Hitto, kiitos posti. Tuli ilmoitus että pakettini on toimitettu lähimpään vapaaseen pisteseen
eli noin 100 km päähän alkuperäisestä toimituspisteestä. Sieltäkö paketti pitäisi hakea?? Tosi hienoa toimintaa.
Ja olen yrittänyt reklamoida myös postille, mutta puhelinnumero on auki 8-16 (työaikani), ja melkein tunnin jonot.
Olen raivona.
Kommentit (216)
"Nyt kyllä puhut täyttä potaskaa. Maksimi etäisyys siirroissa on 10km"
Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa ainakaan Mäntsälssä. Asumme siten, että keskustaan on 17 km. Joskus paketti on meiltä kysymättä nakattu Askolan noutopisteeseen, johon on meiltä matkaa noin 16 km. Mäntsälän keskustan (jonne paketin olimme alunperin pyytäneet) ja Askolan pisteen välillä on siis matkaa 33 km.
Aivan huvikseen en ajelisi ensin kaupoille 17 km + 17 km (sinne on mentävä joka tapauksessa, ja siksi pakettikin olisi kiva saada sinne) ja sitten vielä Askolaan 16 km + 16 km. Siitä Askolan lenkistä aiheutuu jo jonkin verran vaivaa ja ajan sekä polttoaineen hukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Perusongelma tässä on se, että ihmiset odottavat postin toimittavan kaiken, mitä sen kuljetettavaksi annetaan. Sitten, kun tulee ruuhkaa, on posti vaikeuksissa, kun varastokapasiteetti ei riitä. Joskus myös kuljetuskapasiteetti on tiukilla ja posti viivästyy.
Helppo ratkaisu olisi, että hyväksyisimme hieman 100 prosenttia alemman perilletuloasteen. Jos postin tarvitsisi toimittaa perille esimerkiksi vain 90% lähetyksistä, voisi se ruuhkan tullessa nakata pienen osan lähetyksistä roskiin, ja näin voitaisiin asiakkaalle tarjota vähemmin resurssein parempaa palvelua niiden lähetysten osalta, jotka edelleen toimitetaan. Jos ihmiset tottuvat järjestelmään, voitaisiin perilletoimitusastetta tuostakin hieman alentaa. Ei kaikki postin toimitukset ole tarpeellisia!
Näin kai tilanne tällä hetkellä onkin? Posti toimittaa osan postista perille, ei kaikkea. Ilmeisesti emme vain ole vielä täysin hyväksyneet tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun piti kerran maksaa uudelleen kotiinkuljetus kun olivat muka käyneet oven takana ja en ollut kotona (aivan varmasti muuten olin ,kun odotin koko viikon sitä pakettia!) ja olivat sitten roudanneet monen kymmenen kilsan päähän sen paketin josta en sitä ilman autoa saanut. Reklamaation tein ja siihen ei vastattu ikinä.
Mä olin kerran mun etupihalla ja näin, kun postiauto pysähtyi postilaatikkojen luona ja laittoi mun laatikkoon jotakin. Sitten se ajeli ohi ja mä näin, kun se katsoi mua, kun lähdin hakemaan postia. Laatikossa oli ilmoitus, että yritetty toimittaa jne. Soitin välittömästi postiin, että ei todellakaan yritetty. Soittivat kuskille, että aja kuule takas. Kuski palasi vuoronsa päätteeksi takaisin ja antoi sen paketin mulle. Sanoin pari valittua sanaa.
Tätä käy jatkuvasti! Teen kotona töitä ja saan postiluukusta tiedon, että on yritetty toimittaa jne. mutta en ollut kotona. Olen yrittänyt reklamoida, mutta minulla taas on sanottu, että ei posti voi kaikkea painavaa mukanaan kuljettaa, Näin tosiaan vastattiin!
Ikävä firmoille, koska en enää uskalla mitään kovin painavaa tilata.
Minun mielestäni postin palvelu on mennyt huonoksi aika lyhyessä ajassa. Noin kymmenen vuotta sitten yksi pakettini vaurioitui pahasti postissa, ja mukana tuli lomake, jolla voi hakea korvauksia, joita sitten ripeästi sainkin paketin arvon verran, kun toimitin todisteeksi tilausvahvistuksen, jossa näkyi hinta. Saattaa olla, että sain korvauksen lahjakorttina postin verkkokauppaan; en muista ihan tarkalleen, mutta joskus sain ainakin sellaisen jostain syystä. Mutta joka tapauksessa siis sain edes jotain korvausta.
Noin vuosi sitten sattui samalla tavalla - paketti oli vielä täsmälleen samalla tavalla mennyt osittain lyttyyn ja silpuksi, ja pudonnut johonkin kuralätäkköön tms. Tällä kertaa oli vaikeampi ottaa yhteyttä postiin asian tiimoilta, ja lopulta kun löytyi minne valituksen voi lähettää, vastausta sai odottaa kauan. Vastaus oli, että posti ei ole vaurioituneesta lähetyksestä vastuussa. Reilua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä puhut täyttä potaskaa. Maksimi etäisyys siirroissa on 10km, tuo mene parissa minuutissa autolla.
T: Postin ex työtekijä
Itse puhut paskaa. Tuttavani piti saada pakettinsa Kuusamoon, jossa hän asuu. Noutoilmoituksessa kerrottiin, että paketin voi noutaa ROVANIEMELTÄ. Matkaa on hitusen enemmän kuin tuo kymmenen kilometriä.
Oman lajinsa hauskuus on myös se kun odotat kotiin kuljettua pakettia ja saat tiedon ettei ketää (muka) ollut kotona ja nyt pakettisi on jossain hevon skutsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tilaa kun eivät sitten hae niitä v...n paketteja?!! Mun lähimpään pakettiautomaattiin tilattu meni muualta haettavaksi. Jos tilaatte niin hakekaa ne tilauksenne. Tässäkin se ihmisen omaan napaan tuijotus on nähtävissä. Ei edes näin poikkeusaikana voi olla rotia
Minä ainakin olen päättänyt alkaa tuijottaa ainoastaan omaan napaani ja aion perseillä aivan huoletta. Olen aina ottanut muut huomioon, mutta esim. nämä business finlandin tuet oli viimeneinen niitti. Jatkossa elän kuin lehmä pellolla.
Lehmä pellolla? Syöt kaikessa rauhassa ja välillä huiskautat hännällä kärpäsiä?
Tilasin kirjan ja odotin saavani sen viikon sisällä postilaatikkoon kuten aina, mikä etenkin näin korona-aikana olisi tärkeää. Vielä mitä, kirjani oli matkalla kolme viikkoa ja päätyi Matkakeskukseen 15 km päähän!
Vierailija kirjoitti:
Näin korona-aikana varsinkin toivoisi saavansa pakettinsa valittuun automaattiin. Itse olin huolella valinnut suht rauhallisessa paikassa sijaitsevan automaatin, josta paketin uskaltaisi käydä noutamassa. Noh, postilta tulee viesti, että paketti toimitettu R-kioskiin... Ei siis edes automaattiin, vaan ahtaaseen kioskiin pitäisi mennä pakettia jonottamaan ihmisten sekaan.
Minua ei edes haittaisi, vaikka saisin pakettini sitten vaikka vasta kuukauden päästä, kunhan ei tarvitsisi terveyden uhalla lähteä paketteja noutamaan.
Samaa mieltä siitä, että on tärkeämpää saada paketti siihen automaattiin mihin se on tilattu kuin että sen paketin saa nopeasti.
Olisin siis valmis odottamaan pakettia niin kauan kunnes tilaa vapautuu, kunhan se tulisi siihen automaattiin mihin se on tilattu.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin kirjan ja odotin saavani sen viikon sisällä postilaatikkoon kuten aina, mikä etenkin näin korona-aikana olisi tärkeää. Vielä mitä, kirjani oli matkalla kolme viikkoa ja päätyi Matkakeskukseen 15 km päähän!
Minullakin meni kirja 10 km päähän. Olipa vielä sen verran kapea kirja, että olisi taatusti postilaatikkoonkin mahtunut.
Toki jos kirjakauppa sen postipakettina on lähettänyt (sitä en vielä tiedä), siitä ei voi postia itseään syyttää. Ärsyttää vain kun ihan turha reissu tulee, eikä ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin korona-aikana varsinkin toivoisi saavansa pakettinsa valittuun automaattiin. Itse olin huolella valinnut suht rauhallisessa paikassa sijaitsevan automaatin, josta paketin uskaltaisi käydä noutamassa. Noh, postilta tulee viesti, että paketti toimitettu R-kioskiin... Ei siis edes automaattiin, vaan ahtaaseen kioskiin pitäisi mennä pakettia jonottamaan ihmisten sekaan.
Minua ei edes haittaisi, vaikka saisin pakettini sitten vaikka vasta kuukauden päästä, kunhan ei tarvitsisi terveyden uhalla lähteä paketteja noutamaan.
Samaa mieltä siitä, että on tärkeämpää saada paketti siihen automaattiin mihin se on tilattu kuin että sen paketin saa nopeasti.
Olisin siis valmis odottamaan pakettia niin kauan kunnes tilaa vapautuu, kunhan se tulisi siihen automaattiin mihin se on tilattu.
Mitäs luulette että maksaisi ajaa sitä yhtä pakettia eestaas kunnes automaattiin mahtuu? Älkää viitsikö. Matkahuolto tai Posti ei ole sen kummempi, jos automaatti on täynnä paketti viedään lähimpään VASTAANOTTAVAAN toimipisteeseen. Kaikki eivät huoli automaattien "ylivuotoja". Tämän tiedän koska työpaikkani huolii ne. Ja saamme p*t niskaamme kun ette muka voi hakea pidemmältä. Ne jotka valittaa tästä yleensä kulkevat autolla ja ne muut, ne jaksaa kävellä tms sen pari kilsaa.
Älä tilaa mitään jos et viitsi hakea.
Eri juttu nämä 100km virheet tai kotiinkuljetukset, näistä en edes aloita.
Aspa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulette että maksaisi ajaa sitä yhtä pakettia eestaas kunnes automaattiin mahtuu? Älkää viitsikö. Matkahuolto tai Posti ei ole sen kummempi, jos automaatti on täynnä paketti viedään lähimpään VASTAANOTTAVAAN toimipisteeseen. Kaikki eivät huoli automaattien "ylivuotoja". Tämän tiedän koska työpaikkani huolii ne. Ja saamme p*t niskaamme kun ette muka voi hakea pidemmältä. Ne jotka valittaa tästä yleensä kulkevat autolla ja ne muut, ne jaksaa kävellä tms sen pari kilsaa.
Ne lokerot on täysin digitaalisia, joten ei olisi mahdotonta nähdä kuinka monta lokeroa on vapaana kunakin päivänä ja ottaa sen mukainen määrä paketteja varastosta mukaan, eihän niitä edestakaisin tarvitsisi kuljetella.
Lähetysseuranta on nykyään toimiva, joten sinne voisi laittaa tiedon, että paketti odottaa lokeron vapautumista.
Vielä hienompaa palvelua tietysti olisi, jos ne hätähousut jotka eivät jaksa pakettia odottaa, saisivat halutessaan käydä itse valitsemassa, haluavatko vaihtaa paketin toimitustavan ja saada sen nopeammin sinne noutopisteeseen.
Aspa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan sellaiselta postin "asiakaspalvelijalta", jollaista en haluaisi kohdata ja jonka vuoksi noudan paketin mieluummin sieltä automaatista mihin olen sen tilannut, kesti paketin toimitus miten kauan tahansa.
Säilytysajan pidennys pitää poistaa välittömästi! En ole saanut hakea YHTÄÄN pakettia kuukauteen sieltä, minne ne olen tilannut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun piti kerran maksaa uudelleen kotiinkuljetus kun olivat muka käyneet oven takana ja en ollut kotona (aivan varmasti muuten olin ,kun odotin koko viikon sitä pakettia!) ja olivat sitten roudanneet monen kymmenen kilsan päähän sen paketin josta en sitä ilman autoa saanut. Reklamaation tein ja siihen ei vastattu ikinä.
Mä olin kerran mun etupihalla ja näin, kun postiauto pysähtyi postilaatikkojen luona ja laittoi mun laatikkoon jotakin. Sitten se ajeli ohi ja mä näin, kun se katsoi mua, kun lähdin hakemaan postia. Laatikossa oli ilmoitus, että yritetty toimittaa jne. Soitin välittömästi postiin, että ei todellakaan yritetty. Soittivat kuskille, että aja kuule takas. Kuski palasi vuoronsa päätteeksi takaisin ja antoi sen paketin mulle. Sanoin pari valittua sanaa.
Tätä käy jatkuvasti! Teen kotona töitä ja saan postiluukusta tiedon, että on yritetty toimittaa jne. mutta en ollut kotona. Olen yrittänyt reklamoida, mutta minulla taas on sanottu, että ei posti voi kaikkea painavaa mukanaan kuljettaa, Näin tosiaan vastattiin!
Ikävä firmoille, koska en enää uskalla mitään kovin painavaa tilata.
UPS tekee samaa, ajaa kerrostalon viereen, katsoo onko ovikoodi ovessa ja jatkaa matkaa. Kuskeilla ei ole työn puolesta kännyköitä, joten eivät soita, että ovat ovella.
Vierailija kirjoitti:
Aspa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lokerot on täysin digitaalisia, joten ei olisi mahdotonta nähdä kuinka monta lokeroa on vapaana kunakin päivänä ja ottaa sen mukainen määrä paketteja varastosta mukaan, eihän niitä edestakaisin tarvitsisi kuljetella.
Lähetysseuranta on nykyään toimiva, joten sinne voisi laittaa tiedon, että paketti odottaa lokeron vapautumista.
Vielä hienompaa palvelua tietysti olisi, jos ne hätähousut jotka eivät jaksa pakettia odottaa, saisivat halutessaan käydä itse valitsemassa, haluavatko vaihtaa paketin toimitustavan ja saada sen nopeammin sinne noutopisteeseen.
No nimenomaan! Nykyään puhutaan toisaalta esineiden internetistä ja siitä että kohta jääkaappi osaa tilata itse täydennystä jne.mutta sitten ei kuitenkaan saada tällaisia ratkaisuja tehtyä, jotka nykyinen tekniikka mahdollistaisi täysin.
Aspa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herttileija, kun asiakkaat eivät ole tätä asiamispostitouhua edes pyytäneet. Posti itse on näitä toimipisteitään sulkenut ja rahastaa kyllä kaikesta.
Pakettiautomaatteihin 5-7 päivän hakuaika ilman mitään poikkeuksia. Ja isompia automaatteja mahdollisimman moneen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakettiautomaatteihin 5-7 päivän hakuaika ilman mitään poikkeuksia. Ja isompia automaatteja mahdollisimman moneen kauppaan.
Samaa mieltä siitä, että enemmän lokeroita. Hakuaikaa pitää kuitenkin olla riittävästi.