Ikäero
Yleensä yli 10 vuoden ikäero aiheuttaa vain pahennusta, mutta eikö vanhempi mies sovi paremmin naisen eri vaiheisiin? Itsekin olen viettänyt viime vuodet raikulivuosia nuoruuden suhteen kariuduttua. Perheen perustaminen ei ole ollut oikein mielessä, joskin sopivaa kumppaniakaan ei löytynyt noina vuosina. Kaippa olen ollut myös vastuuton nuori melko pitkään, vaikka kovin lapsellinen en ole. Lapsenmielinen ehkä.
Nyt kuitenkin olen tapaillut nuorta naista ja nämä ajatukset ovat nousseet keskiöön. Katsellaan nyt ensin, mutta muutaman vuoden sisään lapsia voisi tehdäkin. Hän kerkeää valmistumaan ja itse kerkeän sopivasti säästämään varallisuutta, enkä vain imuroi kaikkea löyhää nokkaani.
Miksi ikäerot siis hiertävät tätä vakavaa ja elämänilotonta kansaa? Esimerkiksi Venäjällä käydessä olen huomannut, että miehet ovat järjestään 10 vuotta vanhempia. Lapsituotanto kukoistaa ja kansakunnalla on tulevaisuutta. Täällä taas koko systeemi tulee kaatumaan, kun pariutuminen on täynnä jotain ihmeellisiä hiljaisia sääntöjä ja sosiaalinen paine viimeistään estää onnen.
Mitä tähän tuumaavat kaikkitietävät mammamme?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuuma katoaa, ja sen jälkeen se on vain vanha mies. Jos kuljet rahan perässä, sillä saattaa olla tuntemattoman mittainen hoitovastuu-niminen korko.
Seniori-ikäisiin en sekaantuisi lainkaan, ovat liian vapaamielisiä: https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000929829.html
"Kuusikymppiset suhtautuvat uskottomuuteen vapaamielisemmin kuin seuraava sukupolvi."
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan paras ikäero puolisoiden välillä on 0-1 vuotta, koska silloin elämänkokemus on samanlainen ja yhteisiä juttuja on eniten.
Anna esimerkki elämänkokemuksesta? Mitä tarkoitat tuolla.
Koettu samat asia samoihin aikoihin. Samat maailman tapahtumat, samat musiikit jne. Eniten yhteisiä puheenaiheita. Toki isompikin ikäero voi tuntua turvalliselta naisesta jossakin vaiheessa, mutta nuo liitot eivät useinkaan kestä ja motiivi olla vanhemman kanssa voi olla joku muu kuin aito rakkaus. Toki poikkeuksiakin on, mutta keskimäärin noin.
Ei parisuhteessa puhuta juurikaan menneisyydestä vaan nykyhetken tapahtumista. Miten jos nuori nainen pitää klassisesta musiikista, joka on sävelletty 200 vuotta sitten ja vanhempi mies ava maxista.
Parisuhteet päättyy keskimäärin aina eroon. Vanhemman miehen kanssa elämä voi olla jo rahallisessa mielessä järkevää ja helpottaa elämää.
Rakkaus toki alussa on aina tärkein asia. Ellei sitä ole ei kannata alkaa minkään ikäisen kanssa kimppaan.
mies52v
Pappa puhuu potaskaa. Yhteiset sukupolvikokemukset ovat tärkeitä. Parisuhteet päättyvät aina ja yli puolet ei pääty eroon. Suomalaiset miehet ovat hyvin tarkkoja siitä, että nainen ei hyödy heidän rahoistaan. Varakas ja pihi mies vain käyttää taloudellista valtaa naiseen ja mitä nuorempi nainen on, sitä vähemmän hänellä on kokemusta pitää puoliaan. Siinä nainen päätyy ennen pitkää kodinhoitajaksi ja lopulta omaishoitajaksi.
Höpöti höpö. kuka muka puhuu berliin muurin kaatumisesta kumppaninsa kanssa. Elämä eletään hetkessä ei menneisyydessä
mies52v
Berliinin muurin kaatuminen oli lähtölaukaus isoille muutoksille maailmassa. Ne kosketti minua ja ne kosketti myös miestä. Tapahtumat vaikutti kummankin meidän elämään ja muutti meitä ihmisinä. Sinä nyt et ymmärrä, mistä on kyse.
En ymmärrä. Miehet ei yleensä herkistele maailman tapahtumilla. Ymmärrän tietenkin jos miehesi on saksalainen niin silloin tuolla on voinut olla merkitystä. Ssmoin tuo sama musiikkimaku josta jotkut vouhkaavat. Ei ymmrrä mitä väliä sillä on.
Mies52v
Et voi olla noin tyhmä mitä esität. Berliinin muurin sortuminen oli lähtölaukaus isoille muutoksille ja niiden muutosten vaikutukset koskettivat sekä minun että miehen elämää ja paljon. Sen lisäksi en voisi olla sellaisen ihmisen kanssa, jonka mielestä minun kuuntelemani musiikki on joko joutavanpäiväistä hömpää tai hienostelua.
Musiikilla ei ole mitään väliä parisuhteessa, ellette sitten ole muusikko pariskunta. Aivan hevonkukkua
mies52v
Se, että on jotain yhteisiä juttuja ei katso ikää. Ja pitäisi ollakin jotain. Täytyy sanoa, että minusta tuntuu liitossani ettei meillä ole mitään yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Kyllä nyt jotain pitäisi olla. Surku fiilis sen puoleen. Ja meillä ei ole ikäeroa kuin 3 vuotta eli käytännössä ei mitään.