Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne ketään koronaan sairastunutta, olenko normaali?

Vierailija
20.04.2020 |

Asun Tampereella ja olen pitänyt viime viikkoina yhteyttä samoihin ihmisiin kuin yleensäkin. Meistä kukaan ei tunne henkilökohtaisesti yhtäkään koronaan sairastunutta. Eikö tämän pitänyt olla joku pandemia yms.? Onko kyseessä outo sattuma vai todellakin äärimmäisen harvinainen tauti?

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa sairastuneista on so..male..ja. Siksipä ette tunnekaan.

Sama kuin Ruotsissa.

Vierailija
82/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi persu reppanaa... Kuinka jaksat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tunne ketään, joka olisi edes epäillyt sairastaneensa koronan. Kaikki tutut ovat olleet todella terveenä koko kevään, jopa 9-kymppinen anoppini ja hän ei piittaa rajoituksista yhtään mitään. Aivan turha hänelle on antaa mitään ohjeita, hän nauraa vaan ja sanoo, että antaapa koronan tulla, mieluummin hän siihen kuolee kuin kituu jossain ns. hoitolaitoksessa. Hän käy joka päivä kaupassa, kuulemma oikein ajankulukseen, kun ei muut paikat ole auki. Kampaajalla kehui käyneensä, mutta kirosi vyöhyketerapeuttinsa, joka ei ottanut häntä vastaan. Hänellä on pari ystävää, melkein yhtä vanhoja hekin ja heidän kanssaan kyläilee päivittäin, pelaavat korttia ja ryystävät kahvia, metsäretkelläkin olivat käyneet. Yhdellä on mökki ja sinne suunnistavat kuulemma heti kun kelit vähän vielä lämpenee. 

Oma melkein yhtä vanha äitini taas on pysytellyt jo viikkoja kotona, eikä päästä ketään sisälle. Minä vien ruokaostokset ovelle kerran viikossa. Hän on ahdistunut ja masentunut, itkeskelee ja soittelee meille lapsille lukuisia kertoja päivässä, kun on niin ikävää eikä aika kulu. Pari päivää sitten mun oli pakko käydä hänen luonaan, kun soitti, että "sydän paukuttaa kummallisesti ja on niin huono olo". Ei hänelleä sitten mitään sen kummempaa ollut, yksinäisyyttä ja ahdistusta vain. Soitin ambulanssin varalta, mutta eivät vieneet sairaalaan. Olo helpottuikin kun olin äidin luona vähän aikaa ja juteltiin. No, seuraavana päivänä hän taas soitteli peloissaan ja itkuisena. 

Vierailija
84/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunen muutaman koronan sairastaneen; minä itse, vaimoni, sisareni ja lankoni.

Teidän muiden on syytä ymmärtää ettei kukaan koronan sairastanut puhu siitä julkisesti leimaamisen pelossa. 

Vierailija
85/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ainakaan tämänhetkisessä asenneilmapiirissä paljon viitsi kuuluttaa kyseistä asiaa.

Nimenomaan tämä. Koronan sairastaneiden sheimaus on aivan järkyttävää. Siksi kukaan ei julkista jos on sen sairastanut. kertomisesta ei ole mitään hyötyä. Päinvastoin syyllistäminen on ihan järjetöntä. Mistäkö tämän tiedän? Koska itse ....

Vierailija
86/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen ettei monikaan koronan sairastanut mene näihin vasta-aine testeihin koska jo se että menet testiin riittää syyksi epäillä että sinulla on ollut tauti.

Vierailija
87/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tunne ketään joka olisi koronan sairastanut. Olisi nyt edes joku kaveri joka kertoisi kokemuksia mutta ei. Kaikki vaan porskuttaa terveinä. 

Vierailija
88/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tautia ei ole edes olemassa. Koittavat saada oikeat ihmiset jäämään kotiin, jotta voivat vaihtaa robottieliöiden paristot ja akut.

T: Totuus on lähellä

Juu ja maa on litteä, kyse on maailmanlaajuisesta salaliitosta, kuussa ei käyty ja reformistudio kertoo totuuden :D

Eikö itsestäsi vaikuta vähän oudolta koko tämä pelleily?

Vierailija
89/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ainakaan tämänhetkisessä asenneilmapiirissä paljon viitsi kuuluttaa kyseistä asiaa.

Nimenomaan tämä. Koronan sairastaneiden sheimaus on aivan järkyttävää. Siksi kukaan ei julkista jos on sen sairastanut. kertomisesta ei ole mitään hyötyä. Päinvastoin syyllistäminen on ihan järjetöntä. Mistäkö tämän tiedän? Koska itse ....

Kuka ja missä "sheimaa" koronaan sairastuneita? Kylähullut jossain somekuplassa vai?

Vierailija
90/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähin tieto on kaverin koronaan kuollut työkaveri. 

Jos laskettaisiin yhteen kaikki netissä ilmoitetut kuolleet tuttavat ja tuttavan tuttavat niin niistä tulisi varmaan ainakin 10.000 henkeä...

Nuoria työikäisiäkin tuntee moni kuolleen vaikka alle 60-vuotiaita on kuolleiden joukossa ollut kaksi.

Entäs ne yli 20, joiden ikää ei mainittu?

Vierailija
91/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsingin kaupunginjohtaja persu? Tämä oli uutta mulle. Hän se tämän faktana kertoi.

Vierailija
92/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta yhdestä kirjotuksesta mieleen että kuinkahan moni vanhus joutuu sairaalaan ihan vaan yksinäisyydestä ja pelosta johtuen nyt? Tai peräti kuolee. Onhan se täysi yksinäisyys melkosta kidutusta ihmiselle, joka ei pääse edes kauppaan, ei tapaa yhtään ketään viikkokausiin. En nyt puhu joistain 70 v "vanhuksista" vaan oikeasti vanhoista ja huonokuntosista, joille ne sukulaisten vierailut on suunnilleen ainut ilo. Ei paljon varmaan tuo elämään sisältöä ne kotihoidon muutaman minuutin piipahdukset. Ja jos ei enää oikein jaksa ja osaa mitään itse tehdä, esim. käsitöitä, ristikoita, laittaa ruokaa, siivota. Ajatelkaa: ei mitään ajankulua, ei mitään elämänsisältöä. 

Vierailija
93/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään tunne ketään jolla olis korona tai ainakaan tietäs siitä. Tosin asun maalla, että vois kuvitella, että täällä ei niin helpolla leviä, kun ulkonakin on tilaa temmeltää niin että ei törmää kehenkään. 

Vierailija
94/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ei ole tiedossa yhtäkään sairastunutta edes tutun tutun tuttua. Jännä pandemia.

Vierailija
95/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut panikoivat ihan ilman mitään syytä. Sitä se some teettää.

Vierailija
96/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsingin kaupunginjohtaja persu? Tämä oli uutta mulle. Hän se tämän faktana kertoi.

Pystyn helposti lukemaan rasistiset ajatuksesi rivien välistä. Onko sinusta siinä mitään ihmeellistä, että heikommassa terveysasemassa olevat ryhmät sairastuvat helposti? Ovathan he aikamoista kokeneet, helppoa on heitä herjata, kun itse syntynyt kultalusikka suussa.

Vierailija
97/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan niin hölmö että kertoo.

Vierailija
98/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn helposti lukemaan rasistiset ajatuksesi rivien välistä. Onko sinusta siinä mitään ihmeellistä, että heikommassa terveysasemassa olevat ryhmät sairastuvat helposti? Ovathan he aikamoista kokeneet, helppoa on heitä herjata, kun itse syntynyt kultalusikka suussa.

Yhtä helposti se kaikkiin tarttuu ellei ole immuuni. som put elävät tiiviimmin perheyhteisössä ja siksi leviää helpommin.

Vierailija
99/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se melko harvinaista, jos todella tuntisit jonkun koronaa sairastavan ja vielä tietäisitkin sen. Prosenttilaskurin mukaan Suomessa on 0,08 % asukkaista sairastunut tautiin. Kaikki eivät varmasti muista julistaa sairastumistaan koko tuttavapiirilleen. Joten ap voi levätä rauhassa.

Vierailija
100/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, hän ei ole mainostanut asiaa missään somessa, joten yllätyin todella. Kyseessä on vielä ihan nuori ihminen, n 30 v ja hän on sairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi