Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto, kiitos posti. Tuli ilmoitus että pakettini on toimitettu lähimpään vapaaseen pisteseen

Vierailija
21.04.2020 |

eli noin 100 km päähän alkuperäisestä toimituspisteestä. Sieltäkö paketti pitäisi hakea?? Tosi hienoa toimintaa.
Ja olen yrittänyt reklamoida myös postille, mutta puhelinnumero on auki 8-16 (työaikani), ja melkein tunnin jonot.
Olen raivona.

Kommentit (216)

Vierailija
181/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko postilla vielä chatti? Yhden vanhemman sukulaisen paketti toimitteen vahingossa 60kilometrin päähän. Varmistin ensin tilausvahvistuksesta että noutopaikka on varmasti valittu oikein ettei virhe ollut hänen. Ja kun ei ollut laitoin chatissä viestin ja paketti oli seuraavana päivänä oikeassa paikassa.

Siis mitä?? Pääsettekö te todella sinne chattiin läpi? Mä en koskaan, n= about 50.

Itsekään en ole ikinä päässyt läpi. Postin reklamaatio-lomakkeiden täyttely on turhaa. Neljä viikkoa sitten lähetetty isokokoinen kirje on hävinnyt.

Varmaan paras keino olisi juurikin julkinen palaute, esim facebookissa.

Vierailija
182/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo sinun tieto pidä paikkansa.Hain juuri Hyvinkään Citymarketista pakettini ,matkaa tuli edestakaisin 70km.Olisi mahtunut postilaatikkoonkin.t.yksi askolasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin siirtynyt lähes kokonaan matkahuollon kautta tilaamaan. Harmi kun kaikista paikoista ei saa matkahuollon kautta, mutta onneksi useasta saa. 

Matkahuolto, Postnord ja DHL ovat kaikki toimineet 100% sekä toimipisteeseen toimituksissa että kotiinkuljetuksissa sen ajan, kun olen aktiivisesti verkkokaupoista tilannut (yli 5 vuoden ajan). Ainoa, jonka kanssa on molemmissa ollut ongelmia, on Posti - ja tietysti noin 1,5 vuoden aikana aina vain enemmän. En tilaa, jos ainoa toimitusvaihtoehto on Posti, vaan etsin saman tai korvaavan tuotteen muualta. 

Vierailija
184/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiäkö olette? Ei ole postin vika. Ei sillä ole muuta mahdollisuutta kuin toimia noin.

Postin hommat sujui ihan hyvin vielä silloin, kun oli oikeita postikonttoreita riittävän paljon. Niissä osaavaa henkilökuntaa. Huononi selkeästi kun konttoreita lopetettiin ja siirryttiin suurempaan määrään asiamiesposteja (huonompi osaaminen ja asiakaspalvelu). 

Nyt kun melkein kaikki oikeat postikonttorit on lopetettu ja siirrytty pääasiassa asiamiesposteihin ja erilaisiin automaatteihin, niin koko Postin toiminta on pelkkä vitsi. 

Vierailija
185/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ymmärrät, että monelle se toiseksi lähin paikka saattaa olla esimerkiksi parinkymmenen kilometrin päässä. Myös liikuntaesteisillä, vanhoilla tai sairailla ihmisillä on oikeus Postin palveluihin. Tämä ei toteudu, jos paketit eivät tule sinne, mihin niiden pitäisi tulla.

Ymmärräthän että se lähinkin noutopaikka voi olla kymmenen kilometrin päässä, jolloin liikuntaesteisellä, vanhalla tai sairaalla ihmisellä ei ole mahdollisuutta sieltä noutaa yhtään sen helpommin? Ellei noutaminen onnistu, niin kotiinkuljetus on edelleen mahdollisuutena. 

Kotiinkuljetus toimii vain siinä tapauksessa, että Posti ei päätä jättää koko toimitusta väliin ja väittää, että tuo liikuntaesteinen vanhus olisi juuri sillä hetkellä ollut pois kotoa (maratonia juoksemassa, ehkä?). 

Vierailija
186/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiäkö olette? Ei ole postin vika. Ei sillä ole muuta mahdollisuutta kuin toimia noin.

Postin on pakko järjestää toimintansa toisin, sillä ei ole mahdollisuutta toimia noin. Se vastaa sellaisesta peruspalvelusta, josta säädetään laissa. Se ei ole mikä tahansa tavallinen firma.

Postin pitää toimittaa paketit ja postihan toimittaa. Tässäkään tilanteessa ap ei jäänyt ilman pakettiaan, vaan sai sen noutopisteeseen. Se ei ollut lähin piste, mutta kuitenkin sellaisen matkan päässä, että aivan helposti pääsee yhden päivän aikana pakettinsa sieltä noutamaan.

Eli on sinusta ok, että yksi kokonainen (työ)päivä riittää siihen, että vastaanottaja ehtii matkustamaan pakettinsa noutopaikkaan ja takaisin kotiin. Kohtuuttomaksi menisi vasta sitten, jos paketin noutoreissu olisi niin pitkä, että vaatisi yön yli yöpymistä noutopaikkakunnalla ja kahden vapaapäivän pitämistä? 

Vierailija
187/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, ei ole yksikään paketti muutaman viikon ajan tullut sinne minne olen sen tilannut. Nyt menee kuppi nurin koska viimeisin paketti on päätynyt kaikista kauimmaksi kaupungin keskustaan ainoaan postipisteeseen, ja en todellakaan lähde autottomana painavaa pakettia bussilla hakemaan. Menkööt takaisin lähettäjälle sitten. 

Noutoajan pidentäminen kolmeen viikkoon oli virhe, koska kaiken maailman idiootit luulevat että seisottamalla pakettia tarpeeksi pitkään automaatissa kuolee siitä koronat ja muut pois eivätkä hae pakettejaan ajoissa. Onneksi postin sivuilla näemmä nyt sanotaan, että tämä maailman huonoin idea kumotaan ja noutoaika lyhennetään. 

Vierailija
188/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita seuraavat tilaukset menemään Matkahuollon kautta. Parempaa palvelua ja lähetykset tulee aina ajallaan sovittuun toimipisteeseen. Posti ei osaa muuta kuin tyriä.

Matkahuolto on hidas ja sillä vasta onkin harvassa toimipisteitä.

189/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki postimyyntifirmat ottavat 25 euroa, jos paketti palautuu heille lunastamattomana. Näin ainski Cellbes, Jotex, Matsmart ym. Paketin purku, uudelleen hyllyttäminen jne.

Ei auta, vaikka itse tekevät virheen, kuten Matsmart, joka lähetti mulle kaksi aivan identtistä pakettia. Matsmartilla ei muutenkaan ole palautusoikeutta. Niin mulla on nyt tuplasatsi kallista PizBuin aurinkocremeä, mascaroita kuivumassa jne.

Booooring.

Vierailija
190/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin periaatehan on se, että lähettäjä on vastuussa lähetyksistä eli että osoitteet on oikein, noutopiste on oikein jne jne. 

Vierailija
191/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon tai kymmenen päivän hakuaika on riittävästi. Kolme viikkoa on liikaa joten automaatit menee tukkoon.

Vierailija
192/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita seuraavat tilaukset menemään Matkahuollon kautta. Parempaa palvelua ja lähetykset tulee aina ajallaan sovittuun toimipisteeseen. Posti ei osaa muuta kuin tyriä.

Matkahuolto on hidas ja sillä vasta onkin harvassa toimipisteitä.

Oma kokemus (Tampereella) täysin päinvastainen. Ei Matkahuolto ole lainkaan hidas. 

Hyvin läheltä löytyy 8 Matkahuollon toimipistettä, osa automaatteja, osa pikkukauppoja tai sekä että (pikkukauppa, jossa on myös automaatti). Vähän kauemmaksi mennessä toimipisteitä on noin 20. 

Postin toimipisteitä yhtä läheltä löytyy 1 automaatti joka aina täynnä. Vähän kauemmas mennessä 3, joista 2 lähintä myös aina täynnä olevia automaatteja, kolmas on Prismassa postin toimipiste joka ei ole vielä ollut koskaan täynnä mutta hemmetin ruuhkainen. Vielä jokunen vuosi sitten näitä "suht lähellä" olevia oli paljon enemmän, mutta toimipisteitä on koko ajan suljettu. 

Vierailija
193/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku jo kirjoittikin, että postille jätetään reklamaatio kirjallisesti netissä. Voit tehdä heti.

Ehkä joku jo taisi sanoakin, ettei maksa vaivaa, koska niihin ei vastata.

Harrastan nettikirpparia ja lähettelen siksi usein paketteja postin kautta. Ongelmia on todella harvoin. Yhden paketin perille saamisessa oli ongelmia, ja pari viikkoa meni ennen kuin se kolmannella yrittämällä meni vastaanottajalle asti. Hain vahingonkorvausta postilta ja sellaista sain ihan riittävän summan. Asiallista palvelua sain.

Minäkin täytin netissä virallisen reklamaatiokaavakkeen. Asia selvitettiin ja sain 10 postimerkin arkin hyvittelyksi. 

Ai että, oikein 10 postimerkkiä :D :D :D 

194/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lähetetyt Helsingin hovioikeuden istuntopöytäkirjat ja poliisin esitutkinta-aineisto, jotka olivat molemmat useiden kilojen painoisia, oli lähetetty huitsin nevadaan eikä mitään ilmoitusta. Sillä seurauksella, että tuomiosta määräajassa valittaminen oli mahdotonta ja koko rikosoikeudenkäynti hävitty (olin uhrin ominaisuudessa asianomistajana).

Joten eivät nämä postin mokat ole vain jonkun mekon tai huulipunan kadottamisia, joita hyvällä tsäkällä voi tilata uudestaan.

Suomen perustuslain mukaan meille on turvattu esteetön tiedonkulku, jota posti hoitaa. Jos se ei sitä pysty tekemään, niin asiaa valvovan miniteriön ? on laitettava posti kuriin. Lisättävä postinkantajia (jotka osaavat suomenkieliset aakkoset), lisättävä automaatteja ja postikonttorit takaisin.

195/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua. Mulla kävi noin jouluna. Toimitettiin 100km päässä olevaan S-marketiin. Soitin kyseiseen S-marketiin josta he laittoivat paketin eteenpäin samana päivänä ja jo seuraavana päivänä se oli oman paikkakunnan toimipisteessä. Helppoa.

Ei ole S-marketin homma hoitaa Postin töitä.

Vierailija
196/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin kanssa on kyllä säätöä usein. Itsellä meni kerran lähetys 200 kilometrin päähän toiseen kaupunkiin. Soitin Postin asiakaspalveluun ja ilmoitin tilanteen. Siellä aspa tiuskaisi, että "mitäs se paketti siellä tekee". Lupasi sitten ohjata lähetyksen uudelleen jakeluun. Mitään ei kuulunut ja soitin uudelleen. Kuulemma lähetys oli lähetetty takaisin lähettäjälle (verkkokauppa). Otin yhteyttä verkkokauppaan, enkä onneksi joutunut maksamaan takaisinlähetyskuluja, koska virhe oli Postin.

Toinen tapaus oli, kun tilattiin hyvin kookas lähetys kotiinkuljetuspalveluna. Todistettiin sitten ikkunasta, kun Postin ukko nousi autosta ulos pihassa paketti sylissä, muttei jaksanut ilmeisesti etsiä oikeaa ovea, vaan vei paketin takaisin autoon ja jätti postilaatikkoon lapun, että vastaanottajaa ei tavoitettu ja lähetys on noudettavissa Postista. Soitin jälleen asiakaspalveluun ja kerroin tapahtuneen. Sanoin, että kotiinkuljetus on saatava, kun se on tilattu, eikä meillä ole autoa, jolla hakea kookas paketti. Sama Postin ukko sitten joutui tuomaan sen paketin ja nolona selitteli, että "jaa tämä ovi oli täällä kulman takana". Tätä tapahtuu Postilla kuulemani mukaan aivan liikaa, että kotiin tilattuja lähetyksiä ei edes yritetä toimittaa kotiin.

Vierailija
197/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Melkein kaikki postimyyntifirmat ottavat 25 euroa, jos paketti palautuu heille lunastamattomana. Näin ainski Cellbes, Jotex, Matsmart ym. Paketin purku, uudelleen hyllyttäminen jne.

Ei auta, vaikka itse tekevät virheen, kuten Matsmart, joka lähetti mulle kaksi aivan identtistä pakettia. Matsmartilla ei muutenkaan ole palautusoikeutta. Niin mulla on nyt tuplasatsi kallista PizBuin aurinkocremeä, mascaroita kuivumassa jne.

Booooring.

Jättäisin suosiolla ne paketit kokonaan tilaamatta kun on noin huono palvelu.

Vierailija
198/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilta ilmoitus, varaosapaketti pitäisi noutaa yli 400km päästä, oikea paikka näköetäisyydellä.

Vierailija
199/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painavat paketit erityisesti pitäisi toimittaa kotiin jos ne on kotiin tilattu. Ei Posti voi sanoa, ettei he kaikkia painavia paketteja pysty kuljettamaan. Silloin niitä ei pidä voida toimittaakaan Postin kautta. Miten joku autoton hakee vaikka jonkun astianpesukoneen jostain perhanan noutopisteestä? Me jouduttiin kerran hakemaan joku 20 kilon paketti Postista. Ei sen kanssa pärjännyt Postin yksinäinen naistyöntekijäkään siinä, piti päästää mun mies sinne taakse avuksi siirtelemään. (Sitä pakettia tilatessa ei ollut kotiinkuljetusta vaihtoehtona..) Onneksi itse tiedettiin että paketti painaa kuin synti, joten lähdettiin yhdessä hakemaan.

Vierailija
200/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä, itselle tuli ilmoitus että voi noutaa noutopisteestä joka oli kauempana kuin liike mistä tavara oli tilattu.