En tunne ketään koronaan sairastunutta, olenko normaali?
Asun Tampereella ja olen pitänyt viime viikkoina yhteyttä samoihin ihmisiin kuin yleensäkin. Meistä kukaan ei tunne henkilökohtaisesti yhtäkään koronaan sairastunutta. Eikö tämän pitänyt olla joku pandemia yms.? Onko kyseessä outo sattuma vai todellakin äärimmäisen harvinainen tauti?
Kommentit (120)
En tiedä ketäään, joka olisi saanut virallisen diagnoosin, mutta yksi yhteistyökumppani oli yli kaksi viikoa kovassa kuumeessa ja muutenkin oireet täsmäsi. Yksi kollega perheineen oli myös todella sairas, mutta ei heitäkään testattu.
Minäkään en tiedä ketään eikä kukaan tuttukaan tiedä. Lähimmät todetut tartunnat yli 100km päässä.
Tiedän kolme tutun tuttua, joilla on ollut tai oli korona, yksi kuollut. Kaksi työikäistä, toinen toipumassa, toisen tilasta en ole viikkoon kuullut.
Kolme varmaan tapausta, 1 ulkomailla, 2 muualla Suomessa kuin Helsingissä missä itse asun.
Asun Helsingissä, enkä tunne ketään.
Terveisiä etäpalaverista... booring.
Mä en tunne yhtään, mutta tunnen 6, jotka tuntee vähintään yhden siihen sairastuneen.
Minäkään en tunne yhtään. Koko taudin täytyy olla suuri salaliitto!
En minäkään tiedä tai tunne ketään sairastu(/a)nutta, enkä ketään, joka tietäisi tai tuntisi. Asun Helsingissä.
Kai niitä jossain on. Ei Suomea muuten olisi suljettu.
Riippuu varmaan tuttavapiirin koosta. Omaani kuuluu hädin tuskin kymmentä ihmistä, koska olen aika erakkoluonne. Kukaan heistä ei ole sairastunut. Jos tuntisin monta kymmentä ihmistä, etenkin sellaisia, jotka matkustelevat paljon, niin hyvinkin heistä joku olisi voinut saada koronan.
En tiedä tuttavapiiristä ketään sairastunutta tai edes ketään, joka olisi epäillyt koronaa itsellään. Kaikki ovat olleet harvinaisen terveitä, johtuu varmaan tästä kotona olemisesta. Mulla on suuri suku, paljon työkavereita ja ystäviä, samoin miehellä ja meidän nuorisolla.
Asun Helsingissä, enkä tunne ketään sairastunutta. Mutta enpä toisaalta tiedä monenkaan tuttavani tilannetta. Eipä ole tullut pidettyä yhteyttä kuin pariin läheisimpään ystävään ja perheeseen. Moni ei myöskään huutele sairastumisestaan, koska siitä tulee aika kovaa lynkkaamista.
Isäni kuitenkin tietää yhden joka on tehohoidossa koronan takia.
En minäkään tunne. Lähimmäksi osuu tuntemani ihmisen appivanhemmat, joita en itse tunne.
Voi silti olla, että jollain tuntemallani ihmisellä on (ollut) korona.
Jos viidestä ja puolesta miljoonasta ihmisestä joku tauti on ollut n. neljällä tuhannella ihmisellä, niin miten kaikki ne viisi ja puoli miljoonaa ihmistä voisi tuntea juuri jonkun niistä neljästä tuhannesta?
Tunnen , perhe Helsingistä todetut tartunnat kaikilla.
En tunne ketään koronaan sairastunutta.
Perheenjäsen on ulkomailla tehohoidossa. Muita en minäkään tunne.
Koronan olisi pitänyt jo sairastuttaa yhtä paljon ihmisiä kuin Suomessa on ikinä ollut lottovoittajia. Omassa lähipiirissä ei ole yhtään lottovoittajaakaan. Tiedän myös paljon ihmisiä, jotka eivät usko lottoonkaan, vaan pitävät koko hommaa huijauksena. Tavallaahan se sitä onkin, voittomahdollisuus on käytännössä olematon.
Asun pääkaupunkiseudulla ja tiedän yhden, jolla mahdollisesti ollut. Yhdelläkään tutulla ei ole ollut edes nuhaa tänä talvena ja keväänä.
Tällä hetkellä vähemmän kuin yksi tuhannesta suomalaisesta on tutkitusti saanut koronan. Koronan saaneista suurin osa on pääkaupunkiseudulla, joten ei ole mikään ihme, jos et tunne ketään koronapotilasta.