Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle on selvinnyt vasta aikuisena se, että iso osa ihmisistä on aika tyhmiä

Vierailija
19.04.2020 |

Olen tajunnut vasta jossain kolmen- ja neljänkymmenen ikävuoden välimaastossa, että suurin osa ihmisistä ei todellakaan ole kohtuullisen fiksuja ja kohtuullisia, vaan väestöön mahtuu suuri määrä ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista kykyä loogiseen ajatteluun ja jotka toimivat täysin ennakkoluulojensa ja hatarien käsitystensä varassa.

Sukuni on molemmilta puolilta fiksua porukkaa. Monet lapsuuden ja nuoruuden kavereistani ja heidän vanhemmistaan olivat myös kohtalaisen nohevaa väkeä, ei toki kaikki, mutta lapsena ja teini-ikäisenä asiaa ei osaa tarkastella niin kriittisesti. Koulussa toki oli paljonkin aivan seinästä revittyä porukkaa, mutta jotenkin sitä ajatteli, että se johtuu nuoruudesta, aikuiset ovat yleensä fiksumpia. Koulujen jälkeen menin yliopistoon, ja sielläkin ympärillä on suhteellisen älykästä porukkaa.

Olen toki ollut monenlaisissa työpaikoissa, joissa on kaikenlaisia ihmisiä, mutta kun niissäkin (esim. siivoojana ollessa) olen tavannut ajattelevia, miellyttäviä ja mukavia ihmisiä, todellisuus ei ole paljastunut. Johtunee ehkä siitäkin, että mulla on tapana ajatella ihmisistä ennemmin hyvää kuin pahaa.

No, en nyt aio käydä elämäntarinaani sen tarkemmin läpi, mutta joka tapauksessa heräsin tähän tyhmyyden ja kohtuuttomuuden määrään vasta, kun nettikeskustelut alkoivat yleistyä. Tajusin eläneeni kuplassa. Puhuin miehellenikin tästä, ja hän oli (sukulaiseni tuntien) samaa mieltä asiasta. Hänen perheensä ja sukunsa ei taas ole samalla tavalla kohtalaisen älykästä väkeä, vaikka sieltä kyllä löytyy todella fiksuakin porukkaa. Mieheni perhe on kyllä isää lukuun ottamatta ihan mukavaa väkeä, mutta ei kovin fiksua. Mieheni taas on erittäin älykäs, ja on ollut perheessään vähän sellainen kummajainen (Esim. kun hän oppi 4-vuotiaana lukemaan, hänen äitinsä ei uskaltanut kertoa siitä kenellekään, koska piti sitä niin poikkeavana ja outona. Hän oli aina tosi hyvä koulussa, mutta kymppien tuomista kotiin ei koskaan pidetty oikein minään, kukaan ei koskaan kiitellyt häntä koulumenestyksestä.).

No joo, pitkä kirjoitus. En tiedä, jakaako kukaan kokemusta kanssani. Taustani ei siis ole missään "eliittiperheessä", molemmat vanhempani ovat maalaistalosta, mutta he ja suuri osa heidän sisaruksistaan ja minun sukupolvestani on kouluttautunutta väkeä. Kukaan ei ole mitään yhteiskunnan kermaa, mutta kaikki ovat sellaista fiksua ja mukavaa porukkaa, joiden kanssa on helppo tulla toimeen ja keskustella erilaisista kiinnostavista asioista.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. On tyhmiä ja on älykkäitä. Paljon kuitenkin pelastuisi, jos jokainen v-a-i-v-a-u-t-u-i-s-i a-j-a-t-t-e-l-e-m-a-a-n!

Usein oppilas valittaa, ettei ”jaksa” opiskella. Kun kysyn, jaksaisitko käydä juoksemassa viisi kertaa koulun ympäri. ”Joo!”, kuuluu vastaus.

Niinpä.

Vierailija
102/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta täällä palstalla olen tajunnut, että on olemassa esimerkiksi käsite kapulaviha. En ole omassa elämässäni koskaan ennen törmännyt ihmisiin joilla on tunteita kassakapulaa kohtaan.

Tai ihmisiä, joilla on vaikeuksia itsensä kanssa laittaa se kapula siihen kassalinjalle.

Tai tuntevat vahingoiniloa (tai vihaa) kun edelläolevan asiakkaan ostokset menevät sekaisin hänen ostoksiensa kanssa.

En osaa tätä ilmiötä ajatella kuin tyhmyytenä, sorry nyt vaan.

Joku oma kapula on pahasti vinossa tai puuttuu aivoista.

Tämä nyt vain yksi esimerkki jossa olen valaistunut ihmisten älykkyystason suhteen.

Sinulta tyhmästi ajateltu. Jokaisella on omat syynsä miksi he käyttäytyvät ja ajattelevat niin kuin tekevät.

Tällä periaatteellahan ihmisten kaikki toiminta olisi silloin älykästä ja viisasta.

Jos kaikesta ajattelisi, että joka ihmisellä on omat syynsä käyttäytyä niinkuin tekevät.

Eli kyse ei olisikaan ihmisen älykkyystasosta vaan jostain salaperäisestä "syystä".

Kaikki ovat samantasoisia, on vain erilaisia syitä?

Mutta jostainhan ne "syyt" kumpuavat. Eli ilmeisesti ihmisen aivoista.

Mikä sitten on se " syy" (ellei tyhmyys) että niinkin yksinkertainen ja kassatoimintaa helpottava esine kuin ostoskapula on vihattava, ongelmallinen, turha, vaikea käyttää tms?

Ja sillä pitää tehdä kiusaa tai kieltäytyä käyttämästä?

Minä en keksi yhtään mitään, mutta ajattelinkin sitten vissiin tyhmästi.

No voi jösses, olet liian tyhmä huomataksesi omaa tyhmyyttäsi O.o

Olet tässä se tyhmä siksi, että et pohdi ihmisten erilaisia syitä heidän käyttäytymiseensä vaan tyhmästi toteat heidän olevan tyhmiä. Sellainen ei ole älykästä. Älykäs ihminen pohtii miksi joku joka toimii erilailla, toimii erilailla. Niin, se on valitettavaa, että et ole älykäs, jotta voisit keksiä ilmiöille syitä. Ehkä sinun kannattaisi sitten lopettaa muiden tyhmäksi haukkuminen ja keskittyä oman kapasiteettisi lisäämiseen?

Minun kapasiteettini on ihan kunnossa, kiitos vaan.

Mutta kun en vaan millään keksi järkevää syytä esimerkiksi liikenneraivolle, näytetään keskaria, kiroillaan ja huudellaan hävyttömyyksiä ikkunasta, töötätään vaikka nähdään ettei jono liiku, kaasutetaan ohitse vaarallisista paikoilla, on pakkomielle ohittaa, vaikka hengenvaarallisesti, kiihdyttää ennen suojatietä jne.

Tällä toiminnalla ei ole mielestäni mitään järjellistä selitystä.

Sitähän minä yritin kysyä. Selittäkää joku minulle, niin, että käsitän, mikä on sen ihmisen syy tähän?

Silloin lankaan ihmettelemässä.

Tottakai ymmärrän monessa asiassa, että ihmisillä on erilaisia syitä toimia miten toimivat. Ymmärrän oikeinkin hyvin. En ole lainkaan kovasydäminen.

Mutta ne ovat sitten eri asioita. Ne ovat ihan järjellä ja tunteella ymmärrettäviä. Mutta ilkeää, tyhmää ja järjetöntä käytöstä en ymmärrä. Ja sitä, että omalla käytöksellään vaarantaa tai kiusaa muita ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että todella monella aikuisella ihmisellä on valtavia aukkoja perustiedoissa. Ja en tarkoita, että pitäisi osata latinaa, mutta tehdäänpä pieni kysely. Älä googlaa vastauksia tai kilauta kaverilla. Kokeile osaatko vastata muutamaan normaaliin yleiseen tietämykseen liittyvään asiaan :) Ei tarvitse ottaa vakavasti, vaikket tietäisi yhtäkään:

1.) Mikä on piin likiarvo ja jos tiedät, niin montako desimaalia muistat?

2.) Selitä omin sanoin Pyhtagoraan lause.

3.) Mikä on neutraalin Ph-arvo? (ei hapan, ei emäksinen)

4.) Aineella on 4 olomuotoa; kiinteä, neste, kaasu ja mikä on neljäs?

5.) Mikä on maailman suurin merialue?

6.) Missä sijaitsee Gibraltarin salmi?

7.) Nimeä lauseen pääjäsenet.

8.) Kerro omin sanoin, milloin ja miten puolipistettä (;) käytetään lauseessa.

9.) Mille vuosille noin suunnilleen isoviha sijoittuu ja mihin paikannat sen maantieteellisesti.

10.) Dinosaurukset elivät jurakaudella. Milloin se noin edes suunnilleen oli? (Montako miljoonaa vuotta sitten?)

11.) Miten kaukana Kuu on Maasta (edes noin suurinpiirtein)?

12.) Selitä avaruuden musta aukko omin sanoin. Mikä se on?

13.) Wolfgang Amadeus Mozart on kaikkien tuntema säveltäjä. Milloin hän eli? (suurin piirtein).

14.) Mikä keskikorkea miesääni sijoittuu basson ja tenorin väliin, ollen miesten yleisin äänityyppi?

15.) Mikä on Suomen yleisin kivilaji?

16.) Mitä on kasvien yhteyttäminen?

17.) Selitä kommunismi omin sanoin.

18.) Selitä parlamentarismi omin sanoin.

19.) Kerro jokin Sigmund Freudin teorioista omin sanoin.

20.) Kerro Leonardo da Vincin joku teorioista omin sanoin.

Vierailija
104/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että suurimpana syynä mututuntumaan ja sen seurauksena tapahtuvaan tietämättömyyteen on sokea usko auktoriteetteihin.

Suomalainen on aina ollut nöyrästi mediaan ja päättäjiin uskova torvelo, joka aina tukeutuu jonkun ylempiarvoisen tuottamaan sisältöön, viitsimättä, kykenemättä ottamaan asioista selvää ja muodostamaan omaa harkittua mielipdettä käsitellystä asiasta.

Kun tietomäärä ja mielipiteenmuodostus asioista pesrustuu pääosin puolueuskollisuuteen ja poliittisten broilereiden ajatusvirtaan, mölistää keskustelupalstoilla johtavien alfojen mielipidettä kompaten, kuka rajoja auki taivasta myöten, kuka niiden kiinnipitämistä ikuisesti ja molemmat mölinät ilman tietoa siitä mitä ne auktoriteetit ovat ihan oikeasti sanoneet.

Tietämättämyys ei ole kansallinen ominaispiirre, vaan kansainvälinen trendi, josta näkyvimpänä osoituksena Trump.

Toisten mielestä teki hän mitä tahansa, teko on aina tyhmä ja ajattelematon, toisten mielestä oikea ja oman kansansa etua ajatteleva.

Suurimmalla osalla kansalaisista ei ole Trumpista muuta tietoa kuin mitä ovat "oikeasta" mediasta lukeneet ja jälki keskutelupalstoilla sen mukaista.

Orange man bad tai..

Make America grate again.

Olen niin samaa mieltä kanssasi. Hauskaa kun tätä on alapeukutettu. Varmasti molemmista ääripäistä on tyhmiä ihmisiä, kenen on pakko alapeukuttaa kun kalikka kalahti kipeästi.

Vierailija
105/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Lapsena yleensä kunnioitin aikuisia ja luulin heidän olevan perillä asioista. Vanhetessa sitten tajusi ensin, että eivät aikuiset oikeastaan tiedä juuri sen enempää kuin lapset, paitsi viinasta ja seksistä. Sitten myöhemmin on tajunnut, että aika monet aikuiset jäävät lapsen tai teini-ikäisen tasolle. Aina on ärsyttänyt jonkinlainen hitaus enemmistön ajattelussa tai päättelyssä. Kaikkein hulluinta on kun jollekin yksinkertaiselle esittää argumentin joka on ottanut jo huomioon kaikkein ilmeisimmät vasta-argumentit ja jatkanut niistä eteenpäin, mutta toinen takertuu niihin ilmeisimpiin ja alkaa selittää niitä pitäen sinua yksinkertaisena. Sitten pikaisesti kumoat ne ja jatkat eteenpäin ja tässä vaiheessa se yksinkertaisempikin alkaa ymmärtää pointtiasi ja vastaa jotain tyyliin "joo en minä vaan tiiä". Tulee olo kuin eläisi jossain hidastetussa elokuvassa.

Minulla on suuria vaikeuksia kestää sitä kun joku itseäni selkeästi yksinkertaisempi ihminen luulee roolien olevan toisin päin, ja käyttäytyy alentuvasti. Tuntuu kuin haluaisin räjähtää.

Se on vaan niin inhottavaa. Jos oma äo on vaikka 120 ja toisen 75, niin sen seiskavitosen alentuva käytös tarkoittaa, että hän pitää minua alle 75:na. Hän siis painaa minut 45 pistettä alemmaksi mitä oikeasti olen. Se on täysin kohtuutonta. Suhteessa se on sama kuin häntä kohdeltaisiin kuolaavana vihanneksena.

Vierailija
106/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut täysin saman asian. Tyhmiä ja yksinkertaisia ihmisiä on aivan yllättävän paljon. Ja minä en edes pidä itseäni minään fiksuna. Lukion käynyt ja sen jälkeen ammattikorkean. Ei siis jaksaneet lukuhommat hirveästi kiinnostaa, jos näin rehellisesti sanotaan. Mutta kyllä mulla perustiedot elämästä ja sen eri osa-alueista on. Pitäähän ne olla - olen ajatellut. Mutta aikuisena tapaa vähän väliä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä mistään oikein mitään. Ja en tarkoita tällä, että pitäisikään olla syvällinen tuntemus jostain substanssista, joka ei kosketa omaa ammattia, mutta perustieto ELÄMÄSTÄ pitää olla.

Jotta asia on helpommin ymmärrettävissä, niin annan jotain esimerkkejä oikeasta elämästä:

Oltiin kaivamassa liiterin perustuksia maahan viime kesänä. Tuttu oli auttamassa ja totesin hänelle, että ”ei sun tarvi siihen mitään mariaanien hautaa kaivaa”. Tämä meni aivan yli ymmärryksen, että hä? Kaivaa siis mitä?

Eräs valitti, että pitää hääjuhlaan varmaan palkata ammattikuvaaja videoimaan tapahtuma. Että kamera on itselläkin uusi ja hyvä, mutta kun niistä videoista tulee käsivaralla niin täriseviä, ettei niitä ole sitten kiva katsoa. Kysyin, että mitä jos vain ostaisin gimbalin. ”Hä, minkä? Mikä se on?”

Eräs sai antibiootteja akneen ja kuuri kestää joku puoli vuotta. Hän manasi, että tulee kalliksi, kun joutuu antibioottien ohelle ostamaan puoleksi vuodeksi Precosaa vatsan takia. Kysyin, että oletko varma että sun vatsa ei kestä tetrasyksiliä antibiootteja, että sehän on erilainen kuin vaikkapa angiinaan määrättävä antibiootti. ”Hä, mikä syklinen antibiootti? Ooksä joku lääkäri vai?”

Eräs ihmetteli kun uusi sääasema näytti mukamas ilmanpaineen väärin. Matapaine saattoi olla aurinkoista ja korkeapaine sadetta, vaikka piti olla päinvastoin. Sanoin, että niin korkea- ja matalapainehan ovat suhteellisia arvoja ja riippuvat muusta ympäröivästä ilmanalasta. Että et voi tuijottaa vain numeroa, vaikka se osviittaa antaakin. ”Hä, mitenkä? Ooksä joku meteorologi?”.

Nautimme tutun kanssa suomalaista menstynyttä Napue-giniä. Tuttu siinä ääneen ihmetteli, että miksi ne ovat nimenneet sen tuollaisella ulkomaalaisella nimellä. Kerroin, että ei kun nimi liittyy Napuen kylään ja taisteluun ja niiden tislaamo siis sijaitsee Isokyrössä. Ei Napue -nimi tule mistään ulkomailta.

No näitä vastaavia esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Suurella osalla ihmisistä ei ole mitään yleistietoa elämästä. Aivan perusasiat menevät niin yli, että niistä mainitseminen kuulostaa ilmeisesti siltä, että olisin joku nobelisti.

Olen sitten minäkin ihan täysi idiootti, kun tiesin vain mariaanien haudan.

Itseäni hävettäisi vääntää jokainen tietämäni nippelitiedon murununen yleistiedoksi, joka pitää jokaisen tietää. Noloa pätemistä ja itsensä ylentämistä.

Vierailija
107/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmän tunnistaa siitä, että se luulee kuuluvansa siihen keskimääräistä älykkäämpien joukkoon. Muita tunnusmerkkejä ovat nettikirjoittelun tosissaan ottaminen, kyvyttömyys tunnistaa sarkasmia ja halu avautua jatkuvasti omista, kohtalaisen banaaleista ajatuskuluistaan. Eiks niin, ap?

Luulevatko sitten keskimääräistä älykkäämmät kuuluvansa niihin tyhmempiin vai miten?

Vierailija
108/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmän tunnistaa siitä, että se luulee kuuluvansa siihen keskimääräistä älykkäämpien joukkoon. Muita tunnusmerkkejä ovat nettikirjoittelun tosissaan ottaminen, kyvyttömyys tunnistaa sarkasmia ja halu avautua jatkuvasti omista, kohtalaisen banaaleista ajatuskuluistaan. Eiks niin, ap?

"Tyhmän tunnistaa siitä, että luulee..." Mutta mistä tunnistaa luulemisen?

No vaikka aloittajan avauksesta. Pelkkää mutua ja syvää tunnetta, ei faktaa.

Kukaan tuntemani älykäs ihminen ei puhu sillä tyylillä, että syyttelee muita tunnepitoisiksi ja tunteellisiksi, ihan kuin tunteet ja äly olisivat jotenkin ääripäät keskenään.

Vierailija
109/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle äiti sanoi jo ollessani koululainen, että suuri osa ihmisistä on ihan tyhmiä. Ajattelin, että ikävä asenne ja noinkohan hän ajattelee minustakin.

Varokaa ainakin vähän, miten puhutte lastenne kanssa.

No se oli oikeessa! Äitisi on fiksu! Suuri osa ihmisistä, oli "luokka" tai koulutus mikä vaan, on ihan pelottavan tyhmiä. Kyllä sen näkee jo lapsistakin kuka on jotenkin pimahtanut tapaus.

Vierailija
110/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ja tyhmyys on suhteellista. Usein eri mieltä olevia pidetään tyhminä ja samaa mieltä olevia älykkäinä.

Totta tuokin. Sitähän kuuluisi kiinnittää huomiota siihen miten toinen perustelee ne mielipiteensä.

"Niin se vaan on, ja kaikkihan sen tietää"

Vierailija
111/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen oikeesti älykäs tietää olevansa ihan taula. Tietävät silti olevansa vielä tyhmempiin verrattuna älykkäitä. Oikeesti tyhmät ylpeilee sillä että ovat "ovelia".

Vierailija
112/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että todella monella aikuisella ihmisellä on valtavia aukkoja perustiedoissa. Ja en tarkoita, että pitäisi osata latinaa, mutta tehdäänpä pieni kysely. Älä googlaa vastauksia tai kilauta kaverilla. Kokeile osaatko vastata muutamaan normaaliin yleiseen tietämykseen liittyvään asiaan :) Ei tarvitse ottaa vakavasti, vaikket tietäisi yhtäkään:

9.) Mille vuosille noin suunnilleen isoviha sijoittuu ja mihin paikannat sen maantieteellisesti.

10.) Dinosaurukset elivät jurakaudella. Milloin se noin edes suunnilleen oli? (Montako miljoonaa vuotta sitten?)

13.) Wolfgang Amadeus Mozart on kaikkien tuntema säveltäjä. Milloin hän eli? (suurin piirtein).

14.) Mikä keskikorkea miesääni sijoittuu basson ja tenorin väliin, ollen miesten yleisin äänityyppi?

Tuollainen on typerää lautapelinippelöintiä, eikä kerro älystä mitään. Eihän tuossa edes tarvinnut soveltaa millään tavalla.

Vierailija
113/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että muistaa nämä tai osaa sujuvasti selittää tarkoittaa vain että on opiskellut tiettyjä aloja ja on hyvämuistinen. Ei kerro älykkyydestä mitään. Tietämys ei ole sama kuin älykkyys.

Vierailija
114/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että suurimpana syynä mututuntumaan ja sen seurauksena tapahtuvaan tietämättömyyteen on sokea usko auktoriteetteihin.

Suomalainen on aina ollut nöyrästi mediaan ja päättäjiin uskova torvelo, joka aina tukeutuu jonkun ylempiarvoisen tuottamaan sisältöön, viitsimättä, kykenemättä ottamaan asioista selvää ja muodostamaan omaa harkittua mielipdettä käsitellystä asiasta.

Kun tietomäärä ja mielipiteenmuodostus asioista pesrustuu pääosin puolueuskollisuuteen ja poliittisten broilereiden ajatusvirtaan, mölistää keskustelupalstoilla johtavien alfojen mielipidettä kompaten, kuka rajoja auki taivasta myöten, kuka niiden kiinnipitämistä ikuisesti ja molemmat mölinät ilman tietoa siitä mitä ne auktoriteetit ovat ihan oikeasti sanoneet.

Tietämättämyys ei ole kansallinen ominaispiirre, vaan kansainvälinen trendi, josta näkyvimpänä osoituksena Trump.

Toisten mielestä teki hän mitä tahansa, teko on aina tyhmä ja ajattelematon, toisten mielestä oikea ja oman kansansa etua ajatteleva.

Suurimmalla osalla kansalaisista ei ole Trumpista muuta tietoa kuin mitä ovat "oikeasta" mediasta lukeneet ja jälki keskutelupalstoilla sen mukaista.

Orange man bad tai..

Vierailija
115/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orange man bad tai..

Olen niin samaa mieltä kanssasi. Hauskaa kun tätä on alapeukutettu. Varmasti molemmista ääripäistä on tyhmiä ihmisiä, kenen on pakko alapeukuttaa kun kalikka kalahti kipeästi.

En tajua näitä kommentteja? Haluaisin ymmärtää

Vierailija
116/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskimääräistä älykkäämpi ja olen huomannut myös, ettei monella ole yleissivistyksen alkeitakaan. Suurin osa ihmiskunnasta on v ajaamielisiä. Missä mahtaa olla syy...Minä en ylennä itseäni, totean vain.

Vierailija
117/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt yliopistossa opiskelemassa mutta mielestäni olen sosiaalisesti älykäs, osaan ottaa toiset huomioon. Jotkut henkilöt käyttäytyvät tosi tökerösti vaikka ovat opiskelleet pitkälle.

Vierailija
118/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orange man bad tai..

No minu mielestäni Putinkin on kyllä älykäs. Että ei voi sanoa että yksi vaan olisi.

Vierailija
119/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei aina korreloi sivistyksen kanssa. Tiedän monta korkekoulutettua jotka on ihan pihalla kaikesta paitsi siitä omasta erikoisalasta.

Vierailija
120/177 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. On tyhmiä ja on älykkäitä. Paljon kuitenkin pelastuisi, jos jokainen v-a-i-v-a-u-t-u-i-s-i a-j-a-t-t-e-l-e-m-a-a-n!

Usein oppilas valittaa, ettei ”jaksa” opiskella. Kun kysyn, jaksaisitko käydä juoksemassa viisi kertaa koulun ympäri. ”Joo!”, kuuluu vastaus.

Niinpä.

Joo ja ilmeisesti sinä katsot itse kuuluvasi niihin älykkäisiin. Harmi vaan kun et ymmärrä tuollaisen fyysisen suoritteen ja opiskelun eroa.

On se kumma kun toisilla opettajilla on vaan kyky innostaa oppilaita opiskelemaan ja toisilla ei.

- entinen oppilas jolla ei ollut ongelmia opiskelun suhteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi