En tunne ketään koronaan sairastunutta, olenko normaali?
Asun Tampereella ja olen pitänyt viime viikkoina yhteyttä samoihin ihmisiin kuin yleensäkin. Meistä kukaan ei tunne henkilökohtaisesti yhtäkään koronaan sairastunutta. Eikö tämän pitänyt olla joku pandemia yms.? Onko kyseessä outo sattuma vai todellakin äärimmäisen harvinainen tauti?
Kommentit (120)
Eli käytännössä kukaan ei tunne ketään jolla on ollut korona.
Mielenkiintoista...
En tunne ketään. Ja pääkaupunkiseudulla asun ja aika laaja tuttavapiiri.
Mä luulin sairastuneeni siihen. Ehkä se oli se, en käynyt testeissä. En mä uskaltanut kertoa edes perheelle tai parhaalle kaverille. Viestiteltiin ihan normaalisti ja esitin että kaikki ok. En halunnut että kukaan huolestuu.
Kävin ulkona istumassa aina kun tuntui ettei saa happea ja olin lääkäreihin yhteydessä etänä. Päivystykseen ei tarttenut kertaakaan lähteä ja kukaan ei ehdottanut mitään testejä niin ei testattu. Siinäpä se.
Moni sunkin tuttu tai tutun tuttu on voinut olla samassa tilanteessa.
Ja monella on vaikka vähän nuhaa tai pikkasen pää kipeä ja ovat 1000000% varmoja että "vhitit tää mitään koronaa ole, todellakaan!!!" Eivät suostu edes harkistemaan että olisi. "On sitä flunssaa ennenki ollut".
Meidän kunnassa ei edes pääse testeihin jos pärjäät vielä kotona. Eli jos on vähän flunssaa ni sit on, pysy kotona. Voihan se olla se korona mut mistäs me tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Mutta mun tuttavapiiri koostuukin duunareista joita ei testata. Hoitajia, myyjiä, kuljettajia, postilaisia ym aspauhmisiä. Kipeinä on moni ollut mutta jokaisen huoli on torpattu korona puhelimessa siihen kun on kysytty työpaikkaa. Älä tule, pysy kotona, syö Burana.
Kaikenmaailman hömppöbloggarit ja persinstailijat samaan aikaan uhriutuvat kun ovat saaneet diagnoosin? Outoa kyllä.
Hassua. Kun minä kyselin testeihin pääsyä niin ei silloin kyselty työpaikkaa siinä vaihessa lainkaan vaan pelkkiä oireita. Ja testeihin siis pääsin.
T. Duunarimies
En tiedä myöskään yhtään sairastunutta ja tuttujen kanssa kun ollaan juteltu, niin ei hekään tiedä yhtäkään tartunnan saanutta. Yleensä kyllä joku tuntee jonkun joka tuntee sen jonkun...
En minäkään tiedä ketään tuttua joka olisi saanut koronan. Yksi on kyllä sairastanut ja epäillyt koronaa, mutta en tiedä onko hän nyt päässyt lopulta testiin. Ei ole tullut kysyttyä.
Lähin tieto on kaverin koronaan kuollut työkaveri.
Eli kai tästä voi päätellä, että mikään suuren mittakaavan terveysongelma tämä korona ei ole ollut.
Tunnen kaksi henkilöä, jotka ovat sairastanut. Anoppi ja anopin mies, nämä ihan näytteillä todettuja.
Epäilin myös itselläni koronaa, kun oireet olivat samankaltaiset kuin anopilla. Testit otettiin, mutta oli negatiiviset. Sain allergialääkkeet tuon jälkeen ja oireet loppuivat siihen.
Kaikkia epäilyjä ei edes testata tai osa ei kehtaa myöntää sairastavansa.
Tiedän 1 henkilön jolla testattu korona. Hän menehtyi.
Jos rajoituksista luovutaan ja koronan leviämiskäyrä lähtee rakettimaiseen nousuun, AP ei kohta tunne ketään, joka ei tietäisi vähintään yhtä koronaan sairastunutta.
En tunne minäkään ketään. Tosin tuttavapiirini ei kata koko Suomea ja omassa kotikunnassa niin vähän tartuntoja, ettei ole ihmekään.
Asun Helsingissä. En tunne ketään ja koko ajan ihmettelen sitä, että jos Korona tarttuisi niin helposti kuin siitä puhutaan niin kyllä pitäisi olla paljon paljon enemmän sairaita. Ihmisiä kun näkee koko ajan ilman mitään sen kummempaa turvaväliä ja eristäytymistä.
En minäkään tunne, mutta olen kuullut yhdestä tapauksesta. Veljeni vaimon siskon tyttären mies on kuulemma jo sairastanut koronan. Gauheata, kun liippaa jo noin läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Lähin tieto on kaverin koronaan kuollut työkaveri.
Jos laskettaisiin yhteen kaikki netissä ilmoitetut kuolleet tuttavat ja tuttavan tuttavat niin niistä tulisi varmaan ainakin 10.000 henkeä...
Nuoria työikäisiäkin tuntee moni kuolleen vaikka alle 60-vuotiaita on kuolleiden joukossa ollut kaksi.
Helsingissä on 1436 tartuntaa ja niistä n.300 somalivähemmistöllä eli muilla on noin 1130(heistäkin osa hoivakodeissa) tartuntaa, joista suurin osa parantunut. Helsingissä on kuitenkin noin 584.000 asukasta eli yli 582.000 asukkaalla ei ole todettua koronatartuntaa.
Jos mä sairastun ja testissä korona ni tuun kertomaan tänne ja yritän päivittää tilannetta ja kertoa koko tarinan. Ottaen tietenkin huomioon voinnin ja selviänkö hengissä. Rekkaan sit nimimerkin itelleni.
Lähipiirissä 9 koronaan sairastunutta, 1 menehtynyt ja 1 sairaalassa. Näistä 7 olivat yhteydessä toisiinsa, eli tämmöinen tartuntaketju.
Ei kyllä ihmekään jos et tunne. Yhden tutun äiti joutui selkeiden oireiden takia sairaalaan, ei otettu korona näytettä. Parani hieman ja lähetettiin kotiin. Oireet paheni taas, joutui uudelleen sairaalaan hengitys vaikeuksien takia ja vasta sitten otettiin näyte 😣. Saa olla kyllä hengen hädässä että mitään testataan.
Ystäväni miehen kaverilla oltiin todettu korona. Tiedän myös ihmisen, jolla oli koronan oireet ja joutui sairaalaan, mutta ei oltu diagnosoitu koronaksi.