Hitto, kiitos posti. Tuli ilmoitus että pakettini on toimitettu lähimpään vapaaseen pisteseen
eli noin 100 km päähän alkuperäisestä toimituspisteestä. Sieltäkö paketti pitäisi hakea?? Tosi hienoa toimintaa.
Ja olen yrittänyt reklamoida myös postille, mutta puhelinnumero on auki 8-16 (työaikani), ja melkein tunnin jonot.
Olen raivona.
Kommentit (216)
Meillä on onneksi samassa kaupassa automaatti ja asiamiesposti, ei hirveän kauas ole tarvinnut lähteä automaatin täyttyessä, kuin kerran joulun alla, eikä sekään ollut kuin kilometrin päässä. Nytkin on automaatissa paketti, haen heti aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Huoh! Automaatit ovat täynnä kun jengi ostelee innoissaan kotisohvillaan. Ja paketit haetaan sitten kun siellä kaupassa tms. käydään ja näinä päivinä nuokin käynnit ovat harventuneet.
Joo, ihan kiva idea, että se paketti jäisi ns. jonoon odottamaan sen oman automaatin paikkaa mutta sitten siellä joku taas valittaisi, että tarvitsen pakettiin heti, eikö sen voi viedä lähimpään toiseen automaattiin. Ajatustenlukijako sen postilaisen pitäisi olla.
Älkää tilatko automaattiin! Joko kotiinkuljetus tai sitten suoraan asiamiespostiin.
Ja ei, en ole töissä postissa tai edes vastaavassa vaan toisen alan asiakaspalvelussa. Ihmisille se oma napa on tärkein ja muista viis kunhan itse saa just niin kuin haluaa.
Mikä tää oma napa -jankki nyt on? Esimerkiksi mulla ei ole autoa eikä asiamiespostia lähimaillakaan. Ja ihan riippumatta siitä mihin tilaan, paketit menevät aivan sattumanvaraisesti minne sattuu. Postin laissa säädetty tehtävä on toimittaa lähetyksiä sinne mihin tilataan. Onko se esimerkiksi omaan napaan tuijottamista, ettei tuo meidän naapurin mummo pääse tuosta rollaattorin kanssa 15 kilometrin päähän asiamiespostiin eikä ole rahaa tilata kotiinkuljetusta? Eiköhän sen Postin nyt vaan pitäisi tehdä tehtävänsä. Postitilaukset ovat toki koronan takia räjähtäneet, mutta monille tämä on ollut arkipäivää jo pitkään tätä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa kiroilin tänään kuin AP. Tai ei nyt sentään, mulla on vaan toiselle puolelle kaupunkia laitettu, ei 100 km päähän. Joka tapauksessa ottaa päähän ihan jumalattomasti. Kuulun riskiryhmään ja olen visusti pysytellyt kotona lähikaupassa pistäytymistä lukuun ottamatta. Nyt pitää sitten körötellä julkisilla altistamaan itseään suuren tavaratalon yhteydessä olevalle Postin asiakaspalvelupisteelle.
Tilaamani kirja maksoi 19 €, niin en kyllä viitsi maksaa 11 € kotiinkuljetuksesta. Matkaa on sen verran, että bussilla on pakko, eikä ole ketään, jota vois pyytää hakemaan puolesta.
Mun mielestä on erittäin huonoa asiakaspalvelua Postilta, etteivät edes tämmöisenä aikana, kun monella on rajoituksia liikkumisen kanssa, kysy asiakkaalta haluaako pakettinsa ohjautuvan johonkin huitsin nevadaan vai odottaako jonkin aikaa, että saa sen sinne, mihin on tilannut. Mä odottaisin ihan mieluusti vähän pidemmänkin ajan, että saisin tilaukseni lähikaupan Smartpostiin.
Jatkan vielä, että minä en edes tilannut sutomasttiin vaan asiamiespostiin, koska arvasin kyllä automaattien olevan täynnä. Mulla on äkkiseltään muisteltuna ainakin 6 postin lokerikkoa tai asiamiespostia lähempänä kuin tuo kaupungin yoisella laidalla oleva, johon pakettini on nyt ohjattu.
Ehkä joku jo kirjoittikin, että postille jätetään reklamaatio kirjallisesti netissä. Voit tehdä heti.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku jo kirjoittikin, että postille jätetään reklamaatio kirjallisesti netissä. Voit tehdä heti.
Ehkä joku jo taisi sanoakin, ettei maksa vaivaa, koska niihin ei vastata.
Mulla sama homma. 40 km matka tulisi jos lähtisin julkisilla riskiryhmäläisenä junalla sinne. eli 20 km suuntaansa. Autolla voisin hakea 10km suuntaansa kun käyn toisessa kaupungissa muutenkin. koko päivän koittanut ottaa yhteyksiä postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa kiroilin tänään kuin AP. Tai ei nyt sentään, mulla on vaan toiselle puolelle kaupunkia laitettu, ei 100 km päähän. Joka tapauksessa ottaa päähän ihan jumalattomasti. Kuulun riskiryhmään ja olen visusti pysytellyt kotona lähikaupassa pistäytymistä lukuun ottamatta. Nyt pitää sitten körötellä julkisilla altistamaan itseään suuren tavaratalon yhteydessä olevalle Postin asiakaspalvelupisteelle.
Tilaamani kirja maksoi 19 €, niin en kyllä viitsi maksaa 11 € kotiinkuljetuksesta. Matkaa on sen verran, että bussilla on pakko, eikä ole ketään, jota vois pyytää hakemaan puolesta.
Mun mielestä on erittäin huonoa asiakaspalvelua Postilta, etteivät edes tämmöisenä aikana, kun monella on rajoituksia liikkumisen kanssa, kysy asiakkaalta haluaako pakettinsa ohjautuvan johonkin huitsin nevadaan vai odottaako jonkin aikaa, että saa sen sinne, mihin on tilannut. Mä odottaisin ihan mieluusti vähän pidemmänkin ajan, että saisin tilaukseni lähikaupan Smartpostiin.Jatkan vielä, että minä en edes tilannut sutomasttiin vaan asiamiespostiin, koska arvasin kyllä automaattien olevan täynnä. Mulla on äkkiseltään muisteltuna ainakin 6 postin lokerikkoa tai asiamiespostia lähempänä kuin tuo kaupungin yoisella laidalla oleva, johon pakettini on nyt ohjattu.
Myös asiamiespostit saattavat olla ihan yhtä lailla täynnä kuin automaatit. Ei se välttämättä mitään ratkaise, että sellaiseen tilaa. Ehkä jollain se oma asiamiesposti sattuu olemaan joku iso marketti, jossa on aina tilaa, niin ei tule mieleen, ettei kaikilla alueilla todellakaan ole näin. Asiamiespostit saattavat olla myös ihan pikkukauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Minun piti kerran maksaa uudelleen kotiinkuljetus kun olivat muka käyneet oven takana ja en ollut kotona (aivan varmasti muuten olin ,kun odotin koko viikon sitä pakettia!) ja olivat sitten roudanneet monen kymmenen kilsan päähän sen paketin josta en sitä ilman autoa saanut. Reklamaation tein ja siihen ei vastattu ikinä.
Mun ystävälle on käynyt kahdesti sama. On väitetty, että on käyty, mutta ei ole. Jäi töistä kummallakin kerralla etäkonttorille odottamaan pakettia ja koko päivän kotona.
Mihin ne kaikki kadonneet paketit menevät? Posti ei vastaa mihinkään. Kotiinkuljetus ei toimi, paketti katosi, ei mitään selityksiä saati sitten selvityksiä.
Asutteko jossain isommassa kaupungissa te joilla paketit menee minne sattuu? Tilaan suht paljon netistä, tosin nyt en koska haluan välttää turhaa liikkumista edes postiin ja koska lomautus. Asun keskisuuressa kunnassa, eikä kertaakaan, koskaan paketti ole mennyt muualle kuin minne olen tilannut. Oli se sitten automaatti tai asiamiesposti.
Muuten sitten postin toiminnasta moitittavaa löytyykin mm juuri näiden kotiintoimitusten osalta. Pakettia ei muka pysty toimittamaan kun ei olla oltu kotona vaikka on. Ilmeisesti helppo tapa kuitata käymättömyys, kukaan muu kuin asiakas ei voi protestoida, eikä asiakasta uskota.
Pitäiskö jonkun linkata tämä keskustelu sinne postin twitteriin, että asia ei ole ihan pieni ongelma. Tai ehkä se postille onkin vain kärpäsen kakka...
Virheitä sattuu.
Minulla kerran paketti toimitettiin 200km päähän...
Joo, linkatkaapas joku twitterin käyttäjä tämä sinne Postin Twitteriin.
Vaikuttaa tosiaan riippuvan aika paljon asuinpaikasta miten posti toimii. Mä asun Helsingissä ja paketit menevät muuten minne sattuu, mutta kotiinkuljetuksessa ei ole ollut ongelmia. Toisella alueella Helsingissä asuvalla ystävälläni on päinvastoin, eli automaateissa/asiamiesposteissa on tilaa, ja paketit tulevat ihan oikein, mutta kotiinkuljetus ei juuri koskaan onnistu.
On ihme, ettei tähän jo puututa, eikös tässä nyt rikota jo postilain lisäksi myös yhdenvertaisuuslakia, kun on ihmisen asuinpaikasta kiinni, voiko tilata ja vastaanottaa paketteja vai ei?
Omalle mummolleni uskallan lähettää paketin, koska tiedän että hän sen saa kotiin tai voi hakea lähellä olevasta toimipaikasta, mutta oman asuintalojeni mummoille tuskin kannattaa kenenkään lähettää mitään, kun ei voi koskaan tietää, mihin se paketti päätyy.
Onhan se nykyaikana aivan käsittämätöntä, ettei saa pakettia juuri sinne, minne sen on tilannut. Onnistuu tässä valtakunnassa monimutkaisemmatkin asiat, niin äläkös vain yhtä pakettiliikennettä saada toimivaksi! Itse olen käyttänyt jo useamman vuoden ajan Matkahuollon palveluita ja Postin lakkoilu on vain vahvistanut päätökseni oikeellisuutta. En missään tapauksessa halua tukea tuollaista epämääräisyyttä, mitä Postin toiminta nykyisellään on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nykyaikana aivan käsittämätöntä, ettei saa pakettia juuri sinne, minne sen on tilannut. Onnistuu tässä valtakunnassa monimutkaisemmatkin asiat, niin äläkös vain yhtä pakettiliikennettä saada toimivaksi! Itse olen käyttänyt jo useamman vuoden ajan Matkahuollon palveluita ja Postin lakkoilu on vain vahvistanut päätökseni oikeellisuutta. En missään tapauksessa halua tukea tuollaista epämääräisyyttä, mitä Postin toiminta nykyisellään on.
Jep. Ja on aika uskomatonta, miten Posti on onnistunut aivopesemään myös omat aspansa uskomaan, ettei se ole Postin ongelma, ettei paketteja saa sinne mihin tilaa. Jos joku sinne aspaan sattuu pääsemään läpi, niin tietää, ettei siellä ole ihmisillä minkäänlaista käryä siitä, ettei toiminta ole ok. Mulle on mm. sanottu, että tilaan pakettini väärin, koska mun pitäisi ymmärtää tilata ne jonnekin muualle (mihin, se ei selvinnyt), sillä mun asuinalueellani ei ole mahdollista saada omaan automaattiin tilaamalla lähetystä siihen omaan automaattiin. Puolet aspoista käskee laittamaan Omapostiin oman automaatin, jotta lähetys tulisi varmasti sinne, puolet sanoo, ettei missään tapauksessa kannata laittaa sinne omaa automaattia, koska sitten se ei ainakaan tule sinne. Että väärin tilattu joka tapauksessa. En halua edes ajatella paljonko on mennyt rahaa ja aikaa näissä puheluissa. Ainoa mikä on varma on se, että joka kerta paketin noutopaikka on yllätys, eikä koskaan iloinen sellainen.
59 vielä jatkaa: Mä olen itse tehnyt luuriaspaa ja yritän siksi aina kovasti olla ystävällinen asiakkaanakin, mutta Postin kanssa se on kyllä vaikeaa. Viimeksi jouduin pyytämään paketin uudelleenreitityksen kolmesti ja voitte kuvitella millainen työ siinä on, kun aspaan ei pääse läpi. Olin hyvin lähellä kilahtaa, kun aspa alkoi Jyväskylästä käsin katsella jostain kartasta että olisikos mulla tässä mun asuinalueella, jossa olen asunut 10 vuotta, kuitenkin joku salainen postitoimisto, josta en vain ole tietoinen. No ei ollut, mutta aika monta minuuttia saatiin maksullisesta puhelusta kulutettua tämän pohtimiseen vastusteluistani huolimatta.
Että väärin tilattu. Kunpa joku kertoisi mihin mun tulee tilata, että saan pakettini tänne asuinalueelleni? Ehkä sinne Äetsään?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nykyaikana aivan käsittämätöntä, ettei saa pakettia juuri sinne, minne sen on tilannut.
Jos pakettiautomaatissa on 20 paikkaa paketille, niin mihin sinä laittaisit sen 21. paketin ja sitä seuraavat, kunnes halutussa automaatissa tulee tyhjä paikka? Luultavasti asiakas reklamoisi hitaasti toimituksesta, jos menisi viikko tai useampi kun odoteltaisiin ihmisten hakevan pakettinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nykyaikana aivan käsittämätöntä, ettei saa pakettia juuri sinne, minne sen on tilannut.
Jos pakettiautomaatissa on 20 paikkaa paketille, niin mihin sinä laittaisit sen 21. paketin ja sitä seuraavat, kunnes halutussa automaatissa tulee tyhjä paikka? Luultavasti asiakas reklamoisi hitaasti toimituksesta, jos menisi viikko tai useampi kun odoteltaisiin ihmisten hakevan pakettinsa.
Asiakkaan on lähtökohtaisesti tiedettävä tilatessaan, saako pakettinsa sinne mihin haluaa vai ei. Jos paketti ei mahdu, ja tämä on toistuvaa, automaatti on liian pieni. Tilannetta ei voi ratkaista siirtämällä paketti johonkin muualle varmistamatta ihmiseltä ensin, onko tämän ylipäänsä mahdollista mennä sitä sieltä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä mahdat asua, jos ei alle 100 km löydy yhtään vapaata luukkua mistään asiamiespostistakaan?
Ohis, mutta ei näitä toimitella asiamiesposteihin. Minäkin tilasin muutamia tavaroita samalla tilauksella, jotka lähettäjä päätti lähettää jostain syystä kolmessa eri lähetyksessä ja posti puolestaan toimittaa nämä kaikki paketit eri automaatteihin. Yksi 1,5 km:n, yksi 18 km:n ja yksi 5:km:n päähän. Postin toimipiste olisi tuolla 5 km:n päässä, mutta sinne ei paketteja ohjattu. Käsittämätöntä....
Mun mielestä on erittäin huonoa asiakaspalvelua Postilta, etteivät edes tämmöisenä aikana, kun monella on rajoituksia liikkumisen kanssa, kysy asiakkaalta haluaako pakettinsa ohjautuvan johonkin huitsin nevadaan vai odottaako jonkin aikaa, että saa sen sinne, mihin on tilannut. Mä odottaisin ihan mieluusti vähän pidemmänkin ajan, että saisin tilaukseni lähikaupan Smartpostiin.