Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset jäävät eron jälkeen moneksi vuodeksi yksin?

Vierailija
18.04.2020 |

Varsinkin monet naiset.

Kommentit (294)

Vierailija
181/294 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa

Vierailija
182/294 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erostani on yli kymmenen vuotta. Sen jälkeen en ole löytänyt ketään vapaana olevaa, joka kiinnostaisi tarpeeksi. Varattuihin en rupea sekaantumaan. Pärjään yksinkin, joten on vaaraa olla ronkeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/294 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin naiset, niin.

Sitä vaan eron jälkeen tajuaa kuinka paljon parempaa elämä on omillaan kuin useimman miehen kanssa. 

Vierailija
184/294 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan löytynyt ketään. Kohta tulee 7 vuotta sinkkuutta täyteen. 

N43

Vierailija
185/294 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kokemuksien takia.

Edellinen suhde ollut niin huono, ettei halua ottaa enää riskiä.

Vierailija
186/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta eronnut mutta viimeisin suhteeni jätti minut tosi varovaiseksi. Mies esitti ihan eri ihmistä kuin lopulta oli, mukava ja kiltti mies olikin passiivinen itsekeskeinen mieslapsi, joka ei kyennyt kommunikoimaan. En oikein luota omaan ihmistuntemukseeni enää, nyt näen varoitusmerkkejä jotka suhteen alussa rakastuneena jätin huomiotta. 

Vierailija
187/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kokemuksien takia.

Edellinen suhde ollut niin huono, ettei halua ottaa enää riskiä.

No just näin, jos on pitkään kärvistellyt huonossa parisuhteessa ja lopulta päässyt siitä irti, niin onko ihme, jos ei ihan heti halua sitoutua uudelleen. 

Vierailija
188/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ollut yksin 15 vuotta leskeydyttyään, joskus asiasta puhuttiin, niin sanoi, että isääni parempaa ei varmaan löydy, ja eikä halua enää 'opetella' toisen kanssa elämistä. Isän kanssa olivat sentään 40 v yhdessä..

Vierailija
189/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haki 18 vuotta sitten avioeroa ja sen sai. 

Siitä lähtien olen ollut sinkku. Ensin pienten lasten totaali yh. En tietenkään halunnut ketään sotkemaan omaa ja lasteni arkea entisestään ja nyt kun lapset ovat omillaan, en todellakaan halua ketään vaan nautin siitä, että voin vihdoin elää itselleni.

N47

Vierailija
190/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska parisuhteen ylläpitäminen vaatii työtä. Miksi tehdä työtä, jota kukaan ei arvosta?

Vierailija
191/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku kirjoitti:

Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.

Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?

Itsehän sen tuossa sanot: et ole parisuhdematskua bodycounttisi suuresta määrästä johtuen.

Vierailija
192/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olka heti joku?

Vierailija
193/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsi. En todellakaan halua ketään ukkoa kotiini sekoittamaan meidän arkea. Kun mä meen nukkumaan haluan täyden hiljaisuuden ja rauhan. Teen asioita juuri silloin kun minä haluan. 

Vierailija
194/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla niin, että eroihminen haluaa lopun siihen kaikkeen sälään, joka liittyy parisuhteisiin.

Vierailija
195/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä kerta toisensa jälkeen omassa tuttavapiirissä nähty: miehet ovat heti uusissa suhteissa (ehkä toisella kierroksella ja uusi vauva) ja naiset päättävät olla itsekseen. Keskittyvät nykyisiin lapsiinsa ja aloittavat uusia harrastuksia. Näin itselläkin.

Itse annoin liitolleni ja ydinperheelleni itsestäni kaiken, ihan kaiken. Lopulta sain takaisin hyvin vähän. Eron jälkeen piti ihan vetää rajoja: ryhdynkö taas antamaan kaiken, jonkun vieraan ja tämän lasten eteen? En. Omat lapset on eri juttu.

Seksikin on vähän sellainen juttu itsellä, että kyllähän sitä haluaa, jos on hyvässä suhteessa. Sinkkuna en sitä edes kaipaa.

Vierailija
196/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haki 18 vuotta sitten avioeroa ja sen sai. 

Siitä lähtien olen ollut sinkku. Ensin pienten lasten totaali yh. En tietenkään halunnut ketään sotkemaan omaa ja lasteni arkea entisestään ja nyt kun lapset ovat omillaan, en todellakaan halua ketään vaan nautin siitä, että voin vihdoin elää itselleni.

N47

Saithan sinä sentään olla naimisissa. Rouvana olo on niin upeaa, että johan siitä mielellään vähän maksaa.

Me muut emme aina ymmärrä tätä periaatetta, kun tulemme toimeen omillamme emmekä edes kuvittele, että tarvitsemme miestä ja avioliittoa, jotta sosiaalinen asemamme olisi tarpeeksi hyvä.

Täällä oli pitkä ketju naimisiin hinkuvista naisista, joille avioliitto oli niin tärkeä, että muuten hyvästä miehestä erosivat päästäkseen naimisiin jonkun kanssa. Viis siitä, millainen retku aviomies on, kunhan vaan pääsee naimisiin.

Vierailija
197/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Kaikki eivät löydä uutta kumppania, mutta kaikki eivät myöskään sellaista halua. Itse erosin 11 vuoden suhteesta viime kesänä, eikä minulla ole minkäänlaista kiinnostusta deittailuun tai parisuhteeseen. En tietenkään sen takia etsi mitään, enkä tule ikinä mihinkään Tinderiin tms. Menemään. Mielipide parisuhteesta saattaa joskus muuttua tai sitten ei. Nautin elämästä näin (paitsi työtäni vihaan), enkä missään nimessä ala temppuilemaan "kelvatakseni" jollekulle. Lapsi asuu vielä kotona todennäköisesti n. 5-8 vuotta, sen jälkeen aikaa riittää itselleni.

Vierailija
198/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sitoutumiskammoista porukkaa täällä. Ai joo sori, eiku, se onkin nyt voimaannuttavaa yksin elämistä.

Miksi olisi kammo? Jos on haluton olemaan vaikka ylipainoinen tai muuta omaa elämänlaatua heikentävää, niin onko sekin sitten läskikammoa?

Itseä kiinnostaa elämässä ihan muut asiat kuin jokin parisuhde. Tuli jo kokeiltua nuorena ja nyt voi keskittyä muuhun. Ihmettelen, että miten niin monille pariutuminen tuntuu olevan suorastaan elämän koko tarkoitus, jotenkin tosi alkeellista aivotoimintaa mielestäni. Kaikilla on vain tämä yksi ainoa ainutkertainen elämä, niin miksi hitossa tuhlata se johonkuhun toiseen ihmiseen.

Olen ollut sinkkuna nyt 15 vuotta, enkä missään nimessä huoli tähän ketään. 

Vierailija
199/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku kirjoitti:

Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.

Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?

Itsehän sen tuossa sanot: et ole parisuhdematskua bodycounttisi suuresta määrästä johtuen.

Eli miehet pelkäävät naisten bc-määriä sen takia, että pelkäävät naisen olevan seksuaalisempi kuin itse on? Selvisi sitten tämäkin.

Vierailija
200/294 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveitä suhteita paljon ole. Eikä sekään ole tervettä, että pitää olla suhteessa koko ajan. Jokaiselle tekisi hyvää olla muutama vuosi yksin. Tehdä itsetutkiskelua, elää tervettä elämää ja itsenäistyä.

Sen jälkeen huomaa, että sopivia kumppaneita on muutan aika vähän.