Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupat, myykää kaalista myös palasia, älkää vain koko kaaleja

Vierailija
21.04.2020 |

Minä haluaisin vain puolikkaan kaalin, mutta tarjolla on aina vain pään kokoisia kokonaisia kaaleja. sellainen vie liikaa tilaa kauppakassissani ja tulee turhan painavat ostokset aina muutenkin. Ja se kaikkein tärkein, en tarvitse kuin puolikkaan ruokaani.

Kyllä on joskus näkynyt kaalun puolikkaita, vaan ei pitkään aikaan meidän kaupoissa. Useasti olisin halunnut kaalia, mutta jättänyt ostamatta kun tarjolla on vain jättipään kokoisia palloja.
Lohkokaa hyvät kauppiaat niitä myyntiin, lohkokaa. Puolittakaa!!!

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä totta. Kaalia on aina pakko ostaa järkyttävä määrä kerralla. Käyttäisin sitä paljon enemmän, jos voisin hankkia järkevämmissä pakkauskoissa.

Vierailija
82/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynnissä on myös kaaliraastetta pusseissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalta, kaalta, kaalta vaikka kuinka monessa viestissä.

Se on KAA-LI-A!

Turhaan huudat. Molemmat muodot ovat oikein. 

Vierailija
84/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Ostan aina pienimmän kaalin, minkä löydän.  Nyt talvella on ollut aika pieniä kaalia

Vierailija
85/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat ovat luopuneet pilkkomisesta, koska siitä syntyy henkilöstökuluja ja hävikkiä.

Eivät tajua olevansa asiakasPALVELU alalla EI asiakkaan rahan ottamis alalla?

Vierailija
86/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole veitsestä kuullut ikinä?

Vierailija
87/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaali on niin halpaa, että ei maksa vaivaa alkaa pienimään ja paketoimaan.

Vai ostaisitko puolikkaan kaalen, joka maksaa vähän enemmän kuin kokonainen?

Perustakaa facebookkiin ryhmä jossa haetaan kimppoja kaalen jakamiseen. Ostatte kokonaisia ja jaatte sen sitten kahteen tai neljään osaan, tai ihan miten haluatte. Ehkä voisi perustaa kaaliosuuskunnan.

Tai kauppa voisi alkaa tehdä työtään, ei vaan mikä hyödyttää itseään eniten. 

Vierailija
88/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaalit välillä tuoksahtaa navetalle tai sellaiselle sonnalle josta ei oikein tiedä minkä eläimen sonnan haju se on?Vai käytetäänkö ihmisen shaisselia lannoitteena tms?

Sellainen jännä shaisselin haju niissä.

Jos syöt kaalia, sun paska saa kaalista aromia. Kaali ei siis haise paskalle vaan paskasi kaalille.

Vierailija
89/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen niitä kokonaisia kaaleja ostanut, mutta puolikaskin olisi riittänyt ja väkisin olen yrittänyt siitä kokonaisesta kaalista jotain tehdä ja syödä. Tulisi ostettua useammin kaalia jos sitä saisi kesikkokoisesta tai isosta puolikkaan, punakaalista kyllä on puolikkaitakin myynnisdä. 

Vierailija
90/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaali ja meloni ovat kyllä vaikeita kuljettaa. Muut ostokset reppuun ja kaalin kannan kädessä tai verkkokassissa.

Joissain maissa kaaleille, meloneille tms. annetaan sellaiset omat pikku verkkokassit. Näin youtubessa. Suomessa nuo tietty maksaisivat jo ihan eettisistä syistä.

Vierailija
91/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielellään kokonaisen kaalin, mutta yleensä tulee ostettua muutakin niin paljon, että ostoksista tulee liian painavat kantaa kotiin. Ostan kaalia siis vain, jos sattuu löytymään vähän pienempi yksilö. Ennen vanhaan ostin niitä puolikkaita.

Vierailija
92/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekää se kaalin puolikas naapurin mummolle. 

Ei voi olla näin vaikeaa

Mummoko hakee kaupasta? Vai onko mummolla auto?

Vierailija
93/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kaali. Mene kotiin. Puolita se itse. Käytä heti puolikas. Tadaa! Varmaan puolikkaalle kaalille, vaikka olisikin iso, on tilaa.

Ei vaan ota veitsi mukaan kauppaan, puolita kaali kassan jälkeen ja anna loput seuraavalle linjalla tai heitä pois. 

Vierailija
94/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kustannuskysymys että niitä alettaisiin pienimään.

Ottakaa kaali kainaloon ja viekää kotiin ja kokatkaa kaikkea. Voi pakastaa raakana ja kypsänä.

Miksi pitää tehdä niiin vaikeaksi asia.

Miksi esim. R-kioskilla vaaditaan tekemään voileipiä ja eväitä ja purkamaan Postin kärryköitä samalla kun yksin hoidetaan maksut asiakkailta, mutta K kaupassa on liian vaikea puolittaa kaali?

Vierailija
95/95 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen niitä kokonaisia kaaleja ostanut, mutta puolikaskin olisi riittänyt ja väkisin olen yrittänyt siitä kokonaisesta kaalista jotain tehdä ja syödä. Tulisi ostettua useammin kaalia jos sitä saisi kesikkokoisesta tai isosta puolikkaan, punakaalista kyllä on puolikkaitakin myynnisdä. 

Ei tee enää mieli syöd kaalia kun on pakottanut itsensä koko kerän syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän