Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asiakaspalvelutyössä ja sain asiakkaalta haukut, koska teitittelin

Vierailija
23.04.2020 |

Kyseessä oli minua monta vuosikymmentä vanhempi ihminen. Teitittely tulee minulta luonnostaan erityisesti vanhemmille ihmisille. Teitittelen myös nuorempia (jopa itseäni nuorempia) toisinaan, varsinkin jos en keskity sinuttelemaan. Alkoi ihan harmittaa. Haukkui tosi rumasti. :(

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset sen sijaan haukkuvat, jos sinuttelet. Ei ole sinun vikasi, että aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä. 

Vierailija
2/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppöjä riittää. Teitittely on ihan ok kunhan teitittelet kaikkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttuu ihan idiooteiksi, kun niistä tulee asiakkaita. Älä ota itseesi. Vielä nykyäänkin yleisesti pidetään kohteliaana teititellä vanhempia ihmisiä. Oliko se sellainen räväkkä ikinuori?

Vierailija
4/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi teititellä kaikkia. On ihan ok teititellä esim. itseä vanhempia (arvioimalla) ja sinutella nuorempia. Tai vetää sen rajan vaikkapa about nelikymppisiin. Ihan sama.

Vierailija
5/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset muuttuu ihan idiooteiksi, kun niistä tulee asiakkaita. Älä ota itseesi. Vielä nykyäänkin yleisesti pidetään kohteliaana teititellä vanhempia ihmisiä. Oliko se sellainen räväkkä ikinuori?

Ei ollut. Ihan tavallisen näköinen ja oloinen (ennen räjähtämistään) vanha mies. Sellainen setä, valkoiset hiukset ja beige pappalakki ja takki. Muuttui ihan hirviöksi, kun erehdyin teitittelemään. :( Toivottavasti ei tule minulla asioimaan enää...

Vierailija
6/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 70 vuotias.  En halua, että minua teititellään.  En itsekkään teitittele ketään.  En todellakaan ole mikään TE monikko. Tämä tapa on jäänne viime vuosisadan alusta.  Ei, Ei ja EI.

Vierailija
7/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi teititellä kaikkia. On ihan ok teititellä esim. itseä vanhempia (arvioimalla) ja sinutella nuorempia. Tai vetää sen rajan vaikkapa about nelikymppisiin. Ihan sama.

Miksi ihmeessä olisi ok? En halua, että aspa tekee musta jotain ikäoletuksia ja palvelee mua eri tavalla kuin muita ihmisiä. 

Vierailija
8/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella jokin itselle sopiva lausahdus jonka tuollaisessa tilanteessa voi sanoa.

Itse tykkään sanoa: "Tuo on täysin asiatonta käytöstä", sen sanoo vähän niinkuin itseään varten, että muistaa ettei tartte itteensä ottaa mitään loukkauksia koska se on vain asiatonta käytöstä.

Vierailija
9/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, tätä tapahtuu siis vieläkin. Mä olin ihan 2000-luvun alussa kassalla ja teitittelin vanhempaa miestä (koska mulle on kotona opetettu, että se on kohteliasta), ja aloitti hirveän p-myrskyn siitä. Mitähän kaikkea mä olin sen mielestä? Idiootti ainakin jäi mieleen. Tai oikeastaan "*itun idiootti". Huhheijaa. Seuraava asiakas kommentoi kovaan ääneen, että on ihanaa, että nuoriso osaa teititellä vanhempia ihmisiä. Sai aika pahoja mulkaisuja tältä alkuperäiseltä sankarilta.

Vierailija
10/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Älä välitä tyhmistä ihmisistä.

Minua ainakin saa teititellä. Mieluummin liikaa kohteliaisuutta kuin liian vähän.

Vierailija
11/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni asiakaspalvelija teitittelee väärin. Sanoo esimerkiksi "oletteko te jo syöneet" eikä "oletteko te jo syönyt". Ei siis ymmärrä eroa teitittelyn ja monikon välillä. Tai sitten sanoo joka toisessa lauseessa te ja joka toisessa lauseessa sinä, kun se teitittely ei selkästikään ole mitään mikä tulisi häneltä luonnostaan.

Vierailija
12/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 70 vuotias.  En halua, että minua teititellään.  En itsekkään teitittele ketään.  En todellakaan ole mikään TE monikko. Tämä tapa on jäänne viime vuosisadan alusta.  Ei, Ei ja EI.

Raivoatko kassatytöille tästä aiheesta?

Vierailija
13/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisi ok? En halua, että aspa tekee musta jotain ikäoletuksia ja palvelee mua eri tavalla kuin muita ihmisiä. 

Se aspa YRITTÄÄ OLLA KOHTELIAS. Miten ikinä voisitkaan kestää sen? :(

Vierailija
14/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sulla on joku iso kyltti kaulassa roikkumassa, jotta ilmoitat tästä asiasta?

Vierailija
15/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit oikein. Älä välitä tyhmistä ihmisistä.

Minua ainakin saa teititellä. Mieluummin liikaa kohteliaisuutta kuin liian vähän.

Aamen.

Vierailija
16/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alle 40 ja todellakin haluan, että mua teititellään tai ainakaan ei sinutella. Sinuttelu on aivan törkeän kuulosta, etenkin jos tuntematon asiakaspalvelija käyttää etunimeä puhutellessaan mua yök.

Ei ole mikään jäänne vaan perus kohteliaisuutta.

Itse töissä teitittelen aina ennenkuin sinunkaupat on tehty.

Vierailija
17/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni asiakaspalvelija teitittelee väärin. Sanoo esimerkiksi "oletteko te jo syöneet" eikä "oletteko te jo syönyt". Ei siis ymmärrä eroa teitittelyn ja monikon välillä. Tai sitten sanoo joka toisessa lauseessa te ja joka toisessa lauseessa sinä, kun se teitittely ei selkästikään ole mitään mikä tulisi häneltä luonnostaan.

Ja kun noita väärin teitittelijöitä kuuntelee, niin entistä enemmän toivoo, että koko teitittelytavasta voitaisiin päästä lopullisesti eroon. Ei se "teitittely" tuota kuin myötähäpeää.

Vierailija
18/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aspa YRITTÄÄ OLLA KOHTELIAS. Miten ikinä voisitkaan kestää sen? :(

Miksei se halua olla kohtelias aiemmalle asiakkaalle, jota ei teitittele?

Vierailija
19/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en miellä työskenteleväni asiakapalvelutyössä, mutta välillä näitä kohtaamisia ihmisten kanssa tulee ja ne eivät useinkaan ole miellyttäviä, koska työskentelen pysäköinninvalvojana. Osaan teititellä luontevasti ja puhua myös tietynlaisessa passiivimuodossa, jolloin ei tule teititeltyä eikä sinuteltua. Käytän hyvin usein teitittelyä luomaan etäisyyttä itseni ja asiakkaan välille. Sinutteleminen on liian tuttavallista tilanteessa, jossa autoilija on harmistunut tai suuttunut saamastaan valvontamaksusta. Teitittely on hyvä apuväline, homma pysyy puoleltani asiallisena ja kohteliaana. 

Vierailija
20/109 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittely on kaunista. Varsinkin, kun se tulee luonnollisesti. Jatka vain samaan malliin, älä välitä urpoista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän