Naispuolinen kollega veti herneen nenään, kun totesin faktan ääneen
Olen siis itsekin nainen. Totesin pari lukua tilastoista, ja hän suuttui ihan hirveästi ja sanoi minua asiattomaksi. Onko tämä yleistäkin, että totuudesta suututaan ja loukkaantuminen on jonkinlainen defenssitaktiikka? Alkaa väsyttää tällainen. Olen pitkäpinnainen ihminen, mutta alkaa näyttää siltä että tätä piirrettä minussa lypsetään ihan häikäilemättä ellen opi sitä rajoittamaan. Onko muilla kokemuksia tästä ja vinkkejä mitä tehdä?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Tee myös ko. toimenpide-ehdotuksetkin ehdotukset säpo:lla. Hän vastaa sitten mitä vastaa, tai jättää kokonaan vastaamatta (usein se vastaamatta jättäminenkin voidaan tulkita vastaukseksi), joka tapauksesta vastuu mahdollisista laiminlyönneistä esivalmisteluvaiheessa kohdentuu häneen. Voit todeta antaneesi arviosi/kommenttisi. Eipä siitä sen enempää, oma pöytäsi on puhdas.
Voi myös laittaa sähköpostiin, että jos et vastaa ajan X sisällä, oletan sinun hyväksyvän ehdotukseni sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kollegasi sukupuoli liittyy asiaan?
No siis olen jonkin verran tehnyt näitä juttuja ja huomannut, että miesten kanssa yleensä nämä budjettineuvottelut sujuvat rauhallisissa merkeissä. Jos henkilö ei pidä esittämästäni asiasta tai lukemasta, hän pystyy sen asiapohjalta toteamaan ja pyytämään uutta arviota. Naisten kanssa menee nopeasti ihan ihme emo-meiningiksi ja suuttumiseksi. Tämä on vain havaintoni.
HAHAHAHAH! Et selvästikään ole ollut vielä tarpeeksi kauan työelämässä. Miehillä työt vasta tunteisiin menevätkin.
Selitä vähän. Naisesimiehenä olen kieltämättä huomannut, että tietyt miehet reagoivat aika voimakkaasti, jos heidän kykyään työtehtävässä kommentoidaan. Tähän väliin täytyy huomauttaa, että oman alaismieheni siis tekevät todella hyvää työtä. Mutta työelämän paineet ovat kovat, asiakkaiden vaatimukset ovat joskus ihan hulluja, joten joskus tulee tilanteita joissa täytyy miesalaisen kanssa keskustella siitä, miten tehtävä hoidetaan. Miehet toki yleensä menevät puolustuskannalle ja antavat selityksiä. Heidän kanssaan on yleensä mahdollista keskustella siitä, miten tehtävä saadaan hoidettua. Osa naisalaisista on sitä mieltä, että haistakoon asiakas pska. Osa naisalaisista on sitä mieltä, että apua, miten minä nyt nostan itseni tälle vaatimustasolle.
Ihan palstalle tiedoksi, että joudun pärjäämään kaikkien edellä mainittujen ihmisten kanssa. Te klikkaajat ja tietäjät tuskin teette mitään tällaista päivittäisessä elämässä, joten olette tyyliin ihmisiä jotka kommentoivat että miksi esmes Usain Bolt ei juossut vielä nopeammin. Minua ei henkkoht kiinnosta teidän ajatukset koska niitä ei ole. Minä ja alaiseni teemme töitä. Antakaa sähköpostiosoite, niin voin todistaa sen todeksi.
Olet tosi agressiivinen ja hyökkäävä. En usko, että haluat kuulla mitään muuta vastausta, kun. " Kyllä, naiset on aikas hankalia työelämässä. ". Tiedän, että niin on, olen itsekin kohdannut hankalia naisai. miehiä myös. Erittäin hankalia. En usko kuitenkaan, että haet apua tilanteeseen, vana ainoastaan päivittelyä. Ei ihmistä voi auttaa, ellei sitä halua tai tiedosta apua tarvitsevansa. Apu ei tule näitä ihmisiä päivittelemällä, vaan omaan toimintaan puuttumalla.
Eli naiset eivät ole hankalia ja aggressiivisia työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se ap tosiaan liian vaikea se kysymys jonka esitin sinulle? Se, että voisiko tavallasi esittää faktoja olla tekemistä sen kanssa miten ne otetaan?
Tuota. Selvennätkö vähän? Faktan esittämistapa siis menee faktan ohi? Eli jos kerron, että äitisi on kuollut, kertomistapa voi muuttaa suhtautumisesi siihen täysin?
Kyllä, lopputulokseen, siihen, että äitini on kuollut se ei vaikuta, mutta siihen miten pystyn käsittelemään asiaa, siihen se vaikuttaa suuresti.
Teen itse työtä, jossa suurimmaksi osaksi tehdään erittäin tiivistä tiimityötä ja kullakin on oma tehtävänsä ja ne pitää pystyä nivomaan yhteen niin, että asiakkaalle näkyy saumaton, turvallinen, joustava ja taloudellinen lopputulos. Aina se ei ole helppoa. Joittenkin kanssa yhteistyö sujuu paremmin kuin toisten. Joskus joutuu esimiehenä sanomaan, että jonkun toimintatapa ei tue tiimin tulosta, joskus minulle sanotaan samaa. ja kyllä siinä on väliä miten se sanotaan, miten viestin ottaa vastaan. Ei se tunnu kivalta kun sanotaan, että tuo pitää tehdä jatkossa toisin (on jotain selkeästi vääriä tapoja, joita ei voi katsoa sormien läpi) tai että joku muu tapa olisi turvallisempi. Ei tunnu kivalta sanoa kollegalle siitä, eikä kuulla sitä itse kollegalta, mutta lopputuloksen kannalta on ehdottoman välttämätöntä, että ne asiat sanotaan. Ja toistan, että sillä tavalla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se ap tosiaan liian vaikea se kysymys jonka esitin sinulle? Se, että voisiko tavallasi esittää faktoja olla tekemistä sen kanssa miten ne otetaan?
Tuota. Selvennätkö vähän? Faktan esittämistapa siis menee faktan ohi? Eli jos kerron, että äitisi on kuollut, kertomistapa voi muuttaa suhtautumisesi siihen täysin?
Kyllä, lopputulokseen, siihen, että äitini on kuollut se ei vaikuta, mutta siihen miten pystyn käsittelemään asiaa, siihen se vaikuttaa suuresti.
Teen itse työtä, jossa suurimmaksi osaksi tehdään erittäin tiivistä tiimityötä ja kullakin on oma tehtävänsä ja ne pitää pystyä nivomaan yhteen niin, että asiakkaalle näkyy saumaton, turvallinen, joustava ja taloudellinen lopputulos. Aina se ei ole helppoa. Joittenkin kanssa yhteistyö sujuu paremmin kuin toisten. Joskus joutuu esimiehenä sanomaan, että jonkun toimintatapa ei tue tiimin tulosta, joskus minulle sanotaan samaa. ja kyllä siinä on väliä miten se sanotaan, miten viestin ottaa vastaan. Ei se tunnu kivalta kun sanotaan, että tuo pitää tehdä jatkossa toisin (on jotain selkeästi vääriä tapoja, joita ei voi katsoa sormien läpi) tai että joku muu tapa olisi turvallisempi. Ei tunnu kivalta sanoa kollegalle siitä, eikä kuulla sitä itse kollegalta, mutta lopputuloksen kannalta on ehdottoman välttämätöntä, että ne asiat sanotaan. Ja toistan, että sillä tavalla on merkitystä.
Oletko kenties valtion tai kunnan leivissä?
Ap, ota vaikka päikkärit. Se helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties valtion tai kunnan leivissä?
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis olen jonkin verran tehnyt näitä juttuja ja huomannut, että miesten kanssa yleensä nämä budjettineuvottelut sujuvat rauhallisissa merkeissä. Jos henkilö ei pidä esittämästäni asiasta tai lukemasta, hän pystyy sen asiapohjalta toteamaan ja pyytämään uutta arviota. Naisten kanssa menee nopeasti ihan ihme emo-meiningiksi ja suuttumiseksi. Tämä on vain havaintoni.
HAHAHAHAH! Et selvästikään ole ollut vielä tarpeeksi kauan työelämässä. Miehillä työt vasta tunteisiin menevätkin.
Selitä vähän. Naisesimiehenä olen kieltämättä huomannut, että tietyt miehet reagoivat aika voimakkaasti, jos heidän kykyään työtehtävässä kommentoidaan. Tähän väliin täytyy huomauttaa, että oman alaismieheni siis tekevät todella hyvää työtä. Mutta työelämän paineet ovat kovat, asiakkaiden vaatimukset ovat joskus ihan hulluja, joten joskus tulee tilanteita joissa täytyy miesalaisen kanssa keskustella siitä, miten tehtävä hoidetaan. Miehet toki yleensä menevät puolustuskannalle ja antavat selityksiä. Heidän kanssaan on yleensä mahdollista keskustella siitä, miten tehtävä saadaan hoidettua. Osa naisalaisista on sitä mieltä, että haistakoon asiakas pska. Osa naisalaisista on sitä mieltä, että apua, miten minä nyt nostan itseni tälle vaatimustasolle.
Ihan palstalle tiedoksi, että joudun pärjäämään kaikkien edellä mainittujen ihmisten kanssa. Te klikkaajat ja tietäjät tuskin teette mitään tällaista päivittäisessä elämässä, joten olette tyyliin ihmisiä jotka kommentoivat että miksi esmes Usain Bolt ei juossut vielä nopeammin. Minua ei henkkoht kiinnosta teidän ajatukset koska niitä ei ole. Minä ja alaiseni teemme töitä. Antakaa sähköpostiosoite, niin voin todistaa sen todeksi.
Olet tosi agressiivinen ja hyökkäävä. En usko, että haluat kuulla mitään muuta vastausta, kun. " Kyllä, naiset on aikas hankalia työelämässä. ". Tiedän, että niin on, olen itsekin kohdannut hankalia naisai. miehiä myös. Erittäin hankalia. En usko kuitenkaan, että haet apua tilanteeseen, vana ainoastaan päivittelyä. Ei ihmistä voi auttaa, ellei sitä halua tai tiedosta apua tarvitsevansa. Apu ei tule näitä ihmisiä päivittelemällä, vaan omaan toimintaan puuttumalla.
Osa naisista aivan varmasti on aivan samoin kuin osa miehistä. Hankaluus ja aggressiivisuus eivät ole sukupuolisidonnaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa naisista aivan varmasti on aivan samoin kuin osa miehistä. Hankaluus ja aggressiivisuus eivät ole sukupuolisidonnaisia asioita.
Ovatpa. Opiskele vähän ja tule sitten vasta tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jatkuvasti kärjistät ja haastat riitaa? Et toimi kovin rakentavasti nyt itse.
En katsos sanonut, että naiset on hankalia ja agressiivisia työelämässä. Vaan vastauksesi ovat agressiivisia ja hyökkääviä. Aihe on eri.
Tiedän, että haluat puhua työelämän hankalista naisista, mutta yleensä käy niin, kun nostat ongelman muiden ihmisten kanssa esiin, ulkopuoliset saattaa nähdä ongelmaksi jotain muuta, minkä itse koet ongelmaksi. Sitä on hankala myöntää tai hyväksyä tai edes katsoa. Nyt näen, että ongelma on sinun omat hyökkäävät ja agressiiviset tunteet.
Tietysti 100% varma en voi olla, kun en sinua tunne ja sinusta mitään tiedä. Perustan näkemyksen siihen, miten täällä keskustelet.
Uskon että olet pohjimmiltasi hyvä tyyppi, jolle on köynyt kurjia juttuja jotka pitäisi nyt käsitellä, sillä ne heijastuvat sinun vuorovaikutussuhteisiisi. Koet kenties, että hyökkäämme sinua vastaan, vaikka koitamme auttaa. Pelästyt sitä, että vikaa etsitäänkin sinusta, vaikka sinulle ongelma on ilmeinen -työpaikan hankala nainen. Koet tämän hyökkäysenä, et apuna.
Hengitä, pidää huolta itsestäsi, mene kylpyyn, nauti, käy lenkillä ja palaa asia äärelle, voiko siinä olla perää ja pitäsikö niitä omia toimintatapoja kenties pikkasen tarkastella myös?
Kuten olen muillekin sanonut: tervetuloa katsomaan, miten hommani käytännössä toimii. Siten saat ihan faktatietoa. Pistä osoitetta tulemaan, niin voit tulla työpaikalleni katsomaan, millainen olen ja mitä alaiseni ajattelevat minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaista itsesi:
Oletko todella pätevä, pidetty, osaava, taidokas, hyvä keskustelemaan, draamaa rakentamaton, asiatietoihin keskittyvä, mikään ei mene ihon alle tyyppi, vai onko se se tarina mitä itsellsi kerrot, mitä toivot olevasi?
Kun käsitys murtuu ja uskallat myöntää, ettet ehkä olekaan niin loistava tyyppi, mitä ajattelit, voit niiltä raunioilta alkaa rakentamana sitä loistavaa tyyppiä, nöyryydestä käsin. Silloin se käytös niitä kanssa ihmisiä kohtaan muuttuu lämpimämmäksi ja nöyremmäksi, kun ei itsekään ole se työpaikan ainut täydellinen rauta, vaan virheitä tekevä ihminen.
Kuten olen sanonut, pistä osoitetta tulemaan niin verrataan. Minulle alaiseni ovat sanoneet, että ihan paras meininki. Jos valehtelevat, en voi sille mitään, mutta näin olen kuullut. Oma esimieheni on sanonut, että hanskaan homman todella hyvin. Uskon häntä. Jos katson lukuja (anteeksi että vedän taas faktat esiin, tiedän että palsta inhoaa tosiasioita), olen pärjännyt hommassani hyvin. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Emme ole saaneet kielteistä palautetta asiakkailta. Mitä muuta haluat? Että olet perseestä vain siksi että sinä haluat, kaikesta huolimatta? Kateellinen ehkä? Et pidä itsestäsi tai olet epävarma? Onko se minun ongelmani?
Kuitenkin sinulla on ongelma tämän naisen kanssa. Jos olisin nuorena ollut alaisesi tuskin uskaltaisin sanoa sinulle vastaan tai tajuaisin, että et ehkä olekaan niin hyvä työssäsi. En näe lämpöä tai empatiaa puheissasi, jolloin ihmiset uskaltavat avoimesti ja rehellisesti kertoa mitä ajattelevat. ja kyllä, se on esimiehen vastuulla luoda ilmapiiri, jossa uskaltaa avoimesti puhua.
En halua lähteä antamaan maili osoitteita. Se on jotenkin todella hyökkäävää, mitä pyydät. Haluat osoittaa olevasi hyvä ja me mutt vääräässä. Et kykene tällähetkellä arvioimana ja pohtimaan omaa osuuttasi kiihkottomasti ja rauhallisesti. En ymmärä miksi haluat täällä keskustella, kun sinulla kerta on selvät sävelet. Tiedät miten asiat on. Miksi haet vahvistusta täältä? Ongelma alaisesi kanssa kertoo, että sinulla on ongelma, mutta et halua kohdata sitä. Haluat varmistelua omasta parhaudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaista itsesi:
Oletko todella pätevä, pidetty, osaava, taidokas, hyvä keskustelemaan, draamaa rakentamaton, asiatietoihin keskittyvä, mikään ei mene ihon alle tyyppi, vai onko se se tarina mitä itsellsi kerrot, mitä toivot olevasi?
Kun käsitys murtuu ja uskallat myöntää, ettet ehkä olekaan niin loistava tyyppi, mitä ajattelit, voit niiltä raunioilta alkaa rakentamana sitä loistavaa tyyppiä, nöyryydestä käsin. Silloin se käytös niitä kanssa ihmisiä kohtaan muuttuu lämpimämmäksi ja nöyremmäksi, kun ei itsekään ole se työpaikan ainut täydellinen rauta, vaan virheitä tekevä ihminen.
Kuten olen sanonut, pistä osoitetta tulemaan niin verrataan. Minulle alaiseni ovat sanoneet, että ihan paras meininki. Jos valehtelevat, en voi sille mitään, mutta näin olen kuullut. Oma esimieheni on sanonut, että hanskaan homman todella hyvin. Uskon häntä. Jos katson lukuja (anteeksi että vedän taas faktat esiin, tiedän että palsta inhoaa tosiasioita), olen pärjännyt hommassani hyvin. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Emme ole saaneet kielteistä palautetta asiakkailta. Mitä muuta haluat? Että olet perseestä vain siksi että sinä haluat, kaikesta huolimatta? Kateellinen ehkä? Et pidä itsestäsi tai olet epävarma? Onko se minun ongelmani?
Kuitenkin sinulla on ongelma tämän naisen kanssa. Jos olisin nuorena ollut alaisesi tuskin uskaltaisin sanoa sinulle vastaan tai tajuaisin, että et ehkä olekaan niin hyvä työssäsi. En näe lämpöä tai empatiaa puheissasi, jolloin ihmiset uskaltavat avoimesti ja rehellisesti kertoa mitä ajattelevat. ja kyllä, se on esimiehen vastuulla luoda ilmapiiri, jossa uskaltaa avoimesti puhua.
En halua lähteä antamaan maili osoitteita. Se on jotenkin todella hyökkäävää, mitä pyydät. Haluat osoittaa olevasi hyvä ja me mutt vääräässä. Et kykene tällähetkellä arvioimana ja pohtimaan omaa osuuttasi kiihkottomasti ja rauhallisesti. En ymmärä miksi haluat täällä keskustella, kun sinulla kerta on selvät sävelet. Tiedät miten asiat on. Miksi haet vahvistusta täältä? Ongelma alaisesi kanssa kertoo, että sinulla on ongelma, mutta et halua kohdata sitä. Haluat varmistelua omasta parhaudestasi.
Lämpöä ja empatiaa? Siis me ei olla nyt kuitenkaan missään terapiaistunnossa tässä. Työelämä on ihan eri asia. Jos minun asiakkani eivät ole tyytyväisiä, luuletko empatiaa ja lämpöä satavan minulle heidän suunnastaan? Sinun on tärkeää ymmärtää, että eri areenoilla on eri prioriteetit. Kuten sanoin, jos haluat osaamiseni ja alaisten mielipiteet varmistaa, millä muulla tavalla se tapahtuu kuin että tulet itse paikalle toteamaan? Jos sinulla on fiksu idea tähän ongelmaan, olen täysin avoin sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne tilastot eivät liity millään tavalla työtehtäviin ja sinä jatkuvasti jauhat niistä, niin ihan asiasta kollegasi suuttui. Jostain pakkomielteisesti jankuttavat tyypit ovat vaan niin rasittavia.
Mitä ihmettä... Minun työni on hänen kanssa sopia budjetti meitä molempia koskettavista projekteista. Et taida itse olla missään resurssimitoituksiin liittyvissä tehtävissä, kun kuvittelet että on olemassa töitä, joita ei tarvitse mitoittaa ja laskea niiden kustannuksia.
Te kaksi ette aapee osaa keskustella. Teitä on kaksi ja teillä on yhteinen projekti. Teillä kummallakin on herne nenässä, jos eri tae sitä huomaa, niin täältä kaukaa sen näkee.
Teillä olisi hyvä olla joku pomo siinä, koska ette pysty tuohon yhdessä. Pyytäkää joku konsultoimaan.
Ei tuo toimi. Tai ainakin se toimii oikein huonosti.
Teillä on lukko eikä avainta.
Etsikää yhdessä se avain tai hakekaa apua.
Vetoat siihen, että toinen on sinne. Ehkä ne miehet ovat osanneet ottaa sinun sukupuolesi huomioon. Tämä saman sukupuolen edustaja ei otakaan vaan teitä on nyt kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota... myönnät naisten olevan hankalia ja sitten kritisoit minut saman toteamisesta? Onko sulla palikat ihan... en tiedä, järkässä tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaista itsesi:
Lämpöä ja empatiaa? Siis me ei olla nyt kuitenkaan missään terapiaistunnossa tässä. Työelämä on ihan eri asia. Jos minun asiakkani eivät ole tyytyväisiä, luuletko empatiaa ja lämpöä satavan minulle heidän suunnastaan? Sinun on tärkeää ymmärtää, että eri areenoilla on eri prioriteetit. Kuten sanoin, jos haluat osaamiseni ja alaisten mielipiteet varmistaa, millä muulla tavalla se tapahtuu kuin että tulet itse paikalle toteamaan? Jos sinulla on fiksu idea tähän ongelmaan, olen täysin avoin sille.
Lämpö ja empatia kuuluu alalle, kuin alalle. Ongelmia ilmenee, jollei osaa johtaa niiden avulla. Syytät alaasi, ettei se sinne kuulu. No, niinkin toki voi olla, mutta silloin ei ole ihme , jos ongelmia ilmenee.
Hyvään johtamiseen kuuluu emaptia ja lämpö. On aika kaukana ihmisyydestä, jos ajattelee empatian ja lämmön kuuluvan vain terapiaan. Silloin on ihan ymmärrettävää, että ongelmia vuorovaikutuksessa ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun on ollut helppo olla prinsessa miesten kanssa. Nyt sä naisen kanssa pelaat valtataistelua.
Hakemaan joku ulkopuolinen tai todetkaa tilanne.Kuulostat muuten aapee hieman ylimieliseltä. Ihan kuin se tosiaan olisi sen toisen naisen vika. Joku vika?
Faktoja vaan pöytään ja pitää Sinin ehkä olla hieman empaattinekun. Opettele.
Oletko jyrännyt vai et?Sinusta ilmeisesti itsetunnolla varustettu nainen on automaattisesti ylimielinen?
Mutta siis faktoihin. Onko jyräämistä se, että (noin esimerkiksi) sen toteaminen, että viidenkymmenen euron juttu maksaa viisikymmentä euroa, kun toinen haukkuu ja huutaa että eipäs maksa ja nyt panet sen maksamaan vähemmän?
Hei onko täällä palstalla miehiä paikalla, koska kaikki tämä reuhkaaminen varmaan monelle kuulostaa tutulta.
Miksi et mene tämän tilanteen kanssa pomon juttusille? Ei ole iso ongelma hei. Alainen ei ymmärrä että maksaa 50e, jos kerta maksaa 50e.
Vierailija kirjoitti:
"Työelämä on ihan eri asia. Jos minun asiakkani eivät ole tyytyväisiä, luuletko empatiaa ja lämpöä satavan minulle heidän suunnastaan?"
Olet väsynyt kovan paineen alla kohtuuttomiin vaatimuksiin ja syytät siitä muita. Et enää kuule etkä näe muita, vaan syytät ainoastaan. Hae apua, tarvitset lepoa ja ymmärrystä osaksesi, jotta voit taas keskustella ja ymmärtää muista.
Tuota noin. Olen toki kovan paineen alla, mutta keskustelun pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työelämä on ihan eri asia. Jos minun asiakkani eivät ole tyytyväisiä, luuletko empatiaa ja lämpöä satavan minulle heidän suunnastaan?"
Olet väsynyt kovan paineen alla kohtuuttomiin vaatimuksiin ja syytät siitä muita. Et enää kuule etkä näe muita, vaan syytät ainoastaan. Hae apua, tarvitset lepoa ja ymmärrystä osaksesi, jotta voit taas keskustella ja ymmärtää muista.
Tuota noin. Olen toki kovan paineen alla, mutta keskustelun pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et.
Vänkvänk. Hakekaa ulkopuolista apua. Te ette nyt saa sitä ratkottua. Te jumitatte johonkin viiteenkymppiin.
Se ei ole se todellinen klikki vaan se on joku ihan muu.
Hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on kyllä melkoisen koominen. Kaikki paitsi ap näkevät, että ap on todella vaikea ihminen ja täysin kyvytön ottamaan vastaan palautetta tai ehdotuksia. Lisäksi hänellä tuntuu menevän pahasti tunteisiin se, että kaikki eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä. Samalla ap kuitenkin huutelee muita tueksi sanomaan, että kaikki naiset - häntä lukuun ottamatta - ocat hankalia ja tunteellisia ja kyvyttömiä keskittymään faktoihin :D
Ok. Jos näet kaupassa, että juustopaketin hinta on esimerkiksi 3,60e, auttaako tässä palaute ja ehdotukset toisilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vähän tarkemmin, mistä asiasta oli kyse?
Puhuttiin tietyn asian budjetoinnista. Näytin hänelle, miten paljon työaikaa tiettyyn projektiin menee ja näin ollen myös siihen asiaan tarvittavasta budjetista. Hän olisi halunnut ohjata rahat omiin asioihinsa ja teki ihan hirveän numeron siitä, että kehtaan edes ottaa asian esille. Hän haluaa minun tekevän tietyt asiat itseänsä varten mutta ei halua resursoida sitä kunnolla. Ongelma on siis se, että pystyn ihan pitävästi näyttämään oikeat luvut paperilla, mutta hän vain riehuu koska ei pidä siitä.
Jos sulla on luvut paperilla niin ehdota miten asian voisi tehdä, pistä sekin paperille tai pysty jotenkin muuten todistamaan, että olet ehdottanut. Mikäli sitä asiaa ei voi tehdä johtuen resursseista niin pystyt heittämään sen toisen osapuolen bussin alle, kuvainnollisesti tottakai, ja pyyhkimään kätesi siitä sotkusta.