Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne nykypäivänä vain "mennään töihin?"

Vierailija
02.10.2024 |

Tuota lausetta hoetaan niin ministeritasolla kuin kansan syvien rivien joukossa sosiaalisessa mediassa ja palstoilla. Mutta mikä on sellainen työpaikka tänä päivänä, jonne vain mennään töihin ilman hakemuksia, haastatteluita, rekryprosesseja yms.? Että vain suunnilleen  kävellään työpaikalle ja ilmoitetaan, että tulin nyt tänne töihin, kun on kuulemma työvoimapula? 

Ja ennen kaikkea miksi jotkut luulee, että töitä saadaan edelleen tuolla tavalla?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä saa 9 euron töitä.

Vierailija
2/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tietenkin hommataan lähihoitajan koulutus ja sitten vasta mennään töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeriöön. Menet sinne ja sanot, että Purra käski tulla. 

Vierailija
4/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrafirmasta saa tes palkattuja kokopäivätöitä, jos osaa jotain. Osaamiseksi riittää esimerkiksi kuorma-autokortti.

Vierailija
5/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa joudut opiskella eka vähintää 1-10 vuotta ennenko kukaa työnantaja ottaa ees tosissaa :D Jos silloinkaan koska "kokemus" on tärkeä, mutta miten sitä "kokemusta" saadaan jos kukaan ei anna mahdollisuutta? Sepä vasta iso kysymys onkin :D

Vierailija
6/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin maanantaina lähellä olevaan yritykseen kysymään töitä ja nyt olin tänään kolmatta päivää hommissa.

Vierailija
7/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalle, sitten kun olet ensin kouluttautunut, hankkinut osaamista, tehnyt ehkä harrasteprojekteja, saanut ehkä suosituksia, ollut sinnikäs markkinoimaan itseäsi.

Vierailija
8/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen jo. Ei se poista sitä faktaa, että olen työtön ja elän työttömyyskorvauksella.

Vierailija
9/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä vaan soitin, että mä tulen teille töihin,millon pidettäs haastattelu? Vähän hoomoilasena oli,mistä sain numeron. Mutta sain haastattelun ja siellä olen ollut nyt 10 vuotta töissä. 

Vierailija
10/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jonkun sanovat, että Helsingissä "laiskat" voisivat kävellä esimerkiksi Mannerheimin tien läpi ja kolkutella joka firman oviin. Koska kyllä tekevä työtä löytää.

Näinhän se toki on.

Vierailija
11/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen jo. Ei se poista sitä faktaa, että olen työtön ja elän työttömyyskorvauksella.

Idiootti! Kukaan ei palkkaa "ysieuron" porukkaa oikeaan työsuhteeseen. Lopetat sen ja hankit oikean työpaikan. Jos et osaa mitään tai ei ole koulutusta kouluttaudut ensin.

Vierailija
12/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Marin huudellu aikoinaan, että KAIKILLA suomalaisilla pitää olla korkeakoulu tutkinto...... Mites me +50 vuotiaat, millä ei ole enää mahdollisuutta/varaa kouluttautua. Nykyään pitää olla jopa siivojaksi haluavalla laitoshuoltajan erikoisammattitutkinto. Vaikka olisi vuosikausia tehnyt kyseisiä töitä aikaisemmin, et saa töitä, koska EI OLE TUTKINTOA!!! Kokemuksella ei niin väliä. Että näin.

Vierailija
13/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntifirmoihin otetaan kaikki töihin. 

Vierailija
14/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta yritys, voit aloittaa työt samantien. Niin tehtiin jo 1970-luvulla.

Vierailija
15/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonka maksaa veronmaksajat! Nyt valoja päälle

Vierailija
16/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tosiaan saattoi peruskoulun jälkeen kävellä läheiselle tehtaalle, kysyä sieltä hommia ja tehdä niitä eläkeikään asti. Siinä kohtaa saattoi perusduunarillakin olla velaton asunto ja huoleton elämä. Nyt nämä tehtaallekävelijätyypit ovat yhteiskunnasta syrjäytyneitä. Ihmisiä, joiden pää ei riitä loputtomaan kouluttautumiseen, mutta jotka mielellään tekisivät yksinkertaisia hommia ja oppisivat työssään, jos sellaisia hommia olisi. Mutta ei ole. On tapahtunut valtava rakenteellinen muutos, joka jää ihan käsittämättömän vähälle huomiolle. Kaiken maailman paviaanit vaan määkivät että mEnKÄÄ tÖIHin! 

Vierailija
17/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuitenkin kannat kortesi yhteiseen kekoon. Se on työnteon perustarkoitus.

Vierailija
18/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä, perustanpa yrityksen nimeltä "Minun yritys". No niin, mitäpäs sitä tekisi. Jotain kai yritän sitten.

Kyllä ensin vaaditaan yritysidea, laskelmat, suunnitelma. Sitten jos näyttää todennäköiseltä, että siitä jäisi jotain käteenkin, niin voinee yrittää.

Vierailija
19/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti! Kukaan ei palkkaa "ysieuron" porukkaa oikeaan työsuhteeseen. Lopetat sen ja hankit oikean työpaikan. Jos et osaa mitään tai ei ole koulutusta kouluttaudut ensin.

Ei tarvi nimitellä. Kaikki illat haen töitä (no, nyt odotan että pastavesi kiehuu ja nojailen tiskipöytään). Tutkintoja on kaks (amis ja amk), eri aloilta. Olen kiitetty ja pidetty työntekijä ollut, suosittelijoita riittää. Vai oliko sulla tarjota töitä? Tällä viikolla on tullut kolme hylkäystietoa - 112, 187 ja 357 hakijaa niihin paikkoihin.

Vähän paha lopettaa ysieurosta, kun tarviin työttömyyskorvauksen vuokraan, ruokaan ja bussilippuun.

Vierailija
20/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan yrityksen saa kokematon ja kouluttamaton ihminen nykypäivänä edes kohtuullisella todennäköisyydellä kannattamaan? Perustamalla yrityksen jättää samalla itsensä hyvin pitkälti kaikkien turvaverkkojen ulkopuolelle. Tässä maassa menestyvät vain muita riistävät suuryritykset. Onnea kenelle tahansa vaikka kivijalkakaupan perustamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi