Naispuolinen kollega veti herneen nenään, kun totesin faktan ääneen
Olen siis itsekin nainen. Totesin pari lukua tilastoista, ja hän suuttui ihan hirveästi ja sanoi minua asiattomaksi. Onko tämä yleistäkin, että totuudesta suututaan ja loukkaantuminen on jonkinlainen defenssitaktiikka? Alkaa väsyttää tällainen. Olen pitkäpinnainen ihminen, mutta alkaa näyttää siltä että tätä piirrettä minussa lypsetään ihan häikäilemättä ellen opi sitä rajoittamaan. Onko muilla kokemuksia tästä ja vinkkejä mitä tehdä?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla "nainen".
Epävarma nainen selvästikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun on ollut helppo olla prinsessa miesten kanssa. Nyt sä naisen kanssa pelaat valtataistelua.
Hakemaan joku ulkopuolinen tai todetkaa tilanne.Kuulostat muuten aapee hieman ylimieliseltä. Ihan kuin se tosiaan olisi sen toisen naisen vika. Joku vika?
Faktoja vaan pöytään ja pitää Sinin ehkä olla hieman empaattinekun. Opettele.
Oletko jyrännyt vai et?Sinusta ilmeisesti itsetunnolla varustettu nainen on automaattisesti ylimielinen?
Mutta siis faktoihin. Onko jyräämistä se, että (noin esimerkiksi) sen toteaminen, että viidenkymmenen euron juttu maksaa viisikymmentä euroa, kun toinen haukkuu ja huutaa että eipäs maksa ja nyt panet sen maksamaan vähemmän?
Hei onko täällä palstalla miehiä paikalla, koska kaikki tämä reuhkaaminen varmaan monelle kuulostaa tutulta.
Miksi et mene tämän tilanteen kanssa pomon juttusille? Ei ole iso ongelma hei. Alainen ei ymmärrä että maksaa 50e, jos kerta maksaa 50e.
Hyvä kommentti. Todellisuus tosin on se, että menin esimiehen puheille, ja hän sanoi että mene keskustelemaan ja sovi budjetti, sinä päätät. No lopulta minä päätin ja itse asiassa juuri ilmoitin, että ei onnistu ja suksikaa suolle. Alaklikkaajille tiedoksi, että tämä minun suksikaa suolle -ilmoitukseni tarkoittaa, että teidän alempana pitävät ihmiset oikeasti saavat työstään asiallisen korvauksen. Te alaklikkaajat olette palstan syöpä, joiden mielestä ahkerilla ihmisillä ei ole oikeus palkkaan vaan heidän pitäisi kärsiä. En halua alaisteni kärsivän. Tein sen päätöksen että nyt loppuu tämä pska.
No mutta, mikä sitten on s eongelma?
Ratkaisit asian. Teit päätöksen. Nyt eteenpäin.
Sekö harmittaa, että tämä työntekijä ei ole samaa mieltä kanssasi ja ihale sinua ,kuten kerrot kaikkien muiden työkaverien tekevän?
Asia ratkaistu, mitä täällä enää itket, sitä että, toista päätöksesi harmitti? Kai häntä saa hramittaa, jos siihen kokee tarvetta+ Mitä se sinuun kuuluu? Hoida hommasi ja mene kotiin!
Miksi uliste täällä, että naisten kanssa on hankalaa, on inhimillistä harmistua, sitä tekee miehet ja naiset. Tyylisi on niin kova, että minuakin harmittaa.
Harmittaa, että yritin auttaa ja ymmärtää sinua, harmittaa ettte tajua itse miten pulassa ja väsynyt olet.
Miten yritit auttaa, en ihan ymmärtänyt? Mutta jos sinulla on jotain ihan arvokastakin sanottavaa ja näkemystä tähän tilanteeseen, niin voisit antaa yhteystiedot minulle niin palkataan sinut avuksi tähän tilanteeseen?
Niin siis kritiikkinä se, että otetaan kyseenalaisesti ja melkolailla asiattomasti ns. higher ground muka moraalisista, eettisistä ja humaaneista syistä ihan vain valta-aseman saavuttamiseksi, toisen alistamiseksi/hiljentämiseksi ja oman agendan ajamiseksi. Moista "loukkaantumista" on liikkeellä näinä poliittisen korrektiuden aikoina. Voit toki "pöyristyä", "loukkaantua" ja "tuohtua" suureen ääneen vastavuoroisesti itse, luennoida arvoasi osoittavasti jotakin ihmisoikeuksista ja syyttää kollegaasi näkemyksineen epäasialliseksi ja mahdollisesti natsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt selkis. Aloittaja on sellainen homokulttuurissa esiintyvä naismainen mies. Miksi hänellä ongelma naisista työpaikalla (josta valtavasti omaa tilastollista dataa), johtuu siitä, että kokee jokaisen ns. "oikean" naisen uhkana, kilpailemassa samoista miehistä kuin hän itse. Diivailu pohjautuu jatkuvaan kompleksiin omasta epätäydellisestä naiseudesta ja siitä, että heteromiehet valitsevat ne 99,9 % ne ehdat naiset ei häntä. Mutta hän siis todella on "naispuolinen". Heureka!
Lähetä sähköpostiosoitteesi, niin selvitetään etten ole mies. Ilmeisesti palstalle on ihan käsittämätön denial, ettei kaikki naiset ole naisuskovaisia. Suhtaudun kriittisesti kaikkiin ihmisiin sukupuolesta riippumatta. Naiset tästä hermostuvat kovasti, huomaan vastauksista.
En ole tuo jolta pyysit sähköpostia, mutta todellakaan en lähettäisi ja ottaisi vastaan jotain dickpickiä naisena täällä esiintyvältä pervolta. Kukaan ei oikeasti paljastaisi työasioistaan yksityiskohtia tuntemattomalle sähköpostilla (sen enempää kuin tekisi sen täällä). Jos paljastaisi, kyse olisi erittäin epäammatillisesti toimivasta henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työelämä on ihan eri asia. Jos minun asiakkani eivät ole tyytyväisiä, luuletko empatiaa ja lämpöä satavan minulle heidän suunnastaan?"
Olet väsynyt kovan paineen alla kohtuuttomiin vaatimuksiin ja syytät siitä muita. Et enää kuule etkä näe muita, vaan syytät ainoastaan. Hae apua, tarvitset lepoa ja ymmärrystä osaksesi, jotta voit taas keskustella ja ymmärtää muista.
Tuota noin. Olen toki kovan paineen alla, mutta keskustelun pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et.
Ei. Se ei ole ongelma. Luulet että se on.
Ongelma on, ettet osaa tätä ongelmaa hoitaa.
Sinulle on ehdotettu: Mene pomon juttusille
Hae ulkopuolinen hoitamaan asia tämän henkilön kanssa
Opettele parampia vuorovaikutustaitoja itse
Lopeta vänkääminen , että tiedät mikä ongelma on. Jos tiedät mikä ongelma on, miksi tulit tänne+Miksi et sitä ratkaise?
Meillä muilla saa olla eri mielipide asiasta, mikä todellinen ongelma asiassa on.
Lue viestit viikon päästä uudelleen ja anna sille mahdollisuus, että ongelma voi olla jossain muualla.
Tuossa tilassa ei ole ihme jos homma takkuaa. En tiedä miski, mutta nyt et pysty rakentavaan vuorovaikutukseen lainakaan.
Olet kuin pinei lapsi kädet korvilla:
" pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et,
pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et
pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et
pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et"
Onko sinulla jotain konkreettista ehdotusta tilanteen ratkaisemiseksi vaan vain copy paste? Olet tervetullut meidän työyhteisöömme tekemään onnistuneen lopputuloksen tähän kaikkeen.
Luitko edes viestiä? Siinä oli monta konkreertista asiaa copypasten edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työelämä on ihan eri asia. Jos minun asiakkani eivät ole tyytyväisiä, luuletko empatiaa ja lämpöä satavan minulle heidän suunnastaan?"
Olet väsynyt kovan paineen alla kohtuuttomiin vaatimuksiin ja syytät siitä muita. Et enää kuule etkä näe muita, vaan syytät ainoastaan. Hae apua, tarvitset lepoa ja ymmärrystä osaksesi, jotta voit taas keskustella ja ymmärtää muista.
Tuota noin. Olen toki kovan paineen alla, mutta keskustelun pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et.
Lopeta vänkääminen , että tiedät mikä ongelma on. Jos tiedät mikä ongelma on, miksi tulit tänne+Miksi et sitä ratkaise?
Meillä muilla saa olla eri mielipide asiasta, mikä todellinen ongelma asiassa on.
Lue viestit viikon päästä uudelleen ja anna sille mahdollisuus, että ongelma voi olla jossain muualla.
Tuossa tilassa ei ole ihme jos homma takkuaa. En tiedä miski, mutta nyt et pysty rakentavaan vuorovaikutukseen lainakaan.
" pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et,
pointtina oli tämän naisen täysi ymmärtämättömyys siinä, että asia X maksaa X, seisoit päälläsi tai et"
Onko sinulla jotain konkreettista ehdotusta tilanteen ratkaisemiseksi vaan vain copy paste? Olet tervetullut meidän työyhteisöömme tekemään onnistuneen lopputuloksen tähän kaikkeen.
Konkreettinen neuvo:
Hae apua esimiestyöhösi konsultilta. Mene työterveyteen ja pyydä aika terapiaan ja käsittele vihamieliset tunteesi pois päiväjärjestyksestä.
Ne ovat yhtä iso osa ongelmaa, kuin se, että alaisesi ei tajua tuotteen hintaa.
Sinulle on sivutolkulla annettu konkrerrttisia ohjeita, mutta jäät kiinni epäolennaiseen ja haastat riitaa, uhoat ja kiukuttelet. Et kuule mitä sinulle puhutaan. Olet asiaton ja hyökkäävä.
Ei minulla ole vihamielisiä tunteita tätä ihmisiä kohtaan. Lähinnä ahdistaa se tilanne, että pitäisi kuvainnolisesti saada 2e asia 5e hinnalla. Mutta jos siis koet olevasi asiaatunteva ihminen tässä niin todellakin olisi apusi tässä tarpeen. Lähetä yhteystietosi niin neuvotellaan avustasi noin palkallisesti? En itse ainakaan osaa ratkaista tätä dilemmaa hänen vaatimuksiensa suhteen, mutta kuulostat siltä kuin tietäisit miten asia pitää hoitaa?
Miten ap kuvittelit saavasi tukea täältä, kun olet noin hyökkäävä ja aggressiivinen kirjoituksissasi? Jos olet pätevä, osaava ja pidetty, sitten olet, mutta ei sitä tarvi tikunnokkaan nostaa. Alaisten keskuudessa tehty kysely kertoo vain yhden puolen asioista, mutta rehellistä mielipidettä sinusta ihmisenä se ei anna.
Ja todellakin lämpö ja empatia kuuluu ihan joka alalle. Jos niitä ei ole, niin työpaikalla arvostetaan vain tehokkuutta, kaikkensa antamista, pelätään virheitä, ja kun sellainen sattuu, haetaan syyllisiä. Ongelmista ei voi puhua avoimesti, eikä mikään ulkopuolinen asia, kuten työntekijän perheolosuhteet, saa vaikuttaa työyhteisöön. Sairauspoissaolot ovat myös väärin. Olen ollut tuollaisen esimiehen alaisuudessa, ja vasta kun hänet siirrettiin muihin hommiin, tajusimme, kuinka sairas ilmapiiri meillä oli.
Mitä muuten tulee kuvailemaasi tilanteeseen, se tuskin oli ensimmäinen laatuaan? Välillänne on tainnut olla skismaa ennenkin..
Vierailija kirjoitti:
Miten ap kuvittelit saavasi tukea täältä, kun olet noin hyökkäävä ja aggressiivinen kirjoituksissasi? Jos olet pätevä, osaava ja pidetty, sitten olet, mutta ei sitä tarvi tikunnokkaan nostaa. Alaisten keskuudessa tehty kysely kertoo vain yhden puolen asioista, mutta rehellistä mielipidettä sinusta ihmisenä se ei anna.
Ja todellakin lämpö ja empatia kuuluu ihan joka alalle. Jos niitä ei ole, niin työpaikalla arvostetaan vain tehokkuutta, kaikkensa antamista, pelätään virheitä, ja kun sellainen sattuu, haetaan syyllisiä. Ongelmista ei voi puhua avoimesti, eikä mikään ulkopuolinen asia, kuten työntekijän perheolosuhteet, saa vaikuttaa työyhteisöön. Sairauspoissaolot ovat myös väärin. Olen ollut tuollaisen esimiehen alaisuudessa, ja vasta kun hänet siirrettiin muihin hommiin, tajusimme, kuinka sairas ilmapiiri meillä oli.
Mitä muuten tulee kuvailemaasi tilanteeseen, se tuskin oli ensimmäinen laatuaan? Välillänne on tainnut olla skismaa ennenkin..
Tämä on tosiaan ensimmäinen tilanne tällaista laatua. Alaiseni sanovat bueno. Esimiehini sanovat bueno. Asiakkaat sanovat bueno. Palsta sanoo että olen hirviö ilmeisesti. Mutta siis jos jollain palstalla on työkaluja tämän tilanteen ratkaisuun, pistäkää ihmeessä yhteystietoja niin työstetään palkallisesti tämä asia kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkreettinen neuvo:
Hae apua esimiestyöhösi konsultilta. Mene työterveyteen ja pyydä aika terapiaan ja käsittele vihamieliset tunteesi pois päiväjärjestyksestä.
Sinulle on sivutolkulla annettu konkrerrttisia ohjeita, mutta jäät kiinni epäolennaiseen ja haastat riitaa, uhoat ja kiukuttelet. Et kuule mitä sinulle puhutaan. Olet asiaton ja hyökkäävä.
Ei minulla ole vihamielisiä tunteita tätä ihmisiä kohtaan. Lähinnä ahdistaa se tilanne, että pitäisi kuvainnolisesti saada 2e asia 5e hinnalla. Mutta jos siis koet olevasi asiaatunteva ihminen tässä niin todellakin olisi apusi tässä tarpeen. Lähetä yhteystietosi niin neuvotellaan avustasi noin palkallisesti? En itse ainakaan osaa ratkaista tätä dilemmaa hänen vaatimuksiensa suhteen, mutta kuulostat siltä kuin tietäisit miten asia pitää hoitaa?
Etkö juuri sanonut, että kävit pomon juttusilla, ja hän käski sinun ratkaista asian ja sinä sen ratkaisit. Nyt se päätös on tehty, elätte sen mukaan. Et voi sen alaisen mileipidettä ja ajatusta muuttaa, sitä et pysty tekemään. Mutta onko se tarpeen? Sinähän jo omien sanojeis mukaan asian ratkaisit. Nyt jäät kiinni epäollennaiseen. Pomo antoi sinulle valtuudet toimia ja olet toiminut. Olet huono trolli. Olet vain haastamassa riitaa, jutussasi ei enää ole logiikkaa.
Totta kai voin ratkaista asian mieleni mukaan, mutta aloituksenihan oli että mitkä on ihmisten kokemukset aiheesta? Et ilmeisesti lukenut? Olen pahoillani jos et lue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on kyllä melkoisen koominen. Kaikki paitsi ap näkevät, että ap on todella vaikea ihminen ja täysin kyvytön ottamaan vastaan palautetta tai ehdotuksia. Lisäksi hänellä tuntuu menevän pahasti tunteisiin se, että kaikki eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä. Samalla ap kuitenkin huutelee muita tueksi sanomaan, että kaikki naiset - häntä lukuun ottamatta - ocat hankalia ja tunteellisia ja kyvyttömiä keskittymään faktoihin :D
Mäkin ajattelin noin ensin, mutta kun luin pidemmälle, alkoi vaikuttaa siltä, että ap on burn outin partaalla. Silloin ei kuule mitään eikä ymmärrä järkipuhetta.
Kuten joku muukin on sanonut, ap: hae apua. Voit oikeasti huonosti ja tarvitset sitä. Tämä ilman mitään sarvia ja hampaita.
Sori, mutta ei minun tarvitse hakea apua siihen, että palsta ei osaa näitä asioita. Palstalla nyt näköjään vain on kiellettyä sen kyseenalaistaminen, että naiset ovat parhaita ja päteviä ikinä ihan kaikessa ja miehet ovat ihan paskoja. Minusta näin ei kuitenkaan ole. Tosimaailman kokemukset eivät tätä tue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkreettinen neuvo:
Etkö juuri sanonut, että kävit pomon juttusilla, ja hän käski sinun ratkaista asian ja sinä sen ratkaisit. Nyt se päätös on tehty, elätte sen mukaan. Et voi sen alaisen mileipidettä ja ajatusta muuttaa, sitä et pysty tekemään. Mutta onko se tarpeen? Sinähän jo omien sanojeis mukaan asian ratkaisit. Nyt jäät kiinni epäollennaiseen. Pomo antoi sinulle valtuudet toimia ja olet toiminut. Olet huono trolli. Olet vain haastamassa riitaa, jutussasi ei enää ole logiikkaa.
Totta kai voin ratkaista asian mieleni mukaan, mutta aloituksenihan oli että mitkä on ihmisten kokemukset aiheesta? Et ilmeisesti lukenut? Olen pahoillani jos et lue.
" Mutta siis jos jollain palstalla on työkaluja tämän tilanteen ratkaisuun, pistäkää ihmeessä yhteystietoja niin työstetään palkallisesti tämä asia kuntoon?"
Keskustelu meni aloituksesta eteenpäin ja sen jälkeen olet useaan otteeseen pyytänyt apua tilanteen ratkaisemiseksi, etkä enää ole halunnut puhua ihmisten kokemuksista.
Täällä taitaa olla nyt sellainen tilanne, että kukaan ei enää lue kommentteja, vaan pari ihmistä jaksaa vääntää ja laittaa uutta kommenttia putkeen.
Unohdetaan jo tämä trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten tulee kuvailemaasi tilanteeseen, se tuskin oli ensimmäinen laatuaan? Välillänne on tainnut olla skismaa ennenkin..Tämä on tosiaan ensimmäinen tilanne tällaista laatua. Alaiseni sanovat bueno. Esimiehini sanovat bueno. Asiakkaat sanovat bueno. Palsta sanoo että olen hirviö ilmeisesti. Mutta siis jos jollain palstalla on työkaluja tämän tilanteen ratkaisuun, pistäkää ihmeessä yhteystietoja niin työstetään palkallisesti tämä asia kuntoon?
Pistä googleen haku työyhteisösovittelu, sieltä löydät yhtystietoja, joille laittaa sähköpostia. Jos apu on oikeasti sitä, mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkreettinen neuvo:
" Mutta siis jos jollain palstalla on työkaluja tämän tilanteen ratkaisuun, pistäkää ihmeessä yhteystietoja niin työstetään palkallisesti tämä asia kuntoon?"
Keskustelu meni aloituksesta eteenpäin ja sen jälkeen olet useaan otteeseen pyytänyt apua tilanteen ratkaisemiseksi, etkä enää ole halunnut puhua ihmisten kokemuksista.
Missä ovat ne kokemukset? Näytä minulle ketjun vastauksista ne kokemukset, niin keskustellaan niistä? En voi tyhjästä taikoa keskustelua, jos näitä kokemuksia ei täällä jaeta. Onko sinulla niitä? Pistä jakoon, niin jatketaan keskustelua siitä.
Trolli naisvihaaja haluaa vain provosoida. Minusta on mielenkiintoista pongata ristiriidat vastauksista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi nainen, hänen ei tarvitsisi käyttää ilmausta naispuolinen. Naispuolinen on olennaista vain miehille. Nainen puhuisi työkaverista. Jos ei tule naispuolisen kolleegan kanssa toimeen, ongelma on itsessä ei siinä toisessa. Toisekseen yksi nainen ei edusta kaikkia naisia töissä. Turha siis väittää, että tämä ongelma tulee aina esiin naispuolisten kanssa. Työelämässä on nykyään molempia sukupuolia ja niitäkin, jotka jäävät jonnekin välimaastoon, että siihen olisi jo hyvä tottua sopeutua - oli sitten millainen luonnevalio tahansa itse.
Jos minulla on veemäinen työkaveri tiedän että hän on veemäinen, mutta en tee siitä sitä johtopäätöstä, että kaikki hänen edustamansa sukupuolen edustajat ovat samanlaisia.
Lukeminen edelleen vaikeaa... En sanonut, että yksi nainen on hankala. Annoin esimerkin yhdestä hankalasta naisesta. Voin antaa 20 esimerkkiä hankalasta naisesta työelämässä, jos tämä ei mene muuten perille. Kyse on vain omasta kokemuksestasi. Kuka sinä olet kieltämään, mikä on oma henkilökohtainen kokemukseni?
Kokemukseni naisista töissä noin tilastollisesti on se, että noin 15 prosenttia esimiehistä tai kollegoista on aivan ihania, päteviä, yhteistyökykyisiä jne., ja minä olen rakastanut heitä tämän vuoksi. Loput piittaavat lähinnä itsestään tai haluavat kilpailla muiden naisten kanssa omaa epävarmuuttaan tai aiheuttaa noin muuten jotain typerää draamaa itseään korostaen. Miesten kanssa tällaista ongelmaa ei vain ole ollut. En ole koskaan saanut peetä niskaan mieheltä. Olen nähnyt joitain hieman pihalla olevia miesesimiehiä, mutta tämä ei ole ollut minun dissaamista vaan epäpätevyyttä. Disclaimer: tämä on oma empiirinen otanta. Teillä kaikilla on vain oma empiirinen otanta. Se on koko keskustelun pointti, että jaetaan omia toisistaan eroavia kommentteja. Jos olet klikkaajaveturi, joka näkee vain oman kantansa, mene pliis pois.
Voin antaa myös hyviä esimerkkejä naisista töissä. Mikäli teitä kiinnostaa. Oleellista vain on se, että minulla on todella vähän huonoja esimerkkejä miehistä töissä. Kyse on puhtaasti tilastoista. Minulla on runsaasti huonoja esimerkkejä miehistä työn ulkopuolella. Jos joku jaksaisi vain oikeasti lukea ja ajatella niin tajuasi, että pidän naisia ja miehiä vahvoina eri asioissa. En ole palstan normin tavoin kiihkouskova naisen superpätevyyteen kaikilla alueilla. Se on hullua ja epärehellistä, ennen kaikkea ei totta.
Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että sinulla on töitä tehtävänä itsesi kanssa myös. Niinkuin meillä kaikilla.
Jos on henkisesti kasvanut tiettyyn pisteeseen ja on johto asemassa, ei ole niin väliä, kuka siellä draamailee tai silmiä pyörittelee. Näkee tämän käytöksen taakse ja osaa asiaankuuluvalla tavalla siihen puuttua ja ohjata oikeaan suuntaan.
En ole itsekkään siellä vielä, mutta tiedän, että hyviä, kypsiä johtajia on, tosin erittäin harvassa.
Kuulostaa, että naisten huono käytös menee sinun ihon alle, ja täällä sitä haluat avata ja purkaa. Se on inhimillistä ja ihan ok. Kuitenkin, jos haluat kehittyä hyväksi työssäsi, joka hoitaa asiat itse draamailematta, mene vaikka työsi puolesta jonkun konsultin kanssa keskustelemaan. Antaa vinkkejä. siinä jouttuu luultavasti katsomaan omia pa&kojaan silmästä silmään, mutta turha draama jää elämästä pois.
Et voi vaikutta asiihen, miten kohtaamasi naiset toimivat. Heillä on omat heikkoudet, vajavuudet ja vaikeudet. Voit vaikuttaa vaan itseesi ja kun oma käytöksesi muuttuu, se sitäkautta vaikuttaa myös näihin muihin kohtaamisiin.
Tällä viestillä en tarkoita etteikö kokemuksesi olisi totta, että kaikki ei totuutta kestä tai siedä. Voit jäädä tähän päivittelyyn ja hakea sympatiaa ja empatiaa, sekin on tärkeää osa prosessia ja tarpeellista. Jos haluat kasvaa ja mennä eteenpäin, hae ratkaisu malleja. Se löytyy itsestäsi, ei muista.
olla yläpuolella, olematta ylimielinen, hoitaa homma, jäämättä arpomaan onko tämä sukupuolisidonnainen ongelma, vaan hoitaa vaan homma, mennä kotiin ja nauttia elämästä.
Naisten huono käytös ei mene ihoni alle vaan huono käytös ylipäänsä. En siedä peetä keneltäkään sukupuolesta riippumatta. Oma kokemukseni vain on se, että jos kerron miehelle, että tämä maksaa sen ja sen, mies sanoo joko käy tai ei käy. Nainen joko sanoo että ok tai vetää hirveät kilarit että tämä on asiatonta ja että nyt nostan oikeusjutun tai jotain yhtä fiksua. Tämä on vain oma kokemukseni. Tämä on tärkeää palstan ymmärtää, vaikka palsta ei ymmärrä, koska pitää pelata mustavalkoista pingpongia ala- ja yläklikkien kanssa. Työelämä on vaikeaa usein vain naisten kanssa. Yksityiselämä on vaikeaa usein miesten kanssa. Palstan klikkaajat ovat addiktoituneita mustavalkoiseen helppo-ratkaisu-ajatteluun, jolloin on aina jokin autopilot-ratkaisu omaan mielipiteeseen. Näin se ei kuitenkaan ole. Sukupuolet ovat hyviä ja huonoja eri asioissa. Jos tekee mieli klikkailla, kannattaisi ensin etsiä jotain tietoa alan tutkimuksista. "NO MINÄ EN HALUA LUKEA MITÄÄN TUTKIMUKSIA VAAN KLIKKAILLA!!!" Niinkö? No haista vtu sitten. Ei sinua tässä ketjussa kaivata.
Kyllä sukupuolet ovat erilaisia erilaislla vahvuuksilla.
Olet myös itse mustavalkoinen tämän ajattelutavan kanssa.
Sillä. On naisia, jotka osaa hoitaa pelkän työn sen kummemin draamailematta ja asiallisesti.
Budjetista keskustleminen ei ole sukupuoli juttu. Se on sinun oma kokemus.
Sukupuolijuttu voisi enneminkin olla kyseessä työssä, jossa tarvii siirtää painavia esimeitä. Tämä on karkea yleistys. Stereotyyppisesti yleistäen se ehkä kävisi mies porukalta nopeampaa, kuin naisporukalta.
Minähän nimenomaan sanoin, että minun henkkoht kokemust näistä asioista naisten kanssa on tämä. Siksi kysyin, onko muunlaisia kokemuksia. Toistaiseksi olen saanut sinulta ja muilta vain kommentteja tyyliin "sinun kokemus". TIEDÄN. Mutta mikä on teidän kokemus?
Olen kohdannut pa6koja miehiä ja pa6koja naisia. Molempia. Toisinaan miesten kanssa on helpompi tehdä työtä, toisinaan naisten, se johtuu tyypistä, ei sukupuolesta. Toisinana miehet on asiattomia, kun on nainen, toisinana naiset on asiattomia , koska on nainen. Toisinana koko työyhteisö on täynnä upeita ihmisiä ja oingelmia ei kertakaikkiaan ole, vaikka niitä hakisi, homma toimii.
Olen myös prosesissa kohtaamassa omia huonnoja käytösmalleja ja piileviä asenteita ja ajatuksia, joita en 10v sitten tajunnut edes olevan, tulee ilmi vuorovaikutus tilanteissa. Tarkkailen ja otan oppia henkilöiltä, jotka on nämä omat mörkönsä tiedostaneet, kohdanneet itsensä ja jo osin sellättäneet ja pystyy kiihtymättä toimimaan hankalienkin ihmisten kanssa. He on jotenkin sen yläpuolla, rauhallisena empaattisena, myötätuntoisena, mutta jämäkkänä eli osaa johtaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa olla nyt sellainen tilanne, että kukaan ei enää lue kommentteja, vaan pari ihmistä jaksaa vääntää ja laittaa uutta kommenttia putkeen.
Unohdetaan jo tämä trolli.
No olisiko sinulla jotain uutta tuotavaa tähän ketjuun? Mikä on oma kokemuksesi työympäristöistä?
Vierailija kirjoitti:
Trolli naisvihaaja haluaa vain provosoida. Minusta on mielenkiintoista pongata ristiriidat vastauksista :)
Olisiko sinulla itse aiheeseen jotain sanottavaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on kyllä melkoisen koominen. Kaikki paitsi ap näkevät, että ap on todella vaikea ihminen ja täysin kyvytön ottamaan vastaan palautetta tai ehdotuksia. Lisäksi hänellä tuntuu menevän pahasti tunteisiin se, että kaikki eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä. Samalla ap kuitenkin huutelee muita tueksi sanomaan, että kaikki naiset - häntä lukuun ottamatta - ocat hankalia ja tunteellisia ja kyvyttömiä keskittymään faktoihin :D
Mäkin ajattelin noin ensin, mutta kun luin pidemmälle, alkoi vaikuttaa siltä, että ap on burn outin partaalla. Silloin ei kuule mitään eikä ymmärrä järkipuhetta.
Kuten joku muukin on sanonut, ap: hae apua. Voit oikeasti huonosti ja tarvitset sitä. Tämä ilman mitään sarvia ja hampaita.
Sori, mutta ei minun tarvitse hakea apua siihen, että palsta ei osaa näitä asioita. Palstalla nyt näköjään vain on kiellettyä sen kyseenalaistaminen, että naiset ovat parhaita ja päteviä ikinä ihan kaikessa ja miehet ovat ihan paskoja. Minusta näin ei kuitenkaan ole. Tosimaailman kokemukset eivät tätä tue.
Minä ainakaan en ole sitä mieltä, että naiset on parhaita ja päteviä ja miehet paskoja. Mutta olen sitä mieltä, että sinä yksilönä tarvitset nyt apua.
Ok, mutta apua siis mihin?
ap