Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns. hyvä perhe ei saa mitään apua, koskaan, mistään

Vierailija
23.04.2020 |

Ärsyttää kun lehdissä lukee että lapsiperheitä autetaan paljon. Niin, niitä autetaan ketkä ovat sossulokkeja tai sitten LaSu asiakkaita. Lasu-asiakkaat saa siivous/kodinhoito/lastenhoito/vanhempien vapaa-aika/harrastus/lomailu ja ties mitä tukea.

Niinsanottu hyvä perhe ei saa mitään apua hädän tullen mistään. Kun ei ole oikeutettu niihin palveluihin. Koska ei ole lasu-ongelmaa.

Laki lapsiperheiden kotiavusta on vitsi ja iso psa kunnista kiertää lakia ja jättää avun pois kaikilta muilta paitsi lasu perheiltä.

Meillä ei isovanhemmat auta eikä osallistu mitenkään elämäämme, ja muutaman kerran on ollut ns paska paikka jolloin apua olisi tarvittu.
Esim.
- erittäin paha unettomuus vauva-aikana, siis sellainen että valvoin vuorokausia putkeen, lapsi tippui sylistä, tavarat tippui käsistä, kävelin päin ovenkarmeja, kaaduin, tämä tuli siis puolen vuoden yhtöjaksoisen valvomisen seurauksena.
- murtunut raaja, kotona vauva ja taapero, jotka piti hoitaa, oli mahdotonta nostaa/kantaa murtuneella raajalla
- paha uupumus erittäin vaikeassa tilanteessa jossa koko perheen huolto, työssäkäynti, yövalvomiset jne oli 24/7 vain toisen vanhemman vastuulla
- loppuraskauden komplikaatio josA meni liikubtakyvyttömäksi, kotona 2v taapero hoidettavana, ei saanut hoitopaikkaa kunnalta koska oli kesä, lukuisia vaaratilanteita koska vilkas taspero ja liikuntakyvytön vanhempi.

Kaikissa em tilanteissa ei saati lapsiperheen kotiapua, tilapäistä apua, päivähoitopaikkaa, ostoplalveluseteliä, EI YHTÄÄN MITÄÄN, koska syy oli aina se että lapsilla ei ole huolta, ette ole lasu-perhe, palvelut ovat vain lasu-perheille.

Ja siis ei ole tarkoitus nyt valittaa rankkuudesta, se on eri aihe ja sitä ei tässä ketjussa käsitellä, vaan siitä että KAIKKI perheet ei saa apua, vain lasuperheet saa.

Ironisin asia oli, kun raajan murtuman aikaan arviota tehnyt työntekijä sanoi että ette saa apua kunnalta, mutta JOS olisitte lasun asiakas saisitte viitenä päivänä viikossa kuusi tuntia kotiapua.

Olisiko joskus syytä auttaa näitä perheitä ettei tarvitse tulla lasun asiakkaaksi?

Ja sitten vielä taustatiedot ammatti-haukkujille: maksan itse lasteni elannon, olen akateeminen, olen hyvissä töissä, emme ole sossulokkeja, emme ole saaneet mitään sosiaaliapua koskaan. Aina ekana kun hyökätään apn kimppuun niin jospa nyt luettaisi teksti läpi ja keskusteltaisiin aiheesta. Eli siitä että erittäin moni perhe jää kaiken avun ulkopuolelle.

Kommentit (350)

Vierailija
61/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ylpeä siitä etten tarvi apua...

Et tarvi apua jos selkä murtuu, ja olet kotona pinenten kanssa? Ok.

Vierailija
62/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v*ttu millaisia vastauksia aloitukseen, jossa pyydetään yhteiskunnallista pohdintaa vakavasta aiheesta. Onko yleinen ja yhteiskunnallinen vieras käsite? Eikö osata erottaa yleistä tasoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin vuosia sitten yh:ksi ja jouduin muuttamaan vuokralle sain asumistuen LAINAKSI kunnes eron ositus oli tehty. Vain koska olin aina tehnyt töitä ja maksanut veroni sekä huolehtinut asioistani hyvin.

Vit.ttaa edelleenkin kun toiset saa kaiken ilmaiseksi!

Vierailija
64/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis miten joku voi käsittää aloituksen niin väärin että muka lasuperheitä arvostellaan? Ei tietenkään arvostella, heille kuuluu tuki ja apu, mitta sen pitäisi hädän hetkellä kuulua myös muillekin perheille. Joku selkä murtui/raaja murtuu tai muu sairaus missä on työkyvytön, on asia mihin pitäisi olla automaattisesti ilman anomusta ja rukoilua aina yhteiskunnan apua tarjolla.

Vierailija
65/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti tämä ketju. Ap valvoi puoli vuotta putkeen, varmasti juu ja lastenhoitaja maksaa 1200€/viikko.

Joopa joo taas.

Vierailija
66/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis miten joku voi käsittää aloituksen niin väärin että muka lasuperheitä arvostellaan? Ei tietenkään arvostella, heille kuuluu tuki ja apu, mitta sen pitäisi hädän hetkellä kuulua myös muillekin perheille. Joku selkä murtui/raaja murtuu tai muu sairaus missä on työkyvytön, on asia mihin pitäisi olla automaattisesti ilman anomusta ja rukoilua aina yhteiskunnan apua tarjolla.

Teet lasun ja saat tuen! Muuta tukea ei lapsiperheille enää ole. Pitääkö tämä vääntää rautalangasta?

Vierailija
67/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti tämä ketju. Ap valvoi puoli vuotta putkeen, varmasti juu ja lastenhoitaja maksaa 1200€/viikko.

Joopa joo taas.

1200€/vko = 240€/päivä = 40€/h (6h päivä).

Ihan normaali taksa, itse asiassa vähän vähemmän kuin moni toimija veloittaa kodinhoidosta.

Vierailija
68/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av kirjoitti: ”Lasu-asiakkaat saa siivous/kodinhoito/lastenhoito/vanhempien vapaa-aika/harrastus/lomailu ja ties mitä tukea.”

Mistä he saavat näitä palveluja?

En ole ikinä kuullut, että kukaan saisi tällaista!

Vierailija
69/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmillista, jos tosiaan tuota lapsiperheiden kotipalvelua ei saa järjestettyä jokaiselle tarvitsevalle. 

Vierailija
70/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet lasun ja saat tuen! Muuta tukea ei lapsiperheille enää ole. Pitääkö tämä vääntää rautalangasta?

Lastensuojelu on ainoa palvelu.

Miksi ap ei vaatinut neuvolaa tekemään lastensuojeluilmoituksen?

Luulen, että sen voi tehdä tällaisessa kriisitilanteessa myös itse!

Vierailija
71/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ollut yhtä rehellinen vaikeuksistaan neuvolassa kuin anonyymisti täällä palstalla?

Äänestäkää eduskuntaan henkilöitä, jotka tekevät tälle asialle jotain! En usko, että pukumiehillä on ekana agendassa.

Vierailija
72/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla oikeesti totta että hyvin asiansa hoitava perhe joutuu lasun asiakkaaksi vain siksi että tulee tapturma missä on hetken aikaa, siis tilapäisesti, kyvytön hoitamaan lapsia. Siis TILAPÄISESTI.

Vierailija
73/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap ollut yhtä rehellinen vaikeuksistaan neuvolassa kuin anonyymisti täällä palstalla?

Äänestäkää eduskuntaan henkilöitä, jotka tekevät tälle asialle jotain! En usko, että pukumiehillä on ekana agendassa.

Neuvolasta pyysin apua, sossusta pyysin apua, seurakunnasta pyysin apua. Mistään ei saatu joten apua ei kyllä saa vaikka pyytää.

Nyt tilanne ohi tietenkin kun murtumatkin luutui aikanaan :)

Vierailija
74/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän apua sieltä sitten saa? Lähihoitajat lisätaakksi keskustelemaan.

Vierailija
75/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av kirjoitti: ”Lasu-asiakkaat saa siivous/kodinhoito/lastenhoito/vanhempien vapaa-aika/harrastus/lomailu ja ties mitä tukea.”

Mistä he saavat näitä palveluja?

En ole ikinä kuullut, että kukaan saisi tällaista!

Esimerkiksi Hämeenlinnassa kustannetaan sossuperheen kahdelle lapselle ratsastusterapiaa 😠

Vierailija
76/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvola sanoi että ei ole mitään syytä, kun lapsilla ei ole hätä. (Vain aikuisilla oli, aikuiset ei ole neuvolan ”vastuulla”).

Vierailija
77/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä oo tehny itestäs ilmotusta jos tilanne on ollu noin paha? Tai muuten ite oo hakeutunu lastensuojelun asiakkaaks? Kateus on rumaa.

Vierailija
78/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ironisin asia oli, kun raajan murtuman aikaan arviota tehnyt työntekijä sanoi että ette saa apua kunnalta, mutta JOS olisitte lasun asiakas saisitte viitenä päivänä viikossa kuusi tuntia kotiapua.

Olisiko joskus syytä auttaa näitä perheitä ettei tarvitse tulla lasun asiakkaaksi?”

Kuka tämä ”arviota tehnyt työntekijä” oli?

Miksi hän ei tehnyt lasua, että perhe olisi saanut tarvitsemansa avun?

Jokin tässä kuviossa mättää! Ns. hyvät perheet ovat yhtä lailla oikeutettuja lastensuojelun palveluihin.

Vierailija
79/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla oikeesti totta että hyvin asiansa hoitava perhe joutuu lasun asiakkaaksi vain siksi että tulee tapturma missä on hetken aikaa, siis tilapäisesti, kyvytön hoitamaan lapsia. Siis TILAPÄISESTI.

Totta se vaan on. Enkä ole ap, vaan muu kommentoija.

Ja se lasu voi sitten hankaloittaa jotakin muita asioita, sillä se on edelleen aikamoinen stigma papereissa, perheessä ja leimana lasten otsassa.

Vierailija
80/350 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua Nauvonauratti tämä ketju. Ap valvoi puoli vuotta putkeen, varmasti juu ja lastenhoitaja maksaa 1200€/viikko.

Joopa joo taas.

1200€/vko = 240€/päivä = 40€/h (6h päivä).

Ihan normaali taksa, itse asiassa vähän vähemmän kuin moni toimija veloittaa kodinhoidosta.

No huhhuh. Täytyykin vissiin ruveta kodinhoitajaksi. Kyllä pitää tyhmä olla jos moisesta maksaa 40€/h(!!). Me palkattiin lasten- ja kodinhoitaja 8€/h. Ihan turhaan ap itkee, kun kerran olisi varaa palkata apua. Ei se mieskään töissä 24/7 ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä