Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne ketään koronaan sairastunutta, olenko normaali?

Vierailija
20.04.2020 |

Asun Tampereella ja olen pitänyt viime viikkoina yhteyttä samoihin ihmisiin kuin yleensäkin. Meistä kukaan ei tunne henkilökohtaisesti yhtäkään koronaan sairastunutta. Eikö tämän pitänyt olla joku pandemia yms.? Onko kyseessä outo sattuma vai todellakin äärimmäisen harvinainen tauti?

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa sairastuneista on so..male..ja. Siksipä ette tunnekaan.

Voi persu reppanaa... Kuinka jaksat?

Onko Helsingin kaupunginjohtaja persu? Tämä oli uutta mulle. Hän se tämän faktana kertoi.

Pystyn helposti lukemaan rasistiset ajatuksesi rivien välistä. Onko sinusta siinä mitään ihmeellistä, että heikommassa terveysasemassa olevat ryhmät sairastuvat helposti? Ovathan he aikamoista kokeneet, helppoa on heitä herjata, kun itse syntynyt kultalusikka suussa.

Yhtä helposti se kaikkiin tarttuu ellei ole immuuni. som put elävät tiiviimmin perheyhteisössä ja siksi leviää helpommin.

Säälin sinua, persu.

Vierailija
102/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, todella hölmö epidemia ja muuta sellaista, mitä kirjoitatte. Tätä just tänään mietinkin, että tavan ihmisillä ei ole mitään kosketuspintaa tähän tautiin. Työskentelen pääkaupunkiseudulla sairaalan osastolla, jossa hoidetaan vain koronapotilaita. Ja heitä riittää: kun edellinen kuolee, on seuraava jo matkalla osastolle. Viime viikolla tais kuolla lähemmäs 10 ihmistä tautiin osastolla. Tauti on pahimmillaan karmaiseva; muutamassa tunnissa täysin asiallisen ja hyvävointisen potilaan kunto romahtaa kuolemaan. Ihmiset ovat kivuliaita, valittavat ääneen, kärsivät pahasta hengenahdistuksesta ja happivajeesta. Morfinia saa pistää sydämensä kyllyydestä ja kipupumppuja laitetaan potilaille. Taistelu tautia vastaan ei todellakaan naurata tai ole pelleilyä. Hiki valuu ja taju meinaa lähteä kun heitä hoidetaan raskaisiin suojavarusteisiin pukeutuneena (joita luojankiitos vielä riittää). Potilaille tehdään vain välttämättömin, jotta itse altistuisi mahdollisimman vähän ja pääsee kiireesti pois huoneesta.

Olkaa onnellisia, jos ette tunne ketään tautiin sairastuneita. Tämä ei ole kaunista katseltavaa. Yksi pyyntö, pysykää kotona! ❤sairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi, olen helsinkiläinen. Molemmat ovat nuoria kolmikymppisiä miehiä.

Lisäksi työpaikallamme on HR:n viestin mukaan joku sairastunut, mutta ei kerrota, että kuka se on. Ei varmaan saa tietääkään koskaan, ellei hän itse kerro, sillä kaikki ovat etätöissä tällä hetkellä muutenkin.

Vierailija
104/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään koronaan sairastunutta. Asun pirkanmaalla. Sinänsä jännä juttu, koska työskentelen tehtävässä, jossa tietooni tulisi jos yrityksessämme olisi koronatapaus. Yrityksessä on yli 500 työntekijää.

Vierailija
105/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vain yhden, jolla vahvistettiin korona. Oma siskoni. Mutta kieltämättä ihmettelen itsekin, kun majailen Tampereella, että en tunne täältä ketään muuta jolla olis vahvistettu korona. Eivätkö ihmiset vain uskalla kertoa tartunnastaan?

Johtuu siitä, ettei testata. Diagnoosi on "ylähengitystieinfektio" tai "keuhkokuume. Eihän se koronaa voi olla...

Kyllä mun sisko testattiin. Kaikki koronan oireet oli, mutta ei ollu koronaa testin mukaan. Kiertää täällä muitakin kuin korona.

Vierailija
106/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähin tieto on kaverin koronaan kuollut työkaveri. 

Jos laskettaisiin yhteen kaikki netissä ilmoitetut kuolleet tuttavat ja tuttavan tuttavat niin niistä tulisi varmaan ainakin 10.000 henkeä...

Nuoria työikäisiäkin tuntee moni kuolleen vaikka alle 60-vuotiaita on kuolleiden joukossa ollut kaksi.

Tämä on toinen ihmeellinen asia. Miten on mahdollista, että moni kuitenkin tuntee juuri niitä työikäisiä ja nuoria koronaan kuolleita, vaikka virallisissa tilastoissa heitä ei ole? Minne heidät on siivottu sieltä?

Moni ei ole varmaan huomannut, että menehtyneiden iät on julkaistu lehdissä _niistä henkilöistä, joista on henkilötiedot saatavilla_ ja kerrottu määrä perään. Kstsoin kertan, että ikä oli tiedossa muka vain puolesta menehtyneistä.

Kannattaa käydä katsomassa niitä tilastoja hieman kriittisemmin siis...

Vierailija
107/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THLn uusin tieto nettisivuilta on:

"Tautiin liittyviä kuolemia on raportoitu 98. Kokonaisluku ei tällä hetkellä kata kaikkia sairaaloiden ulkopuolisia kuolemantapauksia.

Toistaiseksi 75 kuolleesta on saatavilla tarkempia tietoja."

Eli edelleen tuossa on 23 menehtynyttä, joista ei muka ole henkilötiedot, kuten ikä tiedossa tilastojs varten. Kuulostaa erikoiselle.

Vierailija
108/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, joka on sairaana ja yhden joka kuoli. Surullista, että moni elää, kun mitään koronaa ei olisikaan.

Vierailija
109/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähin tieto on kaverin koronaan kuollut työkaveri. 

Jos laskettaisiin yhteen kaikki netissä ilmoitetut kuolleet tuttavat ja tuttavan tuttavat niin niistä tulisi varmaan ainakin 10.000 henkeä...

Nuoria työikäisiäkin tuntee moni kuolleen vaikka alle 60-vuotiaita on kuolleiden joukossa ollut kaksi.

Entäs ne yli 20, joiden ikää ei mainittu?

Miksi osan ikää ei kerrota? Mummojen ja pappojen iät on kerrottu kyllä.

Vierailija
110/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vain yhden, jolla vahvistettiin korona. Oma siskoni. Mutta kieltämättä ihmettelen itsekin, kun majailen Tampereella, että en tunne täältä ketään muuta jolla olis vahvistettu korona. Eivätkö ihmiset vain uskalla kertoa tartunnastaan?

Johtuu siitä, ettei testata. Diagnoosi on "ylähengitystieinfektio" tai "keuhkokuume. Eihän se koronaa voi olla...

Kyllä mun sisko testattiin. Kaikki koronan oireet oli, mutta ei ollu koronaa testin mukaan. Kiertää täällä muitakin kuin korona.

Otettiinko useampi kuin yksi testi?

Vierailija
111/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri joku normaalia parempi tauti. Minä ja mies maattiin sängyn pohjalla ja pahimmillaa hengittäminenkin sattui.

Saattoi se myös olla RSV tai sitten ehkä tunnen kohta montakin jolla korona.

Vierailija
112/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tautia ei ole edes olemassa. Koittavat saada oikeat ihmiset jäämään kotiin, jotta voivat vaihtaa robottieliöiden paristot ja akut.

T: Totuus on lähellä

Totuus on aika lähellä Truman showta. Kerron juuri sinulle, joka tätä luet, pienen salaisuuden! Sinä olet se Truman, muut eivät ole oikeita ihmisiä!

Vierailija
113/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan häiritsee, että näin moni ajattelee, että koska ei itse tunne ketään koronapotilasta, heitä ei oikeasti olisi. Mä tossa ekalla sivulla sanoin tuntevani kaksi ja tietäväni reilu 10, kaikki nämä ihmiset ovat alle 70v, työikäisiä, kukaan yhtä lukuunottamatta ei ole sairastanut vakavasti, mutta kuitenkin niin, että sen on huomannut. Yksi kun saa, niin perhe seuraa perästä jne. He ovat kaikki olleet karanteenissa, yksi brittituttava oli välillä huonossa kunnossa mutta onneksi jo paranemaan päin. Minusta tauti on huolestuttava, koska ei voi yhtään tietää, minkä version siitä saa, lievän vai vaikean. Siksi mieluummin koitan pitää perheeni turvassa.

Vierailija
114/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tautia ei ole edes olemassa. Koittavat saada oikeat ihmiset jäämään kotiin, jotta voivat vaihtaa robottieliöiden paristot ja akut.

T: Totuus on lähellä

Totuus on aika lähellä Truman showta. Kerron juuri sinulle, joka tätä luet, pienen salaisuuden! Sinä olet se Truman, muut eivät ole oikeita ihmisiä!

Pitäisköhän sun katsoa se Truman show uudestaan?

Vierailija
115/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tunne yhtään koronaan sairastunutta, eikä ole potilaissakaan. Olen psykiatrian erikoislääkäri kaupungissa, joka Suomen viiden suurimman joukossa. Puolisoni suvusta puolet sitä paitsi asuu Helsingissä, eikä heilläkään ole vielä koronaa (pari on kyllä käynyt testeissä).

Mutta varovainen tässä toki saa olla. Iso virusmäärä voi aiheuttaa kuitenkin pahemman taudin kuin pikkuiset satunnaiset kaupan ilmassa leijuvat yksittäiset virukset silloin ja tällöin. Pestään edelleen käsiä, ei lääpitä naamaa, ei kaivella nenää, eikä kokoonnuta isoilla porukoilla.

Vierailija
116/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sairastuneita, Helsinki.

Myös altistuneita on lähipiirissä.

Vierailija
117/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla liioittelua koko juttu

Vierailija
118/120 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
119/120 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun mielestäni erikoisinta: minulla on 24 kollegaa Pohjois-Italiassa, eikä kukaan heistä tunne, ainakaan vielä, ketään koronan saanutta tai siihen kuollutta. Kenenkään kautta. Tästä oli perjantain videopalaverissa heidän kanssaan juttua. Kaikki käytännössä ihmettelee että missä se paljon puhuttu korona on. Jokut heistä sanoo että köyhemmillä alueilla sitä olisi, että muuta eivät tiedä.

Vierailija
120/120 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä perheellä on, puolituttuja tutun kautta. Hesan ulkopuolella.

Niillä vilisee muutenki koti ja lattiat kaikkea turkiskuoriaisista ja ötököistä lähtien, joten tulee mieleen että hygienia ei taida olla perushyvä ja että semmosella on tietysti suuri vaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän