Ikäero
Yleensä yli 10 vuoden ikäero aiheuttaa vain pahennusta, mutta eikö vanhempi mies sovi paremmin naisen eri vaiheisiin? Itsekin olen viettänyt viime vuodet raikulivuosia nuoruuden suhteen kariuduttua. Perheen perustaminen ei ole ollut oikein mielessä, joskin sopivaa kumppaniakaan ei löytynyt noina vuosina. Kaippa olen ollut myös vastuuton nuori melko pitkään, vaikka kovin lapsellinen en ole. Lapsenmielinen ehkä.
Nyt kuitenkin olen tapaillut nuorta naista ja nämä ajatukset ovat nousseet keskiöön. Katsellaan nyt ensin, mutta muutaman vuoden sisään lapsia voisi tehdäkin. Hän kerkeää valmistumaan ja itse kerkeän sopivasti säästämään varallisuutta, enkä vain imuroi kaikkea löyhää nokkaani.
Miksi ikäerot siis hiertävät tätä vakavaa ja elämänilotonta kansaa? Esimerkiksi Venäjällä käydessä olen huomannut, että miehet ovat järjestään 10 vuotta vanhempia. Lapsituotanto kukoistaa ja kansakunnalla on tulevaisuutta. Täällä taas koko systeemi tulee kaatumaan, kun pariutuminen on täynnä jotain ihmeellisiä hiljaisia sääntöjä ja sosiaalinen paine viimeistään estää onnen.
Mitä tähän tuumaavat kaikkitietävät mammamme?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ap luottaisi nykyisen suhteen kestävyyteen. Nuorella naisella on vain joku "vaihe" ja hän tulee hankkimaan omanikäisen kumppanin vakiintuessaan.
Tämä! Noin 3-kymppisenä viimeistään lähtee.
Mä tein niin ja sitten piti ajaa takaa sitä omaa menetettyä nuoruutta itseä nuoremman kanssa.
40-vuotiaana vasta olin valmis oman ikäiseen kumppaniin.
Ei kaikki ole tuollaisia moraalittomia naisia.
m37
Sitten kun se nuori vaimo jossain vaiheessa huomaa, että tuo ja tuokin juttu olisi ollut kiva kokea, niin mies voi kannustaa naista tekemään niin joko yksin tai yhdessä miehen kanssa. Jos se naisen unelma on reppureissata kuukausia Aasiassa, niin mies järjestää asiat niin, että he voivat yhdessä toteuttaa naisen toiveen. Vaikka ajatus viisikymppisestä miehestä kuulostaa kauhealta, hän vain nielee pettymyksensä ja lähtee innokkaana mukaan. Mikäli mies kieltäytyy edes kuuntelemasta moista hömpötystä, niin nainen lähtee tai jää ja katkeroituu. Ei ne naisten haaveet ole jatkuvaa seksiä vaikka miehet niin kuvittelevat.
Eiköhän 34v kanssa ehdi tuollaiset kokea vielä.
Minä olen yrittänyt olla suhteessa oman ikäisteni kanssa, mutta olen aina ollut henkisesti vähän itseäni vanhempi, joten se ei ole onnistunut. Miehet ovat olleet elämänsa kanssa vielä hukassa, tai ihan vain todella kiinni lapsuudenperheessään. Itse olen nuoresta pitäen ollut itsenäinen ja määrätietoinen, joten omanikäiset miehet ovat tuntuneet lapsellisilta. Tapasin sitten kolme vuotta vanhemman miehen, eikä kyllä edes huomaisi ikäeroa. Mukavaa kun on henkisesti kypsä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies siis saa elää yli kymmenen vuotta itsenäistä elämää ihan itseen keskittyen, naisen pitää siirtyä suoraan lapsuudenkodista miehen kanssa asumaan ja perustamaan perhettä. Missä vaiheessa naisella on tilaa kasvaa sellaiseksi kuin on, kun ensin sitä rajoittavat vanhemmat ja sitten puoliso? Tuo vaihe elämässä on hyvin tärkeä ja jos se jää välistä, siitä seuraa ongelmia myöhemmin. Jos ei muille, niin sille naiselle.
Oma mies on minua kolme vuotta vanhempi ja se on minun mielestä ihan maksimi ikäero. Mitä pitempään me ollaan oltu yhdessä, sitä enemmän olen huomannut mitä hyötyä on siitä, että ollaan suurin piirtein saman ikäisiä.
Minä en lähtökohtaisesti vastusta suuren ikäeron suhteita, jos tosiaan se nuorempikin on saanut jo elää ja kokea itsenäistä elämää. Mutta juuri tuo ihmetyttää, että vain se vanhempi osapuoli on saanut kokea sen itsenäisen elämän ennen kuin suunnittelee perhettä, mutta sitten ei soisi sitä sille nuorelle kumppanille. Pitää itsestäänselvänä, että se 21-vuotias haluaa suoraan avioliittoon ja lapsia pukkaamaan. Tuossa just näkee, että oma lehmä ojassa ja käytetään toisen kokemattomuutta ja tietämättömyyttä hyväksi ja sitoututetaan suhteeseen, jota nuorempi luultavasti katuu. Nämä ovat juuri niitä, jotka sitten myöhemmin alkavat elää nuoruuttaan uudestaan, kun se oikea nuoruus meni vanhemman kumppanin elämänvaiheen mukaan elämiseen.
Ei kaikilla ihmisillä ole mitään tarvetta nuzzia ympäriinsä elääkseen nuoruutta, ei edes kaikilla naisilla.
m37
Tuossa näkee miesten ja naisten eron. Miehille nuoruus tarkoittaa pelkkää seksiä sinne ja tänne kenen kanssa tahansa, naiselle elämyksiä ja kokemusta siitä, että voi keskittyä vain omaan itseen. Ei se pippeli ole naisille niin tärkeä mitä te teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ap luottaisi nykyisen suhteen kestävyyteen. Nuorella naisella on vain joku "vaihe" ja hän tulee hankkimaan omanikäisen kumppanin vakiintuessaan.
Mä tein niin ja sitten piti ajaa takaa sitä omaa menetettyä nuoruutta itseä nuoremman kanssa.
m37
Sitten kun se nuori vaimo jossain vaiheessa huomaa, että tuo ja tuokin juttu olisi ollut kiva kokea, niin mies voi kannustaa naista tekemään niin joko yksin tai yhdessä miehen kanssa. Jos se naisen unelma on reppureissata kuukausia Aasiassa, niin mies järjestää asiat niin, että he voivat yhdessä toteuttaa naisen toiveen. Vaikka ajatus viisikymppisestä miehestä kuulostaa kauhealta, hän vain nielee pettymyksensä ja lähtee innokkaana mukaan. Mikäli mies kieltäytyy edes kuuntelemasta moista hömpötystä, niin nainen lähtee tai jää ja katkeroituu. Ei ne naisten haaveet ole jatkuvaa seksiä vaikka miehet niin kuvittelevat.
Se 34-vuotias on ehtinyt jo tehdä nuo, ei taatusti lähde samaan enää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies siis saa elää yli kymmenen vuotta itsenäistä elämää ihan itseen keskittyen, naisen pitää siirtyä suoraan lapsuudenkodista miehen kanssa asumaan ja perustamaan perhettä. Missä vaiheessa naisella on tilaa kasvaa sellaiseksi kuin on, kun ensin sitä rajoittavat vanhemmat ja sitten puoliso? Tuo vaihe elämässä on hyvin tärkeä ja jos se jää välistä, siitä seuraa ongelmia myöhemmin. Jos ei muille, niin sille naiselle.
Oma mies on minua kolme vuotta vanhempi ja se on minun mielestä ihan maksimi ikäero. Mitä pitempään me ollaan oltu yhdessä, sitä enemmän olen huomannut mitä hyötyä on siitä, että ollaan suurin piirtein saman ikäisiä.
Minä en lähtökohtaisesti vastusta suuren ikäeron suhteita, jos tosiaan se nuorempikin on saanut jo elää ja kokea itsenäistä elämää. Mutta juuri tuo ihmetyttää, että vain se vanhempi osapuoli on saanut kokea sen itsenäisen elämän ennen kuin suunnittelee perhettä, mutta sitten ei soisi sitä sille nuorelle kumppanille. Pitää itsestäänselvänä, että se 21-vuotias haluaa suoraan avioliittoon ja lapsia pukkaamaan. Tuossa just näkee, että oma lehmä ojassa ja käytetään toisen kokemattomuutta ja tietämättömyyttä hyväksi ja sitoututetaan suhteeseen, jota nuorempi luultavasti katuu. Nämä ovat juuri niitä, jotka sitten myöhemmin alkavat elää nuoruuttaan uudestaan, kun se oikea nuoruus meni vanhemman kumppanin elämänvaiheen mukaan elämiseen.
Ei kaikilla ihmisillä ole mitään tarvetta nuzzia ympäriinsä elääkseen nuoruutta, ei edes kaikilla naisilla.
m37
Nuoruus ei ole sitä, että vain nussitaan ympäriinsä. Tätäkö se oli sulle? Siksikö et suo naisille omaa nuoruutta? Pelkäät, että pyheellinen nuori kumppani onkin jo ehtinyt harrastamaan seksiä muiden kanssa?
Toisin kuin sinuntyyppisillä miehillä, jotka ilmeisesti vain huoripukkeilevat nuoruutensa, naisilla on monia haaveita. Monet haluavat reissata ystävien kanssa tai asua itsekseen ulkomailla. Viettää elämää tavaten uusia ihmisiä saaden ja uusia kokemuksia. Ehkä kokeilla kimppakämppäasumista kavereiden kanssa. Tuntea, että mitä vain voi tehdä. Ei se niin mene, että nussitaan ensin randommiehiä ja sitten avioliitto. Elämään mahtuu muutakin. Juuri sinunkaltaisia rajoittavia, ahdasmielisiä miehiä, nuorten naisten kannattaa välttää viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt olla suhteessa oman ikäisteni kanssa, mutta olen aina ollut henkisesti vähän itseäni vanhempi, joten se ei ole onnistunut. Miehet ovat olleet elämänsa kanssa vielä hukassa, tai ihan vain todella kiinni lapsuudenperheessään. Itse olen nuoresta pitäen ollut itsenäinen ja määrätietoinen, joten omanikäiset miehet ovat tuntuneet lapsellisilta. Tapasin sitten kolme vuotta vanhemman miehen, eikä kyllä edes huomaisi ikäeroa. Mukavaa kun on henkisesti kypsä kumppani.
Kolme vuotta on ihan normaali ikäero. Taitaa olla se yleisin.
Nyt puhutaan 13 vuoden ikäerosta, jossa se nuorempi on vain 21-vuotias. Ja pitäisi kuulemma jo kohta perhe perustaa, koska se on se, mitä tämä 34-vuotias osapuoli haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan paras ikäero puolisoiden välillä on 0-1 vuotta, koska silloin elämänkokemus on samanlainen ja yhteisiä juttuja on eniten.
Anna esimerkki elämänkokemuksesta? Mitä tarkoitat tuolla.
Koettu samat asia samoihin aikoihin. Samat maailman tapahtumat, samat musiikit jne. Eniten yhteisiä puheenaiheita. Toki isompikin ikäero voi tuntua turvalliselta naisesta jossakin vaiheessa, mutta nuo liitot eivät useinkaan kestä ja motiivi olla vanhemman kanssa voi olla joku muu kuin aito rakkaus. Toki poikkeuksiakin on, mutta keskimäärin noin.
Ei parisuhteessa puhuta juurikaan menneisyydestä vaan nykyhetken tapahtumista. Miten jos nuori nainen pitää klassisesta musiikista, joka on sävelletty 200 vuotta sitten ja vanhempi mies ava maxista.
Parisuhteet päättyy keskimäärin aina eroon. Vanhemman miehen kanssa elämä voi olla jo rahallisessa mielessä järkevää ja helpottaa elämää.
Rakkaus toki alussa on aina tärkein asia. Ellei sitä ole ei kannata alkaa minkään ikäisen kanssa kimppaan.
mies52v
Pappa puhuu potaskaa. Yhteiset sukupolvikokemukset ovat tärkeitä. Parisuhteet päättyvät aina ja yli puolet ei pääty eroon. Suomalaiset miehet ovat hyvin tarkkoja siitä, että nainen ei hyödy heidän rahoistaan. Varakas ja pihi mies vain käyttää taloudellista valtaa naiseen ja mitä nuorempi nainen on, sitä vähemmän hänellä on kokemusta pitää puoliaan. Siinä nainen päätyy ennen pitkää kodinhoitajaksi ja lopulta omaishoitajaksi.
Sähän puhut niinkun naisilla olisi joku oikeus miehen lompakolle. Huh huh.
Sinulla on sisälukutaito hukassa. Työssäkäyvä liki keski-ikäinen ei muuta asumaan opiskelijayksiöön syömään nuudelia ja juhlimaan kavereiden kanssa nyyttäriperiaatteella. Opiskelevalla tai vastavalmistuneella ei ole varaa siihen elintasoon, missä pitkään töissä ollut mies haluaa elää. Kun mies joutuu maksamaan enemmän kuin nainen, mies alkaa käyttää tilannetta hyödykseen. Nainen joutuu vastineeksi tekemään yksin kotityöt, kun mies vetoaa siihen, että hän maksaa kulut. Tästä olen tällä palstalla lukenut useita miesten kommentteja, miksi noin on oikein tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Ei ehdi. Johan ap sanoi, että suunnitelmissa on avioliitto ja lasten hankinta. Ei kaukomatkailu.
Minusta vaikuttaa, osin omiin kokemuksiin perustuen, että vanhemmat miehet ovat nuorille naiselle usein aika toksista seuraa. Itse seurustelun liian pitkään itseäni melkein 10 vuotta vanhemman miehen kanssa, ja varsinkin loppuvaiheessa tunnistin selvästi mm. luutumisen, pahantuulisuuden ja yleisen ankeuden, taipumuksen vähätellä minua sekä yritykset "vanhempana ja viisaampana" kävellä ylitseni. Vahti myös loppuvaiheessa vanhenemisen merkkejäni, vaikka itse kävi melkein neljää kymmentä. Yritti muokata minusta mieleistään ja kun mietin yhteistä aikaa näen kuinka ohjaili elämänvalintojani koulun, työn ym. suhteen. Onneksi en alkanut tekemään sille lapsia. Lopulta suhde kaatui miehen erektio-ongelmiin ja minun syyllistämiseeni niistä, se oli minulle se viimeinen pisara.
Nyt olen päätynyt yhteen muutamaa vuotta nuoremman miehen kanssa ja elämä tuntuu vihdoin ihanalta.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 18 v kirjoitti:
Minä 18 v ja mies 52 v. Mies käy töissä, minä koulussa. Rahaa ei tule paljon, mutta sitäkin enemmän rakkautta. Lapsi tulossa ja muutetaan ulkomaille parin vuoden päästä. Hyvin toimii meillä ja on ollut ihana yhdistää kaksi sukupolvea. Mies unelmani.
Höpö höpö, trolli.
Ei ole mikään höpö höpö, vaan ihan totta. Turhaan kyllä tänne vauvapalstoille vastailla, kun aina tulee tällaisia vastauksia. Meillä on hyvä ja ihana parisuhde ja yhteiset kasvatussuunnitelmat. Aviossa ollaan ja ikäeroa 34 vuotta. Meillä toimii, ei varmaan toimisi kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Äläpä nyt muiden puolesta siinä vastaile. Olen toki jo matkustellut kohtuudella, mutta kyllä tässä vielä on halua maailmaa nähdä. Miten, missä ja milloin, on toki oma juttunsa.
Olen toisinaan jopa miettinyt, että myyn omaisuuteni täällä, ja lähden Keski-Aasiaan laukkaamaan pitkin aroja maailman nopeimmilla hevosilla loppuelämäksi. Mutta tuo suunnitelma on toistaiseksi nyt jäähyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Ei ehdi. Johan ap sanoi, että suunnitelmissa on avioliitto ja lasten hankinta. Ei kaukomatkailu.
Jaa, täällä useampi nyt vaahtoaa noista lapsista. En ole varma haluanko lapsia, enkä ainakaan tähän ikään mennessä ole ollut siihen henkisesti valmis. Siksi asiasta mainitsin, kun nyt ajatukset ovat hiukan muuttuneet. Tuskin olen ainoa mies maailmassa, joka kokee asian näin vanhemmiten. Vuosien mittaan tapaamani naiset taas ovat olleet halukkaita sitoutumaan jo nuoremmalla iällä, ja osa jopa varovaisesti maininnut perhehaaveistaan. Ei siitä itselle mitään psykoosia ole jysähtänyt päälle, vaan koin tuon enemmänkin ihan normaaliksi biologiseksi pöhinäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Äläpä nyt muiden puolesta siinä vastaile. Olen toki jo matkustellut kohtuudella, mutta kyllä tässä vielä on halua maailmaa nähdä. Miten, missä ja milloin, on toki oma juttunsa.
Olen toisinaan jopa miettinyt, että myyn omaisuuteni täällä, ja lähden Keski-Aasiaan laukkaamaan pitkin aroja maailman nopeimmilla hevosilla loppuelämäksi. Mutta tuo suunnitelma on toistaiseksi nyt jäähyllä.
Sinä oletkin uniikki lumihiutale. Tavallisempi tapaus on se, että 34-vuotias on ollut vakituisessa työsuhteessa vuosia ja on ostanut omistusasunnon, jolloin pitkät ulkomaanmatkat tai muuttaminen väliaikaisesti kaupungista tai maasta toiseen on mahdotonta ajatuksenkin tasolla. Se parikymppinen joutuu sitten luopumaan omista unelmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Jaa, täällä useampi nyt vaahtoaa noista lapsista. En ole varma haluanko lapsia, enkä ainakaan tähän ikään mennessä ole ollut siihen henkisesti valmis. Siksi asiasta mainitsin, kun nyt ajatukset ovat hiukan muuttuneet. Tuskin olen ainoa mies maailmassa, joka kokee asian näin vanhemmiten. Vuosien mittaan tapaamani naiset taas ovat olleet halukkaita sitoutumaan jo nuoremmalla iällä, ja osa jopa varovaisesti maininnut perhehaaveistaan. Ei siitä itselle mitään psykoosia ole jysähtänyt päälle, vaan koin tuon enemmänkin ihan normaaliksi biologiseksi pöhinäksi.
Et itse tiennyt, haluatko lapsia ennen kuin olit 34-vuotias, mutta oletat, että 21-vuotias tietää ja tietää myös sen, että on valmis niitä lapsia tekemään jo tässä vaiheessa.
Ikäero on vain numero. Vain sillä on väliä että homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan paras ikäero puolisoiden välillä on 0-1 vuotta, koska silloin elämänkokemus on samanlainen ja yhteisiä juttuja on eniten.
Anna esimerkki elämänkokemuksesta? Mitä tarkoitat tuolla.
Koettu samat asia samoihin aikoihin. Samat maailman tapahtumat, samat musiikit jne. Eniten yhteisiä puheenaiheita. Toki isompikin ikäero voi tuntua turvalliselta naisesta jossakin vaiheessa, mutta nuo liitot eivät useinkaan kestä ja motiivi olla vanhemman kanssa voi olla joku muu kuin aito rakkaus. Toki poikkeuksiakin on, mutta keskimäärin noin.
Ei parisuhteessa puhuta juurikaan menneisyydestä vaan nykyhetken tapahtumista. Miten jos nuori nainen pitää klassisesta musiikista, joka on sävelletty 200 vuotta sitten ja vanhempi mies ava maxista.
Parisuhteet päättyy keskimäärin aina eroon. Vanhemman miehen kanssa elämä voi olla jo rahallisessa mielessä järkevää ja helpottaa elämää.
Rakkaus toki alussa on aina tärkein asia. Ellei sitä ole ei kannata alkaa minkään ikäisen kanssa kimppaan.
mies52v
Pappa puhuu potaskaa. Yhteiset sukupolvikokemukset ovat tärkeitä. Parisuhteet päättyvät aina ja yli puolet ei pääty eroon. Suomalaiset miehet ovat hyvin tarkkoja siitä, että nainen ei hyödy heidän rahoistaan. Varakas ja pihi mies vain käyttää taloudellista valtaa naiseen ja mitä nuorempi nainen on, sitä vähemmän hänellä on kokemusta pitää puoliaan. Siinä nainen päätyy ennen pitkää kodinhoitajaksi ja lopulta omaishoitajaksi.
Höpöti höpö. kuka muka puhuu berliin muurin kaatumisesta kumppaninsa kanssa. Elämä eletään hetkessä ei menneisyydessä
mies52v
Berliinin muurin kaatuminen oli lähtölaukaus isoille muutoksille maailmassa. Ne kosketti minua ja ne kosketti myös miestä. Tapahtumat vaikutti kummankin meidän elämään ja muutti meitä ihmisinä. Sinä nyt et ymmärrä, mistä on kyse.
En ymmärrä. Miehet ei yleensä herkistele maailman tapahtumilla. Ymmärrän tietenkin jos miehesi on saksalainen niin silloin tuolla on voinut olla merkitystä. Ssmoin tuo sama musiikkimaku josta jotkut vouhkaavat. Ei ymmrrä mitä väliä sillä on.
Mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Et itse tiennyt, haluatko lapsia ennen kuin olit 34-vuotias, mutta oletat, että 21-vuotias tietää ja tietää myös sen, että on valmis niitä lapsia tekemään jo tässä vaiheessa.
No ei tässä nyt ketään pakolla saateta raskaaksi. Vaikka rajuista otteista toisinaan tykkäänkin, niin pillereiden oksennuttaminen ja persiiseen tunkeminen ei kuulu leikkeihini. Joku roti.
Hevosmiehenä köydet, raippa ja hirmunen hirnunta on lähempänä omia mielitekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Kuules nyt, ei tuollaiset ole iästä vaan luonteesta kiinni. Mä olen 54-vuotias, teen pitkiä road trippejä, kiipeilen vuorilla, käyn sukeltamassa, patikoin sekä Lapissa että Patagoniassa. Ei ole mitään halua jämähtää keinutuoliin vielä vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m37
Sinä oletkin uniikki lumihiutale. Tavallisempi tapaus on se, että 34-vuotias on ollut vakituisessa työsuhteessa vuosia ja on ostanut omistusasunnon, jolloin pitkät ulkomaanmatkat tai muuttaminen väliaikaisesti kaupungista tai maasta toiseen on mahdotonta ajatuksenkin tasolla. Se parikymppinen joutuu sitten luopumaan omista unelmistaan.
Tämä taas on ennemminkin voi voi. Kannattaa pelata korttinsa oikein, niin voi toteuttaa itseään parhaalla katsomallaan tavallaan. Tätä ikään kuin tarkoitin avauksen lapsenmielisyydellä, eli olen ollut aina huono taipumaan muiden tahtoon. Parisuhteessa toki olen hyvinkin valmis kompromisseihin, koska parisuhteeseen olen päätynyt vain ihmisen kanssa jota todella rakastin, enkä viddumaisen vänkärin ihan vaan vidduillakseni.
Menipä kommenttikenttä synkeäksi.
Ei tässä ketään olla mitenkään kahlitsemassa. Ja lienee paikallaan todeta naisen olleen se aktiivisempi suhteen alussa, ennen kuin itsekin todella roihahdin liekkeihin neitosen henkisen annin vuoksi. Suurin osa kauniista naisista on sietämättömän raskaita henkisesti, mutta hän vaikuttaa olevan se toivottu poikkeus.
Ja mitä se eletty tai elämätön elämä oikein on? Hän on kerennyt jo useamman vuoden itsenäistymään sekä toisaalta pettymään alhaisiin niljakkeisiin. Kymmenenkö pitää saada täyteen ennen kuin on joku mystinen, aikuinen nainen? Hän on myös matkustellut ja toteuttanut itseään harrastuksensa muodossa. Mitä tässä pitäisi siis varsinaisesti odotella, jotta en alistaisi ja tuhoaisi kenenkään elämää?
Tyylini on muutenkin antaa jokaisen elää niin kuin haluaa. Keskityn siis etupäässä oman karavaanini kulkuun, mutta mukaan voi toki liittyä. Tuntuukin että naiset nyt projisoivat omia kauhukokemuksiaan ja kai myös -fantasioitaan ketjuun. Mielenrauhaa.