Hitto, kiitos posti. Tuli ilmoitus että pakettini on toimitettu lähimpään vapaaseen pisteseen
eli noin 100 km päähän alkuperäisestä toimituspisteestä. Sieltäkö paketti pitäisi hakea?? Tosi hienoa toimintaa.
Ja olen yrittänyt reklamoida myös postille, mutta puhelinnumero on auki 8-16 (työaikani), ja melkein tunnin jonot.
Olen raivona.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta täällä. Olen kuukauden sisällä tilannut Suomesta nettikaupoista kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta ja alle viikossa on toimitettu. Viime tiistaina tein viinitilauksen Saksaan ja eilen Posti kuskasi sen pihaan. Erinomaiset kuljetuspalvelut valtakunnassa.
Hei kiva juttu, mutta tässä on todella isoja alueellisia eroja.
Voit tilata kotiinkuljetuksen postin sivuilta kaikesta huolimatta ap, maksaa 11euroa ja posti tienaa tällä hyvin.
Viimeksi viime syksynä kun olin niin idiootti, että tilasin Postin kautta, olisin ensin saanut hakea pakettini Seinäjoelta ja sitten Äetsästä (asun Tampereella). Kaksi päivää meni, että pääsin chatissa asiakaspalvelijan puheille (jep, myönnän että jonotin sinne tietokoneella myös työaikana) ja paketti saatiin siirrettyä Tampereelle. Ei silti tokikaan lähimpään toimipisteeseen, mutta huolin tällä kerralla tämän kolmanneksi lähimmänkin. Laitoin kyllä palautteen jälkeenpäin.
Nykyisin en enää tilaa, jos toimitustavaksi ei voi valita esim. Matkahuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Voit tilata kotiinkuljetuksen postin sivuilta kaikesta huolimatta ap, maksaa 11euroa ja posti tienaa tällä hyvin.
Mulle on myös sanottu ihan suoraan Postin aspasta, että kannattaa tilata se kotiinkuljetus, kun ne paketit sun alueella koskaan tule sinne mihin tilaat. Siellä ollaan aika lailla kädet pystyssä. Viimeksi todettiin, että "Me nyt voidaan tässä tulla sen verran vastaan, että toimitetaan se paketti tämän kerran sinne mihin olet sen tilannut." Ok, kiitti.
Veikkaan, että on jo jonkun postilain vastaista tällainen. Ja en tosiaan joka paketista ala maksamaan sitä kotiinkuljetusta, automaatti olisi tossa 300 metrin päässä. Jos tilaan kympin kirjan, en maksa toista kymppiä siitä, että se kannetaan kotiin. Varsinkaan, kun se kotiinkuljetuskaan meilläpäin aika harvoin tulee silloin kun on ilmoitettu. Kaveri tuossa juuri tilasi kaksi pakettia, kummastakin ilmoitettiin kolmesti saapumisesta, kerran jopa puhelimitse, ja lopulta kumpikin paketti tuli täysin yllättäen neljännellä yrittämällä ilman ennakkoilmoitusta. Onneksi nyt sattui olemaan sitten kotona, koska oli koronan takia kotitoimistolla.
Mikähän siellä Postissa koetaan olevan heidän toimialansa nykyään?
Mahtaisko Suomen ankein työpaikka nykyään olla Postin aspa? Tsemppiä vaan sinne kaikille työntekijöille, ei varmasti ole mukavaa hommaa!
Sympatiat AP, osaan todellakin samaistua. Tuntuu siltä, että nyt koronan aikana tuo automaatteihin tilaaminen on muuttunut aivan mahdottomaksi! En saanut ainuttakaan tilaamaani pakettia lähimpään pisteeseen, joten luovutin ja vaihdoin kaiken mahdollisen kotiinkuljetukseksi sekä Matkahuollon kautta tulevaksi, koska heillä homma vielä toimii.
Kiitos, nyt kaikki tietää, ettei kannata tilata mitään edes kotiin kuljetuksella (postihan ei tunnetusti tuo niitä kotiin, vaikka palvelusta on maksettu).
Miksi ihmiset tilaa kun eivät sitten hae niitä v...n paketteja?!! Mun lähimpään pakettiautomaattiin tilattu meni muualta haettavaksi. Jos tilaatte niin hakekaa ne tilauksenne. Tässäkin se ihmisen omaan napaan tuijotus on nähtävissä. Ei edes näin poikkeusaikana voi olla rotia
Minun vantaalaisen paketti oli kerran toimitettu kauas Espooseen, erääseen k-kauppaan, joka toimi siis asiamiespostina. Soitin tuonne kauppaan, että laittavat paketin tulemaan oikeaan paikkaan ja hienosti toimivatkin. Ongelma olikin sitten se, ettei paketille tullut uutta saapumisilmoitusta ja sitä myöten hyllypaikkaa ja lähi-ärrän afgaanikauppias ei suostunut katsomaan sitä omalta koneeltaan sen lähetyskoodin perusteella. Paketin sitten kyllä sain soitettuani postiin, josta vastattiin aika nopeaan ja oltiin hyvin ystävällisiä. Soittivat tuolle afgaanille ja opastivat häntä. mitä on asiakaspalvelu. Ja tyyppi kehtasi vielä valehdella, etten muka ollut antanut hänen katsoa kännykästäni sitä koodia. Itse ei suostunut sitä katsomaan vaan laittoi minut soittamaan postiin ja selvittämään hyllypaikan. Enpä ole tolla kiskalla sen jälkeen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisko Suomen ankein työpaikka nykyään olla Postin aspa? Tsemppiä vaan sinne kaikille työntekijöille, ei varmasti ole mukavaa hommaa!
Ei, vaan postin varhaisjakelu, käytännössä orjapalkka.
Minun piti kerran maksaa uudelleen kotiinkuljetus kun olivat muka käyneet oven takana ja en ollut kotona (aivan varmasti muuten olin ,kun odotin koko viikon sitä pakettia!) ja olivat sitten roudanneet monen kymmenen kilsan päähän sen paketin josta en sitä ilman autoa saanut. Reklamaation tein ja siihen ei vastattu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tilaa kun eivät sitten hae niitä v...n paketteja?!! Mun lähimpään pakettiautomaattiin tilattu meni muualta haettavaksi. Jos tilaatte niin hakekaa ne tilauksenne. Tässäkin se ihmisen omaan napaan tuijotus on nähtävissä. Ei edes näin poikkeusaikana voi olla rotia
Minä ainakin olen päättänyt alkaa tuijottaa ainoastaan omaan napaani ja aion perseillä aivan huoletta. Olen aina ottanut muut huomioon, mutta esim. nämä business finlandin tuet oli viimeneinen niitti. Jatkossa elän kuin lehmä pellolla.
Vierailija kirjoitti:
Sympatiat AP, osaan todellakin samaistua. Tuntuu siltä, että nyt koronan aikana tuo automaatteihin tilaaminen on muuttunut aivan mahdottomaksi! En saanut ainuttakaan tilaamaani pakettia lähimpään pisteeseen, joten luovutin ja vaihdoin kaiken mahdollisen kotiinkuljetukseksi sekä Matkahuollon kautta tulevaksi, koska heillä homma vielä toimii.
En ole ap, mutta kerronpa, etten ole saanut viiden vuoden aikana yhtään pakettia tilaamaani paikkaan täällä Helsingissä. Yleensä nykyään asiakaspalvelussa kauheasti kehotetaan ottamaan käyttöön OmaPosti-palvelu, jossa voi määritellä oman noutopisteensä. Sitten onkin hiljaista, kun käy ilmi, että se on ollut käytössä niin kauan kuin on ollut mahdollista, eikä homma silti toimi. Myös siskoni kertoi hakevansa jokaisen tilaamansa paketin lähimmän, toiseksi lähimmän, tai edes viidenneksi lähimmän toimipisteen sijaan aina bussilla keskustasta. Koronan aikaa eivät julkiset houkuttele, joten tulee mietittyä muutaman kerran, viitsiikö tilata mitään.
Kysyin joskus kolmatta kertaa pakettia siirtäessäni aspalta, että miten käy esimerkiksi vanhoille tai sairaille ihmisille, jotka eivät voi matkustella pakettiensa perässä ja sain vastaukseksi: "Me ei täällä kuule pidetä ihmisten sairauksista kirjaa".
Postissa ei ole ilmeisesti enää minkäänlaista perusajatusta siitä, että heidän tehtävänsä olisi toimittaa ihmisten tilaamia tavaroita sinne mihin ne on tilattu. Lähinnä koetaan ärsyttäviksi moiset vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt joidenkin tuttujen puheista, ettei saapumisilmoituksetkaan aina tule perille paketin tilanneelle.
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi myös monin paikoin on aivan liian vähän automaatteja. Ei auta, vaikka haettaisiinkin ajoissa, täynnä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä puhut täyttä potaskaa. Maksimi etäisyys siirroissa on 10km, tuo mene parissa minuutissa autolla.
T: Postin ex työtekijä
Asun maaseudulla. Meillä on täällä kaksi pakettiautomaatti. Mulla on kaksi pakettia mennyt taas kaupunkiin 26 kilometrin päähän.
Tätä sattuu meillä täällä tosi monille jos automaatti on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Minun piti kerran maksaa uudelleen kotiinkuljetus kun olivat muka käyneet oven takana ja en ollut kotona (aivan varmasti muuten olin ,kun odotin koko viikon sitä pakettia!) ja olivat sitten roudanneet monen kymmenen kilsan päähän sen paketin josta en sitä ilman autoa saanut. Reklamaation tein ja siihen ei vastattu ikinä.
Juu, koettu täälläkin! "Kannattaa jättää asiakaspalautetta" :D Jep, sieltä ei vastata, ja jos vastataankin, ollaan edelleen sitä mieltä, että ei Postin homma ole postia toimittaa.
Huoh! Automaatit ovat täynnä kun jengi ostelee innoissaan kotisohvillaan. Ja paketit haetaan sitten kun siellä kaupassa tms. käydään ja näinä päivinä nuokin käynnit ovat harventuneet.
Joo, ihan kiva idea, että se paketti jäisi ns. jonoon odottamaan sen oman automaatin paikkaa mutta sitten siellä joku taas valittaisi, että tarvitsen pakettiin heti, eikö sen voi viedä lähimpään toiseen automaattiin. Ajatustenlukijako sen postilaisen pitäisi olla.
Älkää tilatko automaattiin! Joko kotiinkuljetus tai sitten suoraan asiamiespostiin.
Ja ei, en ole töissä postissa tai edes vastaavassa vaan toisen alan asiakaspalvelussa. Ihmisille se oma napa on tärkein ja muista viis kunhan itse saa just niin kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama sattui eilen minulle, toimitusaika kl 9 - 12. Olin päivän kotona, rivitalo (pakettiautolla pääsee 2 metrin päähän ulko-ovesta) ja jätin tarkoituksella ulko-oven lukitsematta... en tiedä, mihin aikaan ovat yrittäneet toimittaa, mutta toimitusosoitteessa on silloin ollut jokin "este" ja sen vuoksi paketti on palautunut jonnekin. Paketin sijaintipaikka ei ole selvinnyt.
Mun asuinalueella paketti ei tule koskaan sinne mihin sen tilaan, ja asian korjaamiseen käytän aikaa yleensä sellaisen 4-12 tuntia riippuen siitä, kuinka monta kertaa joudun pyytämään uudelleenreititystä. Kyse on siitä, että alueella on tasan yksi pakettiautomaatti, eikä se millään riitä.
Tsemppiä vaan ap, ihan pikkusen vaikeaa on saada ketään kiinni aspasta, yleensä sekä jonotan chatissa että maksullisessa puhelimessa samaan aikaan, mutta ei siitä mitään tule.