsäläisiä vielä kaikki.
Valtio vie leipä veroina. Elossa sentään ollaan , josko töitä taivaalta tipahtaisi. Emme voi vaatteisiin tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on se periaate, että rumat ne ryysyillä koreilee! Vaatteet ostetaan kirpputorilta ja hiukset leikataan kotona keittiösaksilla ja ne laitetaan letille, joka monesti on jokin ohut hiirenhäntä, tai nutturalle! Kosmetologilla ei käydä koskaan, ei jalka-eikä käsihoidoissa. Meikkauskin on vähän vierasta! Kaiken kruunaa v.ttumainen ja tympeä ilme!
Parturi otti 50 leikkauksesta. Puoli tuntia tuskin meni. Loppui siellä käynti. Liian kallista.
Äh, en mä jaksaisi sellaista instatyylilyylien elämää rehellisesti :D Elämä on muualla. N32
Kuka täällä Siperiassa kerkiää tyylikäs olla
Määrittele ja yksilöi, mitä tarkoitat tyylikkäillä ihmisillä. Mikä tekee ihmisestä tyylikkään? Pukeutuminen? Ehostus? Kampaus? Käyttäytyminen? Puhetapa? Koulutus? Sivistys? Jne.
Vanha aloitus, mutta tosi kuin vesi. Tyylikkäästi pukeutuva mies on esim. Tinderissä todella harvinainen ilmestys. Sillä erottuisi helposti edukseen.
Koska ainakaan nykysuomalaiset eivät arvosta tyylikkyyttä. Sitä pidetään hienosteluna, jos on vähänkään tarkempi ulkonäöstään.
Tyylikkyys ei vaadi paksua lompakkoa, vaan silmää sille miten yhdistellään vaatteita, mikä sopii omalle kehotyypille ja väritykselle. Kirpparilta löytää merkkivaatteitakin halvalla kun tietää mistä etsii.
Itänaapurista tuli kyllä huoliteltuja turisteja, mutta tyylikkyydestä ei ainakaan naisten kohdalla voi puhua. Ainakaan siinä mielessä kuun minä sen ymmärrän klassisena tyylikkyytenä.