Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne ketään koronaan sairastunutta, olenko normaali?

Vierailija
20.04.2020 |

Asun Tampereella ja olen pitänyt viime viikkoina yhteyttä samoihin ihmisiin kuin yleensäkin. Meistä kukaan ei tunne henkilökohtaisesti yhtäkään koronaan sairastunutta. Eikö tämän pitänyt olla joku pandemia yms.? Onko kyseessä outo sattuma vai todellakin äärimmäisen harvinainen tauti?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Missä ne koronaan sairastuneet oikein luuraa?

En tunne yhtään. Enkä edes tiedä yhtään sairastunutta.

Vierailija
2/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kaksi, tiedän ainakin 10, osa ulkomailla, suurin osa Suomessa. Yksi heistä ollut 2 vkoa koomassa, nelikymppinen perusterve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Turussa en tunne minäkään ketään coronaan sairastunutta.

Vierailija
4/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tiedota sairastumisestaan kun kaikki pitävät suunnilleen spitaalisena sen jälkeen. Itse tunnen/tiedän kolme sairastunutta. Olivat todella kipeitä kuukauden mutta eivät joutuneet sairaalaan. 

Vierailija
5/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän juuri kukaan tiedä, onko sairastanut flunssan vai koronan. Epäilyjä on monella, varmaa tietoa ei.

Vierailija
6/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tiedota sairastumisestaan kun kaikki pitävät suunnilleen spitaalisena sen jälkeen. Itse tunnen/tiedän kolme sairastunutta. Olivat todella kipeitä kuukauden mutta eivät joutuneet sairaalaan. 

En minä ainakaan pitäisi spitaalisena, joten uskon, että ihmiset olisivat kertoneet sairastumisestaan. Tietenkin sairastuneita on niin vähän, että olisi epätodennäköistä tuntea heitä, varsinkin jos ei asu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
7/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mäkään, epäilen koko taudin olemassaoloa.

Vierailija
8/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalitalvina melkein kaikki pitävät jonkun flunssan, mutta tänä talvena ei ole tuttavapiirissä kukaan sairastanut mitään.

Vierailija
9/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Enkä myöskään tietääkseni tunne ketään, joka tuntisi ketään koronaan sairastunutta.

Vierailija
10/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin juuri ystävältäni, että hänen parhaan lapsuusystävänsä äiti (80v) on kuollut koronaan. Sisarenpoikani (29v) epäili kaksi viikkoa sitten, että hänellä on korona. Kuume sahasi edestakaisin ja yskä kuulosti puhelimessa oudon kumisevan kuivalta.

Vierailija
11/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysin vieressä parkkipaikalla oli parin viikon ajan Mehiläisen asuntovaunu, jonka oletin olevan koronatestejä varten. Kävelin siitä ohi joka päivä lenkilläni, eikä siellä ikinä ollut yhtäkään ihmistä. Nyttemmin koko asuntovaunu on siirretty pois. Myöskään kontteja en ole nähnyt ja jäähallillakin näyttää olevan tosi hiljaista.

Vierailija
12/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä tiedä kun ei testata. Se oireeton tai sinä itse oireettomana voit olla koronan kantaja. Se hieman flunssaisen oloinen voi olla myös.

Vierailija
13/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Mutta mun tuttavapiiri koostuukin duunareista joita ei testata. Hoitajia, myyjiä, kuljettajia, postilaisia ym aspauhmisiä. Kipeinä on moni ollut mutta jokaisen huoli on torpattu korona puhelimessa siihen kun on kysytty työpaikkaa. Älä tule, pysy kotona, syö Burana.

Kaikenmaailman hömppöbloggarit ja persinstailijat samaan aikaan uhriutuvat kun ovat saaneet diagnoosin? Outoa kyllä.

Vierailija
14/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain yhden, jolla vahvistettiin korona. Oma siskoni. Mutta kieltämättä ihmettelen itsekin, kun majailen Tampereella, että en tunne täältä ketään muuta jolla olis vahvistettu korona. Eivätkö ihmiset vain uskalla kertoa tartunnastaan?

Vierailija
15/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollinen todennäköisyys, kun koronaan sairastuneita on 683 miljoonaa asukasta kohti: jos tunnet tuhat ihmistä, heistä 0,683:lla eli pyöristettynä yhdellä on korona.

Vierailija
16/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen kaksi, tiedän ainakin 10, osa ulkomailla, suurin osa Suomessa. Yksi heistä ollut 2 vkoa koomassa, nelikymppinen perusterve.

Nämä siis sellaisia puolituttuja tai tuttavuuksia. Kyllä se on ihan oikea tauti vaikkei vielä teidän lähelle ole tullutkaan. 

Vierailija
17/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään jolla olisi ollut mitään nuhaa, flunssaa tai koronaa. Asun pahimmassa tautipesässä eli Helsingissä.

Vierailija
18/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä koko paska olla huijausta?

Vierailija
19/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme, kun sairastuneita on koko maassa jotain sata. Ihmiset käyttäytyy jo ihan normaalisti rajoituksista piittaamatta, olisihan se kaikilla jos olisi tullakseen.

Vierailija
20/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vain yhden, jolla vahvistettiin korona. Oma siskoni. Mutta kieltämättä ihmettelen itsekin, kun majailen Tampereella, että en tunne täältä ketään muuta jolla olis vahvistettu korona. Eivätkö ihmiset vain uskalla kertoa tartunnastaan?

Johtuu siitä, ettei testata. Diagnoosi on "ylähengitystieinfektio" tai "keuhkokuume. Eihän se koronaa voi olla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän