Kaupat, myykää kaalista myös palasia, älkää vain koko kaaleja
Minä haluaisin vain puolikkaan kaalin, mutta tarjolla on aina vain pään kokoisia kokonaisia kaaleja. sellainen vie liikaa tilaa kauppakassissani ja tulee turhan painavat ostokset aina muutenkin. Ja se kaikkein tärkein, en tarvitse kuin puolikkaan ruokaani.
Kyllä on joskus näkynyt kaalun puolikkaita, vaan ei pitkään aikaan meidän kaupoissa. Useasti olisin halunnut kaalia, mutta jättänyt ostamatta kun tarjolla on vain jättipään kokoisia palloja.
Lohkokaa hyvät kauppiaat niitä myyntiin, lohkokaa. Puolittakaa!!!
Kommentit (79)
Sama juttu meloneissa.
Kaalit ja melonit pienemmiksi palasiksi myyntiin, jotta autoton sinkkukin jaksaa kantaa niitä kotiinsa ja myös kuluttaa ne, ettei tule hävikkiruokaa.
Minä en ostaisi puolikasta. Sehän saa ties mitä bakteereja sinne sisään kun leikataan samalla veitsellä ja ulkopintaa kuorimatta.
Tee enemmän kaaliruokia, pakasta vaikka.
Ja kaali säilyy kyllä kauan.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu meloneissa.
Kaalit ja melonit pienemmiksi palasiksi myyntiin, jotta autoton sinkkukin jaksaa kantaa niitä kotiinsa ja myös kuluttaa ne, ettei tule hävikkiruokaa.
Totta.
Mene aamulla kauppaan, niin voit valita kaikkein pienimmän kaalin. Kaali maksaa niin vähän, ettei ole taloudellisesti järkevää puolittaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ostaisi puolikasta. Sehän saa ties mitä bakteereja sinne sisään kun leikataan samalla veitsellä ja ulkopintaa kuorimatta.
No sitten ostat kokonaisen, en tarkottanut ettei kokonaisia voisi myös myydä, mutta niiden lisäksi pitäisi olla tarjolla myös puolikkaita, tai jopa niitä pienempiä. Moni vanhus esimerkiksi ostaisi varmasti pienenkin kaalilohkon.
Vaadimme palakaalta! Mikset muuten pyydä sitä siellä kaupassa? Ne käy sen helposti leikkaamassa pienemmäksi takahuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen bakteeereita siinä olisi, olisihan se muoviin laitettu jos olisi puolitettu. Ja sen reunan voi veitsellä leikata pois, mikä on leikattu.
Kaupat ovat luopuneet pilkkomisesta, koska siitä syntyy henkilöstökuluja ja hävikkiä.
Kaali on niin halpaa, että ei maksa vaivaa alkaa pienimään ja paketoimaan.
Vai ostaisitko puolikkaan kaalen, joka maksaa vähän enemmän kuin kokonainen?
Perustakaa facebookkiin ryhmä jossa haetaan kimppoja kaalen jakamiseen. Ostatte kokonaisia ja jaatte sen sitten kahteen tai neljään osaan, tai ihan miten haluatte. Ehkä voisi perustaa kaaliosuuskunnan.
https://www.foodie.fi/entry/kaalipala-pakattu/2000572100007
https://www.foodie.fi/entry/vesimeloni--palana-/2000529900001
Lisää kehitysideoita?
On niitä joissain kaupoissa ollut, hinta vaan on liki sama kuin kokonaisen kaalin.
Kiittäkää ”oiva” Tarkastuksien tuloa. Elintarvike hygieniasta höyryäminen on viety niin naurettavan pitkälle, että sairaaloidenkin puhtaustaso jää varmaan nykyään toiseksi :D siksi ei enää saa puolikkaita meloneja eikä kaaleja, ”terveysriski” nääs, erillinen tuotantotila pitäisi olla niin kyseenalaista toimintaa varten kuin tommonen elintarvikkeen puolittaminen nyt on. Oikein naurattas jollei enemmän vi tut tas nuo kaikki byrokratiat ja säädökset kys. alalla.
Punakaalta myydään palasina ja puolikkaina, miksei myös valkokaalta?
Saman juttu isoissa kurpitseissa ja meloneissa, puolittakaa ja palastelkaa, kyllä niille ostajia riittää, aivan varmasti.
Sinkku talouksia on paljon ja myös yksineläviä vanhuksia, eivät he jaksa parin kilon meloneja ja kaaleja kantaa kotiinsa, ja vielä vähemmän syödä niitä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu meloneissa.
No niitä melonin palasiahan on joka kaupassa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaali säilyy kyllä kauan.Mitä ihmeen bakteeereita siinä olisi, olisihan se muoviin laitettu jos olisi puolitettu. Ja sen reunan voi veitsellä leikata pois, mikä on leikattu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/listeria-lisaantyy-vaikka-jaakaapis…
No niinku noin vaikka.
Minusta on todella inhottavaa leikellä niitä ruskettuneita reunoja pois, esim. kiinankaalia näkee usein puolitettuna ja kaikki reunat ruskeina.
Minäkin luulen että kaupassa saatettaisiin pyydettäessä leikata, mutta ehkä luopuvat siitä jos se toinen puolikas ei mene kaupaksi.
Siellä on eri kokoisia kaaleja myynnissä. Eikä hinta päätä huimaa vaikka joutuisitkin ostamaan isomman, kuin tarvitset.
Kaali ei tule kaupasta vaan tuottajalta.
Näyttää tuolla kaupoissa edelleen olevan puolitettuja meloneita myynnissä, ja joskus kaalejakin, joten ei sitä mikään elintarvike laki kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaali säilyy kyllä kauan.Mitä ihmeen bakteeereita siinä olisi, olisihan se muoviin laitettu jos olisi puolitettu. Ja sen reunan voi veitsellä leikata pois, mikä on leikattu.
Jos tekee kaalilaatikkoa tai keittoa tms. niin eiköhän ne bakteerit kuole kypsennyksen aikana.
Kaaleet palasiksi!